بوکینگ پرشیا

سایت خرید آنلاین پرواز

۸۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

بلیط قطار کرج

ایستگاه راه اهن کرج یکی از قدیمی ترین ایستگاه های قطار در ایران است که بیش از 90 سال قدمت دارد. این ایستگاه در محدوده شهرک ذوب آهن کرج بنا شده است و مجهز به غرفه تنقلات، رستوران و پارکینگ می باشد.

رزرو بلیط قطار کرج در بوکینگ پرشیا

برای رزرو بلیط قطار کرج از هر یک از شهرهای ایران، پس از ورود به سامانه خرید بلیط قطار، با انتخاب مبدأ، مقصد، زمان، تعداد مسافر و نیز نوع (عادی، خواهران یا برادران) لیستی از گزینه های موجود برایتان نمایش داده می شود که می توانید با تغییر فیلتر زمان و شرکت های حمل و نقل، بهترین گزینه را انتخاب کرده و از یک سفر ارزان لذت ببرید.

قیمت بلیط قطار کرج

بدون شک اینکه بلیط قطار کرج خود را از کدام شرکت ریلی خریداری می کنید، بر قیمت بلیط تأثیرگذار است. اما هر شرکت ریلی را که برای سفر انتخاب کنید، باید بدانید که سفر با قطار به خودی خود مقرون به صرفه تر، راحت تر و ایمن تر است. خرید از سامانه اینترنتی فروش بلیط بوکینگ پرشیا با فراهم کردن امکان مقایسه قیمت ها، دستتان را در انتخاب باز می گذارد.

خرید بلیط قطار کرج

برای خرید بلیط قطار کرج به هر کدام از شهرها علاوه بر خرید حضوری که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، خرید اینترنتی هم اضافه شده است. بنابراین می توانید با انتخاب نوع قطار، کیفیت امکانات و سرویس دهی و همچنین قیمت را انتخاب کرده و بلیط خود را خریداری کنید. قطارهای چهار تخته ویژه نور، چهار تخته پلور سبز و شش تخته پارسی از میان 19 نوع قطار موجود در ناوگان ریلی ایران در مسیر کرج تردد می کنند.

فروش بلیط قطار کرج

فروش بلیط قطار کرج از طریق مراکز فروش، خرید اینترنتی و خرید موبایلی (هم قطار) صورت می پذیرد. بنابراین مسافران می توانند با داشتن مدارک شناسایی لازم برای خرید حضوری و کارت بانکی عضو شتاب با رمز دوم برای خرید غیرحضوری اقدام کنند. 

بلیط قطار مشهد – کرج

مسافرانی که بلیط قطار مشهد - کرج را خریداری کرده اند، باید برای رسیدن به مقصد 12 ساعت و نیم را طی کنند. ضمن اینکه قطارهای چهار تخته ویژه نور، چهار تخته پلور سبز و شش تخته پارسی با عبور از ایستگاه های نیشابور، شاهرود، سمنان، گرمسار و تهران مسافران خود را در ایستگاه کرج پیاده خواهند کرد.

بلیط قطار

خرید بلیط قطار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

بلیط قطار کرمان

راه آهن استان کرمان که در سال 1387 افتتاح شده، دارای 17 ایستگاه بوده و طول خطوط اصلی و فرعی آن به 684 کیلومتر می رسد. گفته می شود که اهمیت ایستگاه راه آهن کرمان به عنوان مبدأ حرکت کلیه قطارهای مسافری و نیز وجود کارخانه تعمیرات واگن و نیز کارخانجات اطراف آن می باشد. به علاوه عملیات ساخت راه آهن سیرجان به بافت نیز به تازگی در این منطقه آغاز شده است.

خرید بلیط قطار کرمان

برای خرید بلیط قطار کرمان به هر کدام از شهرها علاوه بر خرید حضوری که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، خرید اینترنتی هم اضافه شده است. بنابراین می توانید با انتخاب نوع قطار، کیفیت امکانات و سرویس دهی و همچنین قیمت را انتخاب کرده و بلیط خود را خریداری کنید. قطارهای لوکس شش نفری، غزال بنیاد با کوپه های چهار نفره و ... از میان 19 نوع قطار موجود در ناوگان ریلی ایران در مسیر کرمان تردد می کنند.

قیمت بلیط قطار کرمان

بدون شک اینکه بلیط قطار خود را از کدام شرکت ریلی خریداری می کنید، بر قیمت بلیط قطار تأثیرگذار است. اما هر شرکت ریلی را که برای سفر انتخاب کنید، باید بدانید که سفر با قطار به خودی خود مقرون به صرفه تر، راحت تر و ایمن تر است. خرید از سامانه اینترنتی فروش بلیط بوکینگ پرشیا با فراهم کردن امکان مقایسه قیمت ها، دستتان را در انتخاب باز می گذارد.

رزرو بلیط قطار کرمان در بوکینگ پرشیا

برای رزرو بلیط قطار کرمان، پس از ورود به سامانه خرید بلیط قطار، با انتخاب مبدأ، مقصد، زمان، تعداد مسافر و نیز نوع(عادی، خواهران یا برادران) لیستی از گزینه های موجود برایتان نمایش داده می شود که می توانید با تغییر فیلتر زمان و شرکت های حمل و نقل، بهترین گزینه را انتخاب کرده و از یک سفر ارزان لذت ببرید.

فروش بلیط قطار کرمان

فروش بلیط قطار کرمان از طریق مراکز فروش، خرید اینترنتی و خرید موبایلی(هم قطار) صورت می پذیرد. بنابراین مسافران می توانند با داشتن مدارک شناسایی لازم برای خرید حضوری و کارت بانکی عضو شتاب با رمز دوم برای خرید غیرحضوری اقدام کنند. 

بلیط قطار تهران کرمان

مسافرانی که از شهر تاریخی کرمان به سمت پایتخت حرکت می کنند، می توانند از قطارهای 6 تخته و نیز قطارهای غزال بنیاد استفاده کنند که کوپه های 4 نفره دارد. همچنین شرکت قطارهای مسافری جوپار یکی از اصلی ترین شرکت هایی است که در مسیر تهران به کرمان و بالعکس به جابجایی مسافران می پردازد. باید بدانید که قطار تهران برای رسیدن به کرمان باید از ایستگاه های محمدیه، کاشان یزد، بافق و زرند و نیز طی مسافتی 1009 کیلومتری به این شهر برسد.

بلیط قطار مشهد کرمان

قطار مشهد به کرمان با گذر از ایستگاه های فریمان، تربت حیدریه، بجستان، طبس، و زرند به مقصد خود در کرمان می رسد. باید بدانید که قطارهای لوکس شش نفری و غزال بنیاد که متعلق به شرکت سفیر می باشند، همه روزه مسافران را در این مسیر جابجا می کنند.

بلیط قطار یزد کرمان

قطارهای لوکس شش نفری و چهار تخته البرز از جمله قطارهایی هستتد که در مسیر یزد به کرمان تردد می کنند. این قطارها مسافران را از یزد با طی مسافت 366 کیلومتر و در زمان 6 و نیم ساعت به مقصد می رسانند. ایستگاه های چاه خاور، بافق، مبارکه، سی ریز و زرند از جمله ایستگاه هایی هستند که در مسیر یزد به کرمان قرار دارند.

بلیط قطار

خرید بلیط قطار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

بلیط قطار کرمانشاه

راه آهن کرمانشاه که در زمره یکی از جدیدترین خطوط ریلی کشور قرار دارد، در سال 96 و به عنوان طرح راه آهن غرب کشور به طول 605کیلومتر افتتاح شد. طـرح راه آهـن غرب کشور بصـورت یـک خطه، بـا سرعـت ۱۶۰ کیلومتر مسافری و ۱۲۰ کیلومتر باری مشتمل بر محورهای اراک (سمنگان) - کرمانشاه به طول ۲۶۷ کیلومتر، کرمانشاه - خسروی به طول ۲۶۳ کیلومتر و همدان - ملایر (جوکار) به طول ۷۵ کیلومتر میباشد. ایستگاه راه آهن کرمانشاه یکی از بزرگ ترین ایستگاه های راه آهن کشور است.


خرید بلیط قطار کرمانشاه

برای خرید بلیط قطار کرمانشاه به تهران و مشهد علاوه بر خرید حضوری که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، خرید اینترنتی هم اضافه شده است. بنابراین می توانید با انتخاب نوع قطار، کیفیت امکانات و سرویس دهی و همچنین قیمت را انتخاب کرده و بلیط خود را خریداری کنید. 

قیمت بلیط قطار کرمانشاه

بدون شک اینکه بلیط قطار خود را از کدام شرکت ریلی خریداری می کنید، بر قیمت بلیط قطار کرمانشاه تأثیرگذار است. اما هر شرکت ریلی را که برای سفر انتخاب کنید، باید بدانید که سفر با قطار به خودی خود مقرون به صرفه تر، راحت تر و ایمن تر است. خرید از سامانه اینترنتی فروش بلیط بوکینگ پرشیا با فراهم کردن امکان مقایسه قیمت ها، دستتان را در انتخاب باز می گذارد.

رزرو بلیط قطار کرمانشاه در بوکینگ پرشیا

برای رزرو بلیط قطار کرمانشاه، در بوکینگ پرشیا پس از ورود به سامانه خرید بلیط قطار، با انتخاب مبدأ، مقصد، زمان، تعداد مسافر و نیز نوع(عادی، خواهران یا برادران) لیستی از گزینه های موجود برایتان نمایش داده می شود که می توانید با تغییر فیلتر زمان و شرکت های حمل و نقل، بهترین گزینه را انتخاب کرده و از یک سفر ارزان لذت ببرید.

فروش بلیط قطار کرمانشاه

فروش بلیط قطار کرمانشاه از طریق مراکز فروش، خرید اینترنتی و خرید موبایلی(هم قطار) صورت می پذیرد. بنابراین مسافران می توانند با داشتن مدارک شناسایی لازم برای خرید حضوری و کارت بانکی عضو شتاب با رمز دوم برای خرید غیرحضوری اقدام کنند. 

بلیط قطار تهران –کرمانشاه

مسافرانی که می خواهند با تهیه بلیط قطار تهران-کرمانشاه به مقصد خود برسند، می توانند با قطارهای 6 تخته پارسی و چهار تخته پلور سبز این مسیر 11 ساعته را طی کرده و در مسیر نیز از شهرهای ملایر، نهاوند، کنگاور و صحنه نیز عبور کنند.

بلیط قطار مشهد- کرمانشاه

با تهیه بلیط قطار مشهد-کرمانشاه شما می توانید در مدت زمان 21 ساعت سوار بر قطارهای 6 تخته پارسی و 4 تخته پلور سبز به مقصد خود برسید.

بلیط قطار 

خرید بلیط قطار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

بلیط قطار گرگان

راه آهن شمال یکی از شعبه های اصلی راه آهن سراسری ایران است که در سال ۱۳۰۸ در دوران رضا شاه پهلوی افتتاح شد. این راه آهن دارای ۲۷ ایستگاه می باشد که از ایستگاه گرمسار در استان سمنان آغاز و با عبور از کوههای البرز به ایستگاه گرگان در استان گلستان ختم میشود. گفتنی است ارتفاع این خط ریلی در ایستگاه گرگان که در محدوده میدان هوایی این شهر قراردارد، ۷۶ متر از سطح دریا میباشد.

رزرو بلیط قطار گرگان در بوکینگ پرشیا

برای رزرو بلیط قطار گرگان از هر یک از شهرهای ایران، پس از ورود به سامانه خرید بلیط قطار، با انتخاب مبدأ، مقصد، زمان، تعداد مسافر و نیز نوع (عادی، خواهران یا برادران) لیستی از گزینه های موجود برایتان نمایش داده می شود که می توانید با تغییر فیلتر زمان و شرکت های حمل و نقل، بهترین گزینه را انتخاب کرده و از یک سفر ارزان لذت ببرید.

قیمت بلیط قطار گرگان

بدون شک اینکه بلیط قطار گرگان خود را از کدام شرکت ریلی خریداری می کنید، بر قیمت بلیط تأثیرگذار است. اما هر شرکت ریلی را که برای سفر  انتخاب کنید، باید بدانید که سفر با قطار به خودی خود مقرون به صرفه تر، راحت تر و ایمن تر است. خرید از سامانه اینترنتی فروش بلیط بوکینگ پرشیا با فراهم کردن امکان مقایسه قیمت ها، دستتان را در انتخاب باز می گذارد.

خرید بلیط قطار گرگان

برای خرید بلیط قطار گرگان به هر کدام از شهرها علاوه بر خرید حضوری که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، خرید اینترنتی هم اضافه  شده است. بنابراین می توانید با انتخاب نوع قطار، کیفیت امکانات و سرویس دهی و همچنین قیمت را انتخاب کرده و بلیط خود را خریداری کنید. قطارهای لوکس چهار نفری البرز و شش تخته نسیم از میان 19 نوع قطار موجود در ناوگان ریلی ایران در مسیر گرگان تردد می کنند.

فروش بلیط قطار گرگان

فروش بلیط قطار گرگان از طریق مراکز فروش، خرید اینترنتی و خرید موبایلی (هم قطار) صورت می پذیرد. بنابراین مسافران می توانند با داشتن مدارک شناسایی لازم برای خرید حضوری و کارت بانکی عضو شتاب با رمز دوم برای خرید غیرحضوری اقدام کنند. 

بلیط قطار تهران گرگان

مسافرانی که بلیط قطار تهران گرگان را خریداری کرده اند، باید برای رسیدن به مقصد 10 ساعت و 45 دقیقه را طی کنند. ضمن اینکه قطارهای لوکس چهار نفری البرز و شش تخته نسیم با عبور از ایستگاه های گرمسار، فیروزکوه، قائم شهر، نکا، گلوگاه و بندر ترکمن مسافران خود را در ایستگاه گرگان پیاده خواهند کرد.

بلیط قطار

خرید بلیط قطار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

بلیط قطار گرمسار

ایستگاه راه آهن گرمسار یکی از مهم ترین ایستگاه های راه آهن در ایران است که در 3.5 کیلومتری شمال غرب این شهر واقع شده است. این خط آهن پیوندگاه اصلی خط آهن شمال (گرگان) مشهد نیز می باشد.

رزرو بلیط قطار گرمسار در بوکینگ پرشیا

برای رزرو بلیط قطار گرمسار به شهرهای تهران، مشهد، سمنان، گرگان و ساری پس از ورود به سامانه خرید بلیط قطار، با انتخاب مبدأ، مقصد، زمان، تعداد مسافر و نیز نوع(عادی، خواهران یا برادران) لیستی از گزینه های موجود برایتان نمایش داده می شود که می توانید با تغییر فیلتر زمان و شرکت های حمل و نقل، بهترین گزینه را انتخاب کرده و از یک سفر ارزان لذت ببرید.

قیمت بلیط قطار گرمسار

بدون شک اینکه بلیط قطار خود را از کدام شرکت ریلی خریداری می کنید، بر قیمت بلیط قطار تأثیرگذار است. اما هر شرکت ریلی را که برای سفر انتخاب کنید، باید بدانید که سفر با قطار به خودی خود مقرون به صرفه تر، راحت تر و ایمن تر است. خرید از سامانه اینترنتی فروش بلیط بوکینگ پرشیا با فراهم کردن امکان مقایسه قیمت ها، دستتان را در انتخاب باز می گذارد.

خرید بلیط قطار گرمسار

برای خرید بلیط قطار گرمسار به شهرهای تهران، مشهد، سمنان، گرگان و ساری علاوه بر خرید حضوری که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، خرید اینترنتی هم اضافه شده است. بنابراین می توانید با انتخاب نوع قطار، کیفیت امکانات و سرویس دهی و همچنین قیمت را انتخاب کرده و بلیط خود را خریداری کنید. 

فروش بلیط قطار گرمسار

فروش بلیط قطار گرمسار از طریق مراکز فروش، خرید اینترنتی و خرید موبایلی(هم قطار) صورت می پذیرد. بنابراین مسافران می توانند با داشتن مدارک شناسایی لازم برای خرید حضوری و کارت بانکی عضو شتاب با رمز دوم برای خرید غیرحضوری اقدام کنند. 

بلیط قطار تهران گرمسار

مسافرانی که بلیط قطار تهران به گرمسار را خریداری کرده اند، می توانند با طی مسیر نزدیک به 2 ساعت و عبور از ایستگاه پیشوا به مقصد خود برسند. گفتنی است که قطارهای شش تخته نسیم، ریل باس ارم، صبا اتوبوسی، شش تخته کویر و شش تخته پارسی از جمله قطارهایی هستند که در مسیر تهران به گرمسار تردد می کنند.

بلیط قطار مشهد گرمسار

با خرید بلیط قطار مشهد گرمسار و عبور از ایستگاه های کاشمر، نیشابور، سبزوار، اسفراین، جاجرم، شاهرود، دامغان و سمنان مسافران می توانند در مدت زمان نزدیک به 12 ساعت به مقصد خود برسند. گفتنی است که قطارهای 6 تخته کویر و صبا اتوبوسی از جمله قطارهایی هستند که می توانید با آنها از مشهد به گرمسار سفر کنید.

بلیط قطار سمنان گرمسار

اگر می خواهید از سمنان با قطار عازم گرمسار شوید، بلیط قطار سمنان گرمسار را تهیه کرده و با گذر از ایستگاه های بیابانک و سرخ دشت به این شهر برسید. قطارهای صبا اتوبوسی از جمله قطارهای مسیر سمنان گرمسار هستند.

بلیط قطار گرگان گرمسار

با تهیه بلیط قطار گرگان گرمسار و در مدت زمان نزدیک به 9 ساعت در مقصد خواهید بود. قطارهای 6 تخته نسیم از قطارهایی هستند که در این مسیر حرکت کرده و با عبور از ایستگاه های گلوگاه، ساری، قائمشهر و فیروزکوه شما را به مقصد می رسانند.

بلیط قطار ساری گرمسار

قطارهای 6 تخته مسیم از جمله قطارهایی هستند که می توانید سوار بر آنها و با طی زمان نزدیک به 6 ساعت از ساری به گرمسار برسید. تنها کافیست بلیط قطار ساری گرمسار را تهیه کرده و از ایستگاه های قائمشهر، شیرگاه و فیروزکوه عبور کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

بلیط قطار مراغه

ایستگاه راه آهن مراغه یکی از قدیمی ترین ایستگاه های راه آهن ایران است که در سال 1335 افتتاح شده است. این ایستگاه علاوه بر قطارهای حمل بار و سوخت روزانه میزبان بیش از 5 قطار مسافری به مقصد شهرهای تهران و مشهد است. راه آهن مراغه ارومیه به طول 180 کیلومتر هم در دست ساخت بوده و قرار است علاوه بر ارتباط آذربایجان غربی به حمل و نقل ریلی، امکان اتصال مراغه را به اروپا فراهم کند.

رزرو بلیط قطار مراغه در بوکینگ پرشیا

برای رزرو بلیط قطار مراغه به شهرهای تهران، مشهد، زنجان و قزوین پس از ورود به سامانه خرید بلیط قطار، با انتخاب مبدأ، مقصد، زمان، تعداد مسافر و نیز نوع(عادی، خواهران یا برادران) لیستی از گزینه های موجود برایتان نمایش داده می شود که می توانید با تغییر فیلتر زمان و شرکت های حمل و نقل، بهترین گزینه را انتخاب کرده و از یک سفر ارزان لذت ببرید.

قیمت بلیط قطار مراغه

بدون شک اینکه بلیط قطار خود را از کدام شرکت ریلی خریداری می کنید، بر قیمت بلیط قطار تأثیرگذار است. اما هر شرکت ریلی را که برای سفر انتخاب کنید، باید بدانید که سفر با قطار به خودی خود مقرون به صرفه تر، راحت تر و ایمن تر است. خرید از سامانه اینترنتی فروش بلیط بوکینگ پرشیا با فراهم کردن امکان مقایسه قیمت ها، دستتان را در انتخاب باز می گذارد.

خرید بلیط قطار مراغه

برای خرید بلیط قطار مراغه به شهرهای تهران، مشهد، زنجان و قزوین علاوه بر خرید حضوری که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، خرید اینترنتی هم اضافه شده است. بنابراین می توانید با انتخاب نوع قطار، کیفیت امکانات و سرویس دهی و همچنین قیمت را انتخاب کرده و بلیط خود را خریداری کنید. 

فروش بلیط قطار مراغه

فروش بلیط قطار مراغه از طریق مراکز فروش، خرید اینترنتی و خرید موبایلی(هم قطار) صورت می پذیرد. بنابراین مسافران می توانند با داشتن مدارک شناسایی لازم برای خرید حضوری و کارت بانکی عضو شتاب با رمز دوم برای خرید غیرحضوری اقدام کنند. 

بلیط قطار تهران مراغه

مسافرانی که بلیط قطار تهران به مراغه را خریداری کرده اند، می توانند با طی مسیر نزدیک به 10 ساعت و عبور از ایستگاه های کرج، هشتگرد، قزوین، زنجان، پل دختر و میانه به مقصد خود برسند. گفتنی است که قطارهای شش تخته زاگرس، ریل باس ارم، چهار تخته خلیج فارس و شش تخته میلاد از جمله قطارهایی هستند که در مسیر تهران به مراغه تردد می کنند.

بلیط قطار مشهد مراغه

با خرید بلیط قطار مشهد مراغه و عبور از ایستگاه های کاشمر، نیشابور، سبزوار، اسفراین، جاجرم، شاهرود، دامغان، سمنان، کرج، قزوین، زنجان و میانه مسافران می توانند در مدت زمان نزدیک به 21 ساعت به مقصد خود برسند. گفتنی است که قطارهای لوکس چهار تخته توس از جمله قطارهایی هستند که می توانید با آنها از مشهد به مراغه سفر کنید.

بلیط قطار زنجان مراغه

اگر می خواهید از زنجان با قطار عازم مراغه شوید، بلیط قطار زنجان مراغه را تهیه کرده و با گذر از ایستگاه های خرم پی، پل دختر و میانه به این شهر برسید. قطارهای 6 تخته زاگرس از جمله قطارهای مسیر زنجان مراغه هستند.

بلیط قطار قزوین مراغه

با تهیه بلیط قطار قزوین مراغه و در مدت زمان نزدیک به8 ساعت در مقصد خواهید بود. قطارهای 6 تخته زاگرس از قطارهایی هستند که در این مسیر حرکت کرده و با عبور از ایستگاه های زنجان، پل دختر و میانه شما را به مقصد می رسانند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

بلیط قطار مشهد

ساختمان اصلی راه آهن مشهد در سال 1345 افتتاح شده و حوزه استحفاظی آن از ایستگاه مشهد تا ایستگاه نقاب به طول 272 کیلومتر و از ایستگاه فریمان تا ایستگاه سرخس به طول 159 کیلومتر و تا مرز 165 کیلومترگسترده شده است. گفته می شود که ظرفیت تخلیه و بارگیری در راه آهن مشهد تا سال 94، 200 واگن در شبانه روز و تعداد سکوهای اعزام مسافر نیز 13 سکو بوده است. ایستگاه های مهم راه آهن خراسان را ایستگاه های مشهد، نیشابور، نقاب، شهید مطهری و سرخس تشکیل می دهند.


بلیط قطار تهران مشهد

مسیر تهران-مشهد یکی از پرتردد ترین مسیرهای ریلی کشور به حساب می آید. از این رو کارگزاران ریلی مختلفی به ارائه خدمات در این مسیر پرداخته اند. شرکت رجا با قطارهای سیمرغ، سبز، توس، اکسپرس، پردیس سالنی و ... مسافران را در این مسیر جابجا می کند. بد نیست بدانید که خط آهن تهران-مشهد برای نخستین بار در سال 1335 مورد بهره برداری قرار گرفته و مسافران برای رسیدن به مشهد باید از بیش از ده ایستگاه از جمله ایستگاه ورامین، پیشوا، ابردژ، کویر، گرمسار، باتری، ده نمک، سرخ دشت، سمنان، آب گرم، لارستان، چاه شیرین و ... عبور کنند.

بلیط قطار اهواز مشهد

برای طی مسیر1742 کیلومتری بین اهواز و مشهد قطارهای چهار تخته پلور سبز، شش تخته پارسی، شش تخته لوکس مهتاب یک روز در میان و در مدت زمان حدود 27 ساعت مسافران را جابجا می کنند. هفت تپه، اندیمشک، اراک، قم، تهران، گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، نقاب اسفراین، سبزوار و کاشمر از ایستگاه هایی هستند که مسافران با عبور از آنها به مشهد می رسند. 

بلیط قطار کرمان مشهد

قطار کرمان-مشهد با گذر از ایستگاه های زرند، طبس، بجستان، تربت حیدریه و فریمان به مشهد می رسد. باید بدانید که قطارهای لوکس شش نفری و غزال بنیاد که متعلق به شرکت سفیر می باشند، همه روزه مسافران را در این مسیر جابجا می کنند.

بلیط قطار قم مشهد

قطار قم-مشهد که دو شهر زیارتی مهم را به یکدیگر وصل می کند، یکی از پر تردد ترین مسیرهای ریلی کشور است. قطارهای فدک، سروش و اکسپرس و شش نفره رجا با طی مسافت1106 کیلومتر و در مدت 13 ساعت مسافران را از قم به مشهد می رسانند. پیشوا، گرمسار، دامغان، شیرین چشمه، اسفراین، بیهق، فردوس، نیشابور، خیام و فریمان نیز از جمله ایستگاه هایی هستند که در مسیر قم به مشهد قرار گرفته اند.

بلیط قطار بندر عباس مشهد

مسیر ریلی بندرعباس- مشهد نیز یکی از طولانی ترین مسیرهای ریلی کشور به شمار می رود. به نحوی که مسافران پس از طی مسافتی حدود 1400کیلومتر و 17 ساعت و 45 دقیقه از بندرعباس به مشهد می رسند. به علاوه، مسافرانی که از بندرعباس سوار قطار می شوند از ایستگاه های حاجی آباد، سیرجان، بردسیر، باغین، کرمان، چترود، راور، دیگ رستم، دیهوک، فردوس، بجستان، فیض آباد، تربت حیدریه و ملک آباد عبور می کنند تا به مشهد برسند. این را هم باید بدانید که روزانه سه تا پج قطار در مسیر بندرعباس-مشهد و بالعکس در حال تردد است و 4 هزار مسافر از این طریق جابجا می شوند. 

بلیط قطار شیراز مشهد

مسافران می توانند با قطارهای چهار تخته پلور سبز مسافت 2000 کیلومتر شیراز به مشهد را یک روز در میان و در مدت 24 ساعت طی کنند. برای رسیدن به مقصد نیز باید از ایستگاه های مرودشت، سیوند، اقلید، شهرضا، سیستان، اردکان، عباس آباد، بجستان، بشرویه، تربت حیدریه و فریمان عبور کرد.

بلیط قطار اصفهان مشهد

قطارهای چهار تخته غزال، نور و لوکس چهار نفری غدیر از جمله قطارهایی هستد که مسیر 1484 کیلومتری بین اصفهان و مشهد را با طی زمان 18 ساعت و به صورت همه روزه طی می کنند. مسافران برای رسیدن به مشهد باید از ایستگاه هایی چون سیستان، هرند، ورزنه، ساسان، عقدا، ارژنگ، چادرملو، طبس، تربت حیدریه، کاشمر، تربت و فریمان گذر کنند.

قیمت بلیط قطار مشهد

بدون شک اینکه بلیط قطار خود را از کدام شرکت ریلی خریداری می کنید، بر قیمت بلیط قطار تأثیرگذار است. اما هر شرکت ریلی را که برای سفر انتخاب کنید، باید بدانید که سفر با قطار به خودی خود مقرون به صرفه تر، راحت تر و ایمن تر است. خرید از سامانه اینترنتی فروش بلیط بوکینگ پرشیا با فراهم کردن امکان مقایسه قیمت ها، دستتان را در انتخاب باز می گذارد.

خرید بلیط قطار مشهد

برای خرید بلیط قطار مشهد به هر کدام از شهرها علاوه بر خرید حضوری که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، خرید اینترنتی هم اضافه شده است. بنابراین می توانید با انتخاب نوع قطار، کیفیت امکانات و سرویس دهی و همچنین قیمت را انتخاب کرده و بلیط خود را خریداری کنید. قطارهای سیمرغ، طوس، سبز و فدک از میان 19 نوع قطار موجود در ناوگان ریلی ایران در مسیر مشهد تردد می کنند.

رزرو بلیط قطار مشهد در بوکینگ پرشیا

برای رزرو بلیط قطار مشهد، پس از ورود به سامانه خرید بلیط قطار، با انتخاب مبدأ، مقصد، زمان، تعداد مسافر و نیز نوع(عادی، خواهران یا برادران) لیستی از گزینه های موجود برایتان نمایش داده می شود که می توانید با تغییر فیلتر زمان و شرکت های حمل و نقل، بهترین گزینه را انتخاب کرده و از یک سفر ارزان لذت ببرید.

فروش بلیط قطار مشهد

فروش بلیط قطار مشهد از طریق مراکز فروش، خرید اینترنتی و خرید موبایلی(هم قطار) صورت می پذیرد. بنابراین مسافران می توانند با داشتن مدارک شناسایی لازم برای خرید حضوری و کارت بانکی عضو شتاب با رمز دوم برای خرید غیرحضوری اقدام کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

بلیط قطار ملایر

ایستگاه راه آهن ملایر یکی از جدیدترین ایستگاه های راه آهن ایران است که در سال 1390 به بهره برداری رسیده است. این ایستگاه در 5 کیلومتری جاده ملایر به اراک و روبروی بهشت هاجر (قبرستان شهر) قرار گرفته است. باید بدانید که راه آهن ملایر در حقیقت نخستین ایستگاه راه آهن غرب کشور می باشد که ارتباط ریلی ایران و عراق از طریق مرز خسروی را امکان پذیر ساخته است.


رزرو بلیط قطار ملایر در بوکینگ پرشیا

برای رزرو بلیط قطار ملایر به شهرهای تهران و مشهد پس از ورود به سامانه خرید بلیط قطار، با انتخاب مبدأ، مقصد، زمان، تعداد مسافر و نیز نوع(عادی، خواهران یا برادران) لیستی از گزینه های موجود برایتان نمایش داده می شود که می توانید با تغییر فیلتر زمان و شرکت های حمل و نقل، بهترین گزینه را انتخاب کرده و از یک سفر ارزان لذت ببرید.

قیمت بلیط قطار ملایر

بدون شک اینکه بلیط قطار خود را از کدام شرکت ریلی خریداری می کنید، بر قیمت بلیط قطار تأثیرگذار است. اما هر شرکت ریلی را که برای سفر انتخاب کنید، باید بدانید که سفر با قطار به خودی خود مقرون به صرفه تر، راحت تر و ایمن تر است. خرید از سامانه اینترنتی فروش بلیط بوکینگ پرشیا با فراهم کردن امکان مقایسه قیمت ها، دستتان را در انتخاب باز می گذارد.

خرید بلیط قطار ملایر

برای خرید بلیط قطار ملایر به شهرهای تهران و مشهد علاوه بر خرید حضوری که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، خرید اینترنتی هم اضافه شده است. بنابراین می توانید با انتخاب نوع قطار، کیفیت امکانات و سرویس دهی و همچنین قیمت را انتخاب کرده و بلیط خود را خریداری کنید. 

فروش بلیط قطار ملایر

فروش بلیط قطار ملایر از طریق مراکز فروش، خرید اینترنتی و خرید موبایلی(هم قطار) صورت می پذیرد. بنابراین مسافران می توانند با داشتن مدارک شناسایی لازم برای خرید حضوری و کارت بانکی عضو شتاب با رمز دوم برای خرید غیرحضوری اقدام کنند. 

بلیط قطار تهران ملایر

مسافرانی که بلیط قطار تهران به ملایر را خریداری کرده اند، می توانند با طی مسیر نزدیک به 7 ساعت و عبور از ایستگاه های رباط کریم، قم و اراک به مقصد خود برسند. گفتنی است که قطارهای 4 تخته پلور سبز از جمله قطارهایی هستند که در مسیر تهران به ملایر تردد می کنند.

بلیط قطار مشهد ملایر

با خرید بلیط قطار مشهد ملایر و عبور از ایستگاه های کاشمر، نیشابور، سبزوار، اسفراین، جاجرم، شاهرود، دامغان، سمنان، گرمسار و اراک مسافران می توانند در مدت زمان نزدیک به 20 ساعت به مقصد خود برسند. گفتنی است که قطارهای 6 تخته پارسی و 4 تخته پلور سبز از جمله قطارهایی هستند که می توانید با آنها از مشهد به ملایر سفر کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

بلیط قطار مهاباد

راه آهن مراغه به ارومیه در سال 1392 به مهاباد رسید. در این سال ایستگاه راه آهن مهاباد و خط آهن میاندوآب به مهاباد به طول 40 کیلومتر افتتاح شد.

رزرو بلیط قطار مهاباد در بوکینگ پرشیا

برای رزرو بلیط قطار مهاباد به مقصد تهران پس از ورود به سامانه خرید بلیط قطار، با انتخاب مبدأ، مقصد، زمان، تعداد مسافر و نیز نوع(عادی، خواهران یا برادران) لیستی از گزینه های موجود برایتان نمایش داده می شود که می توانید با تغییر فیلتر زمان و شرکت های حمل و نقل، بهترین گزینه را انتخاب کرده و از یک سفر ارزان لذت ببرید.

قیمت بلیط قطار مهاباد

بدون شک اینکه بلیط قطار خود را از کدام شرکت ریلی خریداری می کنید، بر قیمت بلیط قطار تأثیرگذار است. اما هر شرکت ریلی را که برای سفر انتخاب کنید، باید بدانید که سفر با قطار به خودی خود مقرون به صرفه تر، راحت تر و ایمن تر است. خرید از سامانه اینترنتی فروش بلیط بوکینگ پرشیا با فراهم کردن امکان مقایسه قیمت ها، دستتان را در انتخاب باز می گذارد.

خرید بلیط قطار مهاباد

برای خرید بلیط قطار مهاباد به تهران علاوه بر خرید حضوری که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، خرید اینترنتی هم اضافه شده است. بنابراین می توانید با انتخاب نوع قطار، کیفیت امکانات و سرویس دهی و همچنین قیمت را انتخاب کرده و بلیط خود را خریداری کنید. 

فروش بلیط قطار مهاباد

فروش بلیط قطار مهاباد از طریق مراکز فروش، خرید اینترنتی و خرید موبایلی(هم قطار) صورت می پذیرد. بنابراین مسافران می توانند با داشتن مدارک شناسایی لازم برای خرید حضوری و کارت بانکی عضو شتاب با رمز دوم برای خرید غیرحضوری اقدام کنند.

بلیط قطار تهران مهاباد

با خرید بلیط قطار تهران مهاباد و عبور از ایستگاه های کرج، هشتگرد، آبیک، قزوین، زنجان، میانه، مراغه و میاندوآب مسافران می توانند در مدت زمان نزدیک به 25 به مقصد خود برسند. گفتنی است که قطارهای 4 تخته خلیج فارس از جمله قطارهایی هستند که می توانید با آنها از تهران به مهاباد سفر کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

بلیط قطار میانه

ایستگاه قطار میانه یکی از مهم ترین ایستگاه های قطار در شمال غرب کشور است که در حومه و 6 کیلومتری شهر میانه واقع شده است.

رزرو بلیط قطار میانه در بوکینگ پرشیا

برای رزرو بلیط قطار میانه به مقصد تهران، تبریز، زنجان، قزوین، کرج و مشهد پس از ورود به سامانه خرید بلیط قطار، با انتخاب مبدأ، مقصد، زمان، تعداد مسافر و نیز نوع(عادی، خواهران یا برادران) لیستی از گزینه های موجود برایتان نمایش داده می شود که می توانید با تغییر فیلتر زمان و شرکت های حمل و نقل، بهترین گزینه را انتخاب کرده و از یک سفر ارزان لذت ببرید.

قیمت بلیط قطار میانه

بدون شک اینکه بلیط قطار خود را از کدام شرکت ریلی خریداری می کنید، بر قیمت بلیط قطار تأثیرگذار است. اما هر شرکت ریلی را که برای سفر انتخاب کنید، باید بدانید که سفر با قطار به خودی خود مقرون به صرفه تر، راحت تر و ایمن تر است. خرید از سامانه اینترنتی فروش بلیط بوکینگ پرشیا با فراهم کردن امکان مقایسه قیمت ها، دستتان را در انتخاب باز می گذارد.

خرید بلیط قطار میانه

برای خرید بلیط قطار میانه به تهران، مشهد، زنجان، قزوین، تبریز و کرج علاوه بر خرید حضوری که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، خرید اینترنتی هم اضافه شده است. بنابراین می توانید با انتخاب نوع قطار، کیفیت امکانات و سرویس دهی و همچنین قیمت را انتخاب کرده و بلیط خود را خریداری کنید. 

فروش بلیط قطار میانه

فروش بلیط قطار میانه از طریق مراکز فروش، خرید اینترنتی و خرید موبایلی(هم قطار) صورت می پذیرد. بنابراین مسافران می توانند با داشتن مدارک شناسایی لازم برای خرید حضوری و کارت بانکی عضو شتاب با رمز دوم برای خرید غیرحضوری اقدام کنند. 

بلیط قطار تهران میانه

با خرید بلیط قطار تهران میانه و عبور از ایستگاه های کرج، هشتگرد، قزوین و زنجان مسافران می توانند در مدت زمان نزدیک به 6 ساعت به مقصد خود برسند. گفتنی است که قطارهای اتوبوسی ویژه نگین، 6 تخته زاگرس، شش تخته میلاد و چهار تخته خلیج فارس از جمله قطارهایی هستند که می توانید با آنها از تهران به میانه سفر کنید.

بلیط قطار مشهد میانه

با رزرو بلیط قطار مشهد میانه و عبور از ایستگاه های کاشمر، نیشابور، جاجرم دامغان، سمنان، گرمسار، تهران، کرج، قزوین و زنجان مسافران می توانند در مدت زمان نزدیک به 18 ساعت به مقصد برسند. قطارهای 4 تخته خلیج فارس و لوکس چهار تخته توس از جمله قطارهایی هستند که در این مسیر رفت و آمد می کنند.

بلیط قطار میانه زنجان

سفر با قطار از میانه به زنجان چیزی در حدود 2 ساعت به طول خواهد انجامید. به همین منظور باید بلیط قطار میانه زنجان را تهیه کرده و با عبور از ایستگاه های پل دختر و خرم پی در ایستگاه زنجان پیاده شوید. گفتنی است که قطارهای اتوبوس ویژه نگین، 6 تخته زاگرس و چهار تخته خلیج فارس از قطارهایی هستند که در مسیر میانه زنجان تردد می کنند.

بلیط قطار میانه قزوین

اگر می خواهید مسیر نزدیک به 5 ساعت بین میانه تا قزوین را با قطار طی کنید، باید بلیط قطار میانه قزوین را تهیه کرده و با گذر از ایستگاه های پل دختر، زنجان و خرم دره در مقصد پیاده شوید. قطارهای شش تخته زاگرس و اتوبوسی ویژه نگین از قطارهای مسیر میانه قزوین هستند.

بلیط قطار میانه کرج

با خرید بلیط قطار میانه کرج و عبور از ایستگاه های زنجان، قزوین و هشتگرد می توانید به مقصد خود در کرج برسید. زمان این سفر نزدیک به 5 ساعت و قطار آن هم اتوبوسی ویژه نگین خواهد بود.

بلیط قطار میانه تبریز

برای سفر با قطار از میانه به تبریز ابتدا باید بلیط قطار میانه تبریز را خریداری کرده و با عبور از ایستگاه های مراغه و آذرشهر به مقصد برسید. قطارهای شش نفره می توانند شما را در 6 ساعت به تبریز برسانند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

آبشار آب سفید الیگودرز

آبشار آب سفید الیگودرز در حدود 50 کیلومتری شهر الیگودرز و در دامنه کوه‌های زاگرس و در کنار کوه بلند قالی کوه در بخش بشارت زلقی از شهرستان الیگودرز قرار گرفته‌ است و دسترسی به آن با جاده از شهر الیگودرز امکان پذیر است.


این آبشار در فصل بهار پذیرای گردشگران زیادی است و پوشش جنگلی و گیاهی در اطراف آبشار زیبایی و طراوت خاصی به این منطقه توریستی داده است. فصل بهار بهترین زمان برای بازدید از آبشارهای لرستان به خصوص آبشار آب سفید است.


آب این آبشار از دل تونلی در دل یک کوه سنگی بیرون می‌آید. ارتفاع آبشار ۷۰ متر و عرض تاج آن در فصل پر آبی حدود ۸ متر می‌باشد.  این آبشار به رود رودبار لرستان می‌پیوندد و سرانجام به دز می‌ریزد. می‌توان گفت به علت اینکه آب آن به صورت مخلوط با هوا بر اثر برخورد با سنگ‌ها به شکل حباب سفید در می‌آید به آب سفید معروف شده است. خود آبشار در دره‌های تاریک که در اثر فعالیت‌های زمین شناختی و فرسایش توسط آب در چند هزار سال بوجود آمده قرار دارد.


مسیر دسترسی به از روستاهای کاکلستان و قلیان است که با کوه های سربه فلک کشیده و درختان زیبای بلوط و گردو شما را همراهی می کند. هوای این منطقه بسیار خنک است بطوریکه حتی در تابستان برای گذران شب به ناچار باید در پناه چادر بیتوته کنید. آب این منطقه نیز یکی از بهترین و سالم ترین آب های آشامیدنی به شمار می رود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

پارک تفریحی تیوولی


با قدم زدن از میدان تالار شهر و عبور از بلوار اندرسون، پشت پارک دیزنی به شهربازی «تیوولی» (Tivoli) مشهور خواهید رسید که از سال ۱۸۴۳ مشغول به کار است. در این پارک وسایل زیادی را برای سرگرمی پیدا خواهید کرد از جمله: ترن هوایی، چرخ و فلک، تالار آینه، نمایش پانتومیم، نمایش عروسک خیمه شب بازی، تئاتر در محیط‌های سرباز، مجموعه‌ای از رستوران‌ و کافه‌ها، باغ گل‌ و سالن کنسرت به سبک معماری موروها! این پارک در سراسر دنیا شناخته و در فیلم‌های مشهوری ظاهر شده است. عده‌ای شاید به حق بگویند که این پارک جذاب‌ترین جاذبه شهر کپنهاگ است. هنگام کریسمس شهر‌بازی تیوولی تزئین و به شهر عجایب تبدیل می‌شود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

پارک سوئیس مینیاتور

سوئیس کشور کوچکی به شمار می‌آید اما جالب است بدانید که می‌توان نکات برجسته‌ی آن را در کمتر از شصت دقیقه در «سوئیس مینیاتور» (Swissminiatur) مشاهده کرد. در فاصله‌ی کوتاهی از لوگانو نسخه مینیاتوری سوئیس در فضایی به وسعت ۱۴,۰۰۰ متر مربع ساخته شده است که در آن می‌توان برخی جاذبه‌های مشهور مانند قلعه «شیون» (Chillon)، «خانه هایدی» در «ماینفلد» (Maienfeld) و کوهستان «ماترهورن» (Matterhorn) را در مقیاس مینیاتوری اما با جزئیات دقیق تماشا کرد. چندین قطار و ریل‌های کوچک، تراموا و کشتی وجود دارند که همگی در فضا در حال حرکت هستند و ۱۵,۰۰۰ گونه گل و چندین هزار درخت این محیط را دربرگرفته است که آن را به یکی از لذت‌بخش‌ترین جاذبه‌ها هم برای کودکان و هم بزرگسالان تبدیل می‌کند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

پارک گاردالند، ایتالیا

«پارک گاردالند» (Gardaland Park) در ایتالیا، هرساله میزبان سه میلیون بازدیدکننده بوده که برای دیدن بیشتر از ۳۰ جاذبه به آنجا می‌روند.از جدیدترین ترن‌هوایی پارک می‌توان به «کونگ فو پاندا مَستر» اشاره کرد که از استیل ساخته شده و از همان شخصیت دوست داشتنی انیمیشن پاندای گونگ فوکار آن را الهام گرفته‌اند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

پارک معجزه

پارک معجزه یا میراکل گاردن (Dubai Miracle Garden) یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های دبی است و در نوع خود منحصربه‌فرد محسوب می‌شود. معماری این باغ به شکلی است که سه بعدی به نظر می‌رسد و در ساخت آن از تپه‌ها و ماکت‌ها استفاده شده تا باغ به‌صورت برجسته دیده شود. البته باید بدانید هر ساله در تابستان باغ را تعطیل می‌کنند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

بندر دارلینگ سیدنی

بندر دارلینگ یکی از جاذبه های سیدنی می باشد که محلی تفریحی برای مردم محلی و همچنین گردشگران شده است. این جاذبه یک بندر عابر پیاده است که با مغازه ها، رستوران ها، موزه ها، نمایشگاه ها و تفریحات و سرگرمی پر شده است. اگر با خانواده به سیدنی سفر می کنید پس حتما عاشق دیدنی هایی نظیر باغ وحش سیدنی و آکواریوم سیدنی به نام SEA LIFE خواهید شد. این آکواریوم شامل بزرگترین مجموعه موجودات دریایی استرالیا است که اصلا نباید آن را از دست دهید.



برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا برروی کلمه اینجا کلیک کنید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

بنای لوتوس

بنای لوتوس که با توجه به 9 بخش جانبی و گنبد خیره‌‌ کننده‌ی مرکزی خود به نام معبد لوتوس نیز معروف است، یک شاهکار معماری به حساب می‌آید. این بنا از سیمان سفید و سنگ مرمر ساخته شده و کل مجموعه به شکل گل نیلوفر آبی به نظر می‌‌رسد. این بنا آنچنان از میان ۹ استخر آبی اطرافش به پا خواسته که به نظر می‌‌رسد هرلحظه امکان دارد شکوفا شود. این معبد که در سال 1986 ساخته شده است و تا کنون بیش از 70 میلیون نفر از آن بازدید کرده‌اند. یکی دیگر از معابد مدرنی که ارزش دیدن دارد، معبد ایسکن (ISKCON)، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه معابد کریشنا می‌‌باشد.


برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا برروی کلمه اینجا کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

بزرگترین پیست اسکی دنیا

یکی دیگر از مکان های دیدنی قزاقستان بزرگ‌ترین مجموعه اسکی دنیا است که در Medeu واقع شده است. این مجموعه از سطح دریا ۱۷۰۰ متر ارتفاع دارد و با استادیوم یخی بزرگی که ۳۰ هزار نفر ظرفیت دارد، توجه بزرگ‌ترین اسکی‌ بازان و اسکیت بازان را از سراسر دنیا به خود جلب می‌کند. پس اگر به ورزش‌های زمستانی علاقه‌مند هستید، حتما از این مجموعه دیدن کنید.


برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا برروی کلمه اینجا کلیک کنید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

برج قاهره

برج قاهره در شهر قاهره پایتخت مصر با ۱۸۷ متر ارتفاع قرار دارد و دارای 90 طبقه میباشد. این سازه به مدت حدودا ۵۰ سال بلندترین سازه مصر و شمال آفریقا بوده است که یکی از سمبل های امروزی شناخته شدهٔ و معروف این شهر میباشد و به عنوان دومین نماد کشور مصر بعد از اهرام جیزه شناخته میشود. این برج در ناحیه جزیره (به گویش مصری: گزیره) در نزدیکی مرکز شهر قاهره قرار دارد. در سال 1960، جمال عبدالناصر ( رئیس جمهور مصر ) اعلام کرد که هزینه ساخت این برج با دولت ایالات متحده آمریکا آغاز شده است که 6،000،000 دلار بوده است.

این برج معماری جالبی دارد که نمای خارجی آن ساختمان به مانند این است که حصیربافی شده است. برج مانند مناره ی زیبایی میباشد که در بالای آن، گیاه لوتوس قرار گرفته است که از سمبل های حکومت فراعنه بوده است. تماشای بهترین مناظر از بالای رود نیل و شهر قاهره تجربه ای است که تا مدت ها از یادتان نخواهد رفت. در بالای برج یک رستوران وجود دارد که فرصت میل کردن یک وعده غذا به همراه تماشای مناظر مرتفع از شهر را برای گردشگران فراهم می کند.



برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا برروی کلمه اینجا کلیک کنید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

برج طغرل تهران

در خیابان ابن بابویه شهر ری ، شهر تهران یکی دیگر از جاذبه های باستانی با نام برج طغرل واقع شده‌ است. این برج از آثار به جا مانده از دوره‌ی سلجوقیان است. در برخی متون این محل، برج خلیفه یزید نامیده شده است. برج طغرل با مساحتی بالغ بر 48 متر مربع و ارتفاعی در حدود 20 متر و با اسکلتی خشتی و آجری به صورت استوانه‌ای افراشته، خودنمایی می‌کند که نمای داخلی آن به صورت استوانه است. قدمت برج و پا برجا بودن آن در طی 700 سال که از ساخت آن می‌گذرد با توجه به وقوع زلزله‌های سهمگین در ناحیه نشان از پی مستحکم و عمیق این بنا دارد.

 پی سازنده این برج در کف آن در کناره‌های دیوارها کانالهای گذر هوا را تعبیه کرده‌ که این کانالها مانع از رطوبت دیوارها و از بین بردن خرابیهای ناشی از آن می‌شود و دیاوراهای برج طوری طراحی شده که موجب طنین صدا در درون بنا می‌شود. و اگر واعظی یا خواننده‌ای در وسط برج خطبه‌ای ایراد کند و یا تصنیفی را بسراید صدای آن در همة برج طنین انداز می‌شودو به صورت اکو وار به سمع همه می‌رسد. این برج شبیه عقربه‌های ساعت بوده و می‌توان از روی تابش آفتاب روی کنگره‌های آن زمان را تشخیص داد. 

در ضلع شمالی و جنوبی برج دو سردر با معماری طرح رازی ساخته شده است و تقریباً تا ارتفاع 4 متری برج دیوارها به صورت توپ تا قطر دیوارهای حدود 1.5 متر تشکیل شده و دیوارهای بالای ارتفاع 4 متر به صورت تو خالی طراحی شده و وسط آن پلیکانی وجود دارد که درب آن در همان ارتفاع در ضلع شمالی بنا خودنمایی می‌کند که رابطی بین قسمت‌های تحتانی و فوقانی برج می‌باشد. از جمله کاربرد این برج استفاده در شبهای تار با استفاده از روشن کردن آتش بر باروی بلند آن برای راهنمای مسافران جاده ابریشم که از جانب خراسان به جانب ری می‌آمدند بوده است. برج طغرل در سال 1310 با شماره 147 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌ است.


برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا برروی کلمه اینجا کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei