بوکینگ پرشیا

سایت خرید آنلاین پرواز

۱۸۸ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

دشت شقایق

دشت شقایق های کالپوش که در حد فاصل میان شهرستان شاهرود و گنبد کاووس واقع شده است.

دوستداران طبیعت را همه ساله به دیدن جلوه‌ای از بهشت دعوت می‌کند.
آنچه این دشت را از نمونه‌های مشابه متمایز ساخته و از ویژگی‌های بارز آن محسوب می‌شود وجود آبشارها، چشمه‌ها و گونه‌های درختان جنگلی درمحدوده آن و نیز مناطق زیبای قشقلته, آبشار زو (نام نیک)، آبشار حسین آباد در پیرامون آن است.
منطقه سرسبز و جنگلی کالپوش با ۱۴ هزار هکتار جنگل، ۳۰ هزار هکتار مرتع و ۳۴ هزار هکتار مزارع زیر کشت با بارندگی کافی و اراضی مستعد برای کشاورزی و جنگل‌داری، در فصل بهار با دشت‌های مملو از گل‌های شقایق، در شهریور ماه با گل‌های آفتابگردان، در پاییز و زمستان با مناظر زیبا و در مجاورت با پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و پارک ملی گلستان از موقعیت ممتاز گردشگری برخوردار است.


بلیط قطار

خرید بلیط قطار

قیمت بلیط قطار

برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه "اینجا" کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

دلتای مکونگ ویتنام

دلتای مکونگ، مجموعه‌ای از شاخابه‌ها و رودخانه‌ها و شالیزارها است و مکان‌های دیدنی بی‌شماری را دربرمی‌گیرد

که بازدیدکنندگان را با نحوه‌ی زندگی در حومه‌ی شهرهای ویتنام بیشتر آشنا می‌کند.
دلتای مکونگ (Mekong Delta)، منطقه‌ای در جنوب غربی ویتنام است و بین شهر هوشی مین یا همان سایگون و کشور کامبوج قرار دارد. بسیاری از گردشگران، دلتای مکونگ را بیشتر با بازارهای شناور و قایق‌سواری در میان تونل‌های طبیعی می‌شناسند و گمان می‌کنند که بازدیدی چند ساعته برای دیدن تمام مکان‌های گردشگری این ناحیه کافی است؛ اما دلتای مکونگ فقط به یک پاگودا و بازار شناور محدود نمی‌شود و در واقع اکوسیستم ویژه‌ای را در خود جای داده است. رود مکونگ از هیمالیا سرچشمه می‌گیرد و قبل از اینکه به ویتنام برسد، در مسیر خود از کشورهایی همچون چین، تایلند، میانمار و کامبوج می‌گذرد و تیرگی آب آن هم از همین موضوع نشأت می‌گیرد. بیش از نیمی از برنج و ماهی کشور ویتنام از دلتای این رود تأمین می‌شود و گل‌ها و میوه‌های متنوعی در آن رشد می‌کنند و به همین دلیل این ناحیه، نقشی حیاتی در اقتصاد و زندگی مردم ویتنام دارد. بازدید چند ساعته از این مکان، بهتر از ندیدنِ آن است؛ اما این منطقه شایستگی آن را دارد که بیشتر از یک بعد از ظهر، وقت خود را به آن اختصاص دهید و تا جایی‌که می‌توانید، جاذبه‌های دیدنی بیشتری را در لیست بازدیدهایتان قرار دهید.


1. می تو
می تو (Mỹ Tho)، پربازدیدترین شهر منطقه‌ی دلتای مکونگ به شمار می‌رود و روزانه صدها و گاهی هزاران تورهای گروهی از آن بازدید می‌کنند. این ناحیه با اتوبوس حدود 2 ساعت با شهر هوشی مین فاصله دارد و علاوه بر بازارهای شناور معروف آن، چندین پاگودا یا همان معابد بودایی و باغ‌های میوه‌ی محلی هم در این منطقه واقع شده‌ است و ارزش دیدن دارد. از آن جایی‌که بیشتر گردشگران این شهر، نیمی از روز خود را در این ناحیه می‌گذرانند، تفریحات آن نیز متناسب با نیاز آن‌ها فراهم شده است. بنابراین توقع نداشته باشید با محیطی آرام و دورافتاده روبه‌رو شوید.


2. پاگودای وین ترانگ
پاگودای وین ترانگ (Vĩnh Tràng Temple) در شهر «می تو» واقع شده و قدمت آن به سال 1849 میلادی برمی‌گردد. معماری این معبد، تلفیقی از سبک‌های چینی، ویتنامی، خمری و اروپایی به حساب می‌آید و مجسمه‌های مختلفی از بودا و آثار چوبی زیبایی را در آن به نمایش می‌گذارند. اگر ساعت 10 صبح به بازدید از این مکان بروید، صدای راهب‌ها را خواهید شنید که بخش‌هایی از دعای پرستش بودا را دسته‌جمعی می‌خوانند.


3. کان تو
کان تو (Cần Thơ) که «کان تا» نیز تلفظ می‌شود، بزرگ‌ترین شهر اطراف دلتای مکونگ به شمار می‌رود و بازار شناور و دیدنی کای رنگ (Cai Rang) نیز در این مکان قرار دارد. می‌توانید صدها قایق را در این منطقه پیدا کنید که با انواع گل‌ها و میوه‌هایی پر شده‌اند که احتمالاً حتی فکرش را هم نمی‌کردید این میزان تنوع در گونه‌های آن ممکن باشد. کان تو با اتوبوس، 4 ساعت با شهر هوشی مین فاصله دارد و شهری بزرگ و تقریباً صنعتی است و در عین حال، مرکز فرهنگی نواحی روستایی اطراف خود نیز به حساب می‌آید. یکی از ویژگی‌های مثبت این ناحیه این است که می‌توانید در اقامتگاه‌های مرفه مرکز شهر استراحت کرده و هرگاه خواستید، سری به مناطق اطراف زده و از بخش‌های زراعتی تماشایی آن هم دیدن کنید. تفریحات شبانه‌ی این شهر قابل مقایسه با شهر هوشی مین نیست؛ اما به نوبه‌ی خود، شب‌های پر شور و هیجانی دارد و پذیرای مسافرانش خواهد بود.


4. اسکله نین کیو
اسکله‌ی نین کیو (Ninh Kieu Wharf)، فاصله‌ی کمی تا مرکز شهر «کان تو» دارد و پارک بزرگی را شامل می‌شود که وسعت آن به حدود 7،000 متر مربع می‌رسد. بارها، رستوران‌ها و هتل‌های فراوانی در این راستا واقع شده‌اند و این ناحیه را به یکی از منطقه‌های شلوغی تبدیل کرده‌اند که طرفداران بسیاری در میان گردشگران خارجی دارد. هنگام غروب خورشید، سری به این اسکله و پارک آن بزنید و از ساحل آن عکس بیندازید که با قایق‌های رنگارنگ ماهیگیری احاطه شده‌اند. همچنین می‌توانید شام خود را در یکی از رستوران‌های کنار رودخانه میل کنید و بعد از آن به سمت بازار شبانه‌ای بروید که فاصله‌ی چندانی با این منطقه ندارد.


5. سوک ترانگ
خمرها (Khmer)، بزرگ‌ترین گروه قومی کشور کامبوج به شمار می‌روند و خارج از این کشور، بسیاری از آن‌ها در شهر سوک ترانگ (Sóc Trăng) ویتنام ساکن هستند. به همین دلیل است که این منطقه از لحاظ فرهنگی، حال و هوایی متفاوت از شهرهای اطراف آن دارد. البته تلفظ ویتنامی نام شهرها در بسیاری از موارد با تلفظ انگلیسی آن‌ها متفاوت است و تعجب نکنید اگر کسی این شهر را «سُوپ چرانگ» تلفظ کرد. این شهر، بیشتر برای کسانی مناسب است که به دنبال محیطی آرام می‌گردند و به خصوص شالیزارهایی که شهر را احاطه کرده‌اند، در به‌وجود آمدن این جو آرامش‌بخش تأثیرگذار هستند. اگر در ماه نوامبر یا دسامبر به این شهر سفر کردید، یادتان باشد فستیوال اوک اوم بوک (Ooc Om Boc) را از دست ندهید.


6. پارک طبیعی کان جو
پارک طبیعی کان جو (Cần Giờ Biosphere Reserve) به خاطر جنگل‌های ماندابی و باتلاق‌هایش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. همچنین این پارک طبیعی کمک می‌کند تا از فرسایش خاک این ناحیه جلوگیری کند. در واقع می‌توان گفت که بدون آن، آب دریا بسیاری از زمین‌های کشاورزی حاصلخیز این منطقه را با خود می‌برد. این ناحیه در نزدیکی شهر هوشی مین واقع شده و تورهای بسیاری برای رفتن به آن وجود دارد.


7. پارک ملی ترام چیم
پارک ملی ترام چیم (Tràm Chim National Park) را در ویتنام با لقب «قلمروی پرندگان» نیز می‌شناسند و ماه مارس تا آوریل، بهترین زمان بازدید از پرندگانِ آن به شمار می‌رود. این پارک بیش از 7،500 هکتار وسعت دارد و محل زندگی 200 گونه‌ی مختلف از پرندگان به حساب می‌آید که بیشتر آن‌ها در شمار گونه‌های نایاب و در حال انقراض قرار دارند و یک چهارم کل پرندگان کشور ویتنام را تشکیل می‌دهند.


8. چو دوک
چو دوک (Châu Đốc) در مسیر ویتنام و کامبوج واقع شده و بیشتر با تنوع قومی و مذهبی موجود در آن شناخته می‌شود که چینی‌ها، ویتنامی‌ها و خمرها را در برمی‌گیرد. مانند بیشتر بخش‌های دلتای مکونگ، این شهر نیز با شالیزار و مناظر روستایی تماشایی احاطه شده است و می‌توانید از طبیعت زیبای آن لذت ببرید.


9. کوه سام
کوه سام (Sam Mountain) در نزدیکی شهر «چو دوک» قرار دارد و علاوه بر طبیعت دیدنی و سرسبز و زمین‌های برنج آن می‌توانید از مقبره‌ها و معابدی دیدن کنید که در مسیرتان به سمت قله قرار گرفته‌اند. بعد از رسیدن به قله، پایگاه نظامی کوچکی را خواهید دید که چشم‌انداز زیبای آن از یک طرف به کشور کامبوج و از طرفی دیگر به ویتنام اشراف دارد.


بلیط قطار

خرید بلیط قطار

قیمت بلیط قطار

برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه "اینجا" کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

بورانو ، دهکده ای رنگارنگ در ایتالیا

بورانو دهکده کوچکی است که همانند ونیز دورتا دور آن را آب در بر گرفته

 و بیشتر بخاطر داشتن خانه های رنگارنگ معروف است. این دهکده زیبا بهشت علاقه مندان به عکاسی به شمار می رود چرا که با بازدید از این جزیره می توانند تصاویر بیشماری از خانه های رنگی ، قایق ها و دریای آرام و آبی رنگ آن بگیرند.


یکی دیگر از دلایل شهرت این دهکده تورهای ماهیگیری آن است ، از آنجایی که بیشتر ساکنین این روستا ماهیگیر بودند استانداردهای تور ماهیگیری در اینجا بالاتر از جاهای دیگر بوده و همین مساله باعث شده تا کیفیت تورهای ماهیگیری که در این محل ساخته می شود بالاتر باشد. این شهرت باعث بوجود آمدن موزه ای از تورها و وسایل ماهیگیری شده است. بسیاری از ساکنین این دهکده نیز به بافت تور ماهیگیری می پردازند.


اما شاید اصلی ترین مساله ای که این منطقه را برای توریست ها جذاب می کند همین خانه های کوچک با رنگهای شاد باشد. همانطور که گفته شد ماهیگیرها بیشترین ساکنین این منطقه را تشکیل می دادند آنها خانه های خود را طوری رنگ می کردند تا زمانیکه برای ماهیگیری از خانه خود دور می شدند از وسط دریا هم بتوانند آن را شناسایی کنند و ببینند. همین امر موجب شد تا امروزه خانه های این روستا هر یک رنگی مجزا و منحصر به فرد داشته باشد. قطعا با توجه به ماهیگیر بودن ساکنین این دهکده غذای اصلی و معروف این منطقه هم انواع ماهی ها هستند.


بورانو 7 کیلومتر از ونیز فاصله دارد و بسیاری از توریست ها برای رسیدن به این روستا مسیر ونیز را انتخاب می کنند.


بلیط قطار

خرید بلیط قطار

قیمت بلیط قطار

برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه "اینجا" کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

دهکده المپیک

دهکده المپیک، محله‌ای در منطقه «سن مارتی» بارسلون اسپانیا است

که در اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل ۱۹۹۰ ساخته شد. اینجا پیش از این یک منطقه صنعتی بود.
همان‌طور که از اسم دهکده المپیک آشکار است، این منطقه برای اسکان دادن ورزشکاران شرکت کننده در بازی‌های المپیک سال ۱۹۹۲ ساخته شده بود. دهکده المپیک را معمارانی مشهور، به نام‌های «بوئیگاس» (Bohigas)، «مک کی» (Mackay) و «پوئیگ دومنک» (Puigdomènech) با هدف استفاده مسکونی بعد از اتمام بازی‌های المپیک طراحی کردند.
قبل از شروع پروژه، منطقه توسط کارخانه‌های قدیمی و انبارهایی که از نیمه دوم قرن بیستم متروک مانده بودند اشغال شده بود. نام «ایکاریا» (Icària) که برای یکی از خیابان‌های اصلی و ساحل اینجا استفاده شده، به یک گروه سوسیالیست آرمان‌گرا در آمریکا برمی‌گردد که توسط گروهی بارسلونی ایدئالیست در قرن ۱۹ شکل گرفت. این گروه یک فاجعه بود و تا اندکی پس از پایان بازی‌های المپیک به نظر می‌رسید که دهکده المپیکی که میزبان بازی‌ها شده نیز به همین مسیر کشیده شود. هر چند با تأسیس مغازه‌ها، بیزنس‌ها و فعالیت‌های گوناگون در دهه آخر، امروزه این منطقه یک محله سر زنده و پر انرژی در بارسلون به حساب می‌آید.
دهکده المپیک بین پارک «سیوتادیا» (Ciutadella) و محله شیک و رو به رشد «اِل پوبلنوئو» (El Poblenou) قرار دارد. خیابان‌های عریض و ساختمان‌های مدرن این منطقه، آن را تبدیل به جایی جذاب و دوست داشتنی برای زندگی می‌کنند. در این قسمت فضاهای سبز زیادی وجود دارند که پارک «لا نُوا ایکاریا» یکی از آن‌ها است. همچنین کمپ اصلی دانشگاه «پومپئو فابرا» (Pompeu Fabra)، سومین دانشگاه بزرگ بارسلون نیز در دهکده المپیک قرار دارد. واضح است که به واسطه حضور دانشگاه افراد جوان زیادی در این منطقه رفت و آمد داشته و حال و هوای آن را پویا و سر زنده می‌کنند.


یکی از جالب توجه‌ترین ساختمان‌های محله، کتابخانه UPF واقع در «دیپوزیت دلس آیگس» (Dipòsit de les Aigües) است که در گذشته به عنوان مخزن آبی برای فواره اصلی پارک سیوتادیا مورد استفاده قرار می‌گرفت. از دیدگاه یک فرد خارجی، اصلی‌ترین دلیل برای پیاده شدن از مترو در اینجا، تماشای خط ساحلی از دو برج «هتل آرتس» (Hotel Arts) با ۱۴۴ متر ارتفاع و «توره مافره» (Torre Mapfre) و مجسمه ماهی بسیار مشهور «فرانک گری» خواهد بود.
بندر المپیک محوطه‌ای برای رویدادهای قایقرانی در زمان بازی‌های المپیک بوده و امروزه به عنوان لنگرگاهی برای کشتی‌های کوچکی از سرتاسر مدیترانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بازدیدکنندگان می‌توانند در اینجا کشتی‌های چارتری کرایه کرده و مدرسه‌های کشتیرانی خوبی در این بندر پیدا کنند.
یکی دیگر از جاذبه‌های بندر المپیک رستوران‌های فوق‌العاده به همراه‌ کافه‌هایی خواهد بود که اغلب در تابستان اجرای زنده موسیقی دارند. در انتهایی‌ترین قسمت بندر یکی از خانوادگی‌ترین سواحل بارسلون یعنی پلاژ نوا ایکاریا را پیدا می‌کنید. این ساحل عالی و مجهز، بیش از ۴۰۰ متر ماسه طلایی داشته و اندکی رو به دریا شیب دارد. معمولاً این ساحل کمی خلوت‌تر از «بارسلونتا» در طرف دیگر بندر است، اما رستوران‌های متعدد و ورزش‌های آبی فوق‌العاده‌ای که برای مردم تعبیه شده آن را تبدیل به یک گزینه عالی می‌کند. برای دسترسی به این منطقه می‌توانید از خط ۴ متروی بارسلون و یا ترامواها استفاده کنید.


بلیط قطار

خرید بلیط قطار

قیمت بلیط قطار

برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه "اینجا" کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

دهکده ی بایبری انگلستان

دهکده ی بایبری که قدمتی نزدیک به صدها سال دارد، در شهرستان گلاسترشایر در جنوب غربی انگلستان واقع شده است.

 

زیبایی این روستا در حدی است که ویلیام موریس (1834-1896) از بایبری به عنوان “زیبا ترین روستای انگلستان” یاد کرده است.

فاکس نیوز هم به تعریف و تمجید از بایبری پرداخته و آنرا یکی از زیباترین روستاهای دنیا برشمرده است. این روستا آنقدر زیبا و جذاب است که انتظار این همه تعریف و تمجید را باید داشت.

آنچه این دهکده ی کوچک در جنوب غرب انگلستان را برای گردشگران جذاب کرده است سکوت و آرامشی است که در آن در جریان است. اما از معماری خاص روستا نمی توان گذشت که با کلبه های سنگی جلوه ای خیره کننده پیدا کرده است.

پیاده راههای روستا مکانی دلنشین برای پیاده روی است به طوری که اصلا احساس خستگی نخواهید کرد. این روستا شبیه یک رویا است که باید هر طور شده به حقیقت بپیوندد.

در دهکده ی بایبری جاذبه های گردشگری دیگری نیز انتظار شما را می کشند که از جمله آنها باید به خانه آرلینگتون راو، کلبه‌ های سنگی در تپه ی کاتس ولد، ویلای چدورث رومن، پارک لاج، املاک شربورن، موزه موسیقی مکانیکی و خودکار، کلیسای سنت ماری و بسیاری دیگر اشاره کرد که به گردشگری این دهکده رونق بخشیده اند.

اما تمامی مناظر روستا در زمستان جلوه ای جادو کننده به خود می گیرد.


بلیط قطار

خرید بلیط قطار

قیمت بلیط قطار

برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه "اینجا" کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

دریاچه ویکتوریا

دریاچه ویکتوریا بزرگترین دریاچه آب شیرین در آفریقا و هم‌مرز با کنیا، تانزانیا و اوگاندا است.

این دریاچه درآمد میلیون‌ها نفر از ساکنان ساحلی آن را فراهم می‌آورد. بخش‌های تانزانیایی دریاچه، معمولاً در جذب گردشگر چندان موفق نیستند، اما شهرهای «بوکوبا» (Bukoba)، «موساما» (Musoma) و «مُوانزا» (Mwanza) دارای جاذبه‌های بیشتری هستند. تماشای پرنده‌ها و ماهیگیری و گشت و گذار با قایق در اطراف دریاچه ویکتوریا از جمله تفریحات این منطقه به حساب می‌آیند. پارک ملی روبوندو، که شامل چند جزیره کوچکتر است، در سواحل جنوب غربی دریاچه ویکتوریا قرار دارد.


بلیط قطار

خرید بلیط قطار

قیمت بلیط قطار

برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه "اینجا" کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

دریای وادن

دریای وادن دریایی است در قسمت جنوب شرقی دریای شمال

که در بین سواحل شمال غربی قاره‌ی اروپا قرار گرفته و از جزایر فریزی، آب‌های کم‌عمق، تالاب‌ها و گونه‌های زیستی متنوع تشکیل شده است.

در لبه‌ی جنوب شرقی دریال شمال، در امتداد ساحل دانمارک تا هلند، می‌توان کمربندی از زمین‌های گِلی کم عمق، جزر و مدی و جزیره‌های حصار مانند را مشاهده کرد. معمولا این آب زیرزمینی در سطح زمین باقی خواهند ماند جز در مواقعی که جزر و مد اتفاق می‌افتد. این عمل دو بار در روز رخ می‌دهد؛ که در این زمان، عمق آب‌ها به ۱۵ کیلومتر می‌رسد و می‌توان گستره‌ی وسیعی از زمین‌های گلی را مشاهده کرد. منطقه‌ای که به «دریای وادن» (Wadden Sea)، شهرت یافته و یکی از آخرین اکوسیستم‌های باقیمانده‌ی طبیعی و بسیار بزرگ جزر و مدی (کشندی)، در زمین است.

پیاده‌روی روی سطح دریا، از معدود مکان‌هایی است که مطمئنا بسیاری از مردم نه تنها از وجود آن بی‌خبرند بلکه ممکن است حتی به امکان انجام آن نیز شک داشته باشند. اما در قسمتی از دریای شمال در قاره‌ی اروپا، مردم به پیاده‌روی روی سطح دریا می‌روند و به آن همانند تفریحی دلچسب و مطلوب می‌نگرند.

این دریا که از امتداد «دن هلدر» (Den Helder) در شمال غرب کشور هلند آغاز می‌شود، از طول رودخانه‌ی بزرگ کشور آلمان عبور کرده و تا مرزهای شمالی در «اسکالینگ» (Skallingen)، واقع در شمال «اسبیرگ» (Esbjerg)، کشور دانمارک، ادامه دارد. مسیری که بالغ بر ۵۰۰ کیلومتر طول و مساحتی نزدیک به ۱۰ هزار کیلومتر مربع را شامل می‌شود.

هنگام پیاده‌روی در سطح دریای وادن، پاها برهنه است و گردشگران از یک ماساژ طبیعی پا لذت می‌برند

در واتواندرن، پاها معمولا برهنه و بدون پوشش است و پیاده‌روی به صورتی که گل در بین و اطراف انگشتان پا جمع می‌شود، صورت می‌پذیرد. در این صورت گویا پاها را به یک ماساژ طبیعی مهیمان کرده‌‌اند.

تصور کنید که در این زمان، صدف‌ها و کرم‌ها درست زمانی که درحال پیاده‌روی هستید، زیر پاهایتان در حال تکان خوردن و حرکت کردن باشد؛ جالب‌تر آنکه پس از عقب‌نشینی آب‌ دریا به پاهایتان نگاه کنید و ببینید میگوها، خرچنگ‌های کوچک، حلزون‌‌ها و ستاره‌های دریایی به مچ پاهایتان چسبیده‌ است.


بلیط قطار

خرید بلیط قطار

قیمت بلیط قطار

برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه "اینجا" کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

دژ القصبه (الکازابا)

شهر مالاگا – اسپانیا  که در قرن هشتم قبل از میلاد مسیح پی‌ریزی شده است.

یکی از قدیمی‌ترین بندرگاه‌های مدیترانه‌ای محسوب می‌شود. نقاط تاریخی مهم این شهر نمایانگر گذشته پر تحول آن است. در کنار تاریخ، مالاگا مناظر بسیار دل انگیزی از «کوستا دِل سول» (Costa del Sol) و آب و هوای عالی تلفیق شده با فرهنگ و سواحل زیبا را به شما هدیه می‌کند.
درختان پر برگ نخل، محوطه تفریحی ساحل را پوشانده‌اند و پوشش گیاهی استوایی در سراسر شهر به چشم می‌خورد. فضای عصر کهن در مالاگا بازدیدکنندگان را مسحور خواهد کرد. می‌توانید در مرکز تاریخی این شهر گردش کنید و به بوتیک‌های کوچک و رستوران‌های اسپانیایی برسید. همچنین با قدم زدن در کنار بندرگاه و توقفی در رستوران‌های کنار دریا، از غذاهای دریایی خوشمزه نهایت لذت را ببرید.
القصبه (الکازابا)، دژ نظامی پادشاهان شمال آفریقا در قرن ۹ میلادی بود که بر روی ویرانه‌های قلعه رومی ساخته و در قرن ۱۱ بازسازی شد. فرمانروایان مسلمان از این دژ برای قرن‌ها بر مردم حکومت می‌کردند. این قلعه مستحکم که به طور هوشمندانه‌ای بر کوه خیبِرالْفارو (Gibralfaro) قرار گرفته، دارای سه لایه دیوار دفاعی و ۱۱۰ برج اصلی است. بازدیدکنندگان می‌توانند برخی از برج‌های باقیمانده و باغ زیبای محوطه قلعه را تماشا کنند. امروزه القصبه جایگاه موزه مالاگا است که خود شامل دو موزه می‌شود: «موزه استانی هنرهای زیبا» که مجموعه‌ای دائمی و عالی از نقاشی‌های منطقه در قرن ۱۹ و همچنین آثاری مشهور از هنرمندان اسپانیایی و دو اثر از نقاشی‌های قدیمی پیکاسو یعنی مطالعه مردم سالخورده و پیرمرد با پتو را به نمایش می‌گذارد. موزه دوم، «موزه باستان‌شناسی» است که عتیقه‌های رومی، مجموعه‌ای از سفال‌های اندلسی و ماکت قلعه‌ها را برای بازدید آماده کرده است. در نزدیکی القصبه در بخش غربی کوه، تئاتر رومی به چشم می‌خورد که ویرانه‌هایی مربوط به زمان اگوستوس هستند؛ برخی مواقع اجراهای تئاتر فضای باز در این مکان برگزار می‌شود.


بلیط قطار

خرید بلیط قطار

قیمت بلیط قطار

برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه "اینجا" کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

قلعه خیبرالفارو

در بلندترین قسمت باروهای شهر مالاگا می‌توان دو قلعه نظامی «القصبه» و «خیبرالفارو» را مشاهده کرد.

هر دو متعلق به دوران حکومت مورها هستند. 
مالاگا اخیراً در میان مقاصد گردشگری شروع به درخشش کرده و سالانه بیش از ۷۵۰,۰۰۰ مسافر با کشتی‌های کروز در این منطقه به گردش می‌پردازند؛ با توجه به این مقوله، بازسازی‌هایی که بر روی مهم‌ترین یادمان‌های تاریخی شهر صورت گرفته دور از انتظار نیست. بازدید از این منطقه تاریخی یکی از بایدهای سفر به مالاگا محسوب می‌شود و شکوه و عظمتی که در کنار زیبایی مناظر آن می‌یابید شما را مسحور خود خواهد کرد. گفته می‌شود قسمت‌هایی از القصبه بر روی ویرانه‌های سازه‌های رومی ساخته شده است.

در بلندترین نقطه منطقه، برج‌های قلعه خیبرالفارو را خواهید دید که با عظمت خاصی در ارتفاع ۱۳۰ متری بالای دروازه شهر قرار داشته و نمایی ۳۶۰ درجه از کل منطقه را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند. این قلعه که جدیدترین سازه مجموعه به حساب می‌آید، در قرن ۱۴ توسط یوسف اول ساخته شده و گفته می‌شود بر روی ویرانه‌های یک فانوس دریایی فنیقی قرار دارد. نام خیبرالفارو در واقع ترکیبی عربی-فنیقی به معنی «صخره فانوس دریایی» است.
القصبه کمی پایین‌تر از خیبرالفارو قرار دارد اما این دو قلعه به هم راه داشته و ورودیه‌ای که توسط گردشگران پرداخته می‌شود شامل بازدید از هر دو مجموعه است. القصبه در زبان عربی به معنی دژ می‌باشد. مالاگا یک شهر ورودی مهم برای پادشاهی گرانادا بود اما بعد از سقوط آنها در برابر پادشاهان مسیحی تبدیل به یک شهر خودمختار تحت حکومت خاندان الجزایری «زیرید» (Zirid) شد. در همین زمان بود که شاه بادیس از همین خاندان، القصبه را در قرن ۱۱ ساخت.

درون القصبه دژ نظامی مورهای مالاگا را مشاهده خواهید کرد؛ همچنین کاخ «گرِنادین» (Grenadine)، محل زندگی حکمرانان شهر در زمان حکومت نیز در همین ناحیه قرار دارد. قسمت‌هایی از این کاخ، قدیمی‌تر از الحمرا بوده و شاید در واقع تأثیراتی نیز بر روی ساخت آن گذاشته باشد. بسیاری از بازدیدکنندگان القصبه مالاگا، آن را زیباتر از الحمرا می‌دانند؛ هر چند بسیار واضح است که باغ‌های القصبه مالاگا کوچک‌تر بوده و به اندازه باغ‌های الحمرا تحسین برانگیز نیستند.
هر چند القصبه «آلمریا» (Almeria) بزرگ‌ترین دژ در قلمروی تحت حکومت مورهای اندلس بود، القصبه مالاگا کامل‌ترین و بهترین نمونه باقیمانده اسپانیا محسوب می‌شود که با عظمت و شکوهش شما را دعوت به گشت و گذار می‌کند. توصیه می‌کنیم برای گردش کامل در القصبه حداقل سه ساعت کامل در نظر بگیرید. بخشی از علت بزرگی القصبه به خاطر دیوارهای دفاعی دور تپه با برج‌های عظیم، دروازه‌ها و ورودی‌های دو لایه است که همگی برای افزایش قدرت دفاعی این استحکامات در نظر گرفته شده‌اند. تقریباً حمله به این دژ غیرممکن بود. علیرغم اینکه این مجموعه برای مدت ۸۰۰ سال تحت حکومت مسلمانان بوده، تقریباً بخش بسیار اندکی از آن بازه زمانی در صلح و آرامش کامل طی شده است.
در دیوارهای القصبه برج‌ها و دروازه‌های متعددی وجود دارند، دروازه‌های «بووِدا» (Boveda)، «کلومْناس» (Columnas)، «توره دِل کریستو» (Torre del Cristo)، «کوراتوس دِ گرانادا» (Cuartos de Granada) و «توره دل اومِناخه» (Torre del Homenaje) جایی که فردیناند و ایزابلا پرچمشان را بعد از فتح مالاگا در سال ۱۴۸۷ برافراشتند بخش‌هایی از این قلعه هستند.


بخش‌های جالب توجه تور القصبه مکان‌های زندگی حکمرانان مور در «کوارتوس دِ گرانادا» هستند. هنوز هم می‌توان شیوه زندگی مردم آن زمان را به خوبی مشاهده کرد و دیوارهای تزئین شده و ستون‌های زیبا چیزی نیستند که بتوان به راحتی از آن‌ها گذشت. درودگری و طراحی خاص «مودِخار» (Mudejar) در سقف‌ها و پنل‌های چوبی به وضوح قابل مشاهده است و پاسیوهای متعددی که رو به حوضچه‌ها و باغ‌های کوچک قرار دارند توجه شما را جلب خواهند کرد. موزه باستان‌شناسی کوچک اما جذاب مالاگا نیز در القصبه قرار دارد.


بلیط قطار

خرید بلیط قطار

قیمت بلیط قطار

برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه "اینجا" کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

دژ کستلیت کپنهاگ

شما نمی‌توانید به پایتخت دانمارک بروید و دژ کستلیت کپنهاگ و مجسمه پری دریایی را نبینید.

بنابراین در کنار اسکله از کاخ نیهاون به دژ بروید (کمتر از ۲ کیلومتر) و نگاهی به مجسمه و اطرافش بیندازید. این مجسمه برنزی توسط ادوارد اریکسن در سال ۱۹۱۳ بر اساس داستانی افسانه‌ای از هانس کریستین اندرسن درباره‌ی یک پری دریائی که همه چیز را به خاطر عشق، فدای دیدار با یک شاهزاده در خشکی می‌کند، ساخته شده است. اما به خاطر اینکه شاهزاده جبران کار او را نکرد پری مجبور شد دنیای انسان‌ها را ترک کند و یکبار دیگر به دریا برگردد. دژ «کستلیت» (Kastellet) نیز همان دژ قبلی «فردریک‌هاون» (Frederikshavn) است که قدیمی‌ترین قسمت آن به سال ۱۶۲۵ تعلق دارد. ساختمان دژ به خوبی مراقبت شده و ارزش بازدید را دارد.
 

بلیط قطار

خرید بلیط قطار

قیمت بلیط قطار

برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه "اینجا" کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

دریاچه چورت

یکی از مناطق بکر بخش چهار دانگه شهرستان ساری میباشد.

با سر سبز شدن و زنده شدن دوباره طبیعت در فصل بهار جنگل ها و مراتع اطراف دریاچه چورِت که یکی از مناطق بکر بخش چهار دانگه شهرستان ساری میباشد، زیبایی های طبیعت این منطقه از استان مازندران را دو چندان کرده است.

دریاچهٔ میانشه یا دریاچهٔ چورت (خواهرخواندهٔ دریای خزر) در فاصلهٔ ۱۰ کیلومتری روستای چورت حد فاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران ایران قرار دارد. این دریاچه، در ۳۵۰ کیلومتری تهران در جنگل‌های بکر روستای چورت در بخش چهاردانگه شهرستان ساری واقع در ۵۰ کیلومتری جنوب این شهر است. وسعت این دریاچه حدود ۲٫۵ هکتار است. این دریاچه به دلیل نزدیکی به روستای چورت، دریاچه چورت هم نامیده می‌شود.

این دریاچه در سال ۱۳۱۸ خورشیدی بر اثر زمین‌لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه‌ای که در کنار دریاچه قرار دارد، بوجود آمده‌است. هنگام کاهش آب، پدیدار شدن باقیمانده درخت‌هایی که در محل پیدایش دریاچه بوده‌اند منظرهٔ ویژه‌ای را ایجاد می‌کند. این دریاچه در شکاف دره‌ای با شیب زیاد قرار گرفته و دور تا دور دریاچه را پوشش‌های جنگلی بکر و درختان قدیمی در بر گرفته‌است. شکل هندسی دریاچه به شکل بیضی کشیده بوده و ژرفای آن با توجه به میزان بارش‌های فصلی متغیر است. ماهی‌های موجود در دریاچه توسط افراد محلی به دریاچه انداخته شده‌است.


بلیط قطار

خرید بلیط قطار

قیمت بلیط قطار

برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه "اینجا" کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

دریاچه عباس آباد بهشهر

یکی از جاذبه های طبیعی و دیدنی بهشهر، دریاچه عباس آباد میباشد.

دریاچه عباس آباد با صدای موج های آرام و کوچکش ، با درختان انبوهی که دور تا دور اش کشیده شده اند و در جنگل پنهانش کرده اند ، با آواز پرندگان و بقایای عمارت تاریخی اش ، از مهم ترین جاذبه های طبیعت گردی و گردشگری شهرستان بهشهر است.

طبیعت مازندران بی اندازه زیباست؛ و این دریاچه کوچک نیز از این قاعده مستثنی نیست. انعکاس هزار و یک رنگ در آب ، تماشای برگ هایی که دست باد از درختان جدایشان می کند و به آب می سپاردشان ، تصویر آسمان و ابرهایی که همیشه در سفرند، خنکا و طراوت هوا ، همه و همه یکجا جمع شده اند تا مایه ی آرامش آدمی شوند.

دریاچه عباس آباد آنقدر زیباست که می توان ساعت ها در سکوت به آن نگریست، چیزی نگفت و از بودن در طبیعت به معنای واقعی کلمه لذت برد. دریاچه طبیعی عباس آباد با وسعتی بالغ بر 10 هکتار با عمارتی در مرکز آن، که در زمان آبگیری دریاچه عمارت با ارتفاعی بالغ بر 18 متر به زیر آب می رود و فقط سقف آن همراه با درختچه هایی نمایان است. در کنار این دریاچه 10 هکتاری باغ 140 هکتاری عباس آباد قرار گرفته که یکی از نٌه باغ ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو و مهم ترین باغ غیر کویری ایران است.

 این دریاچه به دلیل دسترسی مناسب سواره، محوطه اتراق، آثار باستانی، شیرینی، آب و هوای مناسب، قابلیت‌های توریستی فراوان دارد. سفر به دریاچه عباس آباد ترکیبی ست از طبیعت گردی و گردشگری تاریخی-فرهنگی. این دریاچه چون نگینی در سینه جنگل می درخشد و چشمان هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.


بلیط قطار

خرید بلیط قطار

قیمت بلیط قطار

برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه "اینجا" کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

دریاچه فیاسترا ایتالیا

هزینه‌­های سرسام‌­آور استخرهای شهری را فراموش کنید.

به همراه ما در عمق دریاچه‌­های بی‌­نظیر اروپا شیرجه بزنید. اگر به سفر‌های ماجراجویانه علاقه دارید و از آن‌هایی هستید که یک دم از کوله‌پشتی و لوازم اردو زدن شان جدا نمی‌شوند، و همینطور اگر دستی در کوهنوردی دارید و آمادگی بدنی خوبی دارید، پس قطعاً از آب‌تنی در طبیعت بکر بی‌اندازه لذت می‌برید. 
در دامنه‌­ی کوه‌­های ساحل شمالیِ دریاچه‌ی فیاسترا (Fiastra) اردو بزنید، و در آب بسیار زلال آن غوطه­‌ور شوید. پیشنهاد می‌کنیم با خودتان لوازم اسنورکلینگ ببرید، چراکه عجایب زیادی در زیر دریاچه در انتظار شماست. یکی از شایعه‌­های معروف آن درباره‌­ی دهکده‌­ای است که تماماً زیر آب بنا شده‌ ­است.


بلیط قطار

خرید بلیط قطار

قیمت بلیط قطار

برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه "اینجا" کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

دریاچه فیوا پخارا

دریاچه‌ی فیوا، یکی از اصلی‌ترین مراکز گردشگری پخارا – نپال به حساب می‌آید

بیشتر گردشگران، تورشان را از این‌جا آغاز می‌کنند.
به طور کلی، 9 دریاچه در پخارا وجود دارد که 20 کوه زیبا آن‌ها را احاطه کرده‌‍اند؛ به همین دلیل، پخارا به شهر دریاچه‌ها نیز معروف است. از این میان، دریاچه‌ی فیوا (Phewa Lake) بین گردشگران، طرفداران زیادی دارد.
دورنمای قله‌های برفیِ کوه‌های ماچاپوچْری، منظره‌ی سرسبز آن سمت دریاچه، آسمان صاف و آبی، هوای تازه، جزیره‌ی کوچک وسط دریاچه و قایق‌های رنگارنگی که دور تا دور آن دیده می‌شوند، از جمله دلایلی است که گردشگران را مجاب می‌کند تا شلوغی همیشگی این دریاچه را به جان بخرند.
فیوا، دومین دریاچه‌ی بزرگ در نپال به شمار می‌رود. عمق این دریاچه تقریباً 6 متر است، اما عمیق‌ترین قسمت آن به 19 متر نیز می‌رسد. اگر صبح‌ها هوا مساعد باشد، انعکاس فوق‌العاده‌ی کوه‌های «آناپورنا» و «ماچاپوچْری» بر روی آب‌های صاف و همچون آینه‎ی دریاچه‌ی فیوا قابل مشاهده است. علاوه بر آن، تپه‌ی «سارانگکوت» (Sarangkot) نیز به این دریاچه اشراف دارد و از این پایین می‌توانید حرکات نمایشی هواپیماهای سبک و پاراگلایدرها را در آسمان ببینید. ساحل شرقی این دریاچه به «لِیک‌ساید» (Lakeside) یا «بِیدام» (Baidam) معروف است. اکثر هتل‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌های سوغاتی فروشی در این قسمت متمرکز هستند؛ به همین دلیل، این ساحل به بخش مورد علاقه‌ی گردشگران تبدیل شده است.


پیشنهاد می‌کنیم سواری با قایق و پیاده‌روی کنار ساحل دریاچه را حتماً امتحان کنید. قایق‌سواری میان آب‌های دریاچه‌ی فیوا و تماشای چشم‌انداز بی‌نظیر کوه‌ها و مناظر سرسبز اطراف، تجربه‌ای فراموش نشدنی برایتان به ارمغان خواهد آورد. برای انتخاب نوع قایق، گزینه‌های مختلفی دارید: قایق‌های معمولی که پدالشان وسط قایق قرار دارد؛ قایق‌های پارویی و بادبانی که جداگانه به دو نوع فیبری و چوبی تقسیم می‌شوند. قایق سواری برای بازدیدکنندگان در تمام طول سال به استثنای فصل طوفان‌های موسمی، امکان پذیر است. می‌توانید قایق را خودتان برانید یا از یک راهنما بخواهید شما را دور دریاچه و کنار ماهی‌ها بچرخاند یا در جزیره‌ی کوچک وسط دریاچه پیاده کند تا از معبد معروف آن دیدن کنید. اگر در فصل‌های شلوغی، قایق گیرتان نیاید، مردم محلی با خوش‌رویی به شما کمک خواهند کرد و می‌توانید سوار قایق آن‌ها شوید.


افسانه محلی
افسانه‌ای در مورد نحوه‌ی به وجود آمدن دریاچه‌ی فیوا میان مردم وجود دارد که بد نیست راجع به آن کمی اطلاعات داشته باشید. ظاهراً روزی الهه‌ی بَراهی به شکل پیرزنی سالخورده تغییر قیافه می‌دهد و به سراغ مردم روستا می‌رود. درِ همه‌ی خانه‌ها را برای گدایی می‌زند و به آن‌هایی که کمکش می‌کنند، هشدار می‌دهد که به زودی سیل بزرگی جاری می‌شود و روستا را با خود می‌برد و دره را به دریاچه‎ای بزرگ تبدیل خواهد کرد. بعد از این اتفاق، به مدت یک هفته باران شدیدی می‌آید و بخشی از تپه فرو می‌ریزد. با فرو ریختن تپه، راه سیلاب بند می‌آید و دریاچه را به وجود می‌آورد و به این شکل، پیشگویی الهه درست از آب درمی‌آید.
معبد براهی
معبد براهی (Barahi Temple)، مهم‌ترین بنای مذهبی در پخارا است که وسط دریاچه‌‌ی فیوا قرار دارد. بسیاری از مردم اعتقاد دارند که قربانی کردن برای خدایان، برایشان خوش شانسی می‌آورد؛ به همین دلیل، خیلی از مردم معمولاً شنبه‌ها به سمت این معبد می‌روند و قربانی‌هایشان را به آنجا تقدیم می‌کنند.


کوچک شدن دریاچه
جنس سنگ‌های دو طرف دریاچه‌ از تخته‌سنگ و ماسه‌سنگ کوارتزی است که بعد از مدتی به سمت داخل، خمیدگی پیدا می‌کنند. آلوده شدن این دریاچه توسط انسان‌ها و جنس سنگ‌های آن، باعث شده‌ تا مساحتش از 9 به 4 کیلومترمربع کاهش پیدا کند. با توجه به اینکه دریاچه‌ی فیوا منبع آب مهمی برای مردم شهر به حساب می‌آید و از آن برای آبیاری و تولید برق نیز استفاده می‌کنند، مسئولان به فکر افتاده‌اند تا به بهترین شکل از این دریاچه محافظت کنند.‌


بلیط قطار

خرید بلیط قطار

قیمت بلیط قطار

برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه "اینجا" کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

دریاچه قو رامسر

جنگل ها و سواحل زیبای این استان همیشه مورد توجه گردشگران بوده است.

استان سرسبز مازندران با وجود جاذبه های دل انگیز و زیبایش در هر سال گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود می کشد. جنگل ها و سواحل زیبای این استان همیشه مورد توجه گردشگران بوده است. دریاچه قو یکی از منحصر به فردترین جاذبه های استان مازندران میباشد. دریاچه قو جواهرده رامسر یک دریاچه مصنوعی است که با اهداف گردشگری توسعه داده شده و یکی از مکان های تفریحی اطراف شهر رامسر به حساب می آید.

دریاچه قو توسّط بخش خصوصی و با توسعه ی برکه ای کوچک درجواهرده رامسر بنا شده است. دریاچه قو جواهرده رامسر در واقع یک منطقه  توریستی به حساب می آید. قایق های پدالی در کنار دریاچه وجود دارند که با استفاده از آنها می توان یه میانه دریاچه رفت و از نزدیک سری به اردک ها و مرغابی های درونش زد. همچنین در اطراف دریاچه قو آلاچیق هایی تعبیه شده است که می توانید آنها را اجاره کنید. در کنار دریاچه قو رستوران سنتی و محلی نیز وجود دارد که انواع غذا های محلی و بومی منطقه را سرو می کند. از این دریاچه زیبا میتوانید در فصول بهار و تابستان و همچنین اوایل پائیز دیدن کنید.

شاید دریاچه قو از جاذبه های تراز اول رامسر  نباشد اما برای آنهایی که زیاد به این شهر سفر می کنند میتواند جالب باشد.


بلیط قطار

خرید بلیط قطار

قیمت بلیط قطار

برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه "اینجا" کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

دره نی گا

دره نی گا یا نگار، نام منطقه ای بکر در پایتخت طبیعت ایران، درود واقع در استان لرستان است.

این دره همانند سایر مناطق طبیعی دارای زیبایی های شگفت انگیزی می باشد. نی گا در لغت به معنای محل نی می باشد.
در امتداد دریاچه گهر، رودخانه ای به نام سفید آب وجود دارد که پس از طی کردن چند کیلومتر به دره ای نیمه صخره ای با عرضی در حدود پانصد متر می رسد. این دره که رودخانه سفیدآب در کف آن در جریان است به دره نی گا معروف است که فقط با پای پیاده قابل عبور است.


در طول این مسیر درخت های میوه خودرو بسیاری از قبیل گردو، بادام، توت، انجیر، سیب و... روییده اند که جلوه خاصی به این مسیر بخشیده اند. دره نی گا انشعابی از آب دریاچه گهر است که برای عبور از آن باید بارها و بارها از آب رودخانه عبور کرد. البته شایان ذکر است که آب این دره از چند رودخانه فرعی مانند دره خرس و رُل نیز تشکیل شده است. این دره تحت حفاظت سازمان محیط زیست می باشد.


بلیط قطار

خرید بلیط قطار

قیمت بلیط قطار

برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه "اینجا" کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

دریاچه آشی ژاپن

اگر به دنبال مناظر زیبا و چشم‌نوازی در ژاپن هستید، حتماً نام دریاچه آشینوکوی هاکونه در فهرستتان به چشم می‌خورد.

اگر این‌طور نیست، در این مقاله شما را با زیبایی‌های منحصر به فرد این مقصد گردشگری آشنا می‌کنیم.
«آشی» یا «آشینوکو» دریاچه‌ای زیبا در منطقه «هاکونه» در جزیره «هونشو» است. بعد از آخرین فوران کوه هاکونه که حدود ۳۰۰۰ سال پیش اتفاق افتاد، این دریاچه زیبا شکل گرفت. اینجا به خاطر منظره زیبای کوه فوجی، خود دریاچه، محوطه‌های تاریخی و آبگرم‌های فراوانش در میان گردشگران محبوبیت خاصی دارد. اگر به اینجا سفر کردید پیشنهاد می‌کنیم حتماً گردش‌های سوار بر قایق را امتحان کنید. یک گردش کروز بر روی دریاچه حدود ۱۰۰۰ ین هزینه و ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. با توجه به زیبایی بی‌بدیل مناظر، مطمئن باشید که معامله خوبی می‌کنید!
در سواحل دریاچه آشی در شهرک هاکونه، معبد هاکونه را خواهید یافت که مستقیماً نمی‌توانید آن را از دریاچه ببینید اما اگر وارد دریاچه شدید حتماً از آن بازدید کنید. علاوه بر آن از دروازه «توری» نیز می‌توانید دیدن کنید.


معبد هاکونه
معبد هاکونه در پای کوهی به همین نام در طول ساحل دریاچه قرار دارد. ساختمان‌های معبد در انبوه جنگل گم شده‌اند، اما دروازه «توری» که به طرز قابل توجهی در دریاچه به چشم می‌خورد به خوبی گردشگران را به خود جذب می‌کند. از این دروازه مسیری نورانی شده با فانوس‌ها به سمت ساختمان اصلی در دل جنگل وجود دارد. معبد هاکونه در طول سال همیشه زیبا و دیدنی است اما اوج این زیبایی و رمزآلودی را می‌توان در زمان مه گرفتگی تجربه کرد. بازدید از اینجا رایگان بوده و ساعت خاصی ندارد.
شهرهای کوچکی که دور این دریاچه قرار دارند هر کدام دیدنی‌های خاص خود را به نمایش می‌گذارند؛ برای مثال یکی از این شهرک‌ها «هاکونه ماچی» است که یکی از قدیمی‌ترین ایست‌ بازرسی‌های ژاپن را در دل خود دارد. این دروازه بزرگ برای مشخص کردن یکی از اصلی‌ترین راه‌های تجاری در دوران ادو بود. در اینجا می‌توانید از مغازه‌های متعددی که صنایع دستی سنتی می‌فروشند نیز خرید کنید.


بلیط قطار

خرید بلیط قطار

قیمت بلیط قطار

برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه "اینجا" کلیک کنید


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

دریاچه‌ ­آنسی فرانسه

هزینه‌­های سرسام‌­آور استخرهای شهری را فراموش کنید، و به همراه ما در عمق دریاچه‌­های بی‌­نظیر اروپا شیرجه بزنید.

اگر به سفر‌های ماجراجویانه علاقه دارید و از آن‌هایی هستید که یک دم از کوله‌پشتی و لوازم اردو زدن شان جدا نمی‌شوند، و همینطور اگر دستی در کوهنوردی دارید و آمادگی بدنی خوبی دارید، پس قطعاً از آب‌تنی در طبیعت بکر بی‌اندازه لذت می‌برید. 
جای تعجب ندارد که این دریاچه انقدر معروف باشد، بخصوص وقتی که با چشمه‌­های آب گرم زیرزمینی پر می‌­شود. بیشتر ساحل­‌های دریاچه‌ی آنسی (Annecy) از شما می­‌خواهند تا هزینه‌­ای پرداخت کنید، اما پلاژِ «آلبیگنی» (Albigny) و پلاژِ «مارکیزا» (Marquisats) مجانی هستند. نقاط بکرتری نیز در این ساحل پیدا می­‌شود، بعضی‌­هایشان هم صخره‌­هایی عالی­ برای شیرجه‌ زدن دارند.


بلیط قطار

خرید بلیط قطار

قیمت بلیط قطار

برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه "اینجا" کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

دریاچه برینز الماس آبی سوئیس

دریاچه‌ی برینز در «کانتون برن» واقع شده و تنوع تفریحات در آن بسیار بالا است.

یکی از ماجراجویانه‌ترین مناطقی به حساب می‌آید که می‌توانید در کشور سوئیس از آن بازدید کنید.
«دریاچه‌ی برینز» (Lake Brienz)، مانند الماسی آبی رنگ در مرکز «ارتفاعات برن» یا همان «برنیز اوبرلبند» (Bernese Oberland) در سوئیس قرار گرفته و آب‌های فیروزه‌ای آن با کوه‌ها، تپه‌های سرسبز، آبشارها و صخره‌های اطراف احاطه شده است. دهکده‌های تماشایی بسیاری در اطراف این دریاچه قرار دارند که می‌توانید با استفاده از قایق، در مقصد پیاده شوید و گشتی در این روستاها بزنید و دوباره با قایق به سراغ دهکده‌ی بعدی بروید و درعین حال از منظره‌ی آرامش‌بخش دریاچه لذت ببرید. از میان روستاهای پرطرفدار این منطقه می‌توان «بونیگن» (Bönigen)، «ایزتوالد» (Iseltwald) و «برینز» را نام برد. بیشتر روستاهای اطراف دریاچه‌ی برینز، سنتی هستند و از راه گردشگری، ماهیگیری، کشاورزی و صنعت چوب امرار معاش می‌کنند.
علاوه بر دورنمای رشته‌کوه‌ها و مناظر سرسبز، شهر زیبا و دیدنی اینترلاکن نیز در غرب دریاچه‌ی برینز واقع شده و شهری استثنایی به شمار می‌رود؛ بیشتر به این دلیل که در ساحل مابین دو دریاچه‌ی «تون» (Lake Thun) و برینز قرار گرفته و مناظر کوهستانی بی‌نظیر آن، اینترلاکن را به مقصدی منحصر به فرد در میان گردشگران تبدیل کرده است. بعد از توسعه‌ی راه‌آهن ارتفاعات برن و «ناحیه‌ی یونگفرائو»، این شهر به سرعت پیشرفت کرد و روستاها و شهرهای کوچک اطراف دریاچه را به هم متصل می‌کند. روستای کوچک برینز نیز در سمت دیگر دریاچه واقع شده که بیشتر به خاطر ساخت ویولن و حکاکی‌های روی چوب شناخته می‌شود و هنوز هم برای دکور خانه‌ها و خیابان‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. این دهکده، تفرجگاه کوچکی را سمت دریاچه در برمی‌گیرد که پارک‌ها و رستوران‌های گوناگونی در آن ساخته شده و هیچ خودرویی حق رفت و آمد در این بخش را ندارد. بندرهای کوچکی را نیز برای گشت و گذار با قایق ایجاد کرده‌اند و شنا در دریاچه، یکی از فعالیت‌های پرطرفدار این روستای برینز به شمار می‌رود.


اخیراً پروژه‌هایی برای توسعه و مجلل کردن اطراف دریاچه انجام شده که تمامی آن‌ها از قوانینی سخت پیروی کرده‌اند تا به طبیعت اطراف آسیب نرسد و با آن هماهنگ باشد. در این ناحیه، تفریحات متنوعی برای انجام دادن در هر فصل وجود دارد و همین موضوع باعث شده تا دریاچه‌ی برینز کم کم جای خود را در دل گردشگرانی باز کند که به دنبال تجربه‌ای جدید و ماجراجویی هستند. یکی از مواردی که معمولاً بازدیدکنندگان توقع آن را ندارند، پیست اسکی این ناحیه است که در طول زمستان، به یکی از مقاصد پرطرفدار میان دوستداران ورزش‌های زمستانی تبدیل می‌شود. این منطقه، 25 پیست اسکی را در برمی‌گیرد و مسیرهای متنوعی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد تا برای همه با هر مهارتی مناسب باشد. همچنین با استفاده از 13 بالابر آن می‌توانید خودتان را به بالای پیست برسانید و اسنوبردسوارها نیز برای تمرین حرکات نمایشی خود از مسیر اسکی «مرینگن-هاسلیبرگ» (Meiringen-Hasliberg) کمک می‌گیرند و در پارک تفریحی آن دور هم جمع می‌شوند.
کمی دورتر از این موارد، به پیست‌های اسکی بهتر و بزرگ‌تری همچون «گریندلوالد» (Grindelwald)، «وِنگن» (Wengen) و «مورن» (Mürren) می‌رسید که با هم «ناحیه‌ی یونگفرائو» (Jungfrau Region) را تشکیل می‌دهند و از سمت دریاچه، خیلی راحت با ماشین می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این3 ناحیه در مجموع، 131 پیست بسیار بزرگ و 66 بالابر را شامل می‌شوند و می‌توانید تا 378 کیلومتر، اسکی سرعت انجام دهید. علاوه بر آن، 36 کیلومتر مسیر «اسکی کراس کانتری» را هم در برمی‌گیرند که در فارسی آن را با نام اسکی صحرانوردی نیز می‌شناسند. مسیرهای متعددی هم برای کوهنوری وجود دارد و در مسیر از آبشارهای زیبایی همچون «آبشار رایخنباخ» (Reichenbach Falls) عبور می‌کنید که ارتفاع آن به حدود 250 متر می‌رسد و یکی از بلندترین آبشارها در رشته‌کوه‌های آلپ به حساب می‌آید. 


دریاچه‌ی برینز، 260 متر عمق دارد و آنقدر بزرگ هست که فضای کافی برای انجام ورزش‌های آبی متنوعی داشته باشد. علاوه بر آفتاب گرفتن، مناطق مخصوصی را نیز در این مکان به شنا در آب‌های تمیز و فیروزه‌ای دریاچه اختصاص داده‌اند و گردشگران می‌توانند فعالیت‌های دیگری همچون گشت زدن با کشتی‌های تفریحی، اسکی روی آب، روئینگ، کایاک سواری، «پدل بوردینگ» (Paddleboarding)، قایق‌های پدالی و جت اسکی را هم انتخاب کنند. البته تمام تفریحات این منطقه به فعالیت‌های آبی محدود نمی‌شود؛ بلکه یکی از بهترین راه‌ها برای گشت زدن دور دریاچه این است که با دوچرخه، آن را دور بزنید و با قایق به خانه برگردید. اگر وسایل پیکنیک نیز همراهتان باشد، از موقعیت نهایت استفاده را می‌برید و می‌توانید تجربه‌ی شنا در دریاچه را هم به دست بیاورید.


اگر به دنبال کارهای هیجان‌انگیزتری می‌گردید، فعالیت‌هایی مانند دره‌نوردی، بانجی جامپینگ، کایت‌سواری، پاراگلایدینگ، چتربازی و رودگردی انتظارتان را می‌کشد. اما اگر تفریحات بی‌خطر یا حداقل کم‌خطر را می‌پسندید، می‌توانید اسب‌سواری، تنیس، اسکواش و بدمینتون را انتخاب یا از موزه‌ی «بالنبرگ» (Ballenberg) دیدن کنید. درواقع آنقدر تنوع تفریحات در دریاچه برینز بالا است که باید پرسید آیا فعالیتی هم هست که نتوان در این مکان انجام داد؟


بلیط قطار

خرید بلیط قطار

قیمت بلیط قطار

برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه "اینجا" کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

دریاچه‌­ بوهینج اسلوونی

هزینه‌­های سرسام‌­آور استخرهای شهری را فراموش کنید، و به همراه ما در عمق دریاچه‌­های بی‌­نظیر اروپا شیرجه بزنید.

اگر به سفر‌های ماجراجویانه علاقه دارید و از آن‌هایی هستید که یک دم از کوله‌پشتی و لوازم اردو زدن شان جدا نمی‌شوند و همینطور اگر دستی در کوهنوردی دارید و آمادگی بدنی خوبی دارید، پس قطعاً از آب‌تنی در طبیعت بکر بی‌اندازه لذت می‌برید. 
رشته­‌ کوه‌­های جولینِ مکان‌­های خوبی برای شنا کردن در اختیار شما می­‌گذارند، که یکی از آن­‌ها دریاچه‌­ی زیبا، اما نه چندان ارزان «بلد» (Bled) است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم مسیرِ این رشته‌­ کوه‌­ها را پایین بیایید تا به پارک ملّی تریگلاو (Triglav) برسید و شنای مجانی در دریاچه­‌ی بکر بوهینج (Bohinj) را تجربه کنید. رودخانه­‌ی «ساوا بوهینجکا» (Sava Bohinjka) هم باعث می­‌شود طرفداران شنای آزاد آب‌­تنی آرامش‌­بخشی را تجربه کنند.


بلیط قطار

خرید بلیط قطار

قیمت بلیط قطار

برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه "اینجا" کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei