بوکینگ پرشیا

سایت خرید آنلاین پرواز

۹۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

سواحل اسپانیا

سواحل اسپانیا

 

در این مطلب ده مورد از بهترین جایگزین‌های احتمالی برای اماکن پر ازدحام و مملو از توریست را معرفی می‌کنیم.

اگر از اقامت در هتل‌های بزرگ و شهر‌های معروف که همیشه پر از توریست هستند، خسته شده‌اید، در سفر بعدیتان به سراغ استراحتگاه‌های ساحلی بروید. از هتل‌های کوچک و شهرهای ساحلی آرام در سواحل جنوبی اسپانیا تا دهکده‌های رنگارنگ ماهیگیری در سواحل صخره‌ای شمالی را شامل می‌شوند. در این مکان‌ها قطعاً آرامشی بی‌نظیر را تجربه خواهید کرد.۱. یفران
اگرچه که «یفران» (Llafranc) شهر ساحلی شلوغی به حساب می‌آید،‌ اما خوشبختانه این مقصد گردشگری زیبا از معایب حضور بیش از حد توریست‌ها در امان مانده است و به عنوان یک شهر سنتی آرام در ساحل «کوستا براوا» (Costa Brava) شناخته می‌شود. این شهر با ساحل طلایی و تفریحگاهی زیبا آماده‌ی پذیرایی از مهمانان است. همچنین رستوران‌هایی که با غذاهای محلی از گردشگران پذیرایی می‌کنند در میدان شهر قرار دارند.

۲. سا پدریسا
هتل رمانتیک «سا پِدریسا» (Sa Pedrissa) بین کوه‌های «سرا د تِرامونتانا» (Serra de Tramuntana) و دریای مدیترانه، در ساحل شمال غربی «مایورکا» (Mallorca) قرار گرفته است. این اقامتگاه، در ابتدا خانه‌ای متعلق به قرن ۱۷ میلادی بوده که با نمادهای جالب روستایی و قدیمی بازسازی و تکمیل شده است. سا پدریسا، ۹ اتاق دارد و به خاطر استخر روباز معرکه‌اش با منظره‌ی بی‌نظیر دریا، کوه و باغ‌های باشکوه،‌ خاطره‌ای دلچسب را برای بازدیدکنندگان می‌سازد.

۳. کودیرو
شهر «کودیِرو» (Cudillero) به دلیل خانه‌های زیبا و رنگارنگش مشهور شده و از خوش منظره‌ترین شهرهای ساحلی در منطقه‌ی شمالی «آستوریاس» (Asturias) اسپانیا به شمار می‌رود. قدم زدن در کوچه‌های زیبای کودیرو گردشگران را به مکان‌های برجسته‌ای چون کلیسای «کاپیا دل اومیادِرو» (Capilla del Humilladero) با معماری رمانسک قرن ۱۳ میلادی هدایت می‌کند. همچنین از فانوسی که بر روی شبه جزیره‌‌ای سنگی قرار دارد، می‌توان مناظری چشم‌نواز از سواحل صخره‌ای را دید.

۴. فینکا کورتسین
در میان «ماربِِیا» (Marbella) و «سُتُگِرَنده» (Sotogrande) در جنوب ساحل «آندولوسیا» (Andalucia)، هتل لوکسی به نام «فینکا کورتسین» (Finca Cortesin) ساخته‌اند. این هتل به خاطر کیفیت بالای آن شایسته کسب جوایز بوده و مقصدی مناسب برای اسپا و گلف به شمار می‌آید. فینکا کورتسین، با ۶۳ اتاق، در زمینی به مساحت 215 هکتار بنا شده و باغ‌های باشکوهی آن را احاطه کرده‌اند. همچنین دو استخر شنا، یک اسپا با ویژگی‌های حمام‌های ترکی، سونا و زمین گلف بزرگ از دیگر امکانات این استراحتگاه است. در رستوران‌های این هتل، غذاهای سنتی اسپانیایی و غذاهای ژاپنی از مواد اولیه محلی تازه  تهیه می‌شوند.

۵. توسا د مار
«توسا د مار» (Tossa de Mar) یک شهر ماهیگری قدیمی است که با‌ آنچه از تاریخ غنی شهر باقی‌مانده و در گوشه گوشه‌ی آن دیده می‌شود، آشنا خواهید شد؛ از ویلاهای رومی که متعلق به قرن اول میلادی هستند تا شهر «ویا وِیا» (Villa Vella) در دل آن. رستوران‌های توسا د مار با غذاهای سنتی کاتالان به ویژه غذاهای محلی دریایی، منتظر حضور گردشگران هستند.

۶. سایاز ختاریا
هتل «سِیز خِتاریا» (Saiaz Getaria) در خیابان‌های سنگفرش‌شده ختاریا و در خانه‌ای با معماری سبک قرن ۱۵ میلادی قرار دارد. این خانه به طرز زیبایی ضمن احترام به ویژگی‌های معماری قرون وسطی، با توجه به امکانات لازم برای رفاه زندگی مدرن، بازسازی شده است. در این هتل ۱۷ اتاق وجود دارد و مهمان‌ها می‌توانند انتخاب کنند که در برج گوتیک تاریخی بمانند یا در یک اتاق رو به دریا!

۷. ریبادسیا
«ریبادِسِیا» (Ribadesella) در نزدیکی دهانه‌ی رود «سِیا» (Sella) و در مقابل کوه‌های زیبای «آستوریاس پیکوز د اِئورِپا » (Asturias’ Picos de Europa) یک شهر خوش منظره ماهیگیری بوده که برای فرهنگ، تاریخ و غذاهایش شناخته شده است. «سانتا مارینا» (Santa Marina)‌، که ساحل اصلی ریبادسیا حساب می‌شود، یک مسیر طولانی و طلایی پوشیده از شن است که خانه‌هایی متعلق به قرن ۱۹ میلادی در کنار آن ساخته شده است.

۸. استراحتگاه گرن هتل بایا دل دوکه
«استراحتگاه گرن هتل بائییا دل دوکه» (Gran Hotel Bahía del Duque Resort) در تنریف قرار گرفته که شامل یک هتل اختصاصی و مجموعه‌ای کامل برای تفریح و استراحت است. این مکان اولین بار در سال ۱۹۹۳ به روی میهمانان باز شد و از آن پس به معیاری برای سنجش میزان لوکس بودن هتل‌های این منطقه به حساب آمد. میهمانان می‌توانند با یک پیاده‌روی چند دقیقه‌ای از مجموعه‌ی اصلی و هتل، به ساحل زیبای «پلایا دل دوکه» (Playa del Duque) ‌برسند تا دسترسی اختصاصی به کلبه‌های ساحلی و امکاناتی چون ورزش‌های آبی در اختیار آن‌ها باشد.

۹. نرخا
«نِرخا» (Nerja) قبلا یک روستای ماهیگیری کسل‌کننده بود؛ اما امروزه شهر ساحلی شلوغی است که حدود بیست هزار نفر در آن ساکن هستند. این روستای ساحلی با تاریخ و فرهنگ عجین شده و اطمینان داشته باشید، اگر به دنبال تجربه‌‌ای استثنایی هستید، ناامید نخواهید شد. این جواهر هم از هجوم توریست‌ها در امان مانده است.

۱۰. استال سا راسکاسا
«اُستال سا راسکاسا» (Hostal Sa Rascassa) ‌یک مقصد آرام و خلوت در کوستا براوا و انتخابی ایده‌آل برای آسایش خاطر در یک فضای روستایی-ساحلی است. در زیر سایبانی از درختان کاج‌، این هتل دنج، تنها پنج اتاق گرم و نرم دارد که به مسافران این اطمینان را می‌دهد که اقامتی راحت خواهند داشت. رستوران داخلی سا راسکاسا، به عنوان یکی از بهترین‌ها در منطقه شناخته شده و در آن غذاهای محلی به ویژه غذاهای دریایی سرو می‌شود.

 

بلیط قطار     خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

دهکده پوبله اسپانیول

دهکده پوبله اسپانیول

 

«پوبله اسپانیول» یکی از زیباترین دهکده‌‌های شهر بارسلونا است.

بازدید از این دهکده کوچک و دنج، سفر اسپانیای شما را کامل خواهد کرد. پوبله اسپانیول (Poble Espanyol) در منطقه‌ی «مونت جویک» (Montjuïc) شهر بارسلونا قرار دارد و تا حدی رنگ و بوی مناطق شهری را به خود گرفته است. این دهکده دارای مراکز خرید، تئاترها، رستوران‌‌ها، پارک‌‌‌ها و بناهای معماری زیبایی است که به راحتی شما را مجذوب خود می‌‌کنند. بازدید از این منطقه گردشگری زیبا، زمانی‌‌ که در اسپانیا هستید، می‌‌تواند امکان انجام دادن فعالیت‌‌های زیادی را برای شما فراهم کند. پوبله اسپانیول در سال 1929 با هدف ساختن یک دهکده اسپانیایی در مرکز شهر در کنار نمایشگاه بین‌المللی بارسلونا ساخته شد؛ این مرکز توریستی در مدت زمانی در حدود یک سال ساخته شد و ابتدا قرار بود که تنها به مدت فعالیت نمایشگاه باقی بماند اگرچه‌‌که به‌دلیل محبوبیت خود توانست تا به امروز پذیرای گردشگرانی از سرتاسر جهان باشد. در این دهکده ویژگی‌ها و عناصر همه روستاهای اسپانیایی به تصویر کشیده شده است.

پوبله اسپانیول برای تفریح مردم و بازدیدکنندگان ساخته شده اما لحظات تلخی را نیز در جنگ داخلی اسپانیا سپری کرده است؛ این دهکده در آن زمان ماهیت واقعی جنگ را به خود دید و به‌عنوان یک اردوگاه اسرای جنگی مورد استفاده قرار می‌‌گرفت.معماری و موزه
معماری این دهکده توسط معمارانی به نام «رامون رونتوس» (Ramon Reventos) و «فرانسیس فول گوئرا» (Francesc Folguera) و همچنین هنرمندانی به‌ نام «ژاویر نوگوس» (Xavier Nogues) و «میکوئل اوتریلو» (Miquel Utrullo) انجام شده است. این افراد سرتاسر اسپانیا را سفر کرده‌اند و در نهایت با جمع‌آوری تصاویر مناطق مختلف، ایده‌های مردم و همچنین رسم طرح‌های اولیه گوناگون این روستا را به شکل یک موزه غیرمسقف ساخته‌اند. پوبله اسپانیول بیش از 15 منطقه از اسپانیا را نشان می‌‌دهد و همچنین در حدود 100 نسخه کپی‌‌سازی شده از بناهای یادبود و ساختمان‌‌های موجود در کشور اسپانیا را در خود دارد.

مناطقی که در این روستا بازسازی شده‌‌اند مادرید، آندالوسیا، آراگون، ناوارا، کامونیداد والنسیا و ایزا بالئارس (Isla Baleares) هستند؛ در کنار این مناطق ساختمان‌‌ها و بناهایی مشابه آنچه که در کشور ساخته شده‌‌اند نیز شکل گرفته‌اند؛ این بناها نمونه‌‌های مشابه «ناوالکارنرو» (Navalcarnero) از مادرید، «توره دو اوتبو» (Torre de Utebo) از آراگون و «پورت سان وینسنت» (Puerta de San Vicente) از «کاستیلا وای لیون» (Castilla y Leon) هستند. موزه «فران دائورل» که در سال 2001 در این روستا ساخته شد، نمونه دیگری از جاذبه‌های پوبله اسپانیول است. این موزه بیش از 300 اثر هنری از سبک‌‌ها و زمان‌‌های مختلف را در خود دارد که آثار هنری «پیکاسو»، «چیلیدا» و «بارچلو» (Barcelo) تنها برخی از آن‌‌ها هستند.

رستوران‌ ها و شب نشینی‌ ها
رستوران‌ها و کافه‌ها نیز در پوبله اسپانیول به سبکی ساخته شده‌اند که بازدیدکنندگان با خوردن یک وعده غذا در آن‌‌ها تجربه‌ای مشابه آنچه که در سایر رستوران‌ها و کافه‌‌های اسپانیا را کسب می‌کنند، دریافت کنند زیرا غذاهایی که در این مکان‌‌ها سرو می‌‌شوند نیز براساس غذاهایی که در سایر رستوران‌‌ها و کافه‌‌های اسپانیا ارائه می‌شوند، انتخاب می‌گردند.

فعالیت‌ های دیگر
در پوبله اسپانیول هرگز احساس خستگی نمی‌‌کنید زیرا در این مکان علاوه‌‌بر معماری، تاریخچه، نمایشگاه‌ و رستوران‌‌ها، مکان‌های بسیار زیبای دیگری نیز برای رفتن و فعالیت‌‌های بسیار متنوع دیگری هم برای انجام دادن وجود دارد. مغازه‌‌های دایر در این مکان هرآنچه را که می‌‌خواهید، از لباس گرفته تا اسباب‌بازی و مجسمه‌‌های زیبا در اختیار شما می‌‌گذارند. بازدیدکنندگان در کنار خرید می‌‌توانند اوقات خوبی را در تئاترها با فرزندانشان سپری کنند.

 

بلیط قطار     خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

شهر زیبای سویل

شهر زیبای سویل

 

شهر سویل یا سویا یا سبیا که به رقص فلامنکو و معماری‌های شگفت انگیزش شهرت دارد جاذبه‌های افسونگری را در خود جا داده است.

سویل بزرگ‌ترین شهر جنوبی اسپانیا محسوب می‌شود. در افسانه‌ها آورده‌اند که این شهر را هرکول خودش ساخت و تاریخ شگفت انگیزش آن را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیا تبدیل کرده است. این شهر با تنوع دیدنی‌ها و سرگرمی‌هایش هرگز بازدیدکنندگان را ناامید نمی‌کند.۱. پلازا د توروس
گاوبازی شاید جزو موضوعات بحث برانگیز باشد اما «پلازا د توروس» (Plaza de Toros) یا میدان گاوبازی جزو معروف‌ترین دیدنی‌های سویل به شمار می‌رود. این میدان یکی از برترین میادین گاوبازی کشور اسپانیا بوده و تاریخ و سنت‌های اسپانیایی را به خوبی منعکس می‌کند. این مجموعه بین سال‌های ۱۷۶۲ تا ۱۸۸۱ ساخته شد و گنجایش ۱۴,۰۰۰ تماشاچی را دارد. آکوستیک این سازه اجازه می‌دهد که هر صدایی به راحتی شنیده شود. هنوز هم مسابقات گاوبازی در این میدان برگزار می‌شود. اما اگر خواستید در زمانی ساکت‌تر به بازدید آن بروید خود سازه هم با معماری باروکی‌ و ورودی اصلی حیرت انگیزش شکوه خاصی دارد.

۲. کلیسای جامع سویل
«کلیسای جامع سویل» (Seville Cathedral) بین سال ۱۴۰۲ تا ۱۵۱۷ ساخته شد و یکی از بزرگ‌ترین‌های جهان محسوب می‌شود. این بنا ۱۲۶ متر طول و ۸۳ متر عرض داشته و سقف آن در ارتفاع ۳۷ متری قرار دارد. نمای کلاسیک بیرون بازدیدکنندگان را به همان اندازه طراحی داخلی شگفت زده می‌کند. برای مثال محراب اصلی که بین سال‌های ۱۴۸۲ تا ۱۵۶۴ توسط «پیر دانکارت» (Pierre Dancart) ساخته شده از ۳۶ پنل مطلا تشکیل می‌شود که با شکوه خاصی می‌درخشند. تابوت سنگی کریستف کلمب هم در این کلیسا نگهداری می‌شود که قطعاً برای بازدیدکنندگان تجربه‌ای تکرار نشدنی خواهد بود. ساعت بازدید از کلیسا تنها از ۸ الی ۱۰:۳۰ صبح است.

۳. کاخ سلطنتی آلکاسار
«کاخ سلطنتی آلکاسار» (Royal Alcázar Palace) در کنار کلیسای جامع یکی از جاذبه‌های اصلی معماری سویل به شمار می‌آید. کار بر روی این مجموعه از قرن دهم آغاز شد اما در قرن دوازدهم بود که ساختمان کاخ را بنا کردند. الحاقات و بازسازی‌ها تا قرن نوزدهم ادامه داشتند و مجموعه‌ای که امروزه شاهدش هستید ترکیبی از سبک‌های موری، رنسانسی و مودِخار است. سبک آخر را به ویژه در «کاخ مودخار» بهتر می‌توانید ببینید. طبقات بالایی آلکاسار اقامتگاه خاندان سلطنتی سویل هستند. با این حساب اینجا از قدیمی‌ترین کاخ‌های سلطنتی اروپا به شمار می‌رود که هنوز هم استفاده می‌شود.

۴. موزه باستان شناسی سویل
«موزه باستان شناسی سویل» (Museo Arqueológico de Sevilla) در سال ۱۹۲۹ به عنوان بخشی از «نمایشگاه ایبرو-آمریکن» (Ibero-American) ساخته شد و در پاویونی نئو رنسانسی و زیبا قرار دارد. این موزه تعدادی از دست سازه‌های ارزشمند و شگفت انگیز فنیقی‌ها و رومی‌ها و تعدادی از آثار هنری قابل توجه و مجسمه‌ را به نمایش می‌گذارد. باید حتماً از «گنجینه کارامبولو» (Carambolo Treasure) هم دیدن کنید. این گنجینه‌ که در سال ۱۹۵۸ کشف شد، شامل یک گردنبند طلا و قطعاتی از یک تاج می‌شود که احتمالاً متعلق به قرن ششم هستند. موزه از ساعت ۹ صبح الی ۳ بعد از ظهر باز بوده و در روز دوشنبه تعطیل است.

۵. موزه رقص فلامنکو
در سویل به عنوان شهری که به رقص فلامنکوی شگفت انگیزش شهرت دارد، هیچ راهی بهتر از بازدید از «موزه رقص فلامنکو» (Museo del Baile Flamenco) برای آشنایی با این هنر ظریف نیست. در این موزه می‌توانید با فرهنگ اسپانیایی و عناصر ترانه‌ها، رقص و گیتار آشنا شوید. موزه فلامنکو در قرن هجدهم در بالاترین نقطه سویل و بر روی پایه‌های یک معبد رومی ساخته شد. شاید بتوان ادعا کرد که این موزه به لحاظ تکنولوژی جزو پیشرفته‌ترین موزه‌های اسپانیا باشد. نمایشگاه‌های تعاملی هر چیزی از موسیقی تا لباس‌های مخصوص فلامنکو را به شما نشان می‌دهند. حتی کلاس‌ها و درس‌هایی در رابطه با این رقص هم به بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌شود. توصیه می‌کنیم حتماً از اجراهای روزانه این رقص زیبا دیدن کنید.

۶. پلازای اسپانیا
«پلازای اسپانیا» (Plaza de España) در «پارک ماریا لوئیزا» (Maria Luisa) واقع شده و در سال ۱۹۲۹ به عنوان قسمت مرکزی نمایشگاه ایبرو-آمریکن ساخته شد. این پلازا با ۵۰,۰۰۰ متر مربع، جزو دیدنی‌ترین جاذبه‌های سویل به شمار رفته و از کلیسای جامع تنها ۲۰ دقیقه پیاده‌روی دارد. با وجود کانال ۵۰۰ متری که در اینجا قرار گرفته، به آن «ونیز سویل» هم می‌گویند. پلازای اسپانیا با سرامیک‌های رنگی و ۴۸ آلاچیق‌ کاشی‌کاری شده‌اش که هر کدام نماینده استانی از اسپانیا هستند یکی از بایدهای فهرست گردشگری سویل محسوب می‌شود. این جاذبه در فیلم «جنگ ستارگان» و «لورنس عربستان» نیز دیده شده است.

۷. پارک ماریا لوئیزا
«پارک ماریا لوئیزا» (Maria Luisa Park) محوطه نمایشگاه ایبرو-آمریکن سال ۱۹۲۹ بود. این پارک با درختان پرتقال، نخل و باغچه‌های گل پر شده و برای گردش کردن جای ایده آلی محسوب می‌شود. تعدادی نیمکت کاشی‌کاری شده رنگی و آبنماهایی که به سبک موری ساخته شده‌اند، به این شهر حال و هوای منحصر به فرد و عجیبی می‌دهند. چند مکان تاریخی و معماری شگفت‌انگیز این پارک را احاطه کرده‌اند که بازدیدکنندگان را در حیرت فرو می‌برند. برای گردش در پارک می‌توانید از قایق، دوچرخه یا حتی درشکه‌‌های رمانتیک استفاده کنید.

۸. پاراسول متروپل
شهر سویل از منظر معماری نه تنها گذشته‌ای درخشان دارد، بلکه معماری‌های مدرن خیره‌کننده‌ای را نیز به نمایش می‌گذارد. «پاراسول متروپل» (Metropol Parasol) بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ ساخته شد و یکی از جدید‌ترین شگفتی‌های معماری سویل به شمار می‌رود. متروپل با ابعاد ۱۵۰ در ۷۰ و ارتفاع ۲۶ متر، بزرگ‌ترین سازه چوبی جهان است. این محوطه جدید میزبان یک موزه شده که بقایای رومی یافت شده در این ناحیه را به نمایش می‌گذارد. هر چند جذاب‌ترین قسمت اینجا «ال میرادور» (El Mirador) یا همان بالاترین نقطه پاراسول است که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد منظره زیبای اطراف را تماشا کنند.

۹. کاسا د پیلاتوس
«کاسا د پیلاتوس» (Casa de Pilatos) به قرن شانزدهم تعلق داشته و زمانی جزو املاک «مارکی تاریفا» (Marquis of Tarifa) بود. این ساختمان به سبک رنسانسی طراحی شده و به اعتقاد برخی از مردم به خانه «پونتیوس پیلاته» (Pontius Pilate) در اورشلیم شباهت دارد. حیاط این خانه با کاشی‌های پر جزئیات زیبا و گچ کاری‌اش حقیقتاً دیدنی است. حتی مجسمه‌هایی از دوران رومی‌ها نیز در اینجا نصب شده‌اند. هر چند از همه حیرت‌انگیزتر مجسمه یونانی اصل الهه آتنا متعلق به قرن پنجم خواهد بود.

۱۰. بازار تریانا
«بازار تریانا» (Mercado de Triana) یکی از بهترین راه‌ها برای فرار از نواحی توریستی و شلوغ سویل است و می‌توانید در آنجا از نزدیک با مردم محلی معاشرت کنید. این بازار سرپوشیده به شما موقعیت آن را می‌دهد که تجربه‌ای متفاوت در سفرتان داشته باشید. تریانا تنها به فروش مواد غذایی اختصاص داشته و باید حتماً از نزدیک جنب و جوش آن را لمس کنید.

۱۱. دانشگاه سویل
دانشگاه سویل به قرن شانزدهم تعلق داشته و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اسپانیایی زبان جهان است. امروزه می‌توانید به رایگان وارد محوطه آن شده و از معروف‌ترین کمپ آن یعنی «کارخانه سلطنتی تنباکو» دیدن کنید. این ساختمان که در قرن هجدهم ساخته شد از دهه ۱۹۵۰ به عنوان یک کارخانه تنباکو مورد استفاده قرار گرفت. در آن زمان این کارخانه بزرگ‌ترین نمونه نوع خود در جهان به شمار می‌رفت و تکمیلش ۴۲ سال به طول انجامید.

۱۲. محله سانتا کروز
محله قدیمی یهودیان سویل یا همان «سانتا کروز» (Santa Cruz) یکی از معروف‌ترین محله‌های اندلسی است. امروزه این محله قلب تاریخی سویل بوده و توصیه می‌کنیم حتماً حین گردش‌هایتان از آن دیدن کنید. در این هزارتوی خیابان‌های باریک سنگفرش و میدان‌های رمانتیک می‌توانید برخی از بهترین تاپاس بارهای شهر را هم پیدا کنید.

 

بلیط قطار     خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

شهر های پنهان اسپانیا

شهر های پنهان اسپانیا

 

اسپانیا با دیدنی‌های بسیارش هر ساله مقصد گردشگرانی از سراسر دنیا است.

در این مطلب، ده شهر و روستای مخفی و جذاب در کشور اسپانیا برای سفر را معرفی می‌کنیم که در بین توریست‌ها دست کم گرفته می‌شوند یا تا کنون ناشناخته مانده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید تا قبل از آن که بقیه‌ی مردم جهان این گنج‌ها را کشف کنند.۱. استپونا
ورود توریست‌ها به بسیاری از شهرهای سواحل جنوبی اسپانیا، موجب ایجاد تغییر در آن‌ها گشته، اما شهر «اِستِپونا» (Estepona) موفق شده از بروز این تغییرات جلوگیری کند. استپونا که در فاصله‌ی یک ساعت و نیمی شهر «ماربیا» (Marbella) ‌قرار دارد، از جواهرات کشف نشده‌ی «کوستا دل سل» (Costa del Sol) به شمار می‌آید. خیابان‌های پوشیده از گل این شهر ساحلی، یکی از رمانتیک‌ترین اماکنی است که در کل «اندلس» (Andalusia) می‌بینید. استپونا، ساحلی دوست‌داشتنی دارد که اکثر اوقات خلوت بوده و از وقت‌گذرانی در آن لذت خواهید برد. برای صرف غذاهای سنتی و دلچسب محلی، به «پلازا د لاس فلورس» (Plaza de las Flores) بروید.

۲. پریگو د کوردوبا
هرچند «پریگو د کوردوبا» (Priego de Cordoba) اغلب به عنوان یکی از جذاب‌ترین شهر‌های اسپانیا شناخته می‌شود، اما همچنان انتخاب مسافرانی بوده که به دنبال سفرهای غیرعادی هستند. این شهر، از تعدادی کلیسا با معماری باروک میزبانی می‌کند که اکثر آن‌ها در «بریو د لا ویا» (Barrio de la Villa)، قدیمی‌ترین محله‌ی شهر، ساخته شده‌اند. این محله قدمتش به قرون وسطی بر می‌گردد و مشرف به پارک ملی «سوبتیکاس» (Subbéticas) است.

۳. پدراسا
قدمت شهر «پدراسا» (Pedraza) که دور تا دور آن دیوار کشیده شده، به قرون وسطی باز می‌گردد. این شهر، یک ساعت با مادرید فاصله دارد. پدراسا جایی است که با حضور در آن، احساس بودن در گذشته را خواهید داشت. خانه‌های سنگی با بالکن‌های پوشیده از گل و درهای چوبی در خیابان‌های باریک، رنگ خاصی به شهر می‌دهند. همچنین همه‌ی خیابان‌ها به «پلاسا مایور» (Plaza Mayor) ‌که در تابستان‌ها به محوطه‌ی گاوبازی تبدیل می‌شود، ختم می‌گردند.

۴. آرچیدونا
شهر «آرچیدونا» (Archidona) در حومه‌ی شهر مالاگا قرار دارد. جاذبه‌ی ویژه‌ی این شهر، «پلازا اوچاوا» (Plaza Ochavada) هشت وجهی است که در طول جشن‌های تابستانی به زمین گاوبازی تبدیل می‌شود. آرچیدونا که با خانه‌های شهری و تراس‌های آفتاب‌گیر احاطه شده، یک مکان عالی برای صرف ناهار خواهد بود.

۵. بوبین
بوبیُن (Bubión) در پارک ملی «سیرا نوادا» (Sierra Nevada National Park) قرار دارد و توسط «جرالد برنان» (Gerald Brenan)‌، نویسنده کتاب «جنوب از گرانادا» جاودانه شد. این دهکده در طول قرن‌ها دست نخورده باقی مانده و کم گردشگرترین شهر بین گزینه‌های معرفی شده به حساب می‌آید.

۶. اسیخا
با یک ساعت رانندگی از سویا، به شهر دل‌انگیز «اِسیخا» (Écija) خواهید رسید. این شهر به ماهیتابه‌ی سوزان اندلس معروف است. حتی یک بار هم در فصل تابستان دمای هوا به ۵۲ درجه سانتی‌گراد رسید. اما در بهار و پاییز، می‌توانید در یک سفر جذاب یک روزه از پایتخت اندلس، این شهر قدیمی جذاب را ببینید و در کنار برج‌های کلیسای پر زرق و برق که با آیینه‌کاری و مجسمه‌های باشکوه قرن هجدهمی تزئین شده‌اند، قدم بزنید.

۷. کودیرو
دهکده‌ی ماهیگیری «کودیِرو» (Cudillero) به خاطر خانه‌های رنگارنگی که در یکی از دامنه‌های سرسبز اطراف بندرگاه ساخته شده، معروف است. برای اینکه بیشتر با جاذبه‌های بسیار کودیرو آشنا شوید، ماهی‌های آبی رنگی که روی خیابان‌های باریک و پیچ در پیچ نقاشی شده‌اند را دنبال کنید. در نهایت، می‌توانید از صرف غذاهای دریایی تازه در یکی از رستوران‌ها با منظره‌ی اقیانوس اطلس لذت ببرید.

۸. آلمونیکا
«آلمونیِکا» (Almuñécar) که سابقاً روستای ماهیگیری بوده از استراحتگاه بسیار مشهور «نرخا» (Nerja) سی و دو کیلومتر فاصله دارد. اما هیچگاه با ازدحام گردشگران مواجه نمی‌شود. در دو ساحل این روستا می‌توانید در آفتاب دلچسب استراحت کرده و از کافی‌شاپ‌های متنوع کنار آن استفاده کنید.

۹. پنیشکلا
«پنیشکُلا» (Peñíscola) یک شهر قرون وسطی است که دور تا دور آن دیوار کشیده شده و در ۵۶ کیلومتری شمال والنسیا قرار دارد. بخشی از سریال «بازی تاج و تخت» در سال ۲۰۱۵ در این مکان فیلمبرداری شد. از اصلی‌ترین جاذبه‌ی تاریخی شهر می‌توان قلعه‌ای را نام برد که قدمت آن به قرن ۱۴ میلادی باز می‌گردد.
۱۰. ال باراسین
جای تعجب نیست که شهر «اَل باراسین» (Albarracín) از سال ۱۹۶۱ از یادگارهای ملی اسپانیا محسوب شود. اگر از «تروئِل در آراگون» (Teruel in Aragon) به شهر بنگرید، تصویری دیدنی از ساختمان‌های ال باراسین با رنگ صورتی روشن را خواهید دید. با گشت زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش شده‌ی شهر احساس می‌‌کنید که ارتباطتان با جهان مدرن خارج قطع شده است. از «توره دل اَندادور» (Torre del Andador) تا کیلومترها در هر جهت که نگاه کنید، تنها کوه‌های سنگی برهنه را می‌بینید.

 

بلیط قطار     خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

آداب و رسوم مردم اسپانیا

آداب و رسوم مردم اسپانیا

نکاتی که در مورد مردم اسپانیا گفته می‌شود می‌تواند کمک خوبی در زمینه آشنایی با عادات و رسوم این کشور باشد.

بسیاری از رسوم اسپانیا در جهان افسانه‌ای شده‌اند، اما بسیاری از گردشگران تنها اطلاعات ناقصی درباره فلامنکو، خوردن تاپاس یا شناسایی یک پائیای خوب دارند. فرهنگ اسپانیا را بیشتر به خاطر موسیقی فلامنکو، رقص، گاوبازی، سواحل شگفت انگیز و آفتاب فراوانش می‌شناسند. این کشور میراث فرهنگی - هنری بسیار خارق‌العاده‌ای داشته و سعی داریم عادات و رسوم جالب توجه آن‌ها را در ادامه برای شما شرح دهیم تا طی سفرتان پیش فرض‌های مفیدی داشته باشید.خوردن تاپاس
تاپاس انواع پیش غذاها و خوراکی‌های اشتها آور را شامل شده و هر گردشگری که به اسپانیا می‌آید قصد امتحان کردن آن‌ها را دارد. این امر یکی از معروف‌ترین سنت‌های اسپانیایی را تشکیل می‌دهد. البته در اصل «تاپا» یک نوع غذا نیست و به نحوه خوردن آن که لقمه‌های کوچک را در بر می‌گیرد اطلاق می‌شود. در واقع تاپاس می‌تواند هر چیزی باشد.

فلامنکو در اسپانیا
فلامنکو شاید یکی از معروف‌ترین سنت‌های اسپانیایی به شمار رود اما اغلب آن را به درستی درک نمی‌کنند. خوب است بدانید که فلامنکو یک رقص نیست و تنها گاهی در آن رقص وجود دارد. فلامنکو در اصل یک سبک موسیقی بوده که تأکید شدیدی بر روی ساز گیتار، آواز و ریتم دارد. همان طور که می‌دانیم این سبک در واقع بداهه بوده ولی رقص آن نیاز به یک لباس زیبا دارد که در صورت بداهگی همواره نمی‌توان لباسی زیبا به تن داشت!

استراحت بعد از ظهری
یکی از جنبه‌های گیج کننده اسپانیا برای خارجی‌ها، استراحت بعد از ظهری یا (Siesta) خواهد بود؛ علتی که به خاطرش تمام مغازه‌ها بعد از ظهر تعطیل هستند. آیا واقعاً تمام مردم می‌خوابند؟ این استراحت چقدر طول می‌کشد؟ مفهوم این استراحت با سبک زندگی شلوغ امروزی اندکی متحول شده و یک استراحت یک ساعته در وسط روز تقریباً غیر ممکن است اما بهر حال هر چقدر هم کوتاه، مردم به این زمان علاقه و احتیاج دارند.

انعام دادن یا ندادن
هر کتاب راهنمایی درباره انعام دادن چیزی متفاوت می‌گوید. این سؤال ذهن بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود مشغول می‌کند. انعام دادن در اسپانیا یک رسم نیست اما به خاطر رفت و آمد گردشگران خارجی به ویژه آمریکایی و وجود این رسم در کشور آن‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های اسپانیا نیز این پول اضافه را رد نمی‌کنند. در واقع پیش خدمت‌های اسپانیایی بسیار آموزش دیده و حرفه‌ای بوده و به همان نسبت نیز حقوق و پوشش سلامت دریافت می‌کنند و به همین خاطر انعام دادن همان طور که برای سایر مشاغل رایج نیست در این حرفه نیز به چشم نمی‌خورد.

گاوبازی و فوتبال
گاوبازی یکی از سنت‌های بحث برانگیز مهم اسپانیا بوده و برای این کشور یک موهبت ترکیبی محسوب می‌شود. بسیاری از گردشگران به دیدن آن علاقه‌مند و کنجکاو هستند و این بازی را دروازه شگفت انگیزی به فرهنگ اسپانیا می‌دانند. البته گاوبازی در نظر طرفداران حقوق حیوانات لکه ننگی بر دامن این کشور است. امروزه دیگر این بازی‌ها به اندازه سابق پر رونق و مشهور نیستند اما هنوز هم نقش بسیار پر رنگی در تصویر کشور اسپانیا برای مردم جهان بازی می‌کند. شاید گاوبازی به عنوان تفریح، کمی رنگ و روی خود را از دست داده باشد اما قطعاً فوتبال این طور نیست. این ورزش مانند یک مذهب در جان تمام مردان اسپانیایی ۵ تا ۱۰۰ ساله ریشه دوانده و با وجود تیم‌های بسیار موفق این کشور، علاقه مردم به فوتبال چیز دور از انتظاری نیست. در گذشته اگر مردم یکشنبه‌ها را به کلیسا می‌رفتند، امروزه همه مردان در این روز مشغول تماشای فوتبال هستند.

زندگی شبانه در اسپانیا
بیرون رفتن و مهمانی گرفتن در خون اسپانیایی‌ها ریشه دارد. زندگی شبانه اسپانیا به ویژه در مادرید شهرت جهانی داشته و چیزی که آن را ویژه می‌کند، مختص نبودنش به قشر جوان است. برای هر سن، گروه و سلیقه‌ای بخشی در شهر وجود دارد. تنها یک چیز را در خاطر داشته باشید؛ برای تجربه زندگی شبانه باید دیر وقت بیرون بروید. اگر قبل از ساعت ۱۰ شب به کافه و کلوب‌ها سر بزنید باید تنهایی اوقاتتان را سپری کنید.

در اسپانیا چه غذاهایی بخوریم
آشپزی اسپانیا یکی از معروف‌ترین بخش‌های فرهنگ این کشور به شمار می‌رود و بسیاری از مردم به خاطر غذاهای آن به این مقصد سفر می‌کنند. اسپانیایی‌ها معمولاً خیلی دیر شام می‌خورند و در فاصله طولانی بین ناهار و شام، «مریندا» (merienda) یا چیزی شبیه به صبحانه دوم (عصرانه) صرف می‌شود که آن را معمولاً بین ساعت ۵ تا ۶ میل می‌کنند. معمولاً حوالی ساعت ۹ بسیاری از مردم برای خوردن تاپاس در کافه‌ها جمع می‌شوند که بهتر است آداب صحیح آن را یاد بگیرید. درباره غذاهای اسپانیایی در مقاله‌ای کامل، اطلاعات مفیدی را برای شما فراهم کرده‌ایم.

فستیوال‌ها
هر شهر یا دهکده برای خود جشنی محلی دارد که در آن مردم تنها برای شاد بودن به خوردن و نوشیدن نمی‌پردازند، بلکه اگر جز این باشد به اسپانیایی بودنشان باید شک کرد! فرهنگ اسپانیا پر از فستیوال‌های مذهبی بوده که از این میان می‌توانیم به عید پاک یا «کورپوس کریستی» (Corpus Christi) اشاره کنیم. در این روزها مردم به خیابان‌ها ریخته و به جشن و شادی و می‌پردازند. دو فستیوال غیر معمول و مشهور اسپانیا، جنگ گوجه فرنگی و آزاد کردن گاوها در خیابان است. جشنواره‌های موسیقی فلامنکو و جاز نیز از دیگر جاذبه‌های این چنینی هستند.

خوردن پائیا
بسیاری از گردشگرانی که به اسپانیا سفر می‌کنند، می‌خواهند «پائیا» (paella) را تجربه کرده و عمیقاً با فرهنگ غذای این کشور آشنا شوند. کافه‌ها و رستوران‌ها که این علاقه گردشگران به امتحان کردن پائیا را به خوبی می‌دانند، شما را با هنرمندی خود غافلگیر می‌کنند. این غذا یک خوراک دریایی محسوب می‌شود که اولین بار در والنسیا ابداع شد. در اصل پائیا را از برنج و گوشت مرغ یا خرگوش می‌پختند اما گاهی از حلزون نیز در آن استفاده می‌شود.

نکاتی جالب توجه درباره آداب و رسوم اجتماعی
هنگامی که دو نفر اولین بار به هم معرفی می‌شوند معمولاً فقط با هم دست می‌دهند اما بعد از دوستی بیشتر ممکن است همدیگر را در آغوش کشیده یا روی شانه هم بزنند.
زنان اسپانیایی معمولاً با هم دیگر رو بوسی کرده و اول از سمت چپ شروع می‌کنند.
بسیاری از مردان موقع دست دادن از دو دست خود استفاده کرده و دست چپ را روی ساعد راست فرد روبه‌رو قرار می‌دهند.
زمانی که به خانه یک اسپانیایی دعوت شدید می‌توانید با خود شکلات، شیرینی، کیک یا گل و نوشیدنی برای میزبان به همراه ببرید.
در صورتی که میزبان شما فرزندان کوچکی دارد که در مهمانی شبانه حضور دارند، هدیه‌ای کوچک برای آن‌ها بسیار خوشایند خواهد بود.
هنگام دعوت به میز غذا تا زمانی که به شما گفته نشده ایستاده بمانید. ممکن است صندلی خاصی را به شما نشان دهند.
هرگز قبل از خانم میزبان شروع به خوردن نکنید.

 

 

بلیط قطار     خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

جاذبه های گردشگری بورگوس اسپانیا

جاذبه های گردشگری بورگوس اسپانیا

 

بورگوس در شمال اسپانیا و در امتداد جاده معروف سانتیاگو قرار دارد.

بورگوس یکی دیگر از مناطق زیبای کشور اسپانیا بوده و جاذبه‌های تاریخی خیره کننده‌ای از دوران قرون وسطی را در خود جای داده است. با توجه به قرون وسطایی بودن این شهر، می‌توانید سازه‌های خیره کننده‌ای از کلیساهای جامع گرفته تا کلیساهای کوچک‌تر، دروازه‌های قدیمی و قلعه‌ها را در آن ببینید. تعدادی موزه عالی هم در اینجا وجود دارد. در این مقاله شما را با برترین جاذبه‌های بورگوس آشنا می‌کنیم.

1. کلیسای جامع خیره کننده بورگوس
شاید بتوان گفت که معروف‌ترین دیدنی بورگوس، کلیسای جامع با ابهتش محسوب می‌شود. این بنا یکی از شگفت‌انگیزترین کلیساهای کل اسپانیا بوده و جزو میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. زندگی این سازه به عنوان یک کلیسای جامع رمانسکی ساده آغاز شد و از سال ۱۲۲۱ تا ۱۲۶۱ تبدیل به بنای با عظمتی گشت که امروز شاهدش هستیم. محراب اصلی با تزئینات و حکاکی‌های طلایش یکی از خیره کننده‌ترین قسمت‌های کلیسا به شمار رفته و گنبدش شما را حیرت زده می‌کند. در سرداب اینجا، پیکر چهره‌های مهم تاریخ اسپانیا آرمیده‌اند.

2. موزه سیر تکامل انسان
اینجا یک موزه عالی قرن بیست و یکمی بوده که خود را وقف زندگی و سیر تکامل انسان کرده است. مطمئن باشید که از بازدیدش پشیمان نخواهید شد. یکی از بخش‌های به نمایش درآمده، یافته‌های یک سایت باستان شناسی در شمال بورگوس به نام «آتاپوئرکا» (Atapuerca) بوده که قدیمی‌ترین فسیل انسان یافت شده در اروپا در سال ۲۰۰۷ در آنجا کشف شد. جدای از این نمایشگاه‌های هیجان انگیزی درباره داروین و اکتشافات و تئوری‌هایش نیز برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

3. قلعه شهر بورگوس
قلعه بورگوس مانند آن که بر روی تخت پادشاهی‌اش نشسته باشد، بر تمام شهر اشراف داشته و سازه اصلی و استحکاماتش به قرن نهم بازمی‌گردد. البته از آن زمان تا کنون، قلعه شاهد بازسازی‌های متعددی بوده است. یک بار در سال ۱۷۳۶ به خاطر‌ آتش سوزی، بار دیگر به خاطر ویرانی توسط ارتش ناپلئون در سال ۱۸۱۳. داخل قلعه یک موزه کوچک وجود دارد و در بیرون آن مناظری تماشایی از شهر را می‌بینید.

4. طاق با شکوه سانتا ماریا
دروازه اصلی به سمت محله قدیمی شهر بورگوس، زمانی جزوی از دیوارهای قرن چهاردهمی شهر بود و امروزه با مجسمه‌های شاهان و نجیب زادگان، زیبایی تماشایی و جذابی را به نمایش می‌گذارد. در زمان برگزاری نمایشگاه‌های موقتی می‌توانید از داخل آن نیز دیدن کنید اما بهترین زاویه برای تماشایش، از بیرون است.

5. صومعه اوئلگاس
صومعه «اوئِلگاس» (Huelgas) یکی از ارزشمندترین صومعه‌های کل اسپانیا بوده که درست در خارج از مرکز شهر قرار دارد. این بنا در سال ۱۱۸۷ توسط «الینور» دختر هنری دوم انگلیس تأسیس شده و برخی ویژگی‌های رمانسکی در آن دیده می‌شود. در اینجا مقبره پادشاهان و ملکه‌های زیادی وجود داشته و محراب رنسانسی‌اش بسیار حیرت انگیز است. اگر چه هنوز هم در این صومعه بیش از ۳۰ راهب زندگی می‌کنند، اما می‌توانید به همراه یک تور هدایت شده واردش شوید و از موزه داخل آن نیز دیدن کنید. در این موزه تعداد زیادی ردای جواهرنشان و لباس‌های سلطنتی دیگر به نمایش در آمده‌اند.

6. موزه بورگوس
موزه شهر بورگوس در یک عمارت قرن شانزدهمی واقع شده و نمایشگاهی از دوران پیش از تاریخ، از پالئولیتیک تا ویزیگوتیک را ترتیب داده است. برخی از مهم‌ترین موارد به نمایش درآمده، فسیل انسان‌های یافت شده از «ترینچرا» (Trinchera)، تعدادی مقبره گوتیکی و بقایای باستانی شهر رومی «کلونیا» (Clunia) هستند. در ۹ اتاق دیگر، هنرهایی از دوران پیشا رمانسکی تا معاصر را می‌بینید.

 

بلیط قطار     خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

میدان گاوبازی مادرید

میدان گاوبازی مادرید

 

میدان گاوبازی مادرید، واقع در خیابان «آلکالا»، بزرگ‌ترین میدان گاوبازی اسپانیا به حساب می‌آید.

بهترین زمان تجربه گاوبازی در دوران برگزاری جشنواره «سن ایسیدرو» خواهد بود. میدان گاوبازی مادرید مهد گاوبازی اسپانیا و حتی شاید جهان به شمار می‌رود. این میدان بزرگ در محله «گیندالرا» (Guindalera) در شمال شرقی مرکز شهر قرار دارد. معماری به نام «خوزه اسپلیو» (José Espeliú) این میدان را طراحی کرد  که از سبک نئو مودِخار که بین مورهای عرب در قرن ۱۲ معروف بود استفاده نمود. این سبک معماری سبب شده که سازه از چیزی که واقعاً هست قدیمی‌تر به نظر برسد. ساخت میدان گاوبازی در ۱۹ مارس سال ۱۹۲۲ آغاز شد. این میدان برای جایگزینیِ یک میدان قدیمی‌تر (متعلق به سال ۱۸۷۴) طراحی و حدود ۱۲ میلیون پزوتا، یعنی یک سوم بیش از مبلغ برآورد شده، هزینه در بر داشت. ساخت میدان گاوبازی در سال ۱۹۲۹ به انجام رسید، اما افتتاح آن تا ۱۷ ژوئن سال ۱۹۳۱ صورت نگرفت. بعد از بازگشایی در سال ۱۹۳۱، میدان گاوبازی یک بار دیگر تا ۲۱ اکتبر سال ۱۹۳۴ بسته شد. طی جنگ داخلی اسپانیا بین سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۹ نیز میدان بلا استفاده ماند.

اولین گاوی که در زمین میدان گاوبازی مادرید قدم گذاشت، «اورتلانو» (Hortelano) نام داشت. گاوبازی که وی را «آگیلیا» (Aguililla) می‌نامیدند، اولین فردی بود که با گاو مقابله کرده و اولین موسیقی در محوطه میدان، توسط گروهی به نام «اسپانیا کانی» (España cañi) طنین انداز شد. میدان گاوبازی مادرید سومین میدان بزرگ جهان به حساب می‌آید. بزرگ‌ترین میدان گاوبازی واقع در مکزیکوسیتی بوده و دومین میدان نیز در ونزوئلا قرار دارد. میدان گاوبازی مادرید بزرگ‌ترین میدان اسپانیا به شمار می‌رود. محوطه دور میدان گنجایش ۲۵,۰۰۰ تماشاچی را داشته و خود میدان حدود ۶۰ متر قطر دارد.

بهترین زمان برای تجربه گاوبازی در مادرید در زمان جشنواره «سن ایسیدرو» (San Isidro fiesta) بوده که هر سال بین ماه می تا ژوئن برگزار می‌شود. سن ایسیدرو معروف‌ترین جشنواره گاوبازی دنیا به شمار رفته و مبارزه‌ها هر روز به مدت سه هفته برگزار می‌شوند. مراسم گاوبازی از ۷ عصر آغاز شده و اغلب ۲ تا ۳ ساعت ادامه پیدا می‌کند. در زمان برگزاری جشنواره، پیدا کردن بلیط کار بسیار سختی خواهد بود زیرا این جشنواره در بین مردم شهرت و خواهان زیادی دارد. بهترین راه برای تهیه بلیط خرید آنلاین است. قیمت بلیط بسته به محل صندلی انتخابی شما متغیر بوده و صندلی‌هایی که در قسمت سایه‌بان دار و نزدیک به میدان هستند قطعاً قیمت بالاتری خواهند داشت.

در فصل‌هایی که گاوبازی طرفداران کمتری دارد از میدان برای برگزاری کنسرت‌های راک، بازی تنیس، رویدادهای سیاسی و غیره نیز استفاده می‌شود. گروه معروف‌ بیتل‌ها در ۲ جولای سال ۱۹۶۵ در این میدان اجرا داشتند. از سال ۲۰۱۴ یکی دیگر از امکاناتی که به مجموعه اضافه شده، امکان تبدیل میدان به یک صحنه تئاتر بوده که نام آن را «تئاتر بزرگ میدان گاوبازی» گذاشتند و ۸۵۸ نفر نیز گنجایش دارد. میدان گاوبازی مادرید طرفداران جدی این هنر اصیل را به اندازه گردشگران به خود جذب می‌کند. اینجا یکی از سخت‌ترین میدان‌ها برای ماتادورها بوده و به راحتی به دست نمی‌آید.

در پشت میدان گاوبازی موزه «تائورینو» (Taurino) قرار دارد که می‌تواند مقدمه خوبی برای آشنایی با گاوبازی برای کسانی باشد که می‌خواهند این رویداد را تجربه کنند. در این موزه لباس‌های مخصوص ماتادور معروف «مانولته» (Manolete) به نمایش گذاشته که در بازی خود که سبب مرگ وی در ۳۰ سالگی شده بود به تن داشت. موارد دیگری مانند نقاشی‌های فرانسیسکو گویا از مسابقات گاوبازی، عکس‌ها و اشیایی مرتبط به تاریخ گاوبازی اسپانیا از گذشته تا به امروز نیز در موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. میدان گاوبازی مادرید علاوه بر شکوه و عظمت خاصی که خود نمایش‌ها دارند، از معماری غنی و زیبایی برخوردار است. گذرگاه‌هایی با طاق نعلی و کاشی‌کاری‌هایی با تصویر نشان رسمی تمام استان‌های اسپانیا مجموعه را تزئین می‌کنند.

 

بلیط قطار     خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

پارک توریا والنسیا

پارک توریا والنسیا

 

باغ «توریا» (Jardín del Turia) یکی از پر بازدیدترین پارک‌های والنسیا است که در مرکز شهر، در نزدیکی «شهر هنر و دانش» قرار دارد.

باغ‌ توریا در والنسیا، بزرگ‌ترین پارک شهری اسپانیا بوده و طیف وسیعی از گیاهان و درختان زیبا را در کنار پل‌های تاریخی شگفت‌انگیزش به نمایش می‌گذارد. والنسیا با بیش از ۸۰۰,۰۰۰ نفر جمعیت، سومین شهر بزرگ اسپانیا محسوب می‌شود. این پارک به علت اینکه در بستر رودخانه خشک شده توریا گرفته شده به این نام خوانده می‌شود. در واقع در ۱۴ اکتبر سال ۱۹۵۷ شهر دوباره با طغیان توریا زیر آب رفت و خسارات فراوانی دید. این سیل چنان مخرب بود که دولت تصمیم گرفت تا مسیر اصلی رودخانه را تغییر دهد تا شهر، دیگر شاهد همچنین رویدادهای تلخی نباشد.

امروزه باغ توریا یک پارک سر سبز عمومی با بیش از ۷۰۰۰ متر طول و ۱,۰۰۰,۰۰۰ متر مربع مساحت است و درختان گوناگون، گیاهان، گل‌ها، آب‌نما‌های متعدد، محوطه‌های ورزشی، زمین بازی و فضاهای زیادی برای استراحت در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. بعد از تغییر مسیر رودخانه، مهندسین شهرسازی و طراحان مناظر متعددی به روی بخش‌های گوناگون پارک کار کرده تا منظره رود سابق را بازسازی کنند. یک مسیر بی‌همتا از درختان نخل، پرتقال، آب‌نما، گیاهان عطری، حوضچه و درختان کاج انتظار شما را می‌کشد. این باغ‌ها در سال ۱۹۸۶ تکمیل شدند.

باغ توریا و تفریحات آن
گردش شما در باغ توریا، پر بازدیدترین پارک اسپانیا و بزرگ‌ترین پارک در محوطه کلان‌ شهری این کشور، از باغ وحش والنسیا شروع شده و طی آن از حدود ۱۵ پل زیبا و به یاد ماندنی عبور خواهید کرد. بازدید هیجان‌انگیزتان در «شهر هنر و دانش» والنسیا به پایان خواهد رسید. در باغ توریا، تفریحات جذاب زیادی در اختیار خواهید داشت؛ امکاناتی شامل زمین‌های بازی متعدد برای کودکان و یک قطار کوچک بامزه برای گردش در فضای پارک از این دست هستند. اگر کودکی به همراه دارید، پارک گالیور را به هیچ عنوان از دست ندهید. یک مجسمه غول‌آسا از گالیور در اینجا قرار داشته و کودکان می‌توانند مانند لی‌لی‌پوت‌ها از دستان، موها و پاهای آن بالا رفته و دوباره به پایین سر بخورند.

بازدیدکنندگان حین گردش در پارک، با مجسمه‌های آهنی بزرگی روبه‌رو خواهند شد که بسیار زیبا و خیره کننده هستند. در طول مسیر، نیمکت‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید اندکی روی آن‌ها نشسته و استراحت کنید و به تحسین این آثار هنری بپردازید. بخش دیگر امکانات برجسته‌ای که در این پارک موجود است، امکانات ورزشی با کیفیت و عالی مانند بیس‌بال، فوتبال، بسکتبال، راگبی، دوچرخه سواری و ... خواهد بود. با توجه به اینکه باغ توریا در مرکز شهر قرار دارد دسترسی به آن بسیار آسان خواهد بود. هرچند اگر بخواهید کل شهر را ببینید احتمالاً چند روز زمان لازم دارید.

 

بلیط قطار     خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

جاذبه های برتر سبک موریش در اسپانیا

جاذبه های برتر سبک موریش در اسپانیا

 

معماری موریش، یکی از سبک‌های معماری برجسته‌ی اسپانیا است که در برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های این کشور به چشم می‌خورد.

این معماری سبکی است که مسلمانان مورو یا موری به این کشور آورده‌اند. زمانی که موروها (The Moors) از شمال آفریقا به اسپانیا وارد شدند، حاکمیت بخش‌هایی از شبه جزیره ایبری را از سال 711 پس از میلاد تا زمان سقوط گرانادا در سال 1492 به دست گرفتند. حکومت اسلامی در طی بیش از 700 سال، میراث فراوانی از معماری و فرهنگ را در چندین شهر اسپانیا به جای گذاشته است. در میان همه‌ی این جاذبه‌ها، 7 مورد بسیار جذاب وجود دارد که گردشگران کشور اسپانیا، بی‌نهایت از آن‌ها لذت خواهند برد. در ادامه‌ی این متن 7 جاذبه‌ی برتر سبک موریش در کشور اسپانیا به شما معرفی می‌شود.

کاخ الحمرا در گرانادا
مشهورترین مکان دیدنی به سبک موریش در اسپانیا، کاخی وسیع به نام کاخ الحمرا است که روی تپه ای واقع شده و پس زمینه‌ی زیبای آن با نمایی از قله‌های برفی سیرا نوادا، طوری به نظر می‌رسد که گویی افسانه‌ای بیش نیست، اما واقعیت دارد! الحمرا که معنی آن به عربی «قلعه قرمز» است، به عنوان قلعه‌ای کوچک در سال 889 میلادی ساخته و بعدها توسط محمدبن الاحمر بازسازی و به کاخی چنین باعظمت تبدیل شد.

با فتح گرانادا در سال 1492، این کاخ به دربار سلطنتی پادشاهان کاتولیک یعنی فردیناند و ایزابلا تبدیل شد. نمای بیرونی و معماری داخلی آن یکی از بهترین نمونه‌های طراحی اسلامی در اروپای غربی است؛ دیوارها با خطوط، حکاکی و موزاییک تزیین شده که حس و حال بسیار خاصی را به بنا بخشیده‌ است.

مسجد جامع کوردوبا
مسجد جامع کوردوبا در سال 784 توسط عبدالرحمن اول، اولین خلیفه اموی آندلس ساخته و در طراحی آن از مسجد دمشق و مسجدالاقصی الهام گرفته شد. طراحی اصلی آن، با ستون‌های قرمز و سفید که شبیه ستون‌های رومی هستند و طاق‌هایی که این فضای وسیع را به 11 شبستان تقسیم می‌کند، در جهان معماری تأثیرگذار بوده است. این مسجد، که بعدا بخش‌های مختلفی به آن اضافه شد، بیش از سه قرن مرکز زندگی اسلامی در کوردوبا بوده و به زیبایی‌اش در آندلس مشهور بوده‌است. در سال 1236 زمانی‌که مسیحیان حکومت شهر را در دست گرفتند، مسجد جامع کوردوبا به کلیسای کاتولیک تبدیل شد. این بنا این روزها، مسجد-کلیسای کوردوبا است و به عنوان یک مکان عبادت برای مسیحیان استفاده می‌شود.

قصر سلطنتی آلکازار
قصر سلطنتی آلکازار سویل (Royal Alcázar of Seville)، بیشتر از آنکه سازه‌ای به سبک موریش باشد، بنایی است که بیشتر برای تجلیل از موروها ساخته شده است. این بنا برای پیتر پادشاه کاستیل ساخته شد و برخی از هنرمندانی که به طراحی فضای داخلی این قصر پرداخته‌اند، همان‌هایی بودند که در طول سال‌ها به ساخت کاخ الحمرا مشغول بودند، به همین دلیل هم هست که برخی از ویژگی‌های این قصر شبیه کاخ الحمرا است. قصر سویل یا همان آلکازار هنوز هم توسط خانواده سلطنتی اسپانیا به عنوان محل اقامت رسمی آن‌ها در سویل استفاده می شود، و البته قدیمی‌ترین قصر سلطنتی در اروپا است.

قصر الجعفریه
این قصر اسلامی در قرن 11 در زاراگوزا ساخته شده است که یکی از شمالی‌ترین جاذبه‌هایی است که در فهرست ما قرار می‌گیرد. این قصر از دوران اسلامی تا دوران مسیحیت، اصلاحات و بازسازی‌هایی داشته که به ارزش آن افزوده است. قصر الجعفریه بعدها محل اقامت پادشاهان مسیحی آراگون شد. بد نیست بدانید که بازدید از این قصر حدود سه ساعت زمان می‌برد.

خیرالدا
خیرالدا یکی از بقایای مسجد جامع سویل است که زمانی در محل امروزه‌ی کلیسای جامع سویل وجود داشت، کلیسایی که در حال حاضر بزرگترین کلیسای جامع گوتیک در جهان است. مناره سابق آن، در حال حاضر برج ناقوس کلیسای جامع است و بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق مجموعه‌ای از رمپ‌ها به بالای آن بروند. این‌طور که از افسانه‌های محلی شنیده می‌شود، به این دلیل جای پله، رمپ نصب شده بود که حتی حیوانات نیز قادر باشند تا به بالای مناره دسترسی پیدا کنند.

مسجد کریستو دلا لوز
شهر تولدو در جنوب غربی مادرید واقع شده است که مسجد کریستو دِلا لوز (Mosque of Cristo de la Luz) در آن قرار دارد. این شهر در قرون وسطی برای مدتی طولانی همزیستی مسالمت‌آمیزی را تجربه کرده است؛ زمانی‌‌که مسیحیان، یهودیان و مسلمانان با هم و در کنار هم در این شهر زندگی می‌کردند. شکوفایی این سه فرهنگ، به شهر معماری متفاوتی بخشیده که از جمله آن‌ها می‌توان به مسجد کریستو د لا لوز اشاره کرد. این مسجد کوچک در سال 999 ساخته شد و یکی از ده مسجد موجود در شهر تولدو بود. معماری آجری نمای بیرونی ساختمان شبیه به مسجد بزرگ کوردوبا طراحی شده و یکی از جاذبه‌های به سبک موریش در اسپانیا به حساب می‌آید.

 

بلیط قطار     خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

سوغاتی هایی که تنها می توان در اسپانیا خرید

 

سوغاتی هایی که تنها می توان در اسپانیا خرید

 

اسپانیا به‌عنوان یکی از مقاصد اصلی صنعت گردشگری در دنیا شناخته می‌شود.

با این‌حال این کشور صرف‌نظر از جاذبه‌های گردشگری، سوغاتی‌های ماندگار و منحصربه‌فردی هم دارد. اسپانیا یکی از مقاصد محبوب گردشگری در جهان به شمار می‌آید و خانه‌ی بناهای فراموش‌نشدنی، تاریخ، سواحل و همچنین سوغاتی‌های منحصربه‌فرد است. از بادبزن‌های دست‌ساز و گیتارهای فلامنکو گرفته تا هوای جزیره‌ی ایبیزا، اسپانیا سوغاتی‌های عجیب‌وغریبی برای خرید دارد.عروسک های کریسمسی
سنت کریسمس در کاتالونیا به هیچ کجای دیگر شباهت ندارد و عروسک‌های کریسمسی به‌طور فراوان در ایام سال نو در شمال شرقی این منطقه به چشم می‌خورند. در گذشته این عروسک‌ها همواره در قالب افرادی با لباس‌های سنتی ساخته می‌شدند، اما امروزه با رشد صنعت عروسک‌سازی می‌توان مجسمه‌هایی از چهره‌های مشهور را در کاتالونیا پیدا کرد. در تمامی فروشگاه‌های این منطقه عروسک‌هایی از دونالد ترامپ، کریستیانو رونالدو و لیدی گاگا به چشم می‌خورد. این عروسک‌ها نماد خوش‌یمنی در سال پیش رو هستند.

گیتارهای افسانه های موسیقی راک
با خرید یک گیتار از فروشگاه فلیپه کُنده (Felipe Conde) جا در پای بزرگانی چون باب دیلن، کت استیونز و لئونارد کوهن و همچنین اسطوره‌های موسیقی فلامنکو مانند پاکو د لوسیا (Paco de Lucía) بگذارید. خانواده‌ی کنده با بیش از ۱۰۰ سال تجربه، استاد ساخت گیتار در اسپانیا هستند. این گیتارها به‌هیچ‌وجه ارزان نیستند (قیمت گیتارهای فروشگاه کنده از ۲۵۰۰ یورو شروع شده و تا ۱۱۰۰۰ یورو می‌رسد)، اما به‌عنوان بخشی از تاریخ موسیقی راک ارزش این مبلغ را دارند.

اسپادریل
شاید بتوان نمونه‌هایی از این کفش تابستانی محبوب را در خارج از اسپانیا یافت، اما گزینه‌های اصیل تنها در داخل این کشور قابل خریداری هستند. خانه‌ی هرنانز (Hernanz) در مادرید از سال ۱۸۴۰ تا به امروز مشغول ساخت این کفش‌های نخی است و یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان اسپادریل (Espadrille) در اسپانیا به شمار می‌آید. این کفش که در گذشته متعلق به طبقه‌ی فقیر و کارگر اسپانیا بود، پس از اینکه لورن باکال یک جفت از آن را در سال ۱۹۴۸ در فیلم کی لارگو (Key Largo) پوشید، به شهرت جهانی دست یافت. از آن زمان تاکنون، آن‌ها یکی از کالاهای محبوب تابستانی در اسپانیا هستند.

لباس مخصوص فلامنکو
اسپانیا خانه‌ی رقص جذاب و موزیکال فلامنکو است و مکانی ایده‌آل برای خرید یک دست لباس، شال و کفش فلامنکو محسوب می‌شود. اگر به دنبال چیزی کوچک‌تر هستید، چند قاشقک تهیه کنید. قاشقک‌ها کاسه‌های مقعر چوبی هستند که رقصندگان فلامنکو از آن‌ها به‌عنوان یک ساز ضربی استفاده می‌کنند.

ظرف پائیا
یک ظرف مخصوص برای تهیه‌ی پائیای اسپانیایی خریداری کرده و این غذای اصیل را به بهترین نحو در خانه بپزید. شهر والنسیا به‌عنوان خاستگاه پائیا، بهترین مکان برای خرید ظروف تهیه‌ی این غذا است. بااین‌حال می‌توان این ظرف را از بازارها و فروشگاه‌های ظروف آشپزی در سراسر کشور خریداری کرد.

تورون
این شیرینی که شبیه به نوقا است، در ایام کریسمس در سراسر اسپانیا به‌وفور یافت شده و یک سوغاتی محبوب به شمار می‌آید. تورون (Turrón) از بادام، عسل، شکر و سفیده‌ی تخم‌مرغ تهیه شده و در اشکال مستطیلی سرو می‌شود. کاسا میرا (Casa Mira) در سال ۱۸۴۲ به‌عنوان اولین فروشگاه تهیه‌ی تورون در مادرید تأسیس شد و همچنان در میان مردم محلی پرطرفدار است.

هوای جزیره ایبیزا
اگر به دنبال بردن تکه‌ای از اسپانیا با خود به خانه هستید، چرا به سراغ خرید یک قوطی از هوای ایبیزا نمی‌روید؟ یک قوطی از هوای ایبیزا محبوب‌ترین کالای موجود در این جزیره به شمار می‌آید. چند دوست در تابستان ۲۰۱۶ شروع به فروش این محصول در یک بستنی‌فروشی کردند و از آن زمان تاکنون هوای جزیره‌ی ایبیزا در میان گردشگران بسیار پرطرفدار شده است.

گازپاچو در رستوران های مک دونالد
این سوپ گوجه‌فرنگی سرد کلاسیک در منوی بسیاری از رستوران‌های اسپانیا یافت می‌شود، اما مشاهده‌ی آن در یک فست‌فود زنجیره‌ای محبوب ممکن است شما را به حیرت وادارد. به همین خاطر حتماً به هنگام سفارش یک همبرگر مک‌دونالد، سوپ گازپاچو (Gazpacho) را هم امتحان کنید.

بادبزن های اسپانیایی
شاید کمی کلیشه‌ای به نظر برسد، اما یک بادبزن اسپانیایی دست‌ساز موسوم به آبانیکو (abanico) می‌تواند هدیه‌ای زیبا برای بردن به خانه و همچنین وسیله‌ای کاربردی به‌منظور خنک شدن در تابستان‌های گرم اسپانیا باشد. مشاهده‌ی زنانی از تمامی سنین که یکی از این بادبزن‌های ارزان و ساده را برای خنک کردن در دست دارند، در شهرهای بزرگ این کشور بسیار رایج است.

 

بلیط قطار     خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

خیابان گران ویا در مادرید

خیابان گران ویا در مادرید

 

خیابان «گران ویا» (Gran Vía) در مادرید را شاید بتوان معروف‌ترین و توریستی‌ترین خیابان اسپانیا دانست.

این خیابان با سینما‌های متعدد، تئاترها و کافههای موزیکال شبانه‌اش یک مکان تفریحی به شمار می‌رود. خیابان گران ویا از سمت غرب به میدان اسپانیا رسیده و از سمت شرق با خیابان «آلکالا» (Alcalá) تقاطع دارد. این خیابان همواره با جمعیت خریداران و افرادی که مشغول گشت و گذار هستند شلوغ بوده و نام آن که معنی «خیابان بزرگ» می‌دهد کاملاً با این جمعیت همخوانی دارد. سر درهای سبک آرنوو و آردِکوی بانک‌ها، اداره‌ها، آپارتمان‌‌ها و پوسترهای عظیم سینماها در اینجا چشم‌ هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کنند.

در دهه ۱۹۲۰ این خیابان با مغازه‌های متعدد، شرکت‌های بیمه و ساختمان‌های تفریحی‌اش، محوطه‌ای برای گشت و گذار ساکنین منطقه شد. اولین بخش گران ویا، در نزدیکی میدان «کایائو» (Callao)، با ساختمان‌های مشهورش شناخته می‌شود که تحت تأثیر یک سبک مدرن بر پایه کلاسیسیسم و نئو مودِخار هستند.

ساختمان‌ های گران ویا
ساختمان‌های خیابان گران ویا به راستی باشکوه و زیبا هستند. جای تعجب نیست که گردشگران گروه گروه به اینجا آمده تا نماهای زیبا و سبک قرن بیستمی آن را تحسین کنند. ساختمان «متروپولیس» یکی از مشهورترین بناهای این خیابان است. این ساختمان اداری به خاطر سر در ورودی و مجسمه زیبایی که روی گنبدش دارد یکی از نمادهای گران ویا به حساب می‌آید. ساختمان «تلفونیکا» (Telefónica) هم یکی دیگر بناهای با ابهت شهر به حساب می‌آید. زمانی که ساخت این سازه در سال ۱۹۲۹ آغاز شد، اولین برج مادرید به شمار می‌رفت و به لطف ارتفاع ۸۱ متری آن از هر جای شهر قابل شناسایی خواهد بود. «کاپیتول» ساختمانی چند منظوره است که به عنوان خانه اپرا، سالن کنسرت، تالارهای گوناگون و محوطه‌ای تجاری با کافه‌ها و رستوران‌ها، اداره‌ها، آپارتمان‌ها و هتل مورد استفاده قرار می‌گیرد. میدان کایائو ناحیه‌ای با چند سینما بوده و از آن دو خیابان پیاده‌رو مستقیماً به سمت «دروازه خورشید» (Puerta del Sol) می‌روند.

در گران ویا چطور سرگرم شویم؟
در خیابان گران ویای مادرید هرگز با کمبود سرگرمی روبه‌رو نمی‌شوید. یکی از این تفریحات، تماشای یک اجرای هنرمندانه از شیر شاه، سیرک خورشید، بینوایان، فلامنکو، اجرای استند آپ کمدی، باله یا یک نمایش عالی اسپانیایی خواهد بود.
به خاطر اینکه گران ویا یکی از شاهراه‌های اصلی مادرید و یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری آن به شمار می‌رود، حضور رستوران‌های عالی متعدد در منطقه امری دور از انتظار نیست. بازدیدکنندگان می‌توانند گاسپاچوی توت فرنگی،‌ املت اسپانیایی یا سایر غذاهای سنتی این کشور را امتحان کنند. وقتی پای غذا خوردن به میان بیاید این منطقه چیزهای زیادی برای ارائه خواهد داشت.

یکی از واضح‌ترین کارهایی که در این خیابان تجاری می‌توان انجام داد قطعاً خرید کردن است. اکثر برندهای مطرح اسپانیایی و برخی طراحان بین‌المللی در این خیابان حضور دارند. مرکز خرید «اِل کورته اینگلس» (El Corte Inglés) یکی از مقاصدی خواهد بود که به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این فروشگاه اسپانیایی که دهه‌ها در این خیابان حضور داشته، برخی از برترین برندهای لوکس مانند شانل، دیور و کارولینا هِرِرا را پیدا می‌کنید. البته برندهایی با قیمت‌های پایین‌تر هم که از کیفیت بالایی برخوردار هستند در اینجا می‌توانید بیابید.
وقتی تا آخرین حد توان به خرید کردن پرداختید، وقت آن شده که به سراغ کافه‌ها رفته و یک نوشیدنی دلچسب نوش جان کنید. خیابان گران ویا بسیار سرزنده بوده و تعداد زیادی بار برای گردشگران دارد که بتوانند در آن تاپاس و کوکتل سفارش دهند. اکثر مردم اسپانیا از ساعت ۱۰ شب خانه را به سمت تراس‌های خنک و دلچسب این بارها ترک می‌کنند. در روزهای تابستان اکثر اهالی شهر از ساعت ۱۱ به تفریحات و مهمانی‌های پر شور پرداخته و تا ساعت ۶ صبح بیرون از خانه به سر می‌برند.
زمانی خیابان گران ویا به ۱۵ سینمایی که در آن وجود داشت مشهور بود. البته امروزه تنها سه سینما از این تعداد باقی مانده‌ است که اگر جزو علاقه‌مندان تماشای فیلم هستید آن‌ها را به شما توصیه می‌کنیم. اگر مایلید به زبان اسپانیایی فیلمی تماشا کنید، به سینما کاپیتول یا کایائو بروید، اما اگر هنوز در این زبان حرفه‌ای نیستید می‌توانید به سینما «رنوار پرینسسا» (Renoir Princesa) سر بزنید که فیلم‌ها را به زبان اصلی‌شان پخش می‌کند. این سینما در فاصله اندکی از میدان اسپانیا قرار دارد.

 

 

بلیط قطار     خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

توصیه هایی برای سفر به اسپانیا

توصیه هایی برای سفر به اسپانیا

 

وقتی به کشوری خارجی سفر می‌کنید، بعضی کارها را نباید در آن کشور انجام دهید.

بیشتر نقاط کشور اسپانیا، فرهنگ مخصوص به خود را دارند و قبل از سفر به این بخش‌ها باید راجع به نحوه‌ی زندگی مردم و بعضی نکات ویژه، اطلاعات بیشتری کسب کنید تا در سفرتان به مشکل نخورید. همچنین باید اطلاعات بیشتری نسبت به روش زندگی مردم در آن مکان به دست بیاورید. اسپانیا نیز از این گروه مستثنی نیست و در این مقاله 13 توصیه برای شما آورده‌ایم تا به کمک آن‌ها بتوانید بیشترین لذت را از سفر خود برده و به دردسر نیفتید. اگر کسی از آشنایان هم قصد سفر به این کشور را دارد، بهتر است او را با این نکات سفر به اسپانیا آشنا کنید تا به مشکل برنخورد.به فرهنگ مردم آن کشور احترام بگذارید
درست است که اسپانیا کشوری یکپارچه به‌شمار می‌رود، اما تفاوت‌های فرهنگی در منطقه‌های مختلفش آنقدر زیاد است که در واقع می‌توانستند سرزمینی جدا از هم به‌حساب بیایند. چیزی که در بخش‌های جنوبی کشور، کاری کاملاً عادی و معمولی محسوب می‌شود، امکان دارد در بخش‌های شمالی آن به عنوان رفتاری غیرمنتظره یا حتی نامناسب به آن نگاه کنند. بنابراین کمی درمورد تاریخچه و آداب و رسوم هر منطقه‌ای که قصد بازدید از آن را دارید، اطلاعات کسب کنید تا به مردم محلی نشان دهید که برایشان ارزش قائل هستید و می‌دانید که کاملاً شبیه به همسایگان خود نیستند.

حواستان به مالیات بر ارزش افزوده باشد
در بیشتر رستوران‌ها، قیمت‌ها با لحاظ کردن مالیات بر ارزش افزوده در منوی غذا ذکر می‌شود. اما گاهی هم پیش می‌آید که قیمت‌ها را بدون در نظر گرفتن این مالیات تبلیغ می‌کنند. در برگه‌ی آگهی یا کاغذ قیمت‌ها همیشه باید بنویسند که این اعداد با احتساب مالیات بر ارزش افزوده تعیین شده‌اند یا خیر. بنابراین یادتان باشد برگه را با دقت بخوانید تا غافلگیر نشوید.

تاریخ تعطیلات رسمی را چک کنید
تعطیلات رسمی اسپانیا با سایر کشورهای اروپایی متفاوت است و در مقایسه با بسیاری از آن‌ها، تعداد روزهای تعطیل بیشتری دارد. مسئله‌ی اصلی اینجا است که این تعطیلات در ایالت‌های مختلف این کشور با یکدیگر متفاوت هستند و ممکن است تاریخ‌های آن در بخش‌های خودمختار اسپانیا هر سال تغییر کند. در نتیجه قبل از برنامه‌ریزی برای خرید، حتماً تاریخ‌های تعطیلی را بررسی کنید تا با درهای بسته روبه‌رو نشوید.

در مواقع اضطراری با 112 تماس بگیرید
بیشتر کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا، شماره‌ی 112 را به مواقع اضطراری اختصاص داده‌اند. چه با اورژانس کار داشته باشید و برای درخواست آمبولانس با آن‌ها تماس بگیرید و چه بخواهید به پلیس یا آتش‌نشانی زنگ بزنید، کافی است تا 112 را شماره‌گیری کرده تا اپراتور، شما را به مرکز مربوطه وصل کند. 112 هم از تلفنِ خانه و هم از گوشی‌های همراه شماره‌گیری می‌شود و احتیاجی به گرفتن پیش شماره ندارد.

کمی اسپانیایی یاد بگیرید
بهتر است بدانید که بسیاری از مردم اسپانیا به خصوص نسل‌های قدیمی‌تر آن‌ها، انگلیسی صحبت نمی‌کنند. البته افرادی که کارشان با گردشگران مرتبط است، حداقل اصول اولیه‌ی مکالمه‌ی انگلیسی برای انجام کسب‌وکار خود را می‌دانند و کارتان را راه می‌اندازند. اما بهتر است به این میزان افاقه نکرده و بر روی مهارت‌های زبانی خودتان تکیه کنید. به هرحال آشنا شدن با فرهنگ مردم، بخش جذاب بازدید از یک کشور خارجی به‌شمار می‌رود و زبان آن‌ها جزئی از همین فرهنگ محسوب می‌شود. به همین دلیل بهتر است کمی وقت گذاشته و کلمه‌ها و عبارت‌های اصلی زبان اسپانیایی را یاد بگیرید تا حداقل به شهروندان آن اشتیاق خود را نشان بدهید.

اما انتظار نداشته باشید همه مردم اسپانیایی صحبت کنند
حتی اگر هم با زبان اسپانیایی آشنایی دارید، بهتر است خودتان را برای لهجه‌ها و گویش‌های متفاوت این کشور آماده کنید. در کاتالونیا، گالیسیا و منطقه‌ی خودمختار باسک، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند تا از زبان محلی خود در گفتگوی روزمره استفاده کنند. در واقع اسپانیا، 5 زبان رسمی دارد و اسپانیایی فقط یک مورد از آن‌ها است. البته در بیشتر مواقع، مخاطب شما می‌تواند به اسپانیایی نیز صحبت کند؛ اما اگر به مشکل برخوردید، نگران نباشید و مؤدبانه از آن‌ها سؤال بپرسید.

مراقب کیف پولتان باشید
شهرهایی مانند بارسلون، اقداماتی را در سال‌های اخیر برای کاهش تعداد جیب‌برها در سطح شهر انجام داده‌اند؛ اما همچنان نمی‌توان صف مجرمان در کلانتری‌ها را نادیده گرفت. امروزه بیشتر دزدها با استفاده از روش‌های بدون خشونت و بدون اینکه حتی شما متوجه باشید، کیفتان را می‌زنند. البته نیازی نیست بیش از حد راجع به این موضوع حساس شوید؛ اما بهتر است در شهرهای بزرگ، کیف خود را همیشه جلوی چشمتان قرار دهید و مطمئن شوید که زیپ آن را بسته‌اید.

جنبش های استقلال طلبانه منطقه‌ ای را محترم بشمارید
امور سیاسی کشور اسپانیا کمی پیچیده است و جنبش‌های استقلال‌طلبانه‌ی مختلفی در منطقه‌ی باسک و کاتالونیا وجود دارد. دیدگاه‌ها در داخل و خارج از این مناطق به شدت با یکدیگر متفاوت هستند و بهتر است هنگام صحبت راجع به این مسائل، بیشتر مراقب باشید. این موضوعات برای بیشتر مردم اسپانیا اهمیت بسیاری دارد و بهتر است با آن شوخی نکنید.

بحث جنگ داخلی اسپانیا را پیش نکشید
با اینکه جنگ داخلی اسپانیا حدود 70 سال پیش پایان یافته اما زخم‌های آن هنوز هم برای بسیاری از خانواده‌ها تازگی دارد. در بعضی موارد، خانواده‌ها هنوز با یکدیگر ارتباطی ندارند و روستاها، رازهای سیاه متعددی را در خود پنهان کرده‌اند که در طول جنگ رخ داده است. علاوه بر آن، حکومت دیکتاتوری که بعد از ژنرال «فرانکو» در سال 1975 میلادی به پایان رسید، طبق موافقت همه انجام نشد. هنوز هم بعضی از مردم اسپانیا هستند که نگاه دلسوزانه‌ای به دیکتاتور کشورشان یعنی ژنرال فرانکو دارند و از روزهای قبل از دموکراسی در اسپانیا به خوبی یاد می‌کنند. در مجموع بهتر است درمورد مسائلی صحبت نکنید که برای اسپانیایی‌ها موضوعی جدی محسوب می‌شود و راجع به آن حساس هستند.

فرق بین پلیس ملی و گارد مدنی را بدانید
با توجه به اینکه در کدام ناحیه از شهر قرار دارید و چه مشکلی برایتان پیش آمده باشد، یا با پلیس ملی (Policia Nacional) و یا گارد مدنی (Guardia Civil) سر و کار خواهید داشت. البته در بعضی از موارد، پلیس محلی هم می‌تواند به تنهایی به اوضاع رسیدگی کند. به‌طور کلی، گارد مدنی بیشتر رسیدگی به امور مناطق روستایی را برعهده دارد و کنترل ترافیک هم در حیطه‌ی وظایف آن‌ها قرار می‌گیرد. در شهرها و برای جرایمی مانند دزدی یا رفتارهای خشونت‌آمیز، مجرمین معمولاً به پلیس ملی فرستاده می‌شوند.

تولدتان شاید برایتان گران تمام شود
اگر تولدتان باشد و دوستان و همکارانتان در طول روز برای شما کیک بخرند تا با یکدیگر این روز را جشن بگیرید، جای نگرانی نیست. اما اگر قرار شد بعد از ظهر برای شام یا نوشیدنی به بیرون بروید، در اسپانیا رسم است که صورت حساب را باید کسی پرداخت کند که تولدش است. بنابراین اگر در روز تولد کسی به شام دعوت شدید، خوشحال باشید که قرار نیست هزینه‌ای بپردازید. اما اگر قرار شد عصر به بعد برای تولد خودتان با دوستان به بیرون بروید، احتمالاً این تولد برایتان گران تمام می‌شود!

تاپاس
تاپاس، خوراکی مختصر و از جمله غذاهای معروف اسپانیایی به حساب می‌آید و سفارش آن در بخش‌های مختلف این کشور متفاوت است. برای مثال در بعضی نقاط، تاپاس را به عنوان اسنک و به صورت رایگان کنار سفارش شما برایتان می‌آورند؛ اما در جاهای دیگر ممکن است شرایط به این شکل نباشد و اگر بخواهید می‌توانید آن را سفارش دهید و البته باید هزینه‌ی آن را بپردازید. به‌طور کلی در مناطق جنوبی کشور اسپانیا، با هر نوشیدنی که سفارش دهید، یک بشقاب از تاپاس رایگان به شما تعلق می‌گیرد؛ اما در بیشتر موارد، انتخابی در نوع آن نخواهید داشت و خودشان تصمیم می‌گیرند که برایتان چه چیزی سرو کنند.

مراقب گرما باشید
در ماه‌های گرم سال، درجه حرارت هوا در بعضی نقاط کشور بسیار بالا می‌رود؛ به طوری‌که شهر سویل توانسته چندین بار رکورد بالاترین درجه حرارت در اروپا را به خود اختصاص بدهد. بهتر است سفر خود را با توجه به این موضوع برنامه‌ریزی کنید و اگر نمی‌خواهید گرمازده یا آفتاب سوخته شوید، در ساعات اوج گرما به بیرون نروید. خوشبختانه نوع زندگی در اسپانیا با این شرایط وفق داده شده و معمولاً بیشتر جاها در ساعت‌های فوق‌العاده گرم تعطیل هستند و دوباره هنگام عصر فعالیت خود را از سر می‌گیرند. اگر حتماً باید هنگام ظهر از خانه خارج شوید، حتماً کلاه بپوشید و کرم ضد آفتاب را هم فراموش نکنید.

 

 

بلیط قطار     خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا

 

کلیسای «ساگرادا فامیلیا» یک کلیسای شگفت‌انگیز و منحصر به فرد در بارسلونای اسپانیا است.

اگر در اسپانیا فقط برای بازدید از یک مکان وقت داشتید، این مکان باید «ساگرادا فامیلیا» (خانواده مقدس) باشد. کلیسای ساگرادا فامیلیا با قامتی افراشته، اوج شکوه و عظمت را به بیننده القا خواهد کرد. این کلیسا هنوز هم بعد از ۱۳۰ سال تحت بازسازی است. زمانی که ساخت آن تمام شود، بلندترین برج آن یک و نیم برابر بلندتر از برج فعلی می‌شود. شاید این سازه نیمه تمام باشد اما سالانه حدود ۲/۸ میلیون نفر را به خود جذب کرده و پربازدیدترین یادمان تاریخی اسپانیا به شمار می‌رود. یکی از مهم‌ترین بازدیدکنندگان آن پاپ بندیکت شانزدهم بود که کلیسا را طی جشن بزرگی در نوامبر سال ۲۰۱۰ تقدیس کرد.


کلیسای «ساگرادا فامیلیا» تمام فکر آنتونی گائودی، معمار آن را گرفته بود. این بنا به سفارش جامعه محافظه‌کار و به عنوان کفاره‌ای برای گناهان مدرنیته شهر ساخته شد. گائودی تکمیل کردن آن را مانند مأموریت الهی خود می‌دانست. زمانی که بودجه ساخت بنا تمام شد، وی از جیب خود برای ادامه پروژه خرج می‌کرد و در سال‌های آخر زندگی‌اش از درخواست کمک از کسانی که فکر می‌کرد علاقه‌مند باشند هیچ ابایی نداشت.

گائودی کلیسایی به طول ۹۵ متر و عرض ۶۰ متر بنا نهاد که گنجایش ۱۳,۰۰۰ نفر را داشت و برج مرکزی‌اش با ۱۷۰ متر ارتفاع در بالای بازویی قرار می‌گرفت. او که با استفاده از خطوط راست مخالف بود (وی اعتقاد داشت هیچ خط راستی در طبیعت وجود ندارد)، به برج‌هایش انحنایی داد که آن را از قلل عجیب کوهستان مقدس «مونتسِرات» (Montserrat) الهام گرفته بود که در خارج بارسلونا قرار دارند. در ادامه این برج‌ها را با مجسمه‌هایی در هم پیچیده تزئین کرد که گویی قسمت‌های اضافی سنگ هستند.
در زمان مرگ گائودی، تنها سردابه، دیوارهای بخش خطابه، یک ورودی و یکی از برج‌ها کامل شده بود. سه برج دیگر در سال ۱۹۳۰ اضافه شده و ورودی شمال شرقی را تکمیل کردند. در سال ۱۹۳۶ در طی جریان جنگ‌های داخلی، گروهی از آنارشیست‌ها فضای داخلی شامل کارگاه‌ها، نقشه‌ها و مدل‌ها را آتش زده و ویران کردند. کار دوباره در سال ۱۹۵۲ آغاز شد اما اختلافات همواره باعث کند شدن روند بودند.

مخالفان ادامه پروژه ادعا می‌کنند مدل کامپیوتری‌ای که بر اساس قسمت کوچک نقشه باقیمانده گائودی از آشوب آنارشیست‌ها ساخته شده منجر به ساخت یک هیولا می‌شود که کمترین شباهتی به نقشه‌ها و سبک گائودی ندارد. این بحث‌ها به نظر می‌رسد که همواره ادامه داشته و هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته باشند. چه از نتیجه کاری که دارد صورت می‌گیرد خوشمان بیاید یا از آن متنفر باشیم، شگفتی و شکوهی که این بنای عظیم در بیننده بیدار می‌کند غیرقابل انکار است. زمان تخمین زده شده برای اتمام پروژه ساخت کلیسا بین دهه ۲۰۲۰ تا دهه ۲۰۴۰ متغیر است. هر چند قبل از رسیدن به این تاریخ بخش‌های قدیمی‌تر بنا نیاز به بازسازی‌هایی خواهند داشت.

روبروی سر در ورودی «مصائب مسیح»، مدرسه گائودی، یکی از گوهرهای ساده‌تر وی قرار دارد. گائودی این بنا را به عنوان یک مدرسه کودکان ساخت و معماری آن به گونه‌ای طراحی شده که تا به امروز هم افسون و زیبایی خاص خود را حفظ کرده است. سر در ورودی «شکوه و افتخار» هنوز در حال ساخت بوده و آن‌ هم مانند بقیه با چهار برج بلند تاج‌گذاری می‌شود که در نهایت تعداد دوازده برج به نشانی از دوازده حواری مسیح را تشکیل می‌دهند. برج مرکزی ۱۷۰ متری نیز نمادی از خود مسیح در نظر گرفته شده است. پنج برج دیگر نمادی از مریم مقدس و چهار قدیس هستند. امروزه فقط هشت عدد از این برج‌ها کامل شده‌اند. گائودی در نظر داشت تا این ورودی، باشکوه‌ترین ورودی کلیسا باشد.

در طبقه زیر همکف می‌توان موزه گائودی را بازدید کرد که موارد جالب توجهی از زندگی و سایر آثار او، به همراه مدل‌ها و عکس‌هایی از کلیسا را به نمایش گذاشته است. تالار جانبی‌ای که به سمت شرق انتهای موزه می‌رود، شما را به منظره‌ای از سردابه ساده‌ای هدایت خواهد کرد که پیکر این نابغه در آن دفن شد. هر چند این بنا هنوز کامل نشده، اما در سال ۱۹۸۴ به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. این افتخار بیشتر به سبب معماری بی‌همتای گائودی و توانایی او برای خلق چنین اثر هنری و نوآورانه‌ای نصیب کلیسا شد. «ساگرادا فامیلیا» یکی از هفت اثر این نابغه معماری است که در این فهرست به چشم می‌خورد.

 

 

بلیط قطار     خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

سوغات اسپانیا

سوغات اسپانیا 

 

حتماً اعضای خانواده و دوستان شما هم مثل سایرین چشم به راه سوغاتی از سفر شما به اسپانیا هستند.

دلتان می‌خواهد یک سوغاتی خوب که یادآور تاریخ، فرهنگ و جاذبه‌های آن‌جا باشد انتخاب کنید. فروشگاه‌های بومی زیادی در نقاط توریستی شهرهایی مانند بارسلونا و مادرید شما را به خود جذب خواهند کرد که می‌توانید آثار هنرمندان منطقه را خریداری کنید و با این یادگاری از این هنرمندان هم حمایت کنید. علاوه بر اشیای سوغاتی، خوراکی هم از هدیه‌های محبوب محسوب می‌شود که البته اگر سفر طولانی در پیش دارید بهتر است خیلی زود آن‌ها را خریداری نکنید. این نکته را به یاد داشته باشید که برخی صنایع دستی مانند شمشیر و ادویه‌جات نیاز به بررسی جداگانه در فرودگاه دارند و قبل از حمل آن‌ها قوانین را مطالعه کنید.۱. آبانیکو
بادبزن اسپانیایی که به آن «آبانیکو» (Abanico) می‌گویند از محبوبیت چشمگیری برخوردار است. این بادبزن‌ها که در برخی از رقص‌های سنتی اسپانیا هم استفاده می‌شوند یک سوغاتی فوق‌العاده به خصوص برای خانم‌ها خواهد بود. آوانیکو را با رنگ‌، طرح و سبک‌های متنوع، بادبزنی منحصربفرد در میان دیگر بادبزن‌ها خواهید دید.

۲. روغن زیتون
روغن زیتون اسپانیا بهترین روغن زیتون دنیا شناخته می‌شود که مردم آندلس آن را تأمین می‌کنند. روغن زیتون در بطری‌هایی با ابعاد مختلف موجود است اما طبیعتاً در بردن مقدار زیاد آن به مشکل برخواهید خورد و لازم است به مقررات حمل بار توجه کنید.

۳. لباس فلامنکو
خانم‌ها حتماً از سوغاتی گرفتن یک دست لباس «فلامنکو» (Flamenco) ذوق‌زده خواهند شد. همچنین این لباس‌ها را اگر به تن کودکان و خردسالان کنید بسیار بامزه می‌شود. ترکیب رنگ و سایزهای مختلفی برای انتخاب این لباس وجود دارد و خرید یک کلاه این ست را کامل‌ می‌کند.

۴. زعفران
اسپانیا یکی از تولیدکنندگان اصلی زعفران در جهان به شمار می‌آید و سال‌هاست در بخش خودمختار «کاستیا لَمانچا» (Castilla La Mancha) آن را پرورش می‌دهد. زعفران ادویه‌ای فوق‌العاده است که طعم غذا را عالی می‌سازد و به عنوان مثال به یکی از معروف ترین غذاهای اسپانیایی به نام «پائییا» (Paella) افزوده می‌شود. این سوغاتی را در بازارهای ادویه‌جات خواهید یافت که در بسته‌بندی‌های پلاستیکی کوچک به فروش می‌رسد.

۵. پوستر گاوبازی
گاوبازی بخشی از تاریخ و فرهنگ اسپانیا محسوب می‌شود. اگرچه بسیاری از افراد معتقدند که این نزاع موجب آزار و اذیت حیوان می‌شود، اما مردم اسپانیا آن را سرگرم‌کننده می‌دانند. گردشگرانی که به اسپانیا سفر می‌کنند عموماً علاقمند هستند این گاوبازی سنتی را تماشا کنند. کسانی که تحمل دیدن این کارزار را ندارند می‌توانند پوسترهای گاوبازی که در خیابان‌ها به چشم می‌خورند را به عنوان یک یادگاری از گاوبازی مرسوم در اسپانیا خریداری کنند. در شهر سویل دستفروشان زیادی وجود دارند که پوسترهای گاوبازی اختصاصی برای شما درست می‌کنند. شما نام خود را می‌گویید و در قسمت نام گاوباز آن را درج کرده و برای شما چاپ می‌کنند. این هدیه هم از سوغاتی‌های جالب و پرطرفدار شمرده می‌شود.

۶. شال
شال شیک‌ترین و مُد روزترین اکسسوری مورد استفاده‌ی بانوان در اسپانیا است. سوغاتی بردن این شال‌های رنگارنگ هر خانمی را خوشحال خواهد کرد. در تمام سال در فروشگاه‌های محلی شال‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع را خواهید یافت.

۷. اشیای سفالی و سرامیکی
در اسپانیا هنر ساخت اشیای سفالی و سرامیکی رواج دارد و می‌توانید از این صنایع دستی برای منزل خود یادگاری بخرید. فنجان، ماگ، بشقاب، کاسه، زیر سیگاری و غیره از اشیای متنوعی هستند که می‌توانید از این دسته خریداری کنید.

۸. تی شرت کوکوشوموشو
تی‌شرت از سوغاتی‌های متداول است که معمولاً مسافران آن را با علائم و نوشته‌هایی که یادآور آن کشور باشد خریداری می‌کنند و برای دوستانشان هدیه می‌برند. در اسپانیا گاو وحشی همانند یک نماد ملی شناخته می‌شود و تصویرش بر روی تی‌شرت‌ها به چشم میخورد، چرا که گاوبازی با فرهنگ اسپانیا پیوند عمیقی دارد. تی‌شرت «کوکوشوموشو» (Kukuxumusu) از تی‌شرت‌های مرغوبی است که به خصوص از فروشگاه آن در مادرید می‌توانید بخرید.

۹. قاشقک یا کاستانت
قاشقک یا «کاستانت» (Castanet) از سازهای کوبه‌ای است که وقتی در دست بهم کوبیده می‌شوند صدای کلیک مانندی ایجاد می‌کند. معمولاً این ساز رقصنده‌های اسپانیایی را همراهی می‌کند و یکی از چیزهایی است که گردشگران بسیار به دنبال خرید آن هستند. روی برخی از کاستانت‌ها با برچسب‌هایی به شکل زوجی که فلامنکو می‌رقصند یا طرح یک گاوباز تزئین شده است.

۱۰. کیف چرم
محصولات چرم به ویژه کیف که از چرم نرم و زیبای اسپانیایی ساخته شده‌اند، یک سوغاتی ماندگار برای شما خواهند بود. در اغلب فروشگاه‌های اسپانیا کیف‌های چرم و اکسسوری‌های دست‌ساز را خواهید دید. می‌توانید از مغازه‌های بومی یک کیف دستی یا کوله‌پشتی چرم با رنگ و طرح دلخواه انتخاب کنید و بهترین دوستتان را با آن خوشحال کنید.

۱۱. تابه پائییا
برای علاقمندان به آشپزی و آشپزخانه یک تابه‌ی پائلا هدیه‌ای عالی خواهد بود. این تابه برای پخت یکی از محبوب‌ترین غذاهای اسپانیایی یعنی پائییا استفاده می‌شود که طبخ آن را راحت‌تر و سریع‌تر می‌سازد. اگر قصد خرید آن را داشتید یک تابه مرغوب بخرید و پولتان را برای خرید یک محصول بی‌کیفیت هدر ندهید.

۱۲. شمشیر تولدو
«تولدو» (Toledo) قرن‌ها معروف بوده و شمشیر و سپرهای آن سپاهیان اروپایی را تا پیش از اختراع اسلحه‌های گرم تجهیز می‌کردند. اما امروزه این شمشیرها بیشتر برای گردشگران جذاب هستند. البته هنوز از کیفیت بالایی برخوردارند و یک سوغاتی فوق‌العاده برای علاقمندان به تاریخ تسلیحات نظامی محسوب می‌شوند. غیر از شمشیر می‌توانید یک نامه باز کن با استیل مرغوب تولدو را یادگاری ببرید.

 

بلیط قطار     قیمت بلیط قطار     خرید بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

میدان اسپانیا در بارسلونا

میدان اسپانیا در بارسلونا

 

میدان اسپانیا، بزرگ‌ترین میدان بارسلون و دومین میدان بزرگ اسپانیا بعد از میدانی به همین نام در مادرید است.

میدان اسپانیا برای نمایشگاه بین‌المللی سال ۱۹۲۹ ساخته شده و جزو اصلی‌ترین نقاط دیدنی بارسلون به حساب می‌آید. این میدان با خطوط متروی متعدد، قطار و خطوط اتوبوس‌رانی به خوبی به بخش‌های دیگر شهر متصل شده است. میدان اسپانیا بزرگ‌ترین میدان بارسلون و دومین میدان بزرگ اسپانیا بعد از میدانی به همین نام در مادرید به شمار می‌رود. پروژه ساخت این میدان توسط «یوسپ آمارگوس» (Josep Amargós) در سال ۱۹۱۵ آغاز شد. البته بعد از وی معماران مسئول تکمیل نقشه‌ها به دلایل سیاسی تغییر کردند، ولی در نهایت در سال ۱۹۲۶ پروژه این میدان توسط «آنتونی داردر ای مارسا» (Antoni Darder i Marsa) به پایان رسید. نام این میدان برای تأکید بر اسپانیا به جای کاتالونیا انتخاب شد. برای اقامت شرکت کنندگان نمایشگاه، هتل‌های متعددی در اطراف میدان در نظر گرفتند که البته جز یک ساختمان بقیه همه تخریب شدند. این ساختمان امروزه یک مدرسه عمومی و مرکز آموزش شهر است.

درباره میدان اسپانیا در بارسلونا
میدان اسپانیا یک پلازای زیبا و جذاب در مرکز شهر بارسلون است؛ جایی که بسیاری از خیابان‌های اصلی مانند «گران ویا» (Gran Via) و «پارالل» (Paral.lel) با هم تلاقی می‌کنند. میدان گاو بازی قدیمی بارسلون نیز در اینجا قرار دارد، اما امروزه به عنوان مرکز تجاری شهر از آن استفاده می‌شود. یکی از اصلی‌ترین دلایل بازدید از میدان اسپانیا وجود «موزه ملی هنر پالائوی کاتالونیا» (MNAC) در این قسمت خواهد بود که هنر کاتالونیایی را به نمایش گذاشته و به طرز باشکوهی در یک سمت «مونجوئیک» قد برافراشته است. بازدید از این موزه خیره کننده بوده و هیچ زمانی بهتر از تاریکی شب به همراه نورپردازی و آب‌نمای جادویی برای تماشای آن نیست.
فواره جادویی مونجوئیک
فواره جادویی یک نمایش رایگان از موسیقی و نور است که به هیچ عنوان نباید آن را از دست داد. این نمایش فوق‌العاده شبانه از آب، نور و موسیقی مونجوئیک را جان بخشیده و صدها نفر از آن لذت می‌برند. مطمئن باشید تماشای این آب‌نمای جادویی جزو برترین نقاط برجسته سفرتان به بارسلون خواهد بود. توجه داشته باشید که این نمایش در شب‌های خاصی برگزار شده و باید قبل از سفر به تاریخ و ساعات آن دقت کنید. این فواره توسط «یوسپ ماریا یویول» (Josep Maria Jujol) و با الهام از میدان «سنت پیتر» واتیکان طراحی شد. این آب‌نما به عنوان نمادی از اهمیت دریا و رودخانه‌ها در اسپانیا در کنار نمادهای مذهبی، قهرمانی و هنری نصب گردید.

سایر جاذبه‌ های میدان اسپانیا
اگر از میان دو برج غول پیکر میدان اسپانیا بگذرید و به سمت مرکز کنفرانس «فیرا» (Fira) مسیر خود را ادامه دهید، بعد از پیچیدن به راست با موزه ملی هنر کاتالونیا روبرو می‌شوید. قبل از ورود به موزه، یک فوروم را خواهید دید که همیشه برنامه‌های خوب و متنوع هنری داشته و هزینه ورودی ندارد.

اگر کمی پیش بروید با پاویلیون «میِس ون دِروهه» (Mies Van de Rohe) روبه‌رو می‌شوید که در زمان ساختش در سال ۱۹۲۹ خیلی فراتر از سبک‌های معماری دوره خود بود. به مسیر خود ادامه داده تا به «پوبله اسپانیول» (Poble Espanyol) برسید؛ این مجموعه هم برای نمایشگاه جهانی در سال ۱۹۲۹ ساخته شد. پوبله اسپانیول یک دهکده عجیب با خانه‌هایی برای نمایش سبک‌های گوناگون معماری بخش‌های مختلف اسپانیا است. می‌توانید در محوطه آن رستوران‌ها، مغازه‌های صنایع دستی و موزه هنر مدرن را پیدا کنید. هنگام شب، کافه‌های منطقه را جان می‌بخشند.

همچنین در بالای مونجوئیک نیز یک بار به نام «کازا د میگدیا» (Casa de Migdia) وجود دارد که مناظر بی‌نظیری را می‌توان از بالای آن تماشا کرد. اگر می‌خواهید مسیر رسیدن به آن را در تپه پیاده روی نکنید توصیه می‌کنیم یک تاکسی بگیرید. اگر قصد غذا خوردن در میدان اسپانیا را دارید، رستوران‌های متعددی بیرون محوطه‌های مرکز تجاری «لاس آرناس» وجود دارند. یکی دیگر از ایده‌های خوب هم شاید رفتن به طبقه بالای «لاس آرناس د بارسلونا» (Las Arenas de Barcelona ) باشد که می‌توانید از آنجا نماهایی شگفت انگیز از بالای مونجوئیک را تماشا کنید. رستوران‌ها در حول محوطه اینجا گسترده شده‌اند. انتخاب غذای شما در لاس آرناس بسیار متنوع بوده و شاید راهی عالی برای به پایان بردن روزتان به حساب بیاید.

 

بلیط قطار     خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

جاذبه های دیدنی منچستر

جاذبه های دیدنی منچستر

 

منچستر جاذبه‌های زیادی برای ارائه دارد که می‌تواند در ابتدا بازدیدکنندگانی که برای اولین بار این شهر را می‌بینند حیرت زده کند.

شهر منچستر شاید نسبت به سایر شهرهای کشور انگلیس صنعتی‌تر باشد، اما باز هم دیدنی‌های زیبایی از موزه و گالری گرفته تا پارک و مرکز خریدهای جذاب دارد که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم. اول از هنر و معماری شروع کنیم؟ مغازه‌ها یا امکانات ورزشی؟ نگران نباشید در این مقاله فهرستی از برترین دیدنی‌های منچستر را گرد آورده‌ایم تا بتوانید جاذبه‌های مورد علاقه‌تان را پیدا کرده و بیشترین استفاده را از بازدیدتان بکنید. این راهنما شامل ساختمان‌ها، کافه‌ها، مغازه‌ها و گالری‌ها می‌شود. می‌توانید آن را چاپ کرده و در طول سفر به همراه داشته باشید.۱. موزه علم و صنعت
منچستر زادگاه برخی اکتشافات و اختراعات دنیا بود که بسیاری از آن‌ها در «موزه علم و صنعت» (Museum of Science and Industry) مستند شده‌اند. می‌توانید در مجموعه باشکوه قطارهای بخار و اولین نمونه‌های هواپیما گردش کرده و حتی در طبقه بالا با برخی آزمایش‌های مختلف آشنا شوید. این موزه در خیابان لیورپول واقع شده است.

۲. هیتون پارک
منچستر علیرغم آنکه یک شهر صنعتی به شمار می‌رود، اما فضاهای سبز زیبایی دارد. «هیتون پارک» (Heaton Park) یکی از بهترین‌ فضاهای سبز شهر بوده و نه تنها منظره‌های آرام‌بخش و دلنوازی را به بازدیدکنندگان هدیه می‌کند که در این شهر شلوغ پناهگاهی آرام برای تجدید قوا هم به شمار می‌آید. مزرعه حیوانات این پارک در بین کودکان محبوبیت زیادی داشته و دریاچه‌ای دارد که می‌توان روی آن قایق سواری کرد یا حتی موزه تراموا و سه کافه دیگر هم هستند که تجربه شما را لذت‌بخش‌تر می‌کنند. اگر به دنبال جایی آرام برای استراحت میان روز بودید، آرامش هیتون پارک را از خود دریغ نکنید.

۳. موزه ملی فوتبال
هر کسی که ذره‌ای به فوتبال علاقه داشته باشد، باید حتماً از «موزه ملی فوتبال منچستر» (National Football Museum) دیدن کند. این موزه در یک ساختمان شگفت‌انگیز شیشه‌ای واقع شده که قبلاً به نام «اِربیس» (Urbis) شناخته می‌شد. می‌توانید در این موزه درباره ورزش مورد علاقه‌تان اطلاعات بیشتری کسب کنید که شامل نگاهی وسیع‌تر به آخرین پیروزی انگلیس در جام جهانی می‌شود. حتی می‌توانید شانس آن را داشته باشید که مهارت‌های فوتبالی خود را بهبود بخشید.

۴. ساختمان شهرداری منچستر
یکی دیگر از نمونه‌های حیرت انگیز معماری نئو گوتیک، اگر که زمانی برای تحسین یکی از ساختمان‌های شهری داشته باشید، «ساختمان شهرداری منچستر» (Manchester Town Hall) خواهد بود. سقف‌های تزئین شده، نقاشی‌های دیواری، موزاییک‌کاری زنبوری و برج ساعت معروف، همگی این بنا را تبدیل به یکی از بهترین نمونه‌های معماری از این دوران تاریخ کل بریتانیا می‌کنند.

۵. استادیوم اولد ترافورد
چه طرفدار منچستر یونایتد باشید یا فقط بخواهید یکی از معروف‌ترین استادیوم‌های فوتبال جهان را تماشا کنید، همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها سوار شدن تراموا و رفتن به «اولد ترافورد» (Old Trafford) است. این استادیوم سومین ورزشگاه بزرگ انگلیس محسوب شده به عنوان یک طرفدار جدی تیم منچستر می‌توانید به یکی از تورهای استادیوم پیوسته و حتی در گیفت شاپ آن یادگاری‌هایی بخرید. تماشا کردن این سازه خیره‌کننده از بیرون هم خود لذتی فراموش نشدنی خواهد بود.

۶. مرکز دیزاین و صنایع دستی منچستر
در قلب محله شمالی، می‌توانید قطب خلاقیت، یعنی «مرکز دیزاین و صنایع دستی منچستر» (Manchester Craft and Design Centre) را داخل یک بازار سابق ویکتوریایی پیدا کنید. هنرمندان بومی استودیوهای خود را در اینجا برپا کرده و در آن آثار هنری خود را خلق و به فروش می‌رسانند. این آثار شامل چاپ دستی، مجسمه، جواهرآلات و سرامیک‌هایی می‌شود که از دل فضاهای بی‌همتای این هنرمندان بیرون می‌آیند. البته یک کافه بامزه و کوچک هم در آن وجود دارد که اجراهای موسیقی و نمایشگاه‌های موقت در آن برپا می‌شود.

۷. محله شمالی
نمی‌توانید به منچستر بروید و حداقل چند ساعتی را به گشت و گذار در محله شمالی سپری نکنید! در میان مغازه‌های مستقل چرخی بزنید که دو طرف خیابان‌ اصلی محله را در برگرفته‌اند و حتی بهترین قهوه‌های شهر را در کافه‌های مختلفش امتحان کنید. هنر خیابانی شگفت‌انگیز و ردیف بی‌انتهای رستوران‌ها و غذاخوری‌ها هم از سایر جذابیت‌های این محله هستند.

۸. موزه منچستر
«موزه منچستر» (The Manchester Museum) که به دانشگاه منچستر چسبیده، مجموعه‌ای خیره‌کننده با تمرکز روی تاریخ طبیعی داشته و می‌توانید هر چیزی از مومیایی‌های مصری تا اسکلت دایناسورها یا سوسک‌های غیرمعمولی را در آن تماشا کنید. حتماً تلاش کنید که بدون دیدن «ویواریوم» (Vivarium) و بازدید از مجموعه قورباغه‌های نادر و خزندگان از این موزه خارج نشوید.

۹. کلیسای جامع منچستر
یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های این شهر، «کلیسای جامع منچستر» (Manchester Cathedral) است که از مهم‌ترین جاذبه‌های معماری شهر به شمار می‌رود. باید با سرعت دلخواهتان در این بنا پرسه بزنید و به یکی از تورهایی که به شما اطلاعات بیشتر می‌دهند بپیوندید. در اینجا گاه به گاه رویدادها و مراسم‌هایی برگزار می‌شود که باید گوشتان را برایشان تیز کنید و اگر شانس داشتید در یکی از آن‌ها شرکت کنید.

۱۰. بازار آلترینام
شاید بازار «آلترینام» (Altrincham) در حومه شهر قرار گرفته باشد، اما بازدید از این بازار که اخیراً مورد ترمیم واقع شده، بیش از کرایه تراموا ارزش دارد. آلترینام توسط ماهنامه «آپسرور فود» (Observer Food) بهترین بازار انگلیس نام گرفته و با گلچین غرفه های غذایی تحسین برانگیزش این اعتبار را حفظ کرده است. باید برای به دست آوردن صندلی حسابی بجنگید؛ اما زمانی که آن را به دست آوردید، می‌نشینید و دیگر نمی‌خواهید از روی‌ آن بلند شوید.

۱۱. کتابخانه چتهم
این ساختمان قدیمی که به مدرسه موسیقی چسبیده، در گذشته به داشتن ارواح معروف بوده است. البته اگر به این باور می‌خندید باید بدانید که با همان قدم‌های اول در سالن‌هایش شما هم به همین خرافات فکر خواهید کرد. عاشقان ادبیات، موسیقی و معماری حتماً از تماشای «کتابخانه چتهم» (Chetham’s Library) با اعتباری لذت خواهند برد که در واقع قدیمی‌ترین نوع خود در دنیای انگلیسی زبان است.

۱۲. ترافورد سنتر
در چند کیلومتری مرکز شهر می‌توانید دومین مرکز خرید بزرگ سرپوشیده انگلیس با بیش از ۲۸۰ مغازه و رستوران را پیدا کنید. مطمئناً یک بازدید کامل و خرید در «ترافورد سنتر» (Trafford Centre) یک یا دو روز زمان می‌برد. حتی خود ساختمان هم با ترکیبی از هنر باروک و آردکو یا حتی سبک‌های احیا‌ شده‌ی مصری بسیار تماشایی است. مرمرهای عاجی، کاراملی و زیبای بنا به آن شکوه خاصی داده‌اند و سالن بزرگ غذاخوری‌اش با تصویری از آسمان روی سقف هر کسی را حیرت زده می‌کند. بعد از خرید و گردش در میان مغازه‌های طراحان و برندهای لوکس، بازدیدکنندگان می‌توانند از یکی از غذاهای رستوران‌های اینجا انتخاب کرده و کمی استراحت کنند.

 

بلیط قطار     خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

مراکز خرید ارزان لندن

مراکز خرید ارزان لندن

اگر می‌خواهید در سفرتان به انگلیس خریدی ارزان را هم تجربه کنید، جای درستی آمده‌اید.

این مقاله راهنمای خرید ارزان در لندن برای شما خواهد بود. لندن جدای از بوتیک‌های گران و فروشگاه دیزاینرهای برجسته چیزهای بیشتری برای ارائه به گردشگرانش دارد. اگر دنبال لباس‌های عالی، اکسسوری یا کالاهای قدیمی و جذاب هستید لازم نیست مقدار زیادی پول خرج کنید. این شهر تنوع زیادی از مراکز خرید ارزان قیمت را هم در خود جای داده است که می‌توانید در آن‌ها یک یا دو لباس جذاب با کمترین آسیب به حساب‌های بانکی را تهیه کنید. در ادامه شما را با این مراکز خرید و فروشگاه‌ها آشنا خواهیم کرد.بیاند رترو
قدم گذاشتن به «بیاند رترو» (Beyond Retro) در لندن شرقی و گیج نشدن با رنگ‌های متنوع و افسونگرش کار آسانی نیست. این فروشگاه بیش از یک دهه سابقه داشته و به راحتی می‌توانید دلیل موفقیتش را درک کنید. در اینجا برای هر سنی چیز جذابی پیدا خواهد شد. مرد باشید یا زن، بیاند رترو طیفی وسیع از پوشاک مختلف و جذاب را به شما پیشنهاد می‌کند که همگی زیر یک سقف قرار دارند.
مونکی
«مونکی» (Monki) لباس‌هایی جذاب با قیمت پایین دارد و قطعاً با بازدید از آن عاشق محصولاتش خواهید شد. این فروشگاه که دو طبقه از ساختمانی در خیابان «کارنابی» (Carnaby) را به خود اختصاص داده، طیفی کامل و وسیع از مد ارزان قیمت را به مخاطبانی از بین خانم‌های جوان ارائه می‌کند.

ابسلوت وینتج
«ابسلوت وینتج» (Absolute Vintage) از جمعیت زیاد «بریک لین» (Brick Lane) فاصله بسیار کمی دارد اما این اصلاً به معنی خلوت بودن آنجا نیست. تابلوهای گوناگون مغازه‌ها، انتخاب را برای برخی از گردشگران سخت می‌کنند؛ اما اگر می‌خواستید جایی را پیدا کنید که بتوان در آن خریدهایی ارزان کرد و خیلی نگران کیفیت عالی نبودید، می‌توانید وارد این فروشگاه شده و با زیر ۱۰۰ پوند یک تیپ کامل برای خود تهیه کنید. خبر هیجان انگیزتر امکان خرید یک جفت چکمه با ۲۰ پوند یا کفش‌هایی دیگر به قیمت زیر ۱۰ پوند است.

پریمارک
«پریمارک» (Primark) در سه طبقه گسترده شده و از سال ۲۰۰۷ فعالیت خود را آغاز کرده است. در اینجا می‌توانید لباس‌ها و اکسسوری‌های گوناگونی را با قیمتی باورنکردنی بخرید. به لحاظ تجربه‌ خرید به اندازه‌ای که می‌پردازید دریافت می‌کنید و نباید از صف‌های طولانی، کارکنان بی‌تفاوت، رگال‌های بهم ریخته یا شلوغ بودن اتاق‌های پرو گله‌ای داشته باشید؛ اما این موارد خیلی هم مهم نیستند چون می‌توانید با یک کیسه بزرگ پر از لباس بیرون بیایید و چیزی بیش از ۵۰ پوند نپردازید. می‌توانید طیفی از لباس، اکسسوری و کفش‌های مخصوص بانوان، آقایان یا کودکان را در این بین پیدا کنید و تجربه هیجان انگیزی داشته باشید.

زارا
برند معروف زارا در لندن بیش از یک دهه فعالیت داشته و در همین زمان هم توانسته موقعیت خوبی در بین مردم به دست آورد. شعبه‌ای که نبش خیابان «باند استریت» (Bond Street) و «خیابان آکسفورد» (Oxford) واقع شده بزرگ‌ترین فروشگاه زارای اروپا به شمار رفته و هر هفته محصولاتی جدید را به مشتریان عرضه می‌کند و می‌توانید مطمئن باشید که از لباستان همه جا پیدا نمی‌شود. خرید از زارا به معنی کیفیت بالا، مد روز بودن و قیمتی مناسب است.

H&M
شعبه «آکسفورد سیرکس» (Oxford Circus) فروشگاه H&M بعد از یک دوره افول تصمیم گرفت از موقعیت عالی‌اش استفاده کرده و یک تغییر حسابی به کارش بدهد. این فروشگاه سه طبقه با یک دیزاین ۶ طبقه بزرگ با دسته بندی‌های عالی و مرتب جایگزین شد. اتاق‌های پرو در این فروشگاه جدید بزرگ هستند و پشت موسیقی‌های جذابی که در حال پخش هستند سلیقه‌ای باورنکردنی را حس می‌کنید. بدون شک تغییرات اعمال شده تجربه خریدی بهتر را برای مشتریان رقم می‌زند.

سلفریجز
«سلف ریجز» (Selfridges) هم از مراکز خرید معتبر لندن به شمار می‌رود اما قیمت‌هایی نسبتاً بهتر از هرودز دارد. در اینجا می‌توانید هر چیزی از محصولات مد تا لوازم الکترونیکی را تهیه کنید. همچنین بد نیست بدانید که اینجا یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های لباس کتان بوده و بیش از ۱۱ هزار مدل جین را در یک قسمت بزرگ از فروشگاه به مشتریان عرضه می‌کند.

بازار پورتوبلو
«پورتوبلو» (Portobello) یکی از معروف‌ترین بازارهای لندن بوده و باید حتماً طی سفرتان از آن بازدید کنید. در اینجا می‌توانید لباس‌هایی گوناگون یا عتیقه‌جات مختلف را ببینید. همچنین غذای خیابانی ارزان هم از دیگر جذابیت‌های آن به شمار می‌رود. اگر به عتیقه جات و چیزهایی برای کلکسیونتان علاقه دارید، حتماً باید این بازار را بگردید.

خیابان کارنابی
خیابان کارنابی که گذرگاهی مخصوص عابران پیاده در نزدیکی خیابان آکسفورد است، پر از ردیف فروشگاه‌ها و کافه‌های جذاب است و می‌توانید در آن هر چیزی از جین‌های دیزل تا عتیقه‌های گوناگون و لباس‌های هیپی را پیدا کنید. اگر بعد از تمام این گردش‌ها و خریدها پایتان خسته شد می‌توانید به سراغ «سیکرد» (Sacred) رفته و با یک قهوه تایلندی با طعم هل و شیر غلیظ تجدید قوا کنید.

 

بلیط قطار     خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

کاخ وست مینستر لندن

کاخ وست مینستر لندن

 

کاخ وست مینستر در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

کاخ وست مینستر، کاخی بزرگ و تماشایی در لندن است که از جاذبه‌های گردشگری معروف انگلیس به حساب می‌آید. «کاخ وست مینستر» (Palace of Westminster) که با نام «ساختمان پارلمان انگلیس» (Houses of Parliament) نیز شناخته می‌شود، در محله وست مینستر قرار دارد. این کاخ، محل ملاقات پارلمان بریتانیا، یعنی «مجلس عوام» و «مجلس اعیان» به حساب می‎آید. کاخ وست مینستر در لندن و در شمال رودخانه‌ی تیمز قرار گرفته و نامش را از «کلیسای وست مینستر» می‌گیرد که در نزدیک همین کاخ واقع شده است. این کاخ از سال 1987 میلادی به بعد در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. همچنین چندین رستوران، کافه تریا، سالن ورزش، میدان تیر و 3 ورودی جداگانه دارد که «ورودی پادشاه» (Sovereign's Entrance) آن مخصوص پادشاه و «ورودی اعضای مجلس» (Members' Entrance)، مخصوص اعضای مجلس است و بازدیدکنندگان معمولی از «ورودی سنت استفان» (St Stephen's Entrance) استفاده می‌کنند. برای بازدید از بخش‌های محدودی در این کاخ می‌توانید در روزهایی خاص، از تورهای رایگان آن کمک بگیرید.تاریخچه
قدمت کاخ وست مینستر به قرن 11 میلادی برمی‌گردد و مدت‌ها محل زندگی پادشاهان انگلیس به شمار می‎رفت؛ تا اینکه در سال 1512 گرفتار آتش شد و بعد از آن، از این کاخ به عنوان ساختمان پارلمان انگلیس استفاده کردند. در سال 1834، آتش‌سوزی دیگری در این کاخ ایجاد شد که بیشتر بخش‌های کاخ را به نابودی کشاند و فقط بعضی از قسمت‌های متعلق به قرون وسطیِ آن از جمله «کلیسای سنت استفان» (St Stephen's Chapel)، «سردابه‌ی سنت ماری» (St Mary Undercroft)، «برج جواهر» (Jewel Tower) و «تالار وست مینستر» (Westminster Hall) توانستند جان سالم به در ببرند. «هنری چهارم» به پارلمان پیشنهاد داد تا جلساتشان را در کاخ باکینگهام، «چرینگ کراس» (Charing Cross) یا «پارک سنت جیمز» (St James' Park) برگزار کنند. اما موقعیت این گزینه‌ها برای برگزاری جلسات مناسب نبود و آن‌ها این پیشنهاد را رد کردند.

از آن طرف، شدت خرابی کاخ وست مینستر به حدی بود که می‎بایست آن را به طور کامل بازسازی می‌کردند. بنابراین طراحی ساختمان جدید این کاخ به «چارلز بری» (Charles Barry) واگذار شد که معماری گوتیک انگلیسی  را برای آن درنظر داشت. ساخت کاخ جدید را در سال 1840 شروع کردند و 30 سال طول کشید تا آن را به اتمام برسانند. «آگوستوس پوجین» (Augustus Pugin) طراحی داخل کاخ وست مینستر را برعهده داشت و تصمیم گرفته بودند آن را طوری بسازند که بخش‌های باقی‌مانده‌ی قدیمی کاخ، به جز برج جواهر نیز داخل آن قرار بگیرد. کاخ وست مینستر، یک بار دیگر نیز بعد از جنگ جهانی دوم بازسازی شد و تلاش کردند ساختمان آن را درمقابل آلودگی هوای انگلیس مقاوم‌تر کنند. این احتمال وجود دارد که کاخ در سال 2025 تخلیه شود تا دوباره به بازسازی آن بپردازند که احتمالاً 6 سال طول خواهد کشید.نمای بیرونی
سبک گوتیک انگلیسی در قرن 15 معروف بود و سبک نئوگوتیک نیز در قرن 19 دوباره رواج پیدا کرد. چارلز بری در معماری کلاسیک تخصص داشت. به همین دلیل از آگوستوس پوجین هم کمک گرفت که معمار سبک گوتیک به حساب می‌آمد. چارلز بری تمام انگلستان را زیر پا گذاشت تا سنگ موردنظرش را پیدا کند. درنهایت از سنگ «آنستون» (Anston) برای نمای بیرونی این کاخ استفاده کرد که بعداً معلوم شد، این سنگ دربرابر آلودگی هوا مقاومت کافی ندارد. درنتیجه در سال 1981 آن‌ها را بازسازی و بعضی قسمت‌ها را با سنگ‌های بهتری جایگزین کردند. باغ‌های گوناگون کوچکی در اطراف این کاخ قرار گرفته‌اند که از این میان می‌توان به «باغ برج ویکتوریا» (Victoria Tower Gardens)، «باغ بِلَک راد» (Black Rod's Garden)، «کراموِل گرین» (Cromwell Green) و «کالج گرین» (College Green) اشاره کرد.

کاخ وست مینستر، 3 برج دارد که بلندترینِ آن‌ها «برج ویکتوریا» (Victoria Tower) است و ارتفاع آن به 98.5 متر می‎رسد. این برج در بخش جنوب غربی این کاخ قرار گرفته و ابتدا آن را «برج پادشاه» می‌نامیدند که طی آتش‌سوزی مهیب دوم کاخ، ویران شد و چارلز بری تصمیم گرفت برج جدید را به گونه‌ای بسازد که به خاطره‌انگیزترین و بارزترین قسمت این کاخ تبدیل شود. برج ویکتوریا بعد از اتمام ساختش در سال 1858، بلندترین برج زمان خود به شمار می‌رفت. «ورودی پادشاه» در این برج قرار دارد که برای رفت و آمد پادشاه استفاده می‌شد. ارتفاع تاق قوسی شکلِ گذرگاه این برج، 15 متر است و برای دکور آن از مجسمه‌ی «جرجیس» (Saint George)، «اندرو قدیس» (Saint Andrew)، «سنت پاتریک» (Saint Patrick) و مجسمه‌ی ملکه ویکتوریا کمک گرفتند.

معروف‌ترین برج این کاخ، «برج الیزابت» یا همان «برج ساعت» است که در بخش شمالی آن قرار دارد. این برج را بیشتر با نام «بیگ بن» می‌شناسند که ارتفاعش به 96 متر می‎رسد، اما نسبت به برج ویکتوریا باریک‌تر است. طراحی و ساخت ساعت بزرگ این برج را «ادموند بکت دنیسون» و «ادوارد دِنت» برعهده داشتند و کسی باورش نمی‌شد که بتوانند در ساخت ساعتی دقیق و به این بزرگی موفق شوند. 5 ناقوس بزرگ، بالای این برج قرار دارد و یک فانوس به نام «آیرتون لایت» (Ayrton Light) را نیز دربرمی‌گیرد که هنگام ملاقات‌های مجلس، چراغ آن را روشن می‌کنند. کوتاه‌ترین برج این کاخ، «برج مرکزی» (Central Tower) نام دارد که با 91 متر ارتفاع در مرکز این ساختمان قرار گرفته است.

اتاق ها و طراحی داخلی
کاخ طراحی شده توسط چارلز بری، بسیار بزرگ‌تر از کاخ قبلی بود و 4 طبقه، 1،100 اتاق مجزا و 100 راه پله را دربرمی‌گرفت. طبقه‌ی هم‌کف آن چندین دفترخانه و اتاق غذاخوری را شامل می‌شود و اتاق‌های اصلی کاخ وست مینستر، یعنی اتاق مذاکرات، کتابخانه‌ها و لابی در طبقه‌ی اول قرار دارند. از 2 طبقه‌ی دیگر به عنوان اداره و اتاق‌های مجلس مشاوره استفاده می‌شود. «اتاق ردای ملکه» (Queen's Robing Room)، جایی است که ملکه قبل از رفتن به مجلس بریتانیا، تاج و لباس مخصوصش را به تن می‌کند. برای دکور این اتاق، از دیوارنگاری‌های مربوط به افسانه‌ی «کینگ آرتور» و پرتره‌ی ملکه ویکتوریا استفاده کرده‌اند و سقف نیز با نشان‌های سلطنتی تزئین شده است.

«رویال گالری» (Royal Gallery)، یکی از بزرگ‌ترین اتاق‌های کاخ به حساب می‌آید. هنگام بازگشایی رسمی پارلمان و سخنرانی ابتدایی ملکه، معمولاً اعضای هر دو مجلس حضور دارند و بر روی صندلی‌های موقت دو طرف آن می‌نشینند. دکور این اتاق، صحنه‌های مهمی از تاریخ نظامی انگلستان را به تصویر می‌کشد. از این میان می‌توان دو نقاشی بزرگ اثر «دنیل مکلیس» (Daniel Maclise)، یعنی نقاشی «مرگ نلسون» (The Death of Nelson) و «ملاقات ولینگتون و بلوشر» (The Meeting of Wellington and Blücher) را نام برد. «اتاق شاهزاده» (Prince's Chamber)، سالن انتظار کوچکی است که تم دکور آن به «خاندان تودور» (House of Tudor) اختصاص دارد و 28 نقاشی پرتره و مجسمه‌ی ملکه ویکتوریا را دربرمی‌گیرد که بر روی تخت سلطنت نشسته است. «اتاق لردها» (Lords Chamber) به جلسات اعضای مجلس اعیان اختصاص دارد و شامل چندین دیوارنگاری، پنجره‌های رنگی و نیمکت‌های قرمز رنگ می‌شود.

تم دکور «لابی اشرافی» (Peers' Lobby) این کاخ مربوط به جنگ‌های داخلی انگلستان است و لردها در آن به طور غیررسمی درمورد مسائل مختلف به گفتگو می‌پردازند. «لابی مرکزی» (Central Lobby)، «اتاق مجلس عوام» (Commons Chamber) و «تالار وست مینستر» از دیگر بخش‌های این کاخ به شمار می‌روند. اعضای مجلس، اجازه‌ی سیگار کشیدن و استفاده از الفاظ نامناسب را در محیط داخل کاخ وست مینستر ندارند. همچنین به جز اسب‌های پلیس، سگ‌های اسنیفر و راهنما که اجازه‌ی ورود به زمین‌های کاخ را دارند، بازدیدکنندگان نمی‌توانند هیچ حیوان دیگری را با خود به داخل این کاخ بیاورند.

 

بلیط قطار     خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

موزه های معروف آکسفورد

موزه های معروف آکسفورد

با اینکه آکسفورد به دانشگاه معتبرش معروف است، اما این شهر، ۶ موزه‌ی درجه یک نیز دارد که نباید دیدن آن‌ها را از دست بدهید.

شهر آکسفورد، جاذبه‌های دیدنی ناب و بی‌شماری دارد. همچنین در این شهر، 6 موزه قرار گرفته که جزو بهترین موزه‌های کشور انگلستان به حساب می‌آیند. اگر به تاریخ و فرهنگ کشورهای گوناگون علاقه‌مندید یا صرفاً در روزهای بارانی، به دنبال مکان سرپوشیده‌ای می‌گردید که علاوه بر خیس نشدن بتوانید به گردشگری نیز بپردازید، بازید از موزه‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

1. موزه اشمولین
«موزه‌ی اِشمولیِن» (Ashmolean Museum)، از مجموعه‌ی بی‌نظیری از آثار هنری مربوط به سبک باروک، مومیایی‌های مصری و آثار معروف دیگری نگهداری می‌کند. ساختمان موزه‌ی هنر و باستان‌شناسی دانشگاه آکسفورد، 4 طبقه دارد و قدمتش به سال 1683 میلادی برمی‌گردد. برای تجدید قوا نیز می‌توانید به کافه‌ی این موزه یا رستوران واقع در پشت بام آن بروید و خستگی‌تان را به در کنید.

2. موزه پیت ریورز
با قدم زدن در «موزه‌ی پیت ریورز» (Pitts Rivers Museum)، حس بازدید از موزه‌های دوران ویکتوریا به شما دست می‌دهد. بیش از نیم میلیون اشیای گوناگون و جالب از سراسر جهان، از کله‌های کوچک شده‌ی انسان‌ها گرفته تا قایق تانزانیایی و ستون توتم، در این موزه وجود دارد که داخل قفسه‌های شیشه‌ای قرار گرفته‌اند یا از سقف، آویزان شده‌اند. این موزه، پشت موزه‌ی تاریخ طبیعی واقع شده و درِ ورودی آن‌ها یکسان است.

3. موزه تاریخ طبیعی دانشگاه آکسفورد
در «موزه‌ی تاریخ طبیعی دانشگاه آکسفورد» (Oxford University Museum of Natural History) می‌توانید از مجموعه‌ی وسیعی از آثار مربوط به زمین شناسی، حشره شناسی و آثار باقی‌مانده از گونه‌های مختلف حیوانات دیدن کنید. در این میان، اسکلت‌های اعجاب‌انگیز دایناسورها و پرنده‌ی «دودو»، جزو پرطرفدارترین آثار این موزه هستند. موزه‌ی تاریخ طبیعی و پیت ریورز، در یک ساختمان قرار دارند که با معماری نئو-گوتیک ساخته شده است؛ بنابراین می‌توانید با یک تیر، دو نشان بزنید و از هر دوی آن‌ها در یک روز دیدن کنید.

4. موزه تاریخ علم
«موزه‌ی تاریخ علم» (Museum of the History of Science)، مجموعه‌ی بی‌نظیری از ابزارهای تاریخی و علمی مرتبط با ستاره‌شناسی، داروسازی، شیمی، ریاضی، برق، فیزیک و خیلی علوم دیگر را شامل می‌شود که هر کدام متعلق به دوره‌ی خاصی در تاریخ هستند. به این موزه، «اشمولین قدیم» (Old Ashmolean) نیز گفته می‌شود؛ زیرا موزه‌ی اشمولین که در مورد آن صحبت کردیم، ابتدا در این ساختمان قرار داشت. بهتر است به یک تور راهنما ملحق شوید تا بتوانید اطلاعات دقیق‌تری در مورد ابزارهای جالبی مثل «اسطرلاب» (Astrolabe) و میکروسکوپ‌ها و تاریخ ساختمان موزه به دست بیاورید.

5. موزه آکسفورد
«موزه‌ی آکسفورد» (Museum of Oxford)، از معدود موزه‌های شهر آکسفورد است که توسط دانشگاه آکسفورد، اداره نمی‌شود. در واقع موزه‌ی آکسفورد، خیلی قبل‌تر از تأسیس این دانشگاه وجود داشته و با بازدید از آن می‌توانید در مورد تاریخچه‌ی طولانی این شهر و مردمش آگاهی پیدا کنید. این موزه در نزدیکی «آکسفورد تاون هال» (Oxford Town Hall) قرار دارد که می‌توانید از این جاذبه‌ی دیدنی نیز سر راهتان بازدید کنید.

6. موزه داستان
«موزه‌ داستان» (The Story Museum)، اهمیت کتابخوانی و داستان‌ها را نشان می‌دهد و بیشتر برای خانواده‌هایی مناسب است که با فرزندانشان به سفر آمده‌اند. نمایش‌های این موزه، به داستان‌ها و شخصیت‌هایشان جان می‌بخشد و از این طریق می‌توانید کودکتان را به خواندن کتاب علاقه‌مند کنید، زیرا تخیل بچه‌ها در محیط شاد این موزه به اوج خودش می‌رسد. علاوه بر آن، بازدیدکنندگان می‌توانند به بخش سینمای «فیلم دِن» (The Film Den) بروند و فیلم‌های اقتباسیِ داستان‌های مورد علاقه‌شان را در محیط دنج این سینما، تماشا کنند.

 

بلیط قطار     خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

بهترین رستوران های لندن

بهترین رستوران های لندن

 

لندن در انگلیس پر از کافه و رستوران‌های گوناگونی از کشورهای مختلف است که تجربه غذایی کاملی را برایتان می‌سازند.

در این شهر رستوران‌هایی وجود دارند که نمی‌توانید آن‌ها را از خاطرات خود پاک کنید، زیرا تجربه‌ای بی‌همتا را برایتان رقم می‌زنند. در این راهنما بهترین رستوران‌های لندن را به شما معرفی کرده‌ایم که برخی از آن‌ها شهرت زیادی دارند و سوپراستار محله‌ خود محسوب می‌شوند. در این میان از رستوران‌های عالی گرفته تا غذاخوری‌های ارزان را خواهید دید.

۱. بائو
«بائو» (Bao) شاید خیلی کوچک باشد و حس کنید که به کمد جادویی نارنیا وارد شده‌اید. اما مطمئن باشید که جای منحصر به فردی را انتخاب کرده‌اید. در اینجا غذاهای خیابانی تایوانی که برنده جایزه هم شده‌اند به مشتریان عرضه می‌شود. یکی از بهترین غذاهایی که می‌توانید امتحان کنید مرغ سوخاری‌های ویژه بائو است. به لحاظ قیمتی این رستوران کوچک اقتصادی و ارزان محسوب می‌شود.

۲. سویچی سوهو
اگر به دنبال صرف غذا و تماشای رقص‌های لاتین بودید، به سراغ «سِویچی سوهو» (Ceviche Soho) بروید. در سال ۲۰۱۲ طوفانی از افتتاح رستوران‌های پرویی در لندن به راه افتاد؛ اما سویچی مانند قله ماچوپیچو از سایر قلل برتری داشت. غذاهایی شامل ماهی خوابانده شده در لیمو و فلفل تند از گزینه‌های محبوب مشتریان هستند. ماهی و گوشت کبابی ذغالی هم از دیگر گزینه‌های پیشنهادی ما است.

۳. هاپرز
در لندن هیچ جایی شبیه به «هاپرز» (Hoppers) نیست. در اینجا می‌توانید غذاهای خوبی از کشور سریلانکا را امتحان کنید. رستورانی که صرفاً به این غذاها اختصاص یافته باشد در لندن بسیار اندک است، زیرا اکثراً به غذاهای جنوب هند پرداخته‌اند. این سالن غذاخوری کوچک را همیشه پر و شلوغ می‌بینید. اما مطمئن باشید که ارزش انتظار را دارد. اگر غذاهای با طعم و عطر قوی و پر ادویه از علایق شما به شمار می‌رود، حتماً هاپرز را امتحان کنید.

۴. سوم سا
«سوم سا» (Som Saa) بعد از آنکه توانست کمک هزینه برای نقل مکانش جمع کند، از یک کافه در شرق لندن به رستورانی دائمی و اختصاصی رفت. این رستوران که در آوریل ۲۰۱۶ افتتاح شد، منویی عالی از غذاهای تایلندی را به مشتریان عرضه می‌کند. اگرچه آشپزهای این رستوران هیچکدام تایلندی نیستند، اما اصالت طعم غذاها شما را مستقیماً به تپه‌های شمالی تایلند می‌برد.

۵. کانتر کالچر
اگر به دنبال رستورانی رسمی هستید که دستمال‌ها در آن به شیوه‌ای شیک تا خورده‌اند، نباید به «کانتر کالچر» (Counter Culture) بروید. این رستوران به نوآوری و قانون شکنی‌هایش شناخته شده است و موسیقی درهم ریخته و کارکنانی که اکثراً جوان و پرانرژی هستند جزو ویژگی‌های خاص آن محسوب می‌شوند. البته غذاهایی که در منو می‌بینید همگی از آشپزی معاصر اروپا برگرفته شده‌اند و مواد اولیه‌شان از نقاط مختلف دنیا تهیه شده است. غذاها کوچک اما بسیار لذیذ و دقیق هستند. به طور خلاصه این رستوران خودمانی، خلاق و جالب توجه به شمار می‌آید.

۶. بارافینا
این تاپاس‌بارِ شلوغ بارسلونی که توسط «برادران هارت» (Hart Brothers) اداره می‌شود مورد علاقه بسیاری از مردم لندن است. آن‌ها بعد از تغییر مکان، طرفداران خود را ناامید نکردند. «خیابان آدلاید» (Adelaide Street) بزرگ‌تر و کمی باشکوه‌تر است و بدون آنکه کپی مستقیمی از شعبه قبلی باشد به آن ادای دین می‌کند. منوی عالی تاپاس‌ که شامل کروکت، جامون و تورتیلا می‌شود با غذای دریایی ویژه رستوران کامل شده و مطمئن باشید که ارزش صف ایستادن را دارد.

۷. تمپر
«تمپر» (Temper) در آشپزی روی ذغال خبره است. گوشت و ماهی‌هایی که روی ذغال دودی شده‌اند یا غذاهای آسیایی و لاتین همگی جزو چیزهایی هستند که این رستوران را ویژه می‌کنند. کباب‌ بز، دنده گاو و سایر غذاهای از این دست بسیار لذیذ بوده و آب از دهانتان جاری می‌کنند. اغلب این کباب‌ها را با نانی ورقه‌ای به مشتریان عرضه می‌کنند که با سس‌های ساده و خوش عطر و طعمشان کامل می‌شود. اگر از خوردن کباب‌های دودی لذت می‌برید به هیچ عنوان این رستوران را فراموش نکنید.

۸. سوشال ایتینگ هاوس
باز کردن چند رستوران جدید و حفظ استانداردهای بالا کار ساده‌ای نیست اما «جیسون آترتون» (Jason Atherthon) ثابت کرده که به خوبی رموز حرفه‌ای را از استادش، یعنی «گوردن رمسی» (Gordon Ramsay) فرا گرفته و خود تبدیل به استادی موفق شده است. کافه رستوران کوچک «سوشال ایتینگ هاوس» (Social Eating House) در سال ۲۰۱۳ روبروی رستوران لوکس و اعلای او در «میفر» (Mayfair) افتتاح شد. سقف آینه کاری شده این رستوران فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. تمام غذاهای اینجا با دقت و ظرافت خاصی آماده می‌شوند و تجربه‌ای لذت بخش را برایتان فراهم می‌کنند.

۹. رویال چاینا
بعد از تمام این سال‌ها شعبه اصلی «رویال چاینا» (Royal China) هنوز هم جزو بهترین نقاط برای سفارش «دیم سام» در لندن است. وارد فضای مشکی براق آن که شوید بعد از جذابیت طراحی داخلی شیفته اسنک‌های بسیار لذیذش خواهید شد. «گلوتینوس رایس» (Glutinous rice) در برگ‌های نیلوفر که پر از عطر و طعم‌های شگفت‌انگیز است جزو گزینه‌های محبوب منو بوده و کوفته‌های کوچک صدف هم جذاب هستند. منوی کامل هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد که توصیه می‌کنیم امتحان کنید.

۱۰. بربری
هیچکس در رستوران «بربری» (The Barbary) خاطره‌ای ناخوشاند نداشته است. پس با خیال راحت به صف جلوی آن بپیوندید. اگر صف از ظرفیت داخل رستوران بیشتر شود، می‌توانید در یکی از زیباترین حیاط‌های پنهان لندن، یعنی «نیلز یارد» (Neal’s Yard) صبر کنید. غذاهای اینجا از دستور پخت‌های باستانی آفریقا و خاورمیانه برگرفته شده است. تمام فضای اینجا را دود، موسیقی و خنده‌های مشتریان پر می‌کند.

 

 

بلیط قطار     خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei