بوکینگ پرشیا

سایت خرید آنلاین پرواز

۶۵ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

بهترین هتل های اسلو پایتخت نروژ

بهترین هتل های اسلو پایتخت نروژ

 

اسلو با میزبانی از هتل‌هایی برگزیده، تجربه‌ای متفاوت از اقامت لوکس و راحت را در اختیار مسافران کاری و تفریحی قرار می‌دهد.

این هتل‌ها در نوع خود بی‌نظیر بوده و عمدتاً با حفظ ظاهر قدیمی خود، مدرن نیز هستند. همان‌طور که اسلو تفریحات گوناگونی برای هر مسافری دارد، عرصه‌ی هتلداریِ این شهر نیز بسیار پرشور بوده و گزینه‌های فراوانی را به گردشگران ارائه می‌دهد. فرقی نمی‌کند که به دنبال هتلی اشرافی با ظاهری قدیمی، هتلی مدرن یا ترکیبی از این دو باشید، هتل‌های اسلو تجربه‌ای ایده‌آل برای ماجراجویی‌های شما خواهند بود.هتل کریستیانیا تیاتر
هتل کریستیانیا تیاتر (Christiania Teater) یک بوتیک هتل (از دسته‌ی هتل‌های لوکس، اما کوچک) خاص است که تنها ۲ دقیقه‌ی پیاده تا ایستگاه تئاتر ملی فاصله دارد. هتل در ساختمانی محافظت‌شده و متعلق به سال ۱۹۱۷ قرار دارد و حضور در آن یک درس تاریخی محسوب می‌شود.
اسکاندیک ولکان
اگر نیازمند حس شور جوانی شهر اسلو هستید، هیچ کجا بهتر از اقامت در اطراف مناطق وُلکان (Vulkan) و گرونرلوکا (Grünerløkka) نیست. اسکاندیک ولکان (Scandic Vulkan) به شما فرصتی برای روبه‌رو شدن با مردمانی به‌روز و شیک‌پوش در بازار ماتهالن (Mathallen) و کلوپِ بلا (Blå) را می‌دهد، درحالی‌که افراد می‌توانند در فضایی مدرن و سازگار با محیط‌زیست اقامت کنند و از تمامی امکانات و فناوری‌های روز دنیا بهره ببرند. این هتل رستورانی هم دارد که به هیچ وجه نباید از آن غافل شد.
هتل ساگا
اگر به دنبال گزینه‌ای ایده‌آل و کامل هستید، هتل ساگا (Saga) در اسلو می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. هتل در ساختمانی متعلق به دهه‌ی ۱۸۹۰ در خیابانی ساکت در محله‌ی مایوشتون (Majorstuen) واقع شده و در پشت کاخ سلطنتی اسلو قرار دارد. اینجا یک بوتیک هتل است که حال و هوای قرن گذشته همراه با مدرن‌ترین امکانات روز در آن موج می‌زند. همه‌چیز در اینجا، از رنگ در و دیوارها گرفته تا وسایل با طراحی‌های موشکافانه، به دنبال خلق حس و حالی گرم و خانگی هستند.
اسکاندیک سنت اولافس پلاس
به نظر شما اقامت در هتلی که دارای سالن تئاتر مختص به خود است، چگونه خواهد بود؟ هتل اسکاندیک سنت اولافس پلاس (Scandic St. Olavs plass) درست در گوشه‌ای از خیابان مرکزی اسلو یا کارل یوهان گیت واقع شده و خانه‌ی سالن تئاتر اِدِرکوپن (Edderkoppen) است؛ این سالن تئاتر از سال ۱۹۴۲ تا به امروز پابرجا بوده و حالا محلی برای برگزاری نمایش‌های متعدد، از آثار موزیکال گرفته تا کمدی، است. در تمام فضای هتل حال و هوای هنری موج می‌زند و می‌توان در آن عکس‌هایی قدیمی از این سالن نمایش همراه با طراحی‌های باشکوه را مشاهده کرد.
هتل بریستول
باشکوه، فریبنده و رؤیایی؛ هتل بریستول تقریباً یک‌صد سال قدمت دارد و همچنان انتخابی ایده‌آل برای مسافرانی از سراسر جهان است. سیاستمداران، نویسندگان، نوازندگان و بازیگران برای حدود ۹۰ سال است که در باغ زمستانی و کتابخانه‌ی این هتل در حال صحبت و الهام گرفتن از یکدیگر هستند. امروز می‌توان در این هتل از موسیقی زنده و غذاهای عالی آن لذت برد؛ هتل در نزدیکی محله‌ی آکر بریگه (Aker Brygge) و کاخ سلطنتی اسلو واقع شده و همه‌چیز در آن یافت می‌شود.
کامیلاس هوس
هتل کامیلاس هوس (Camillas Hus) یا خانه‌ی کامیلا، در خاص‌ترین بخش از اسلو، در مجاورت باغ‌های کاخ سلطنتی، واقع شده و بازتعریفی از اشرافیت است. هتل تنها ۷ اتاق دارد که هرکدام از آن‌ها دارای طراحی مجلل با مبلمان و وسایلی کلاسیک هستند. اقامت در کامیلاس هوس به ما حس سفر در زمان و درعین‌حال بهره‌مندی از تمامی امکانات رفاهی قرن حاضر را می‌دهد.
کامفورت هتل گرند سنترال
اگر هیچ زمانی برای تلف کردن ندارید، اما می‌خواهید که تا جای ممکن از شهر دیدن کنید، کامفورت هتل گرند سنترال (Comfort Hotel Grand Central) با موقعیت استثنایی خود در مرکز اسلو، بهترین گزینه است. شما با اقامت در این هتل می‌توانید در عرض ۳ دقیقه سوار بر قطار شده و راهی فرودگاه شوید و در یک دقیقه در خیابان کارل یوهان گیت باشید و از جاذبه‌های شهر لذت ببرید. این هتل با سبک معماری نیویورکی به شما کمک می‌کند تا به‌مانند یک مسافر بین‌المللی به استراحت پرداخته و خستگی را از تن به در کنید.
تون هتل روسنکرانتز
تون هتل روسنکرانتز (Thon Hotel Rosenkrantz) که تنها چند ساختمان تا خیابان شلوغ کارل یوهان در قلب مرکز تجاری اسلو فاصله دارد، نگاهی دقیق و موشکافانه به جزئیات داشته است. این هتل با طراحی مدرن، کیفیت و راحتی را با یکدیگر ادغام کرده و مناسب تمامی مسافران، از افراد ناتوان جسمی تا افرادی دارای آلرژی، است. به‌علاوه، اولویت آن‌ها استفاده از محصولات سازگار با محیط‌زیست است، بنابراین شما از محل اقامت خود مطمئن خواهید بود.
فرست هتل گریمس گرنکا
فرست هتل گریمس گرنکا (First Hotel Grims Grenka) که در مجاورت قلعه‌ی آکرشوس (Akershus) واقع شده، مشخصه‌های زیبایی‌شناختی را با نورپردازی‌های استادانه ترکیب کرده و آن‌ها را با توجه به هر فصل تغییر می‌دهد. سالن انتظار هتل، موسوم به کیو (Q) در طبقه‌ی ششم، حالا یکی از محبوب‌ترین بالکن‌ها در اسلو محسوب می‌شود. وقتی‌که هوا خوب باشد، این سالن انتظار مکان مورد علاقه‌ی شما خواهد بود.
اسلو گولدسمدن
هتل اسلو گولدِسمِدِن (Oslo Guldsmeden)، به‌عنوان یک بوتیک هتل دنج با معماری داخلی متمایز و سبک شمالی، درست در مجاورت محله‌ی شلوغ آکر بریگه قرار دارد. این هتل به‌خوبی می‌داند که چگونه حس و حالی دنج و راحت را به مسافران انتقال دهد. فرقی نمی‌کند که در حال صرف یک نوشیدنی در کافه، استراحت در حمامی تزئین شده با نور شمع یا اتاق خود هستید، فضای گرم گولدسمدن به شما حس بودن در خانه‌ی خود، اما دور از خانه، را می‌دهد.
تیف
مأموریت هتل تیف (Thief) یا «دزد» این است تا زندگی هرروزه و تکراری شما را برباید؛ آن‌ها به‌راستی در انجام این کار موفق بوده‌اند. این بوتیک هتل در منطقه‌ی تیوهولمن (Tjuvholmen) در مرکز اسلو واقع شده و فاصله‌ی اندکی تا موزه‌ی زیبای هنر مدرن آستورپ فِرنلی (Astrup Fearnley) دارد. ظاهر موزه ساده است و در آن سبک‌هایی از هنر معاصر و طراحی‌های سنتی نروژی دیده می‌شود. هتل نمای خوبی نیز به جاذبه‌های شهر دارد. آن‌ها همچنین یک اسپا دارند که دل کندن از آن آسان نخواهد بود.
هتل رادیسان بلو پلازا
در آن‌طرف ایستگاه مرکزی راه‌آهن اسلو، برجی شیشه‌ای و ۳۷ طبقه، متعلق به هتل رادیسون بلو پلازا (Radisson Blu Plaza) قرار دارد. علاوه بر امکانات رفاهی چون اینترنت رایگان بی‌سیم، تمامی اتاق‌ها نمایی رو به مرکز شهر دارند. اگر به دنبال تماشای مناظری حیرت‌انگیز از چشم‌اندازهای اسلو و آبدره‌های این شهر هستید، به سراغ رزرو سوئیت‌های بیزینس‌کلاس بروید. رستوران و کافه‌ی هتل نیز با سرو انواع غذاهای سنتی نروژی و نوشیدنی‌ها، میهمانان را سر ذوق می‌آورند. نیاز به کمی ورزش و حفظ تناسب‌اندام دارید؟ کلوپ سلامتی هتل، متشکل از یک باشگاه بدن‌سازی و استخر شنا در طبقه‌ی سی و هفتم، شما را با مناظری زیبا و خارق‌العاده از شهر حیرت‌زده می‌کند.
تون هتل اپرا
تون هتل اپرا (Thon Hotel Opera) که تنها ۳ دقیقه‌ی پیاده تا پایانه‌ی قطار فرودگاه در ایستگاه مرکزی اسلو فاصله دارد، اقامتگاهی راحت برای مسافران تجاری محسوب می‌شود. این هتل ۱۸ اتاق ملاقات دارد که بزرگ‌ترین آن‌ها می‌تواند حداکثر ۲۲۰ نفر را در خود جای دهد. اتاق‌های کاری هتل مجهز به اینترنت رایگان بی‌سیم و میزهای کاری بزرگ هستند؛ به‌علاوه، امکانات رفاهی هتل نظیر تلویزیون و وان حمام، خستگی را بعد از یک روز کاری از تن مسافران بیرون می‌کنند. صبحانه بخش جدایی‌ناپذیری از برنامه‌ی این هتل است، اما رستوران اسکالا (Scala) نیز در تمام طول روز غذاهای خود را در محیطی با منظره‌ی خانه‌ی اپرای اسلو سرو می‌کند. میهمانان می‌توانند در اتاق بدن‌سازی هتل به ورزش پرداخته یا اینکه در کافه‌ی آن با همکاران خود گفت‌وگو کنند.
هتل کانتیننتال
هتل پنج ستاره‌ی کانتیننتال در مقابل سالن تئاتر ملی و مجاورت کاخ سلطنتی، از سوی مخاطبین وب‌سایت تریپ‌ادوایزر (TripAdvisor) به‌عنوان برترین هتل اسلو انتخاب شده است. این هتل همچنین تنها اقامتگاه برتر جهان در نروژ است. بیشتر جذابیت هتل از این واقعیت نشات می‌گیرد که اینجا برای مدت چهار نسل متعلق به یک خانواده بوده و توسط آن‌ها اداره می‌شود. هتل در سال ۱۹۰۰ تأسیس شد و نمای داخلی آن شما را وارد ترکیبی از معماری سبک کلاسیک و معاصر می‌کند؛ درحالی‌که دیوارهای هتل با آثار هنریِ گلچین زینت بخشیده شده‌اند. هتل ۱۵۵ اتاق و سوئیت دارد و هرکدام از آن‌ها به یک وان حمام، یک بالکن، تلویزیون LCD و اینترنت رایگان مجهز هستند.

 

بلیط قطار      خرید بلیط قطار      قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

هتل های کانکون مکزیک

هتل های کانکون مکزیک

 

اقامت در هتل‌هایی لوکس و آرامش‌بخش در کنار سواحل ماسه‌ایِ سفیدرنگ و آب‌های زلال دریای کارائیب می‌تواند رویای هر گردشگری باشد.

آب‌های زلال و آبی‌رنگ و ماسه‌های سفید که در هر گوشه‌ی کانکون دیده می‌شوند، شما را غرق در زیبایی‌های این شهر می‌کنند. چه چیزی می‌تواند از اقامت در اقامتگاه‌های ساحلیِ‌ سواحل یوکاتان (Yucatan) لذت‌بخش‌تر باشد؟ در اینجا با ۱۰ هتل زیبای کانکون آشنا شوید.ریتز کارلتون کانکون
هتل ریتز کارلتون (Ritz Carlton) به‌دلیل ظرافت و زیبایی‌اش شهرت دارد. کلاس و استایلِ این هتل در سطح جهان شناخته‌شده است. هتل ریتز کارلتون در سواحل مایان (Mayan) قرار دارد و لوکس‌ترین تجربه‌ی اقامت در سواحل کارائیب را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. هتلِ ریتز، فرهنگ مکزیک را در تمامِ آنچه برای میهمانانِ خود فراهم می‌کند، جای داده است؛ از غذا خوردن گرفته تا درمان‌ها و خدماتِ اسپا. طراحیِ زیبای این هتل که شامل نکات ظریفی از ویرانه‌های تمدن مایا (Maya) و عناصر مدرن است، سبب می‌شود میهمانانِ هتل علاقه‌ای به تَرک آن نداشته باشند.
اسپا و استراحتگاه فیستا آمریکانا گرند کورال بیچ
اسپا و استراحتگاه فیِستا آمِریکانا گرَند کورال بیچ (Fiesta Americana Grand Coral Beach) با بیش از ۶۰۲ سوئیت و ظاهر زیبا و مساحت بزرگش گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در این هتل امکانات رفاهی برای افراد از هر سن‌وسالی وجود دارد؛ چه میهمانان قصد داشته باشند اوقات خود را در جِم اِسپا (Gem Spa) با مساحتی بیش از ۴۰,۰۰۰ مترمربع سپری کنند، چه دوست داشته باشند در سواحل وسیعِ این استراحتگاه به تفریح و استراحت بپردازند. همه‌چیز در این هتلِ برنده‌ی جایزه‌ی فایو دایموند (Five Diamond Award) نشان از ظرافت و زیبایی دارد و میهمانان می‌توانند روز خود را با صرف یک غذای خوشمزه در کنار خورشید و دریا، در یکی از رستوران‌های هتل به پایان برسانند. رستوران لو باسیلیک (Le Basilic) با غذاهای فرانسوی-مدیترانه‌ای و رستوران لا خویا (La Joya) با غذاهای مکزیکی ازجمله این رستوران‌ها هستند.
اسپا و استراحتگاه لو بلان
کارکنان هتل لو بلان (Le Blanc) بهترین خدمات را به میمهانان ارائه می‌دهند. اگر بدون فرزندان‌تان سفر می‌کنید، این هتل بهترین گزینه برای یک اقامت لذت‌بخش و رمانتیک به‌شمار می‌رود. البته ممکن است اقامت در این هتل کمی گران‌تر باشد اما هر لحظه‌ی آن ارزش هزینه کردن را دارد. از منظره‌ی زیبای روبه اقیانوس گرفته تا اتاق‌های بزرگ با طراحی‌های زیبا، هتل لو بلان چیزی از یک هتل شیک و فوق‌العاده کم ندارد.
اسپا و استراحتگاه جی دبلیو ماریوت
هتلِ جِی دبلیو ماریوت (JW Marriott) به دلیل داشتن استخرهایی در اَشکال مختلف و یک استخرِ شیرجه با صخره‌های مصنوعی شهرت دارد. این هتل جزو هتل‌هایی است که باید حتما یک بار اقامت در آن را تجربه کنید. اجازه ندهید نام برند شما را گمراه کند؛ این شعبه از جی دبلیو ماریوت، غول هتل‌های جهانی، امکاناتی در خورِ نام این برند دارد. محل قرارگیریِ هتل در مرکز شهر و مناظر شگفت‌انگیزی که از سوئیت‌های هتل قابل مشاهده هستند، از ویژگی‌های مثبت آن به‌شمار می‌روند.
لایو آکوا
اگر به‌دنبال مکانی راحت و آرام برای یک سفر رمانتیک هستید، لایو آکوا (Live Aqua) بهشتی رویایی برای شما خواهد بود. این هتل دارای ۷ استخر، ۱۲ رستوران و کابین‌های خصوصیِ روبه اقیانوس است. امکانات لوکس این هتل بی‌پایان است و می‌توانید اطمینان داشته باشید که حوصله‌تان هرگز در آن سر نخواهد رفت. در این استراحگاه لوکس اقامتی آرامش‌بخش داشته باشید و تا می‌توانید ولخرجی کنید.
اسپا و استراحتگاه سیکرت د وینه
با اقامت در هتل سیکرِت د وینه (Secret the Vine)، تعریفی دیگر برای زندگیِ لوکس پیدا خواهید کرد. این هتل تنها مناسب بزرگسالان است و در آن می‌توانید فرهنگ و تاریخ شبه‌جزیره‌ی یوکاتان (Yucatan) را در کنار راحتی و آرامشِ دنیای مدرن ببینید. تفریحات و سرگرمی‌های زیادی برای میهمانانِ این هتل وجود دارد؛ تفریحات شبانه، ماهیگیری در اعماق دریا، شیرجه و شنا در استخرهای بی‌نهایت که حاشیه‌ی بیرونیِ هتل را تشکیل داده‌اند ازجمله این تفریحات هستند.
اسپا و استراحتگاه آل اینکلوسیو د رویال سندز
در هتلِ آل اینکلوسیوِ د رویال سَندز (The Royal Sands All Inclusive) می‌توانید منظره‌ی زیبای ماسه‌های سفید رنگ و آب‌های نیلگون را مشاهده کنید. نه‌تنها فضای خارجی هتل فراتر از انتظار شما است، بلکه در داخلِ هتل هم فضایی جذاب و زیبا انتظار شما را می‌کشد. اتاق‌های بزرگِ این هتل به‌همراه بالکن‌هایی رو به دریا، محل قرارگیریِ هتل در مرکز شهر به فاصله‌ی چند دقیقه تا ایستگاه وسایل نقلیه‌ی عمومی و نزدیکی به رستوران‌ها و بارهای کانکون این هتل را به اقامتگاهی بدون رقیب تبدیل کرده است.
هارد راک هتل
در هتلِ هارد راک (Hard Rock) تجربه‌ای محسورکننده را پشت سر بگذارید. همان‌طور که از نام این هتل پیدا است، میهمانان می‌توانند تجربه‌ای مانند یک ستاره‌ی راک داشته باشند. در سواحل مکزیک و در این اقامتگاهِ شیک و لوکس با شما مانند یک سلبریتی رفتار می‌شود. روی تخت‌هایی از پنبه‌ی مصری بخوابید، لباس‌خواب‌های مخمل بپوشید و در رستوران‌های بین‌المللی غذا بخورید. در این هتل می‌توانید روزها و شب‌ها در میهمانی‌ها و دورهمی‌هایی که در بار برگزار می‌شود شرکت کرده و با استراحت در کنار دریای کارائیب خستگی را از تنِ خود خارج کنید.
اسپا و استراحتگاه د وستین لاگونامار اوشن
کمپانیِ بزرگی مانند وِستین (Westin) بهترین امکانات را برای میهمانان خود فراهم می‌کند. اتاق‌های لوکس و مناظر جذاب تنها بخش کوچکی از تجربه‌ی بی‌نظیر شما در این هتل خواهند بود. مسافرینی که در هتل دِ وِستین لاگونامار اوشِن (The Westin Lagunamar Ocean) اقامت دارند به‌راحتی به جاذبه‌های محلی مانند لا ایسلا مال (La Isla Mall) و دیگر جاذبه‌های شهر دسترسی دارند. اسپا، ساحل خصوصی، مینی‌گلف و باشگاه تناسب اندام از دیگر امکانات این هتل هستند.
ملودی میکر
هتل ملودی مِیکر (The Melody Maker) با الهام از فلسفه یین و یانگ (Yin Yang) طراحی شده است و برای میهمانان اقامتی خوب و متعادل را فراهم می‌سازد. این هتل مناسب بزرگسالان است و تفریحات هیجان‌انگیز و جالبی مانند خرید در مراکز خرید شیک، تفریحات شبانه و غذاخوردن در رستوران‌های لوکس را می‌توانید در آن تجربه کنید. بر اساس گزارش نیویورک تایمز (New York Times) این هتل با فراهم آوردن بهترین امکانات برای آسایشِ میهمانان، هتلی فراتر از یک هتل معمولی است. به‌طور خلاصه می‌توانید بهترین‌ها را در این هتل تجربه کنید.

 

بلیط قطار      خرید بلیط قطار      قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

جذاب ترین هتل های مونس بلژیک

جذاب ترین هتل های مونس بلژیک

 

مونس یکی از شهرهای زیبای بلژیک با آثار تاریخی و فرهنگی زیاد است.

اگر به این شهر سفر می‌کنید حتما یافتن اقامتگاهی مناسب برایتان بسیار پراهمیت خواهد بود؛ پس بهترین هتل‌های مونس را بشناسید. از سال ۲۰۱۵، زمانی‌که مونس (Mons) به‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد، توجهات بیشتری را به خود جلب کرد. این شهر مرتفع در بلژیک با حال‌وهوای رازآلودش نه‌تنها به‌عنوان میدان نبردِ جنگ جهانی دوم شهرت دارد، بلکه مکان‌های باارزش فرهنگیِ زیادی ازجمله موزه‌ی فرانسوا دوسبرگ (François Duesberg) را در خود جای داده است. به‌علاوه برخی از فستیوال‌ های بلژیک ازجمله فستیوال دودو (Doudou Festival) هم در این شهر برگزار می‌شود. اگر قصد دارید به مونس، این شهر فرهنگی، سفر کنید بهتر است با بهترین هتل‌های شهر آشنا شوید.هتل دریم
زمانی‌که به ساختمان نئوکلاسیکِ هتل دریم (Hotel Dream) که در قرن نوزدهم کلیسا و پناهگاهی برای راهبه‌ها بود، قدم می‌گذارید، انتظار دکوراسیونِ مدرن و هنریِ آن را نخواهید داشت. مبل‌هایی با طرحِ گاو، بلوک‌هایی با رنگ‌های روشن و نقاشی‌هایی با الهام از آثار ماگریت به این هتل حال‌وهوایی خاص و رویایی بخشیده‌اند. اتاق‌های این هتل با پنجره‌های بسیار بزرگ با شیشه‌های رنگی و جزئیاتِ زیبای معماری بسیار شگفت‌انگیز هستند.
یوتوپیا هتل
امکانات یوتوپیا هتل (Utopia Hotel) برازنده‌ی نامی است که بر روی آن گذاشته شده است؛ یک ساختمان غیرفعال که کمترین اثر را بر روی اکولوژی می‌گذارد. این ساختمان هم برای بازدیدکنندگان و هم برای طبیعتی که آن را احاطه کرده، بسیار تلاش می‌کند. بخش‌های چوبی این هتل با زیبایی درختان و برکه‌ها آمیخته شده‌اند. این ویژگی‌ها یوتوپیا هتل را به مکانی آرامش‌بخش در منطقه‌ی مونس تبدیل کرده است. آخرین تکه‌ی این پازلِ اکولوژیکی، رستورانِ این هتل به نام لِسالین (Les Salines) است که با استفاده از محصولات فصلی غذاهای خوشمزه‌ای سرو می‌کند.
هتل سنت جیمز
پشت ظاهر زیبای هتل سنت جیمز (Hotel St. James) با آجرهای قرمزرنگش یک فضای مدرن انتظار شما را می‌کشد. ممکن است از ظاهر این هتل انتظار یک فضای داخلی مدرن را نداشته باشید؛ هتلی شیک با پس زمینه‌ی سیاه و سفید. کارهای ظریفِ چوبی و اتاق‌های پر نور، این هتل را بسیار شیک و مجلل ساخته است. در بازسازی‌های اخیرِ هتل بخش‌هایی مدرن به آن افزوده شده است.
کانگرس هتل مونس وان در والک
هتل جدید، زیبا و راحتِ مونس وان دِر والک (Mons Van Der Valk) بین دو جاذبه‌ی مهمِ شهر مونس یعنی معادن اسپیِن (Spiennes mines) و موزه‌ی دوسبِرگ واقع شده است. این هتل بزرگ با ۱۲۵ اتاق، حمامِ ترکی، زمین گلف، سالن کودکان و سیاست‌های موافقِ حیوانات خانگی به هتلی محبوب در میان خانواده‌ها و افرادی که در سفر کاری به‌سر می‌برند، تبدیل شده است.
هتل اینفوتل
ساختمان نارنجی رنگ هتل اینفوتل (Hotel Infotel) تنها صد متر با میدان اصلی شهر مونس یعنی مونس گراند پلاس (Mons’ Grand Place) فاصله دارد. البته قرار گرفتن در مرکز شهر در راحتیِ این هتل خللی ایجاد نمی‌کند؛ حیاط بزرگ و حال‌وهوای آرامِ شهر باعث می‌شود در این هتل خوابی راحت داشته باشید. اگر می‌خواهید مدت زمان بیشتری را در شهر آرامش‌بخش مونس سپری کنید، می‌توانید هتل‌ آپارتمان‌های این شهر را برای اقامت انتخاب کنید. این هتل آپارتمان‌ها دارای یک سالن و آشپزخانه هستند.
اوبرژ دو ژونس دو مونس
یکی از هتل‌های ارزانی که می‌توانید در مونس برای اقامت خود انتخاب کنید یک هاستل محلی است که در مرکز شهر قرار دارد. این هاستل در پایینِ برج ناقوس کلیسا و در فاصله‌ی دو دقیقه‌ای از میدان اصلی بازار، مکانی ایده‌آل برای شروع گردش پس از آغاز یک روز تعطیل و خوردن صبحانه است. همچنین می‌توانید در حیاط این هتل که مملو از آثار هنری است، قدم بزنید. گِیم روم یا اتاق بازی یکی دیگر از  امکانات این هتل است که به شما امکان آشنایی با مسافران دیگر را می‌دهد.
هتل آپارتمان سنت جورج
نام هتل آپارتمان سنت جورج از یکی از شناخته‌شده‌ترین قدیس‌های مونس به نام سنت جورج (Sain George) گرفته شده است. مبارزه‌ی افسانه‌ایِ این قدیس با یک اژدها هر سال در فستیوال محلی دودو (Doudou) توسط مردم محلی اجرا می‌شود. هتل سنت جورج مجموعه‌ای از آپارتمان‌ها است که برای اقامت‌های طولانی مناسب هستند. افرادی که می‌خواهند در طول اقامت خود احساس کنند در خانه‌ی خودشان هستند، این آپارتمان‌ها را برای اقامت انتخاب می‌کنند. شومینه، مبل‌های چسترفیلد (Chesterfield) و لوازم یک خانه‌ی روستاییِ انگلیسی فضا را برای شما بسیار راحت و آرامش‌بخش می‌سازد.

 

بلیط قطار      خرید بلیط قطار      قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

هتل های لوکس آتن یونان

هتل های لوکس آتن یونان

 

شهر تاریخی آتن به‌منظور میزبانی از گردشگران ، در چند سال اخیر شروع به ساختن هتل‌های لوکس و ترمیم گزینه‌های قدیمی کرده است.

آتن شهری تاریخی است که هرکسی باید حداقل یک‌بار در عمر خود از آن به‌منظور تجربه‌ی یک کاوش فرهنگی منحصربه‌فرد، بازدید از آکروپولیس، آگورای باستان، معبد زئوس و موارد دیگر دیدن کند. از این‌رو، شمار فراوان گردشگران، به‌خصوص در فصل تابستان، منجر به توسعه‌ی زیرساخت‌های گردشگری، با هدف ساخت بسیاری از رستوران‌ها و هتل‌ها، شده است. مطالعه‌ی این مقاله شما را با برخی از بهترین گزینه‌های اقامتی آتن آشنا می‌کند.۱. هیلتون
هیلتون تنها یک هتل نیست، این نام چیزی بیش از یک سمبل در آتن معاصر به شمار می‌آید. هتل هیلتون در قلب شهر و درست ۵۰۰ متری تالار کنسرت آتن واقع شده و تنها ۴ کیلومتر با آکروپولیس فاصله دارد. هیلتون در سال ۱۹۶۳ تأسیس شد و در سال ۲۰۰۳ مورد مرمت قرار گرفت؛ این هتل حالا با طراحی مدرن خود همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هیلتونِ ۵ ستاره ۵۰۶ اتاق بزرگ و مجلل، همراه با سوئیت‌هایی با حمام‌های مرمری، را به مسافران ارائه می‌دهد. این هتل ۴ رستوران و ۲ کافه دارد و کافه‌ی گلکسی شهرت بیشتری داشته و چهره‌های سرشناس را به خود جذب می‌کند. میهمانان در این کافه علاوه بر صرف انواع نوشیدنی‌ها، از منظره‌ی شگفت‌انگیز رو به آکروپولیس نیز لذت می‌برند. رستوران میلوس (Milos) نیز انواع غذاهای یونانی را سرو کرده و تجربه‌ی غذایی بی‌نظیری را به میهمانان هدیه می‌دهد.
۲. تیتانیا
هتل تیتانیا (Titania) فاصله‌ی اندکی تا دانشگاه آتن و میدان سینتاگما (Syntagma) و ایستگاه متروی آن دارد. این هتل ۳۸۵ اتاق داشته و تمامی آن‌ها مبلمانی لوکس دارند و به‌طور مجزا به سیستم تهویه مطبوع مجهز شده‌اند. از دیگر جاذبه‌های این هتل می‌توان به باغ زیتون، رستوران هتل، سرو انواع غذاهای لذیذ یونانی و مدیترانه‌ای و نمای عالی به شهر و محوطه‌ی آکروپولیس اشاره کرد.
۳. رویال المپیک
این هتل ۵ ستاره در نزدیکی محوطه‌ی آکروپولیس قرار دارد. ۲۶۵ اتاق هتل رویال المپیک دارای عایق صدا بوده و مجهز به تلویزیون و رادیوی کابلی هستند، درحالی‌که اتاق‌های لوکس آن نمای خوبی به معبد زئوس یا باغی با یک استخر شنا دارند. رویال المپیک همچنین یک کتابخانه، یک سالن بدن‌سازی و یک فروشگاه خرید سوغاتی دارد. رستوران یوانیس (Ioannis) در طبقه‌ی هفتم هتل، صبحانه و غذاهای سنتی یونانی را در محیطی رو به محوطه‌ی آکروپولیس سرو می‌کند.
۴. گرند برتانی
هتل گرند برتانی (Grande Bretagne) یا بریتانیای کبیر، در مقابل میدان سینتاگما واقع شده و تنها یک دقیقه تا ایستگاه متروی این میدان فاصله دارد. هتل ۳۲۰ اتاق دارد و می‌توان از داخل آن شهر را به‌خوبی تماشا کرد. گرند برتانی در سال ۱۸۷۴ تأسیس شد و با دریافت جوایز متعدد، چهره‌ای بین‌المللی به خود گرفت. اتاق‌های لوکس هتل دارای حمام‌هایی از جنس سنگ مرمر و مبلمانی استثنایی هستند، درحالی‌که برخی از آن‌ها نمای خوبی به آکروپولیس دارند. در باغ پشت‌بامی هتل امکان تماشای استادیوم پاناتِنایک (Panathenaic) و شیرجه رفتن در استخر شنای آن وجود دارد. کافه‌ی گرند برتانی نیز ترکیبی از نمای عالی رو به آکروپولیس و معبد پارتنون همراه با طعم‌هایی لذیذ از غذاهای مدیترانه‌ای است. اسپای هتل نیز دارای یک سوئیت گرمایی با حمام در گیاهان دارویی است و به شما ماساژی آرامش‌بخش را پیشنهاد می‌دهد.
۵. آتن استاتوس سوئیتس
هتل آتن استاتوس سوئیتس (Athens Status Suites) در مرکز شهر و نزدیکی بازار آگورای رومی واقع شده و تنها ۵ دقیقه‌ی پیاده تا میدان سینتاگما و ایستگاه متروی آن فاصله دارد. این هتل ۲۰ سوئیت با طراحی مدرن و تمامی امکانات رفاهی نظیر سیستم تهویه مطبوع، یخچال، تلویزیون و یک دستگاه پخش دی‌وی‌دی دارد. رستوران هتل نیز در طبقه‌ی فوقانی واقع شده و انواع غذاهای تازه‌ی یونانی را سرو می‌کند.
۶. هتل آستور
هتل آستور (Astor) در قلب آتن واقع شده و ۱۰۰ متر تا میدان سینتاگما فاصله دارد. این هتل ۱۳۱ اتاق دارد که همگی آن‌ها مجهز به سیستم تهویه‌ی مطبوع و تلویزیون ماهواره‌ای هستند. رستوران هتل در طبقه بالای آن واقع شده و از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۰:۳۰ صبحانه سرو می‌کند. در این رستوران انواع غذاهای مدیترانه‌ای و بین‌المللی نیز سرو می‌شود.
۷. هتل فرش
هتلی مدرن با معماری جسورانه و حیرت‌انگیز در نزدیکی ساختمان شهرداری آتن؛ هتل فرِش (Fresh) متعلق به گروه هتل‌های دیزاین (Design) است و با ۱۳۳ اتاق بزرگ همراه با امکانات کامل، گزینه‌ای خاص برای گردشگران شهر تاریخی آتن محسوب می‌شود. از امکانات این هتل می‌توان به سالن بدن‌سازی فوق پیشرفته همراه سونا، یک استخر شنا در طبقه‌ی نهم و یک رستوران با ترکیبی از غذاهای یونانی و مدیترانه‌ای اشاره کرد.

 

بلیط قطار      خرید بلیط قطار      قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

زیباترین هتل های لیسبون پرتغال

زیباترین هتل های لیسبون پرتغال

 

اگر قصد دارید به لیسبون سفر کنید، حتما به لیستی که از بهترین هتل‌های شهر لیسبون برای‌تان گردآوری کرده‌ایم، نگاهی بیاندازید.

در لیسبون می‌توانید در انواع هتل‌های لوکس یا ارزان، از قلعه‌ها و عمارت‌های باشکوه و قدیمی گرفته تا آپارتمان‌های شیک و مدرن اقامتی فراموش‌نشدنی داشته باشید. قلعه‌ها و عمارت‌های قدیمی لیسبون که امروزه هتل‌های ۵ ستاره با چشم‌اندازهای پانورامایی از رودخانه‌ی تاگوس (Tagus)، مسافرخانه‌های ارزان و مناسب بودجه‌ی شما و پوساداها (Pusada) و اقامتگاه‌های تاریخی هستند، همگی باعث شده‌اند در پایتخت پرتغال با کمبودِ اقامتگاه مواجه نشوید. این هتل‌های لیسبون تنها مکان‌هایی برای استراحت بین زمانِ رزرو رستوران و بازدید از قلعه‌ها نیستند؛ آن‌ها بخشی جدانشدنی از جاذبه‌های لیسبون به‌شمار می‌روند و هرکدام متمایز از دیگری هستند. برخی از این هتل‌ها توسط صاحبان‌شان که در همان هتل‌ها زندگی می‌کنند اداره می‌شوند. خیلی زود پس از اقامت در این مکان‌ها، آن‌ها را خانه‌ی دوم خود خواهید خواند.هتل و اسپای آلتیس بلم
آلتیس بِلم (Altis Belem) یک هتل ۵ ستاره در کنار رودخانه است. اسپای شیک، سقف عرشه و معماری باشکوهِ این هتل توجه گردشگران زیادی را به‌خود جلب می‌کند. استخر روف‌تاپِ این هتل با طراحیِ شیک و منظره‌ی رودخانه‌ی تاگوس کاملا بی‌نظیر است. تنها نکته‌ی منفیِ این هتل این است که پس از دیدن جذابیت‌هایش، ترک کردنِ آن بسیار سخت خواهد بود. اتاق‌های این هتل دارای منظره‌ی روی به باغ یا رودخانه هستند. هرکدام از اتاق‌ها یکی از مناطقی که توسط پرتغالی‌ها مورد کاوش قرار گرفته بود را به نمایش می‌گذارند؛ مانند برزیل و غرب آفریقا. دلیل اصلیِ اقامت در این هتل، بی‌ اِسپا (Bspa) است. این بی‌ اسپا توسط کارین هِرزوگ (Karin Herzog) ساخته شده است. در این اسپا می‌توانید از خدماتی مانند اکسیژن تراپی و ماساژ بهره ببرید. سعی کنید حتما به این هتل سر بزنید، مخصوصا اگر موقعیتی خاص در پیش دارید.
می کاسا ان لیسبوا
می کاسا ان لیسبوا (Mi Casa en Lisboa)  هتلی به‌یادماندنی است که طراحیِ صنعتی آن (دیوارهای بتونی و پنجره‌های بزرگ) با دکوراسیونی آرامش‌بخش ترکیب شده است. همانطور که از نام این هتل پیدا است، فضایی مهمان‌نوازانه دارد. مبلمان و لوازم وینتِیج و قدیمیِ پرتغالی از طراحان معروف کشور پرتغال مانند خوزه اِسپینهو (Jose Espinho) و لامپ‌های زیبایی که با هنر شیشه‌گری ساخته شده‌اند به همراه دیگر لوازم زیبا، اتاق‌های این هتل را به خانه‌ای مجهز تبدیل کرده‌اند. هر ۹ اتاق این هتل دارای اندازه، شکل و سبک متفاوتی هستند؛ اتاق زیر شیروانیِ طبقه‌ی سوم که دارای یک تراس اختصاصی است، یکی از اتاق‌های خاص و زیبای این مجموعه به‌شمار می‌رود. صاحب هتل می‌ کاسا ان لیسبوا در همین هتل زندگی می‌کند و مهمان‌نوازیِ او زبانزد است. به‌علاوه، راهنمای خوبی برای سفر به لیسبون محسوب می‌‌شود؛ به‌خصوص اگر به‌دنبال مکان‌های دیدنی و هنری هستید.
کازا سی آلما
کازا سی آلما (Casa C’Alma) یک مهمانخانه در پراسا داس فلوریس (Praça das Flores) است. این مهمانخانه تنها ۵ اتاق دارد و مناسب گردشگرانی است که به‌دنبال اقامتگاهی ساکت و آرام هستند. طراحی نوردیک (Nordic) این هتل شما را از  روزمرگی‌ها دور می‌کند. قیمت مناسب کاسا سی آلما از امتیازهای این هتل محسوب می‌شود. خط‌های سفید و منظم و عناصر طراحیِ اسکاندیناوی، بالش‌های رنگی و پتوها را تکمیل می‌کنند. سوئیت‌های این هتل دارای تخت‌های کینگ‌سایز، فضای اضافی و یک حمام بزرگ هستند. رستوران و بار در این مهمانخانه وجود ندارد اما آشپزخانه‌ی مشترکِ آن به شما امکان پختن غذا را می‌دهد. اگر از غذاخوردن در رستوران‌های لیسبون خسته شدید می‌توانید خودتان آشپزی کنید. در این مهمانخانه صبحانه‌ی سبک و سنتیِ پرتغالی سرو می‌شود.
لیسبون استوری گست هاوس
لیسبون استوری گست هاوس (Lisbon Story Guesthouse)  در نزدیکیِ میدان روسیو (Rossio)، دارای ۳ نوع اتاق مختلف و ۲ آپارتمان با آشپزخانه و اتاق نشیمن است. این هتل یک خانه‌ی ایده‌آل برای زمانی‌ که از خانه‌ی خود دور هستید محسوب می‌شود. اتاق‌های این هتل با نام‌هایی مانند مار (Mar) تصاویری از اقیانوس اطلس را تداعی می‌کنند. به‌نظر می‌رسد اتاق‌های هتل توسط یک دوست طراحی و چیده شده‌اند؛ گلدان‌ها و مبلمان سفید حال‌وهوایی با دکورهای چوبی حال‌وهوای خوبی به اتاق‌ها بخشیده‌اند. می‌توانید با پذیرش هتل برای دریافت بسته‌های محبوبِ سِرف اند یوگا (Surf and Yoga) تماس بگیرید. سعی کنید حتما نشستن در بالکن‌های زیبا و کوچک اتاق‌تان را تجربه کنید. اگر دوست دارید زندگیِ یک فرد اهلِ لیسبون را تجربه کنید حتما اتاق خود را از قبل رزرو کنید.
پالاسیو بلمونت
پالاسیو بلمونت (Palacio Belmonte) پیش از این یک کاخ در آلفاما (Alfama) بود. اقامت در این هتل به لطف آثار هنری باارزشی که در آن دیده می‌شود، مانند خوابیدن و اقامت در یک موزه است. حتی ساختمان این هتل هم یک اثر هنری محسوب می‌شود. قدمت این ساختمان به قرن پانزدهم میلادی، زمانی‌که یک خانواده‌ی اشرافی در آن اقامت داشتند باز می‌گردد. صاحبان کنونی این ساختمان سال‌های زیادی را صرف بازسازی‌ِ آن به روش‌های سنتی کردند. در ساخت این هتل ۳۸۰۰ کاشیِ آزولیجو (Azulejo) از دهه‌ی ۱۷۰۰ میلادی به‌کار رفته است. این کاشی‌ها هتل پالاسیو بلامونته را به یکی از جامع‌ترین سازه‌های آزولیجو در لیسبون تبدیل ساخته است. ۱۰ سوئیت منحصربه‌فرد این هتل دارای طراحی‌های مختلفی هستند که با تاریخ و هنر تلفیق شده‌اند. وان‌های عمیق، حوله‌ها و لباس‌ خواب‌های مخمل و یک مینی‌بار مجهز از امکاناتی هستند تجربه‌ی اقامتی فراموش‌نشدنی را در این هتل برای‌تان رقم خواهند زد. صبحانه‌ی عالی از دیگر امکانات اتاق شما است. شما می‌توانید از یک شب قبل صبحانه‌ی دلخواه خود را سفارش دهید؛ از پنیرهای محلی گرفته تا مرباهای تازه و ژامبون‌های ایبِری (Iberian). صبحانه‌ی شما به هر نقطه‌ای که بخواهید تحویل داده می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم تراس مشرف به آلفاما و رودخانه‌ی تاگوس (Tagus) را انتخاب کنید.
هتل آونیدا پالاس
هتل آوِنیدا پالاس (Avenida Palace) یک هتل جذاب از هتل‌های چیادو (Chiado) است که قدمت آن به سال ۱۸۹۲ باز می‌گردد. رنگ‌ها و بافت‌های غنی  از لحظه‌ای که مهمانان به لابی وارد می‌شوند به آن‌ها خوش‌آمد می‌گویند. در لابی کاشی‌های سیاه و سفید با مبل‌های مخملی و قرمز انتظار مهمانان را می‌کشند. هرچه بیشتر به هتل وارد می‌شوید احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. اتاق‌های هتل مانند دیگر بخش‌های آن مطابق با معماری نئوکلاسیک و دکوراسیونی سطح بالا طراحی شده است. این هتل دارای ۲۷۰ سوئیت است که منظره‌ای رو به پراسا دوس رستورادورِس (Praca dos Restauradores) و آوِنیدا دا لیبرداد (Avenida da Liberdade) دارند. سوئیت سلطنتی این هتل دارای یک تخت کینگ‌سایز و تعدادی اتاق است. ۸۲ اتاق و سوئیت این هتل پر از امکانات رفاهی است که تعادل خوبی را بین یک خانه و یک اقامتگاه تفریحی ایجاد می‌کنند. تخت‌خواب‌های مخمل، دستگاه اسپرسو، وان حمام و مینی‌بار ازجمله این امکانات هستند. مهمانان هتل می‌توانند درخواست موسیقی زنده داشته باشند؛ این موسیقی در سالن هتل برگزار می‌شوند و بهترین راه برای شروع یک شب عالی به‌شمار می‌رود.
لیسبوانز آپارتمان
همانطور که می‌توان از نام لیسبوانز آپارتمان (Lisboans Apartments) فهمید، این هتل درواقع ۱۵ واحد آپارتمانی است. بالکن‌های جولیت که از روی آن‌ها می‌توانید ترامواها و مردم را تماشا کنید، آشپزخانه‌ها و اتاق‌هایی که به زیبایی طراحی شده‌اند، حس دلنشین خانه را برای مهمانان تداعی می‌کنند. این آپارتمان‌ها در یک منطقه‌ی مسکونیِ آرام بین آلفاما و چیادو واقع شده‌اند. تنها با یک پیاده‌روی کوتاه می‌توانید به محله‌ی شلوغِ پراسا دو کامرسیو (Praca do Camercio) برسید. واحدهای یک‌خوابه و دوخوابه‌ی شیک با پارچه‌ها، مبلمان و آثار هنری که از سراسر کشور جمع‌آوری شده‌اند، حال‌وهوای فرهنگ پرتغال را به‌خوبی به شما منتقل می‌کنند. صاحبان این آپارتمان‌ها بسیار دوست‌داشتنی هستند و اطلاعات خوبی از خرید و غذا خوردن در لیسبون در اختیارتان قرار می‌دهند.
سولار دو کاستلو
سولار دو کاستِلو (Solar do Castelo) با رنگِ زردِ لیمویی و شیک دارای چند امتیاز بزرگ است: این هتل در داخل دیوارهای کاستِلو دو سنت جورج (Castelo do St. Jorge) بر فراز آلفاما ساخته شده است. این هتل در عمارتی که قدمت آن به قرن هجدهم باز می‌گردد قرار گرفته است و فاصله‌ی کمی با جاذبه‌های برتر لیسبون دارد. سولار دو کاستلو دارای ۲۰ اتاق است و کمتر از ۵۰ نفر را در خود جای می‌دهد؛ به همین دلیل برای جلب توجه کارکنان هتل باید انرژی بیشتری صرف کنید. طراحی اتاق‌های هتل تلفیق زیبایی از طراحی قرون وسطی و طراحی مدرن است؛ آهن فرفورژه و روتختی‌های بسیار بزرگ ازجمله عناصر به‌کاربرده شده در این طراحی هستند. برخی از اتاق‌های این هتل مشرف به حیاطی با طراحی موریش (Moorish) هستند. سعی کنید حتما یکی از این اتاق‌ها را رزرو کنید. اتاق‌های بروزشده‌ی ای هتل دارای بالکن هستند و مکان ایده‌الی برای شروع و پایانِ روز محسوب می‌شوند.
فور سیزنز هتل ریتز لیسبون
افرادی که به‌دنبال سپری کردن یک تعطیلات شاد در لیسبون هستند، حتما باید سری به فور سیزنز هتل ریتز (Four Seasons Hotel Ritz) در لیسبون بزنند. این هتل در مقابل پارک ادواردو هفتم (Eduardo VII) قرار گرفته است. این هتل زیبا دارای فضای داخلیِ شیک و خدماتی بدون نقص است که باعث می‌شوند مهمانان احساس کنند در دوران طلاییِ پرتغال به‌سر می‌برند. اتاق‌های هتل با تَپستری‌های دست‌بافت که توسط هنرمند پرتغالی، خوزه سوبرال د آلمادا نگرِیروس (Jose Sobral de Almada Negreiros) بافته شده‌اند، ظاهری سلطنتی پیدا کرده‌اند. قدمت مبلمان و لوازم اتاق به قرن هجدهم میلادی باز می‌گردد و با ملحفه‌های سفید و مدرن تلفیق زیبایی به‌وجود آورده‌اند. در این هتل به‌راحتی می‌توان اوقاتی خوش داشت اما فراموش نکنید از امکاناتی مانند استخر سرپوشیده و مسیر پیاده‌رویِ روف‌تاپ استفاده کنید.
اولیسیپو لاپا پالاس هتل
اولیسپیو لاپا پالاس هتل (Olissippo Lapa Palace Hotel) در یک عمارت قدیمی واقع شده است. موقعیت مکانی این هتل در حومه‌ی شهر لیسبون ممکن است برای افرادی که به‌دنبال اقامتگاهی در مرکز شهر هستند، کمی مشکل ایجاد کند. با این حال اگر به‌دنبال اقامت در یک عمارت زیبا در آخر هفته هستید، این هتل گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. ۱۰۹ اتاق این هتل به سه بال تقسیم می‌شوند: بالِ باغ، بالِ کاخ و ویلا لاپا (Villa Lapa) که بخشی مستقل است. هرکدام از اتاق‌ها دارای طراحیِ مستقل هستند و در طراحیِ آن‌ها از لوازمِ قدیمی و امکانات مدرن استفاده شده است. این امکانات شامل تلویزیون، وای‌فای رایگان، دستگاه پخش دی‌وی‌دی، حمام‌های ساخته‌شده با سنگ مرمر و دارای محصولات لوکسیتان (L'Occitane) هستند. در سوئیت‌های هتل جایگاه آی‌پاد، اتاق نشیمن و جکهوزی به‌چشم می‌خورد. حیاط و باغ با فواره، برکه‌های پر از ماهی و استخر از دیگر امکانات این هتل هستند. این هتل با داشتن امکاناتی چون پرستار کودک و استخر کودکان جزو هتل‌های مناسب خانواده‌ها است.
والورد
والوِرد (Valverde) هتلی پیشرفته در مرکز آوِنیدا دا لیبِرداد (Avenida da Liberdade) و مدعیِ یکی از برترین املاک در این منطقه است. آنچه این هتل را متمایز می‌سازد، فضای گرم و صمیمیِ آن است که با هنر معاصر و لوازم مدرن طراحی و ساخته شده است. اتاق‌های این هتل با رنگ‌های گرم و عمیق و پارچه‌هایی با طرح‌های زیبا و مبل‌های راحتی حس دلنشین خانه را برای مهمانان تداعی می‌کنند. افرادی که می‌خواهند اقامتی آرام و سرشار از مهمان‌نوازی را تجربه کنند می‌توانند سری به این هتل بزنند.
سانتا کلارا ۱۷۲۸
آن‌چه در گذشته یک کاخِ متعلق به قرن هجدهم میلادی بود، اکنون اقامتگاهی شیک و مینیمال است که توسط هتلداری به نام خوا رودریگِز (Joao Rodriguez) ساخته شد. پالت رنگیِ سفید در کنار دکورهای چوبی فضای آرامش‌بخشی را ایجاد کرده است که می‌توانید پس از یک روز گشت‌وگذار در آن استراحت کنید. ۶ سوئیت بزرگ این هتل مکانی امن و آرام برای فرار از شلوغی لیسبون هستند. تخت‌‌خواب‌های راحت با ملحفه‌های تمیز و گران‌قیمت یکی از محورهای اصلیِ دکوراسیون هتل سانتا کلارا ۱۷۲۸ (Santa Clara 1728) به‌شمار می‌روند. یک دستگاه اسپرسو و یک یخچال کوچک که با انواع نوشیدنی پر شده است در لحظه‌ی ورود تاثیر خوبی روی شما خواهند گذاشت. کفِ گرمِ اتاق‌ها و منظره‌ی رودخانه‌ی تاگوس ازجمله ویژگی‌هایی هستند که باعث می‌شوند به این زودی‌ها قصد ترک‌کردنِ این هتل را نداشته باشید.
پوسادا د لیسبوا
هتل پوسادا د لیسبوا (Pousada de Lisboa) تنها چند قدم از رودخانه‌ی تاگوس در میدان معروف لیسبون یعنی پراسا دو کامِریکو (Praca do Camerico) قرار گرفته است. این هتل یک ساختمان بازسازی شده و نمادی از میراث کشور پرتغال است. می‌توانید زمان خود را در لابی و سالن هتل که به‌شکل یک موزه با آثار هنری و تاریخی تزئین شده‌ است سپری کنید. ما پس از ورود به یکی از اتاق‌های زیبای این هتل ممکن است نظرتان را تغییر دهید و تصمیم بگیرید تمام طول سفر در همان اتاق بمانید. استخر سرپوشیده و حمام آفتاب را فراموش نکنید.
آلمالوسا بایشا/چیادو
هتل آلمالوسا بایشا/چیادو (AlmaLusa Baixa/Chiado) در یک ساختمان قدیمی که قدمت آن به قرن هجدهم میلادی بازمی‌گردد قرار گرفته است. این هتل در یکی از جذاب‌ترین میدان‌های لیسبون یعنی پراسا دِ مونیسیپیو (Praca de Municipio) قرار گرفته است. این هتل که توسط هتلداری به نام میگِل سیموئس دالمِیدا (Miguel Simões de Almeida) اداره می‌شود، جذابیت‌های پرتغال را در محیطی آرام به‌نمایش می‌گذارد. ۲۸ اتاقِ این هتل توسط جیانو گونسالوِس (Giano Goncalves)  طراحی شده‌اند و دارای پالت رنگی خنثی و لطیف هستند که در وسایل اتاق و کاشی‌های سیاه و سفید حمام به‌چشم می‌خورد. برخی از اتاق‌های هتل مانند دِلوکس (Deluxe) دارای بالکن جولیت هستند و منظره‌ای رو به میدان دارند. پارچه‌های پرتغالی، صابون‌های محلی، تخت‌خواب‌ها و تشک‌های راحتِ کولمول (Colmol)، کاغذ رِنووا (Renova)، وای‌فای رایگان و قرض دادن تلفن همراه هوشمند از دیگر امکانات این هتل هستند. سوئیت‌ها دارای اتاق نشیمن و آشپزخانه هستند. امکانات دیگری ازجمله ماساژِ داخل اتاقِ منوی بالش و پرستار کودک هم با درخواست شما فراهم می‌شوند.
تیوولی آونیدا لیبرداد لیسبوا
هتل ۵ ستاره‌ی تیوولی آونیدا لیبرداد لیسبوا (Tivoli Avenida Liberdade Lisboa) عنوان یکی از شیک‌ترین هتل‌های لیسبون را به‌خود اختصاص داده است. قدمت این هتل به سال ۱۹۳۳ باز می گردد. لابیِ طلایی-فیروزه‌ایِ این هتل در وهله‌ی اول توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. دیگر بخش‌های این بنای باشکوه هم بسیار زیبا هستند. اتاق‌های این هتل بسیارشیک و دارای پالتِ رنگیِ آبی، سفید، قهوه‌ای و نور ملایم هستند. ملحفه‌های سفارشی، حمام‌های وسیع با وان‌های بزرگ و روشویی‌ از دیگر امکانات اتاق‌ها هستند. کارکنان این هتل جزو مهمان‌نوازترین کارکنان در پرتغال هستند.

 

بلیط قطار      خرید بلیط قطار      قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

اولورو استرالیا

اولورو استرالیا

 

یکی از معروف‌­ترین نمادهای استرالیا «اولورو» (Uluru) است که در قلب پارک ملی اولورا کاتا جوتا (Uluru-Kata Tjuta) قرار دارد.

اولورا به عنوان یک چشم‌­انداز باستانیِ غنی از معنویت و فرهنگ بومی استرالیا شناخته می‌شود و نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. راه‌­های بسیاری برای تجربه عظمت و زیبایی این چشم‌­انداز صحرایی منحصر به فرد وجود دارد. می‌توانید با یک راهنمای بومی همراه شوید و در مورد داستان‌­ها و سنت‌­های کهن روزگار رویا (Dreamtime) از آن‌ها بپرسید؛ می‌توانید با هلیکوپتر و بالن آن را از بالا مشاهده کنید، حتی می‌توانید سوار بر موتور سیکلت و یا شتر در صحرای سرخ‌رنگ این پارک ملی به گردش بپردازید. اگرچه بالا رفتن از اولور امکانپذیر است اما صاحبان سنتی به دلیل اهمیت معنوی آن این کار را انجام نمی‌­دهند و با توجه به فرهنگ خود درخواست می­‌کنند که دیگران هم از آن بالا نروند. «آنان‌گو‌»‌ها (Anangu) که متولیان سنتی اولورا هستند باور دارند که این چشم‌­انداز توسط اجداد آنها در آغاز روزگار ایجاد شده و آن‌ها از آن زمان تاکنون از این سرزمین مقدس محفاظت کرده‌­اند.اولورا حدود ۴۶۰ کیلومتری جنوب غرب آلیس اسپرینگز است که شما می‌توانید با یک رانندگی شش ساعته به آنجا برسید. بسیاری از بازدید کنندگان برای کاوش جاهای دور افتاده استرالیا، رانندگی در جاده‌ای که به «راه مرکزی سرخ» معروف است را با سرعت دلخواه خود برمی‌­گزینند. این راه فرصتی جهت کشف بسیاری از جاذبه­‌های مهم سرزمین شمالی (Northern Territory) از جمله «آلیس اسپرینگز»، «اولورا»، پارک‌های ملی «Watarrka» و «Kings Canyon» و غرب محدوده مکدانل را برای آن‌ها فراهم می‌کند. 

مرکز فرهنگی «اولورا کاتا جوتا» (Uluru-Kata Tjuta) در یک تور استرالیا، نقطه‌‌ی شروع مناسبی برای بازدید کنندگان منطقه اولورو است. می توانید در آنجا به کارگاه‌های نقاشی بروید، جایی که در آن هنرمندان بومی به شما نشان خواهند داد که چگونه فرهنگ خود را از طریق هنر بیان می­کنند؛ احتمالاً از آنجا دست‌خالی بیرون نخواهید آمد و آثار هنری و اصل را به عنوان یادگاری با خود به منزل خواهید برد. یادتان باشد که به هیچ عنوان طلوع و غروب الورو را از دست ندهید. در حالی که خورشید در طول روز جای خود را عوض می‌کند، رنگ­‌های بی‌نظیری را در آسمان و بر روی اولور پدید می‌آورد؛ شما خواهید دید که رنگ تپه به مرور از صورتی به بنفش، خاکی، قرمز تیره و ... تغییر می‌کند!اگرچه پارک ملی «اولورا کاتا جوتا» خشک و خشن به‌نظر می‌رسد اما خانه‌ی صدها گونه از حیوانات، پرندگان و گیاهان نادر است. منطقه اولورا بهشت واقعی پرنده‌نگران با بیش از ۱۷۰ گونه پرنده است. انواع کانگوروها، «امو‌»ها (نوعی شترمرغ‌­ استرالیایی)، نوعی سگ استرالیایی و نوعی کانگوروی گردن قرمز با نام «والابی» (wallaby) در شن‌­های قرمز بیابان پرسه می‌­زنند و شما فرصت­ کافی برای مشاهده‌ی آن‌ها را خواهید داشت. حیوانات و گیاهان، بخش مهمی از داستان خلقت اولورا هستند. حتماً در مورد این افسانه که چگونه حیوانات، چشم­‌انداز اولورا را تشکیل دادند از یک جنگل­بان پارک سؤال کنید.وقت‌گذرانی در اولورو
هنگامی که در این منطقه هستید شام را در دل کویر و زیر هزاران ستاره در (Sounds of Silence) تجربه کنید و در مورد داستان­‌های آسمان شب جنوبی از «star talker» (کسی که در مورد ستارگان صحبت می­‌کند) بیشتر بیاموزید و با خوراک­‌های لذیذ و اصیل استرالیا مانند «باراموندی» (barramundi)، کانگورو و تمساح که با نوشیدنی‌های عالی استرالیا سرو می‌شود شب‌تان را کامل کنید. در طول جغرافیایی «۱۳۱» نزدیک­ترین محل اقامت به اولورا قرار گرفته است و مناظر تماشایی طلوع و غروب خورشید را از چادر سفری لوکسی در میان تپه‌­های شنی بر فراز صخره پیشکش شما می‌­کند. همچنین شما می‌توانید در اردوگاه صخره آیرز (Ayers Rock Campground) در زیر سایه درختان بومی صحرایی چادر بزنید. حتی می‌­توانید در یک مزرعه دور افتاده و اصیل استرالیایی در (Kings Creek Station) اقامت داشته باشید.
اگر می‌خواهید بیشتر لذت ببرید یک روز را صرف بررسی تشکیل صخره‌ی مرموز و ۵۰۰ میلیون ساله نزدیک Kata-Tjuta بکنید، صخره‌ای که به اندازه اولورا پر ابهت است! همچنین می‌توانید با یک راهنما به دره بادها (Valley of the Winds) بروید و نمونه‌­هایی از میوه‌ و گیاهان بومی استرالیا را در جمع­‌آوری کنید. مرکز قرمز استرالیا نه تنها یک منظر فرهنگی فوق‌العاده، بلکه خانه‌ی گیاهان و حیوانات نادر استرالیایی نیز به شمار می‌رود که در هر جای دیگری یافت نمی‌­شوند. تنها سه ساعت از اولورا می‌توانید به Kings Canyon برسید که یکی دیگر از شگفتی‌­های طبیعی با دیوارهای بلند ماسه سنگی، آبشارها و مناظری است که در سراسر صحرا امتداد یافته‌­اند. در اینجا می‌توانید گنبدهای هوازده شده شهر گمشده و باغ عدن را ببینید!

 

 

بلیط قطار       خرید بلیط قطار      قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

بهترین باغ وحش های استرالیا

بهترین باغ وحش های استرالیا

 

استرالیا کشور پهناوری است که علاوه بر شهرهای بزرگش مثل سیدنی و ملبورن، حیات وحش حیرت‌انگیزی دارد.

حیات وحش بی‌نظیر کشور استرالیا، یکی از دلایل مهمی است که آن را از کشورهای دیگر متمایز می‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم بازدید از باغ وحش‌های متنوع آن را از دست ندهید. اما با توجه به تنوع و تعداد زیاد این باغ وحش‌ها، از کجا بدانیم بهترین گزینه برای بازدید از کوالاها یا غذا دادن به کانگوروها کجاست؟ یا برای این‌که حیوانات خطرناک و در حال انقراض را از نزدیک ببینیم، به کجا برویم؟ در ادامه، ۸ مورد از بهترین باغ وحش‌های استرالیا را به شما معرفی می‌کنیم.1. باغ وحش استرالیا
باغ وحش استرالیا (Australia Zoo) در کوئینزلند را خانواده‌ی «استیو اِروین» در سال 1970 تأسیس کردند که بعدها، مدیریت آن را خود استیو به عهده گرفت. بعد از مرگ او در سال 2006، این باغ وحش همچنان کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و از 1000 حیوان از گونه‌های مختلف در زمین 40 هکتاری‌اش نگهداری می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم نمایش پرطرفدار غذا دادن به کروکودیل‌ها را که به صورت زنده اجرا می‌شود، از دست ندهید.
2. باغ وحش تارونگا
باغ وحش تارونگا (Taronga Zoo) یکی از معروف‌ترین باغ وحش‌های سیدنی است. از طرفی به دلیل موقعیت خاص آن، این امکان برای بازدیدکنندگان وجود دارد تا هم از مجموعه‌ی 40 هزارتایی حیوانات لذت ببرند و هم به چشم انداز زیبای بندر سیدنی دسترسی داشته باشند. برای رسیدن به این باغ وحش باید سوار قایق شوید تا بتوانید حیوانات دوست داشتنی یا در حال انقراضی مثل ببرهای سوماترایی را از نزدیک ببینید.
3. باغ وحش ملبورن
باغ وحش ملبورن (Melbourne Zoo) یکی از قدیمی‌ترین و بهترین باغ وحش‌های استرالیا است که نمایش‌های سرگرم‌کننده‌‌ای را برای بازدیدکنندگان ترتیب می‌دهد. جایگاه اورانگوتان‌ها، گلخانه‌ی پروانه‌ها، پنج فیل آسیایی، گردانه‌ی شیرها، جایگاه خزندگان و محل نگهداری پرندگان و میمون‌ها از جمله جاهایی هستند که می‌توان از آن‌ها دیدن کنید. همچنین، نمایش‌هایی که در زیر آب اجرا می‌شوند، حدود 53 میلیارد تومان برای آماده سازی آن‌ها هزینه شده است. علاوه بر آن، محیط‌های جداگانه‌ای در این باغ وحش وجود دارند که سعی شده شرایطی مثل شرایط جنگل‌های بزرگ را در آن‌ها شبیه سازی کنند.
4. باغ وحش وربی
در زمین 225 هکتاریِ باغ وحش وِرِبی (Werribee Open Range Zoo) واقع در ملبورن، می‌توانید سوار ماشین‌های سافاری شوید و حیواناتی مثل یوزپلنگ، کرگدن، گوریل، شیر، میمون، زرافه، گورخر، بز کوهی و دیگر حیوانات را ببینید که در حیات وحش آفریقا پیدا می‌شوند؛ اما این باغ وحش، همه را در محدوده‌ی ویکتوریا، جنوب غربی ملبورن یک جا جمع کرده است.
5. حفاظتگاه کوآلاهای لون پاین
به جز کوئینزلند و استرالیای جنوبی و غربی که می‌توانید کوآلاها را در آغوش بگیرید، هیچ جای دیگر در این کشور، اجازه‌ی نزدیک شدن به آن‌ها را هم ندارید. «لون پاین» (Lone Pine Koala Sanctuary) در سال 1927 برای نگهداری از کوآلاهای آسیب دیده تأسیس شد؛ اما هم اکنون بیش از 130 کوآلای کوچک و بزرگ در این ناحیه زندگی می‌کنند. علاوه بر این حیوانات دوست داشتنی، می‌توانید از حیوانات دیگری مثل پلاتیپوس، شیطان تاسمانی، والابی، سگ دینگو، کانگورو، خارپشت بی‌دندان و کروکودیل‌ها نیز دیدن کنید.
6. پارک حفاظت شده جزیره فیلیپ
پارک حافظت شده‌ی جزیره‌ی فیلیپ (Phillip Island Nature Park) در ساحل «سامرلند» واقع شده است و 90 دقیقه تا ملبورن فاصله دارد. این ناحیه، فرصتی استثنایی برای شما به وجود می‌آورد تا رژه‌ی پنگوئن‌های کوچک و با نمک را از نزدیک تماشا کنید که هنگام غروب، از ماهی‌گیری برمی‌گردند تا به لانه‌هاشان بروند. علاوه بر آن، می‌توانید از «موزه‌ی قطب جنوب» این پارک هم دیدن کنید یا سوار قایق شوید تا شما را به محل زندگی فُک‌های آبی ببرند که به نوبه‌ی خود، تجربه‌ی بی‌نظیری است.

7. پارک حیات وحش کلیلند
پارک حیات وحش کلیلند (Cleland Wildlife Park) صد و سی گونه‌ی مختلف از حیوانات را در خود جای داده که در محیط 25 هکتاری آن زندگی می‌کنند. در این پارک می‌توانید با دست به کانگوروها غذا بدهید، کوآلاها را نوازش کنید و خزندگان را در دستانتان بگیرید یا جایی را برای خودتان در تور جدید «صبحانه با پرندگان» رزرو کنید.
8. پارک آزاد شیطان تاسمانی
ایده‌ی ایجاد پارک شیطان تاسمانی (Tasmanian Devil Unzoo) این بود که باغ وحشی ساخته شود که حیوانات درون قفس نباشند تا از انقراض شیطان تاسمانی جلوگیری شود. چهار زیستگاه بدون حصار در این پارک وجود دارد که هنگام عبور از آن‌ها، به بازدیدکنندگان اطلاعاتی در مورد این گونه‌ی نادر از کیسه‌داران داده می‌شود. علاوه بر آن، می‌توانید از کانگوروها، موش‌های باندیکوت، مرغ‌های بومی و 100 گونه‌ی مختلف از پرندگان که آزادانه در فضا پرواز می‌کنند، دیدن کنید.

 

 

بلیط قطار       خرید بلیط قطار      قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

جذاب ترین گالری های هنر استرالیا

جذاب ترین گالری های هنر استرالیا

 

استرالیا با داشتن گالری‌های متعدد هنری، کعبه‌ی آمال عاشقان هنر و فرهنگ است.

در گالری‌های هنری استرالیا آثار شگفت‌انگیزی از هنر معاصر و کهن به چشم می‌خورد. اگر به خیره شدن به دیوارهای یک گالری هنری عشق می‌ورزید، استرالیا با گالری‌های متنوع خود شما را ناامید نخواهد کرد. وجود گالری‌های معتبر در استرالیا برای نگهداری از شاهکارهای اروپایی، پرتره‌های معاصر و هنر بومی این کشور، هنردوستان را به وجد آورده است. این مقاله به بررسی گالری‌های هنری استرالیا پرداخته و شما را با برترین گزینه‌ها آشنا می‌کند.گالری هنر نیو ساوت ولز
گالری هنر نیو ساوت ولز (New South Wales) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین گالری‌های عمومی در استرالیا و همچنین مهم‌ترین گالری در سیدنی، با نمای بیرونی خود که به سبک نئوکلاسیک یونانی است، مخاطبان را شگفت‌زده می‌کند. نمایشگاه‌های این گالری بی‌مانند هستند.گالری نیو ساوت ولز که در سال ۱۸۷۱ تأسیس شده، هنرهای زیبای استادان اروپایی نظیر ونسان ونگوگ و هنرمندان استرالیایی مانند فردریک مک کوبین (Frederick McCubbin) و جان اولسن (John Olsen) را به نمایش گذاشته است.
مونا
مونا (MONA) که مخفف عبارت Museum of Old and New Art به معنای «موزه‌ی هنر قدیم و جدید» است، بزرگ‌ترین گالری هنری خصوصی در استرالیا محسوب شده و از سوی دیوید والش به‌عنوان «دیزنی‌ لند بزرگ‌سالان خرابکار» (subversive adult Disneyland) توصیف می‌شود. این گالری با میزبانی از ۱۹۰۰ اثر هنری، از زمان افتتاح در سال ۲۰۱۱ به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر بندری هوبارت (Hobart) تبدیل شده است. از آثار باستانی مصر گرفته تا هنر معاصر از دیوید والش، آثار هنری در مونا تنوع و گستردگی دارد.
گالری ملی ویکتوریا
برای درک عظمت و زیبایی های معمارانه بنای گالری ویکتوریا کافیست به «گذرگاه طاقدار»(archway) و «دیوار آب»(the wall of water) آن سری بزنید. گالری ملی ویکتوریا در بین گالری اصلی و مرکز ایان پاتر (Ian Potter)، از قدیمی‌ترین و پربازدیدترین گالری‌های هنری در استرالیا با بیش از ۷۳۰۰۰ اثر هنری است. در میان مشهورترین آثار هنری گالری، نقاشی «پشم‌ چینی گوسفندان» اثر تام رابرتز به چشم می‌خورد. گالری ملی ویکتوریا همچنین میزبان نمایشگاه‌های موقتی نظیر «شاهکارهای زمستانی ملبورن» است.
گالری پرتره ملی
در حالی‌که تام رابرتزِ نقاش پیشنهاد ساخت یک گالری پرتره‌ی ملی را در اوایل قرن بیستم ارائه داد، حدود صد سال طول کشید تا این کلکسیون در شهر کانبرا، در سال ۱۹۹۸، تأسیس شود. گالری پرتره‌ی ملی (National Portrait Gallery) که تاریخ استرالیا را به تصویر می‌کشد، محلی برای نگهداری بیش از ۴۰۰ پرتره از اثرگذارترین چهره‌های استرالیا نظیر نیک کِیو (Nick Cave) اثر هوارد آرکلی، کاپیتان جیمز کوک اثر جان وِبِر و نقاشی بَری هامفری از خودش است.
گالری هنر ساوت استرالیا
گالری هنر ساوت استرالیا (South Australia)، با میزبانی از بیش از ۳۸۰۰۰ اثر هنری، دومین کلکسیون هنری دولتی در تمام کشور است. این گالری که در سال ۱۸۸۱ تأسیس شده، به خاطر کلکسیون حیرت‌انگیز خود از آثار بومیان استرالیا، هنر دوران استعمار و همچنین کلکسیونی شگفت‌انگیز از هنر پیشارافائلی (Pre-Raphaelite) به همراه آثار مدرسه‌ی هایدلبرگ (Heidelberg) شهرت فراوان دارد.
گالری هنر وسترن استرالیا
گالری هنر وسترن استرالیا (Western Australia) به‌عنوان بخشی از مرکز فرهنگی پرت (Perth) در سال ۱۹۷۹ تأسیس شد. این گالری که از بیش از ۱۷۰۰۰ اثر هنری، از جمله ۳۰۰۰ اثر از بومیان استرالیا، میزبانی می‌کند، تمرکز اصلی خود را صرف نمایش آثار هنری بومیان غرب استرالیا کرده است. به‌علاوه، گالری وسترن استرالیا کلکسیونی از تندیس‌ها و همچنین نقاشی‌های استرالیایی و بریتانیایی قرن بیستم دارد.
گالری ملی استرالیا
گالری ملی استرالیا(National Gallery of Australia) که در سال ۱۹۶۷ تأسیس شد، میزبان بیش از ۱۶۰۰۰۰ اثر از شاخه‌های هنر استرالیایی، آسیایی، اروپایی، آمریکایی و هنر بومیان جزایر تنگه‌ی تورس (Torres) است. این گالری که در حوزه‌ی پارلمانی کانبرا واقع شده، آثاری از هنرمندانی چون جکسون پولاک، کلود مونه، پابلو پیکاسو، دیوید هاکنی و همچنین سری کارهای ند کِلی (Ned Kelly) از سیدنی نولان را نگهداری می‌کند.
مرکز عکاسی معاصر
مرکز عکاسی معاصر(Centre for Contemporary Photography) که کار خود را به‌عنوان یک نمایشگاه غیرانتفاعی آغاز کرد، اکنون قطب نمایش هنرهای عکس-محور است. مرکز عکاسی معاصر که در فیتزروی (Fitzroy) واقع شده، دارای ۵ فضای نمایشگاهی که دو گالری آن به صورت کریدور است و یک بخش نمایش فیلم در شب است. این گالری آثاری از هنرمندان نوظهور و مشهور در رشته‌ی عکاسی را به نمایش گذاشته و اغلب از فستیوال‌ها، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی میزبانی می‌کند.
گالری هنر کوئینزلند و گالری هنر مدرن
گالری هنر کوئینزلند (The Queensland Art Gallery) در سال ۱۸۹۵ تأسیس شد، اما تا سال ۱۹۸۲ و زمانی‌که یک ساختمان ویژه در شهر بریزبن (Brisbane) برای آن ساخته نشد، مکان ثابتی نداشت. این گالری همراه با گالری هنر مدرن، میزبان بیش از ۱۷۰۰۰ اثر هنری نظیر «دختر هلندی زیبا» از پابلو پیکاسو و «زیر درخت جوالدوز» از ریچارد گادفری ریوِرز (Richard Godfrey Rivers) هستند. به‌علاوه در این دو گالری، سینمایی هم به چشم می‌خورد که تنها فضای سینمایی در یکی از موزه‌ی هنر استرالیایی محسوب می‌شود.
مرکز هنر معاصر استرالیا
جایی‌که در سال ۱۹۸۴ کلبه‌ای محقر برای یک هنرمند بود، حالا تبدیل به مرکزی پیشگام برای نمایش آثار هنر معاصر شده است. مرکز هنر معاصر استرالیا از آن زمان تا به امروز صدها نمایشگاه از هنرمندان معاصر استرالیایی و بین‌المللی برگزار کرده و هدف آن سفارش آثار جدید به‌منظور ترغیب هنرمندان به خلق آثار پیشرو است. ساختمان این مرکز نیز یکی از بناهای شگفت‌انگیز در شهر ملبورن محسوب می‌شود و نمای بیرونی آن به رنگ فولاد زنگ‌زده، و دارای طرحی هندسی است.

 

بلیط قطار       خرید بلیط قطار      قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

فستیوال های استرالیا

فستیوال های استرالیا

 

استرالیا یکی از معروف‌ترین کشورها در زمینه تنوع و تعدد فستیوال‌ها و رویداهای مختلف است.

اگرچه استرالیا شاید به اندازه خیلی از کشورهای دیگر قدمت نداشته باشد و آن را بتوان جامعه‌ای جوان قلمداد کرد، با این‌حال تعداد چشمگیری از رویدادها و فسیتوال‌های مهم و دیدنی در این کشور برگزار می‌شوند. شاید به همین خاطر است که استرالیایی‌ها به‌عنوان مردمی شاد و سرزنده شناخته می‌شوند. بعضی از این جشن‌ها و فستیوال‌ها در اصل برای کشورهای دیگر هستند که در استرالیا هم به آن‌ها توجه می‌شود، ولی برخی دیگر مخصوص مردم این کشور است. در هر دو حالت، استرالیایی‌ها این فستیوال‌ها را به شکلی برگزار می‌کنند که کاملاً مخصوص خودشان است و نحوه اجرای این فستیوال‌ها در هیچ‌کجای دیگر دنیا شبیه به استرالیا نیست. با این‌حال، برگزاری این فستیوال‌ها نشان دهنده ارزش و اهمیت بالای اجتماعات در استرالیا است. در ادامه به معرفی برخی از معروف‌ترین فستیوال‌ها و جشنواره‌هایی خواهیم پرداخت که در کشور استرالیا برگزار می‌شوند.فستیوال روز استرالیا
فستیوال روز استرالیا (Australia Day) به یادبود و سالگرد رسیدن اولین ناوگان دریایی به قاره استرالیا جشن گرفته می‌شود. این ناوگان در ۲۶ ژانویه سال ۱۷۸۸ به استرالیا رسیده بود. در این روز مردم به نزدیک‌ترین ساحل و یا پارک محل زندگی خود می‌روند و تمام روز را به تفریح و شادی می‌پردازند. معمولاً این روز با برپا کردن باربیکیو، برگزاری جشن‌ها، موسیقی و انجام آتش‌بازی همراه است. اگرچه خیلی از مردم بومی استرالیا این روز را جشن نمی‌گیرند، ولی به‌صورت کلی این روز به عنوان یکی از پرطرفدارترین جشن‌ها شناخته می‌شود. از آنجایی که گفته می‌شود اولین کشتی در ساحل سیدنی پهلو گرفت، پل بندرگاه سیدنی و خانه اپرا سیدنی جزو محبوب‌ترین مکان‌ها برای برگزاری این جشن‌ها هستند.
فستیوال زمستانی ویوید سیدنی
همان‌طور که می‌دانیم، استرالیا در نیمکره جنوبی کره‌ی زمین قرار گرفته است. این بدین معنا است که هنگامی که عموم کشورهای جهان گرمای تابستان را تجربه می‌کنند، در استرالیا زمستان است. فستیوال ویوید سیدنی (Vivid Sydney Winter Festival) را شاید بتوان بزرگ‌ترین فستیوال زمستانی در نیمکره جنوبی نامید. این فستیوال سراسر از نور است و بیشتر به‌واسطه نورپردازی‌ها و آتش‌بازی‌های خارق‌العاده خود شناخته می‌شود. البته شرکت در فستیوال زمستانی کویینزلند (Queenstown Winter Festival) نیز خالی از لطف نیست. در این فستیوال هم می‌توانید اجراهای زیبای موسیقی، آتش‌بازی‌های دیدنی و غذاهای کبابی خوشمزه‌ای را تجربه کنید.
مسابقه ای اف ال گراند فاینال‌‌
مسابقات‌‌ ای اف ال گراند فاینال (AFL Grand Final) هرسال در آخرین شنبه ماه سپتامبر به‌منظور مشخص شدن قهرمان لیگ برتر فوتبال استرالیا در زمین کریکت ملبورن برگزار می‌شود. این مسابقه یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدار‌ترین ورزش‌ها در استرالیا است. حال و هوای ملبورن در این روز واقعاً دیدنی است. در این روز تمام شهر ملبورن رنگ و بویی فوتبالی به خود می‌گیرد و مردم از بخش‌های مختلف کشور برای تماشای این مسابقه به ملبورن سفر می‌کنند.
فستیوال بریزبن
بریزبن در تمام طول سال شهری دیدنی و دوست داشتنی است. با این‌حال، این شهر در طول ماه‌های سپتامبر و اکتبر که فستیوال بریزبن برگزار می‌شود محبوبیتی بیشتر پیدا می‌کند و میلیون‌ها نفر را به سمت خود می‌کشاند. فستیوال بریزبن (Brisbane Festival) معمولاً برای چند هفته به طول می‌انجامد و همه نوع فعالیتی، از آتش‌بازی‌های مختلف گرفته تا اجراهای محلی و فرهنگی مختلف، را در خود جای می‌دهد. به‌طور کلی، این فسیتوال برای تمام افراد و با هر سلیقه‌ای مناسب و سرگرم کننده خواهد بود.
فستیوال هنرهای بین المللی ملبورن
هر ساله ملبورن به مدت ۱۷ روز میزبان فستیوال هنرهای بین المللی (Melbourne International Arts Festival) است. این فستیوال که شامل رویدادهای فرهنگی، موسیقی، هنرهای تجسمی، نقاشی و رقص می‌شود، مکان خاصی در شهر ملبورن ندارد. باغ‌های فیتزروی (Fitzroy Gardens)، محلهٔ ساوت‌بانک (Southbank)، میدان فدراسیون (Federation Square) و باغ‌ گیاه شناسی (Botanical Gardens) این شهر را به‌عنوان برخی از مناطقی می‌توان معرفی کرد که از این فستیوال و هنرمندان میزبانی می‌کنند. تخمین زده می‌شود که حدود ۴۰۰ هزار نفر هرساله در این فستیوال که یکی از خاص‌ترین و باکیفیت‌ترین فستیوال‌های استرالیا است شرکت می‌کنند.
جشن شب سال نو
جشن شب سال نو (New Year’s Eve) در استرالیا بسیار بزرگ و مفصل است تا جایی‌که آن را به‌عنوان رقیبی برای جشن‌هایی قلمداد می‌کنند که در شهرهای لندن، پاریس، نیویورک و ریودوژانیرو برگزار می‌شود. بهترین و معروف‌ترین مکان برای جشن شب سال نو در استرالیا، بندرگاه سیدنی است. در این شب تمام افراد مشغول جشن گرفتن هستند، تا جایی‌که بسیاری از گردشگران برای حضور در حال و هوای این جشن، در شب سال نو به سیدنی سفر می‌کنند. موسیقی، غذا، نورپردازی‌های خارق‌العاده و آتش بازی عناصر اصلی این جشن هستند.
فستیوال تروپ فست استرالیا
فستیوال فیلم کوتاه تروپ‌فست (Tropfest) از سال ۱۹۹۳ شروع به کار کرد و به‌عنوان بزرگ‌ترین فستیوال فیلم کوتاه در جهان شناخته می‌شود. این جشنواره هر ساله حدود ۷۰ هزار نفر را به سمت خود می‌کشاند و هزاران نفر دیگر هم به‌صورت زنده و از راه دور این جشنواره را تماشا می‌کنند. این فستیوال در شهر سیدنی و در پارک پاراماتا (Parramatta Park) برگزار می‌شود. این فستیوال شامل پخش ۱۶ فیلم کوتاه راه یافته به مرحله نهایی، مراسم فرش قرمز و مراسم اهدای جوایز می‌شود. فیلم برگزیده جشنواره توسط هیئت داوران انتخاب شده و از آن تقدیر می‌شود. در سال‌های گذشته افراد برجسته و هنرمندان سرشناسی در این جشنواره شرکت کرده‌اند.
فستیوال بین‌ المللی و هنری پرت
فستیوال بین‌المللی و هنری پِرت (Perth International Arts Festival) برای اولین بار کار خود را در سال ۱۹۵۳ شروع کرد و به‌عنوان طولانی‌ترین فستیوال بین المللی هنری در استرالیا و بزرگ‌ترین رویداد هنری در استرالیای غربی شناخته می‌شود. تخمین زده می‌شود که هرساله حدود ۵۰۰ هزار نفر در این فستیوال شرکت کنند. فستیوال پرت حدود ۳ هفته طول می‌کشد و در ماه‌های فوریه و مارس برگزار می‌شود. این فستیوال همچنین بخش‌های مختلف ازجمله هنرهای تجسمی، هنرهای خیابانی، هنرهای معاصر، موسیقی کلاسیک، رقص، تئاتر و رویدادهای خانواده محور را در بر می‌گیرد.
جشنواره وُم آدلاید
جشنواره وُم آدلاید (WOMADelaide) از سال ۱۹۹۲ به‌عنوان بخشی از فستیوال آدلاید (Adelaide) شروع به‌کار کرد. نام این فسیتوال در واقع کوته‌نوشت دنیای موسیقی، هنر و رقص آدلاید (World Of Music, Arts and Dance) است. هدف اصلی این فستیوال، برجسته ساختن آگاهی‌های بین فرهنگی، نسبت‌گرایی فرهنگی و ایجاد آگاهی‌های زیست محیطی از طریق موسیقی است. این فستیوال ۴ روزه هرساله در ماه مارس و در شهر آدلاید برگزار می‌شود و میزبان حدود ۵۰۰ هنرمند است.
فستیوال داروین
فستیوال داروین (Darwin Festival) برای اولین مرتبه در سال ۱۹۷۴ و با هدف جشن گرفتن حیات مجدد شهرها برگزار شد. فستیوال داروین عموماً در بخش‌های شمالی استرالیا و به مدت ۱۸ روز در ماه آگوست برگزار می‌شود. از آنجایی که فستیوال داروین مدت زمان طولانی‌تری دارد، بخش‌های مختلف موسیقی، هنرهای تجسمی، اجراهای تئاتر، کمدی، ورکشاپ‌ها، کنسرت در فضای باز و پخش فیلم را شامل می‌شود.
فستیوال قومی وودفورد
هرساله بیش از ۲۰۰۰ هنرمند ملی و بین‌المللی در روزهای منتهی به سال نو میلادی در بزرگ‌ترین فستیوال موزیک فولکلور استرالیا شرکت می‌کنند. فستیوال وودفورد فولک (Woodford Folk Festival) در ۷۲ کیلومتری شمال بریزبن برگزار می‌شود و بیش از ۶ روز طول می‌کشد. محوریت موضوعی این فستیوال نیز مسائل زیست محیطی و تنوع قومی است و شامل اجراهای مختلف موسیقی، داستان سرایی، صنایع دستی، تئاترهای شهری، محصولات و حتی داروهای بومی می‌شود.
فستیوال ماردی گرا
فستیوال ماردی گرا (Mardi Gras) مخصوص استرالیا نیست و در بخش‌های مختلف جهان جشن گرفته می‌شود، ولی با این‌حال، فستیوالی که در سیدنی برگزار می‌شود جزو بهترین و دیدنی‌ترین‌ها است. طی این فستیوال هزاران نفر با پوشیدن لباس‌های رنگی و عجیب به خیابان‌ها می‌آیند و به شادی می‌پردازند. در خیلی از بخش‌های دنیا، این فستیوال با عنوان «سه‌شنبه چرب» شناخته می‌شود. چراکه این جشن‌ها در اصل فرصتی بودند تا مسیحیان پیش از آغاز فصل روزه و پرهیز، بتوانند به شادی و پای‌کوبی و خوش‌گذرانی بپردازند.
فستیوال سیتی تو سرف
فستیوال سیتی تو سرف (City2Surf) در واقع نوعی گشت شهری است. این فستیوال نیز در شهر سیدنی برگزار می‌شود و طی آن ورزشکاران مبتدی به رقابت دو و میدانی می‌پردازند؛ رقابتی که تبدیل به یکی از محبوب‌ترین مسابقات دو و میدانی در جهان شده است. فستیوال سیتی تو سرف هر ساله در دومین یکشنبه ماه آگوست برگزار می‌شود و طی آن بیش از ۶۰ هزار نفر مسافتی ۱۴ کیلومتری را می‌دوند. حتی خیلی از افرادی که توانایی شرکت در این مسابقه را ندارند نیز در فستیوال شرکت می‌کنند و به آماده کردن و تحویل دادن آب و خوراکی به مسابقه‌دهندگان می‌پردارند.
فستیوال سیدنی
هرساله در ماه ژانویه، صدها هنرمند استرالیایی و بین المللی در فستیوال سیدنی (Sydney Festival) شرکت می‌کنند. این فستیوال موضوعات مختلفی مانند موسیقی، تئاتر، رقص و حتی کمدی را در بر می‌گیرد و برای تمامی افراد جذاب خواهد بود. شرکت در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این فستیوال رایگان است و در فضای باز انجام می‌شود. هر ساله حدود ۱۰۰ هزار نفر در این فستیوال شرکت می‌کنند و یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین فستیوال‌ها در استرالیا است.
مسابقه قایقرانی از سیدنی تا هوبارت
مسابقه قایقرانی از سیدنی تا هوبارت (Sydney to Hobart Yacht Race) در روز ۲۶م دسامبر هر سال برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان مسافت ۱۱۷۰ کیلومتری را با یکدیگر به مسابقه می‌پردازند. هرساله شماری از بهترین قایقران‌ها در این مسابقه نمادین شرکت می‌کنند؛ مسابقه‌ای که در بخش‌هایی از اقیانوس آرام و تنگه باس برگزار می‌شود. فستیوال مسابقه قایقرانی از سیدنی تا هوبارت تبدیل به یکی از اصلی و اساسی‌ترین رویدادهای تابستانی شهر سیدنی شده است.
فستیوال سال نو چینی‌ها
فستیوال سال نو چینی‌ها (Chinese New Year) اگرچه عموماً توسط مردم چین جشن گرفته می‌شود، ولی قومیت‌های مختلف استرالیایی هم از شرکت کردن در شادی آن‌ها لذت می‌برند و آن‌ها را در این جشن همراهی می‌کنند. این امر به‌خصوص در شهر سیدنی مشهود است. چینی‌ها یکی از پرجمعیت‌ترین گروه‌های قومی در سیدنی هستند و از آنجایی که جشن‌های سال نو آن‌ها با شور و هیجان بسیار بالایی همراه است، سایر افراد نیز آن‌ها را همراهی می‌کنند. فستیوال جشن سال نو چینی‌ها عموماً همراه با آتش بازی‌های فوق‌العاده و رقص‌های سنتی و دیدنی است.
فستیوال رویاپردازی
فستیوال رویاپردازی (Dreaming Festival) در شهر کوچک وودفورد (Woodford) برگزار می‌شود، شهری که در فاصله ۱ و نیم ساعته از بریزبن قرار گرفته است. این فستیوال در ماه ژوئن برگزار شده و ۳ روز به درازا می‌انجامد. در فستیوال رویاپردازی شاهد فرهنگ و محصولات فرهنگی بومی منطقه خواهید بود. در این فستیوال انواع صنایع دستی و کارگاه‌های تولید آن‌ها، موسیقی، مسابقات آشپزی، روایت‌های داستانی و رقص و شادی را تماشا خواهید کرد.
روز بوکسینگ
روز بوکسینگ (Boxing Day) یک روز تعطیل عمومی در اتحادیه کشورهای همسود (خصوصاً انگلیس، استرالیا، نیوزلند و کانادا) جشن گرفته می‌شود. روز بوکسینگ ۲۶ دسامبر هر سال است. خیلی از استرالیایی‌ها در این روز به فروشگاه‌ها می‌روند و از تخفیفات بعد از کریسمس نهایت استفاده را می‌کنند.
روز مسابقه ملبورن
روز مسابقه ملبورن (Melbourne Cup Day) تنها یک رویداد و تعطیلی رسمی در ناحیه ویکتوریای استرالیا است. با این‌حال، این بدین معنا نیست که افراد از سایر نقاط این کشور در آن شرکت نمی‌کنند. این مسابقه عموماً در اولین سه شنبه ماه نوامبر برگزار شده و به عنوان «مسابقه‌ای که یک ملت را حفظ می‌کند» شناخته می‌شود. در مورد محبوبیت این رویداد همین بس که بگوییم هرساله حدود ۱۰۰ هزار نفر در آن شرکت کرده و حدود ۶۵۰ میلیون نفر هم از طریق تلویزیون آن را تماشا می‌کنند. جالب است بدانید جایزه این مسابقه در سال ۲۰۱۸ مبلغ ۶.۲ میلیون دلار بود.
فستیوال آدلاید
فستیوال آدلاید (Adelaide Festival) یکی از فستیوال‌های هنری استرالیا به شمار می‌رود. این فستیوال در مدت کوتاه برگزاری‌اش به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جشن‌ها در استرالیا شناخته شده و نگاه خیلی از افراد در سراسر دنیا را به سمت خود معطوف کرده است. مراسم و برنامه‌های مختلفی در این رویداد برگزار می‌شود، ولی عموم آن‌ها بر محوریت هنرهای تجسمی، رقص، موسیقی کلاسیک و معاصر و همچنین ادبیات هستند. این فستیوال به اندازه‌ای مورد توجه قرار گرفته است که سایر فستیوال‌های شهر آدلاید را به‌عنوان زیر مجموعه‌ی آن می‌شناسند. آدلاید اول مارس شروع شده و تا ۱۹م ماه ادامه دارد.
فستیوال بین المللی کمدی ملبورن
فستیوال بین المللی کمدی ملبورن (Melbourne International Comedy Festival) یکی از قدیمی‌ترین فستیوال‌های این شهر برای اجرای استند آپ کمدی‌های مختلف است و شامل تعداد زیادی اجرای صحنه‌ای از هنرمندان و کمدین‌های مختلف می‌شود. این فسیتوال در واقع نقطه پرتابی برای برخی کمدین‌های جوان و تازه‌کار است تا خود را از این طریق مطرح کنند.

 

بلیط قطار       خرید بلیط قطار      قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

تالین پایتخت کشور استونی

تالین پایتخت کشور استونی

 

استونی مقصدی است که هنوز خیلی در بین گردشگران شناخته شده نیست.

شهر سر سبز تالین، پایتخت کشور استونی، با جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی، فرهنگی، تاریخی و صد البته غذاهای سنتی خوش طعم، یک مقصد بکر و عالی برای شما خواهد بود. هر چند در سال‌های اخیر شاهد موفقیت‌های روز افزونی بوده و جاذبه‌های آن در حال قد کشیدن در میان مقاصد گردشگری دیگر هستند. ما در ادامه فهرستی که از ۵ جاذبه‌ مهم و دیدنی تالین تهیه کرده‌ایم را برای شما شرح می‌دهیم. خواهید دید که در میان فرهنگ، طبیعت و غذای خوب، دلایل زیادی برای بازدید از پایتخت استونی خواهید یافت!
1. کاخ کادریورگ
در حومه شهر تالین که به وسیله تراموا می‌توانید به آنجا بروید، کاخ باشکوه و زیبای کادریورگ (KADRIORG) را خواهید یافت که در دل پارکی سبز و چشم‌نواز قرار گرفته است. نمایشگاه‌های فرهنگی هنری متعددی در ساختمان مرکزی برگزار می‌شوند و فضای سبز نیز مکانی محبوب برای گشت و گذاری آرام خواهد بود. در سال ۲۰۱۱ یک باغ دلپذیر ژاپنی نیز به مجموعه اضافه شد که کاری از «ماسائو سونه» (Masao Sone) نابغه می‌باشد.
2. برج تلویزیون
اگر هوا آفتابی و صاف بود در بازدید از برج تلویزیون تردید نکنید. این بنا یک آسانسور به ارتفاع ۱۷۰ متر دارد. اگر هوا مه گرفته نباشد می‌توانید نمایی ۳۶۰ درجه از کل پایتخت استونی را تماشا کرده و از سر سبزی آن حیرت زده شوید. همچنین این نما به شما تمام مسیر رسیدن به هلسینکی را هم نشان می‌دهد. یک بازی تعاملی برای کودکان نیز در نظر گرفته شده تا به وسیله آن برخی از قسمت‌های شهر را مشخص کنند. اگر می‌خواهید شجاعت خود را امتحان کنید، توصیه می‌کنیم روی لبه بیرونی سازه راه بروید! البته با یک طناب ایمنی کاملاً حمایت می‌شوید اما اگر سرگیجه دارید از این کار اجتناب کنید.
3. ساحل پیریتا
اگر به تالین فکر کنید شاید اولین چیزی که به ذهنتان برسد دریا نباشد، اما این شهر زیبا یک منطقه ساحلی زیبا نیز دارد که با اتوبوسی از مرکز شهر قابل دسترس است. در تابستان اهالی شهر به این قسمت سرازیر می‌شوند تا در آب‌های خنک آن شنا کنند، اما دقت داشته باشید که آب‌های دریای بالتیک حتی در تابستان هم سرد هستند! در زمستان ساحل تبدیل به منظره‌ای زیبا برای قدم زدن می‌شود. دریای یخی در یک سو و افق تالین در طرف دیگر آرامش بی‌بدیلی را رقم می‌زنند.
4. موزه ک. گ. ب
این موزه کوچک اما هیجان انگیز را از دست ندهید. در طبقه بیست و سوم هتل «ویرو»، نمایشگاه کوچکی برپا شده که بازدیدکنندگان را به دوران شوروی برده و تاریخ جالب ک. گ. ب. را به آن‌ها نشان می‌دهد. می‌توانید از تور انگلیسی موجود بهره گرفته تا بازدیدتان را کامل و غنی کنید.
5. غذاهای خوشمزه!
اگر عاشق امتحان کردن غذاهای جدید و مدرن هستید شاید استونی برای شما جای مناسبی نباشد؛ اما اگر شما نیز برای غذای سالمی که طعم غذاهای قدیمی محلی را می‌دهد ارزش قائلید، می‌توانید از نان‌های خوش عطر و طعم، شاه‌ماهی و سالمون دودی و برخی غذاهای محبوب دیگر لذت ببرید. سوپ‌های عالی و سالاد تهیه شده از ماهی سالمون را نیز از دست ندهید.

آشکار است که جاذبه‌های تالین در ۵ مورد نمی‌گنجد. محله قدیمی قرون وسطایی شگفت انگیز، دیوارهای شهر، کلیساهای ارتدوکسی باشکوه، موزه‌ها و پارک‌ها از جاذبه‌های متعدد این شهر هستند.

 

 

بلیط قطار      خرید بلیط قطار      قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

معرفی بهترین شهرهای اروپا برای خرید کردن

معرفی بهترین شهرهای اروپا برای خرید کردن

 

به دلیل گرانی اجناس در خیلی از شهرهای اروپایی برخی ترجیح می‌دهند قید خرید را بزنند، اما...

با خرید از شهرهای ارزان‌تر می‌توانید هم لذت خرید را تجربه کنید هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. پس بهتر است به شهرهایی سفر کنید که در مراکز خرید اجناسی باکیفیت و در عین حال ارزان‌قیمت را به فروش می‌رسانند. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین و ارزان‌ترین شهرهای اروپا برای خرید کردن را به شما معرفی کنیم.لیسبون در پرتغال
در حال حاضر شهر لیسبون پایتخت کشور پرتغال به عنوان بهترین و محبوب‌ترین مقصد خرید در اروپا شناخته می‌شود. اگر دوست دارید چمدان خود را پر از لباس‌های باکیفیت و زیبا کنید، باید حتما سری به لیسبون بزنید. برای خرید کفش‌های زیبایی که تا چند سال بتوانید از آن‌ها استفاده کنید به ساپاتاریا دو کارمو (Sapataria do Carmo) بروید یا سری به لانیدور (Lanidor) بزنید و خریدی خوب از اجناس زیبای آن‌ داشته باشید.
منچستر، بریستول و ادینبرو در انگلستان
اگر دوست دارید هم لباس‌های مدِ روز و زیبا بخرید و هم در هزینه‌های خود کمی صرفه‌جویی کنید، می‌توانید برای خرید کردن به شهرهای منچستر، ادینبرو یا بریستول بروید. اگرچه لندن اولین گزینه‌ای است که در سفر به انگلستان به ذهن هرکس می‌رسد، اما نمی‌توان این شهر را به عنوان یک شهر ارزان برای خرید کردن معرفی کرد. پس از پایتخت بیرون بزنید و به این سه شهر زیبا بروید.
استکهلم در سوئد
استکهلم یکی از شهرهایی است که می‌توانید برای خرید کردن به آن اعتماد کنید. چه به دنبال لباس‌های شیک و مینیمال باشید و چه بخواهید یک خرید هیجان انگیز داشته باشید، در استکهلم مغازه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. اگر قصد خرید لباس‌های مدِ روز و شیک را دارید سری به منطقه‌ی سودِرمالم (Södermalm)  بزنید و فراموش نکنید خوراکی‌های خوشمزه‌ای مانند نان‌ِ هِل آن را امتحان کنید.
ریگا در لتونی
ریگا، پایتخت کشور لتونی، دارای بوتیک‌ها و مغازه‌های زیادی است که می‌توانید خریدی ارزان و باکیفیت را در آن‌ها تجربه کنید. سری به خیابان میِرا (Miera) بزنید. در این خیابان می‌توانید بهترین مغازه‌های وینتیج و قدیمی مانند اوزوالکس اون کلیِتا (Uzvalks un Kleita) را بیابید. اگر هم دوست دارید به جای اجناس قدیمی از برندهای معروف خرید کنید، سری به بوتیک‌ اسکالا (Skala) در مرکز شهر بزنید.
ورشو در لهستان
چه به دنبال عطرهای سفارشی باشید، چه لباس‌هایی از برندهای معروف دنیا که در کانسِپت استورهای جالب و با طراحی‌های خلاقانه به فروش می‌رسند، ورشو یکی از شهرهایی است که همه‌ی انتظارات شما را برآورده می‌کند. همچنین می‌توانید از بوتیک‌های وینتیج، مانند سافریپستی (Safripsti) دیدن کنید یا سری به کانسپت استورِ لیکوس (Likus) بزنید و از طرح‌های جالب و زیبای طراحان معروف خریداری کنید.
دوبروونیک در کرواسی
دوبروونیک که به یکی از مقصدهای رویاییِ سفرهای تابستانه شهرت دارد، محلی ایده‌آل برای خرید کردن هم هست. اگر قصد دارید محصولات برندهای معروف را خریداری کنید، به کانسپت استور «ماریا» بروید و اگر دوست دارید محصولی خاص‌تر بخرید که به کرواسی هم مرتبط باشد، سری به برند استارتاس (Startas) بزنید و از کفش‌های این برند خریداری کنید.
پاریس در فرانسه
پاریس به پایتخت مدِ دنیا شهرت دارد. این شهر محلی ایده‌آل برای افرادی است که عاشق دنیای مد هستند. در این شهر می‌توانید از برترین برندهای دنیا مانند دیور، شَنل، فندی، لویی ویتون و ... خرید کنید و از کانسپت استور کولِت (Collette) بازدید کنید که دیدن آن برای هر گردشگری که به پاریس می‌آید، لازم است. البته بازدید از جاذبه‌های گردشگری پاریس را فراموش نکنید.
تالین در استونی
تالین، پایتخت کشور زیبای استونی،‌ شهری است که می‌توانید هم از برندهای بین‌المللی و هم از برندهای داخلی آن خرید کنید. محصولات بیشتر برندهای مطرح جهان در بزرگ‌ترین فروشگاه تالین به نام کوابامایا (Kuabamaja) به فروش می‌رسد اما بهتر است سری هم به برندهای داخلی استونی بزنید و از محصولات آن‌ها هم دیدن کنید. اگر به «خانه‌ی مد استونی» بروید می‌توانید همه‌ی این برندها را یک جا ببینید.
ایبیزا در اسپانیا
ایبیزا یکی از معروف‌ترین شهرهای اسپانیا است. اگر به ایبیزا سفر می‌کنید، سری به محصولات برند لوئه‌وه (Loewe) در موزه‌ هنرهای معاصر بزنید که با الهام از بوتیک معروف پائولا (Paula) در ایبیزا طراحی شده است.

 

بلیط قطار      خرید بلیط قطار      قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

پارک مینیاتوری مادورودام

پارک مینیاتوری مادورودام

 

اگر برای بازدید از هلند زمان محدودی دارید و نمی‌خواهید جایی را از قلم بیندازید، به پارک «مادورودام» (Madurodam) لاهه نیز حتماً سر بزنید.

تِم پارک (پارکی با یک موضوع و ایده واحد) مینیاتوری مادورودام، واقع در لاهه در فاصله‌ای یک ساعته از آمستردام هلند بوده و برجسته‌ترین اماکن این کشور را با مقیاس ۱:۲۵ به نمایش می‌گذارد. در اینجا می‌توانید در کمتر از دو ساعت تجربه‌ای عالی و بی‌همتا را ثبت کنید. این جاذبه بزرگ هلندی که در سال ۱۹۵۲ ساخته شده، از زمان بازگشایی تا به امروز پذیرای بیش از ۱۰ میلیون نفر بوده است. نام این پارک از «جورج مادورو» (George Maduro) یک دانشجوی حقوق از «کوراسائو» (Curaçao) گرفته شد که در ارتش مقاومت هلند در برابر اشغال نازی‌ها مبارزه کرد. تمامی مدل‌های داخل پارک با نسبت ۱:۲۵ ساخته شده‌اند.کاوش در نقاط برجسته هلند و میراث تاریخی
تم پارک مینیاتوری مادورودام واقع در لاهه، در فاصله یک ساعته از آمستردام و زمین‌های کشت لاله قرار دارد. این پارک مینیاتوری محلی عالی برای کاوش در جاذبه‌های بی‌همتای هلند در مدت زمانی اندک است. مادورودام تمام داستان‌های مربوط به ساختمان‌های مینیاتوری هلندی را به صورت چند رسانه‌ای و با چیدمان‌های تعاملی برای شما شرح خواهد داد. خانه‌های زیبا، زمین‌های لاله، بازار پنیر، یک کارخانه تولید کفش چوبی، آسیاب‌های بادی، کاخ صلح و بسیاری موارد دیگر همگی در دل مادورودام جای داده شده‌اند. مادورودام صفحه لمسی‌های تعاملی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد تا بتوانند به آسانی با فعال‌سازی دستگاه توسط کارت شخصی، به تمام داستان‌های تاریخی هلند به زبان هلندی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، روسی و چینی دسترسی داشته باشند.
دربار هلند
امروزه بازدیدکنندگان مادورودام می‌توانند جدیدترین جاذبه‌ی پارک را نیز تجربه کنند: دربار هلند! دربار هلند شما را به لحظه هیجان‌‌انگیز تاریخ این کشور می‌برد: شورشیان در برابر «آلوا» (Alva) و اولین مجلس آزاد دولت در سال ۱۵۷۲. این رویدادها پایه و بنیان هلندی هستند که امروزه می‌شناسیم، کشوری که می‌توان با آزادی در آن زندگی کرد. این تجربه از سایر بخش‌هایی که در مادورودام خواهید دید متفاوت بوده و به جای اینکه با یک سازه مینیاتوری روبه‌رو شوید یک تجربه چند حسی چهار دقیقه‌ای خواهید داشت.
مکان و ساعات بازدید
فصل گردشگری جدید مادورودام مقارن با آغاز فصل گل در هلند است، اما پارک در کل طول سال به روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود. این پارک مینیاتوری زیبا در لاهه، بین مرکز شهر و «اسخیفنینگن» (Scheveningen) و در کنار جاده خروجی A12 و A44 قرار دارد. پارک مینیاتوری ۴۵۰ پارکینگ داشته و همچنین تراموا و اتوبوس شهری نیز جلو در ورودی آن توقف دارد. اگر مایل به اقامت در این نزدیکی هستید هتل‌های متعددی برای این منظور پیدا خواهید کرد. برخی از نقاط برجسته‌ای که می‌توانید در اینجا بازدید کنید، موزه ملی، بینِنهوف (محل کنونی استقرار دولت)، فرودگاه بین‌المللی اصلی هلند در آمستردام، بندر روتردام (سومین بندر بزرگ جهان)، زمین‌های لاله، آسیاب‌های بادی و خانه‌های سنتی هلند هستند.

 

 

بلیط قطار      خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

باغ زیبای کوکنهف هلند

باغ زیبای کوکنهف هلند

 

باغ گل کوکنهف در هلند هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

کوکنهوف (Keukenhof) یکی از زیباترین باغ های بهاره دنیا، با بیش از ۸۰۰ نوع گل لاله و ۷ میلیون شاخه گل در شهر «لیسه» (Lisse) کشور هلند قرار دارد. بهترین زمان برای بازید از این باغ شگفت انگیز سی و دو هکتاری در تعطیلات نوروز است چرا که با وجود طرفداران بسیار زیاد، تنها هشت هفته در بهار هر سال امکان بازدید از این باغ زیبا مهیا می شود. با نگاهی به گذشته این باغ متوجه می‌شویم کوکنهوف از قرن ۱۵ میلادی به عنوان باغی برای تهیه سبزیجات و مواد غذایی مورد نیاز قلعه تیلینگن (Teylingen) مورد استفاده قرار گرفته است. در سال ۱۹۴۹ گروهی متشکل از بیست صادر کننده‌ی گل، این مکان را به عنوان نمایشگاه دائمی گل‌های بهاره انتخاب کردند و در های باغ در سال ۱۹۵۰ به روی عموم مردم گشوده شد که با بیش از ۲۳۰ هزار بازدیدکننده در همان سال اول روبه رو شد.هر ساله گردانندگان باغ، تِم یا موضوعی را برای آن انتخاب می کنند؛ تم سال ۲۰۱۶ «عصر طلایی» بود و سال ۲۰۱۵ نیز «ونسان ونگوگ» نقاش هلندی به عنوان تم الهام بخش طراحی باغ انتخاب شده بود. تِم سال ۲۰۱۷ اما «طراحی هلندی» است. برای آماده سازی باغ، بیش از ۳۰ باغبان ماهر از تابستان (سپتامبر) قبل از بازگشایی، طراحی قسمت‌های مختلف باغ را آغاز می‌کنند. تمامی ۷ میلیون گل با دست کاشته می‌شود، که حدود۳ ماه طول می‌کشد. کمی قبل از بازگشایی در بهار چمن‌ها کاشته می‌شوند که در زمان ورود بازدیدکنندگان تازه و شاداب باشند و بالاخره در ماه مارس درهای باغ به روی علاقمندان باز می‌شود. سال ۲۰۱۷ باغ کوکنهوف از ۲۳ مارس تا ۲۱ می باز و پذیرای مهمانان خود خواهد بود. یکی دیگر از فضاهای دیدنی کوکنهوف نمایشگاه گل آن است. از آنجایی که تمام گل‌های کوکنهوف در فضای باز کاشته نمی‌شوند، نمایشگاه سرپوشیده‌ای هم برای نمایش مجموعه‌ای از گلهایی مثل ارکیده و لیلیوم(سوسن)، آنتوریوم  و… در نظر گرفته می‌شود. گل‌های این نمایشگاه هر هفته تعویض می‌شوند. همچنین در داخل فضای باغ، دریاچه، نهر، آسیاب و… فضاهای زیبا و دل انگیزی را ایجاد می‌کنند. کوکنهوف یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گذراندن یک روز بهاری در فضای باز است؛ این فرصت را از دست ندهید.

 

 

بلیط قطار      خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

فستیوال های سالیانه هلند

فستیوال های سالیانه هلند

 

در این مطلب میخواهیم شما را با فستیوال‌هایی که تاریخ و فرهنگ این کشور را به نمایش می‌گذارند آشنا کنیم.

کشور هلند به سرزمین گل‌های لاله شهرت دارد؛ اما این کشور علاوه بر گل‌های رنگارنگ لاله، میزبان فستیوال‌های رنگارنگ دیگری نیز است. هلند صرف‌نظر از شهرت خود به خاطر غنای تاریخی به تصویر کشیده شده در بناهای معماری متعدد، به لطف فستیوال‌ها و رویدادهای فراوانی که هرساله در شهرهای مختلف این کشور برگزار می‌شوند نیز مشهور است. هلندی‌ها فستیوال‌های خود را با شکوه و عظمت تمام برگزار می‌کنند. هر جهانگرد یا مسافری دوست دارد که شاهد تماشای این فستیوال‌ها باشد. فستیوال‌هایی که هرکدام در نوع خود منحصربه‌فرد هستند. این مقاله به بررسی شماری از رویدادها و فستیوال‌های هلندی می‌پردازد که نباید آن‌ها را در هنگام سفر به سرزمین گل‌ها از دست داد.1. فستیوال رژه گل ها در زوندرت
این بزرگ‌ترین فستیوال گل در جهان است. این فستیوال گل یکی از بهترین رویدادهای سالانه‌ی برگزارشده در هلند در ماه سپتامبر در شهر شگفت‌انگیز زوندرت (Zundert) به‌حساب می‌آید. تمامی نمایش‌های شگفت‌انگیز فستیوال به دست افراد داوطلب اجرا می‌شود. این داوطلب‌ها که به هملت‌ها (Hamlets) معروف هستند، گروهی از یک جامعه‌ی کوچک معماران در منطقه به شمار می‌آیند. این افراد برای تقریباً ۳ ماه متوالی سخت کار می‌کنند تا مجسمه‌های ساخته‌شده از گل را آماده و سپس راهی خیابان‌های شهر زوندرت کنند. گل‌های این فستیوال تنها یک هفته پیش از شروع رژه بر روی مجسمه‌ها نصب می‌شوند. هرساله موضوع فستیوال متفاوت است و تزئینات و مجسمه‌سازی‌ها بر اساس آن انجام می‌گیرد.
2. فستیوال تئاتر اورول در ترسخلینگ
هرساله بسیاری از هنرمندان برای نمایش استعدادهای خود در فستیوال تئاتر اورول (Oerol) در جزیره‌ی کوچک ترسخلینگ (Terschelling) دورهم جمع می‌شوند. این فستیوال که یکی از برترین رویدادهای تماماً اختصاص‌یافته به هنر تئاتر است، صحنه‌ای برای ابراز خلاقیت هر فردی است که می‌خواهد یک اجرای درخور تماشا از خود به نمایش بگذارد. می‌توان در اینجا شاهد اجراهای متعدد رقص، موسیقی خیابانی و دیگر هنرهای نمایشی بود. خاص‌ترین بخش این فستیوال این است که اجراهای متعدد یکی پس از دیگری در کنار هم برگزار می‌شوند، بنابراین اگر کسی راهی محل برگزاری این فستیوال در این جزیره برای تماشای یک اجرای رقص شود، می‌تواند در کنار اجرای رقص چند اجرای دیگر را در همان نزدیکی تماشا کند.
3. فستیوال بین المللی آتش بازی اسخیفنینگن
هرساله در ماه اوت، آسمان شهر اسخیفِنینگن (Scheveningen) نورانی شده و صحنه‌های بدیعی را در مقابل چشم بینندگان خلق می‌کند. این فستیوال درواقع یک مسابقه است که در آن گروه‌های شرکت‌کننده بر اساس اجرای زیباترین نمایش‌های آتش‌بازی قضاوت می‌شوند. اسخیفنینگن فی‌نفسه یک شهر ساحلی آرام و تماشایی است که در نزدیکی لاهه واقع شده و آتش‌بازی‌ها در آسمان آن، زیبایی این شهر را دوچندان می‌کند. این فستیوال در مدت چهار روز برگزار می‌شود و تولیدکنندگان مواد محترقه از سراسر کشور در آن شرکت می‌کنند. هر شب دو اجرا برگزار شده و در شب سوم، برنده‌ی رقابت آتش‌بازی اعلام می‌شود. کافه‌های نزدیک ساحل بهترین مکان برای لذت بردن از این نمایش‌های رنگارنگ در حین صرف یک شام لذیذ هستند.
4. فستیوال بین المللی فیلم روتردام
فستیوال بین‌المللی فیلم روتردام یکی از رویدادهای مهم فرهنگی کشور هلند برای تمامی علاقه‌مندان به دنیای سینما است. این فستیوال برخی از بهترین فیلم‌های کوتاه و بلند را به نمایش گذاشته و علاوه بر به تصویر کشیدن گوناگونی فیلم‌ها، کارگردان‌ها و مخاطبین را نیز به گفت‌وگو با یکدیگر ترغیب می‌کند. در طول این فستیوال رویدادها و اجراهای فراوانی برگزار می‌شود و مخاطبین حتی شانس دیدار و صحبت با بازیگران و فیلم‌سازان را پیدا می‌کنند. فیلم‌های محلی و بین‌المللی در اینجا به نمایش در می‌آیند و بهترین‌ها به مرحله‌ی نهایی برای شرکت در مسابقات بزرگ‌تر راه می‌یابند. این یکی از بهترین فستیوال‌هایی است که باید از سوی هر مسافری به مقصد هلند و شهر روتردام، در طول ماه‌های ژانویه و فوریه، تجربه شود.
5. فستیوال رقص آمستردام
فستیوال رقص و موسیقی آمستردام رویدادی مهم و سالانه است که در پایتخت هلند برگزار می‌شود. این فستیوال در قالب شگفت‌انگیزترین رویداد موسیقی الکترونیک برگزار می‌شود و حتی خجالتی‌ترین شرکت‌کننده‌ها نیز با آهنگ‌های اجراشده از سوی دی‌جی‌ها به رقص می‌آیند. بسیاری از دی‌جی‌های نوظهور و مشهور در این فستیوال گرد هم جمع شده و با استفاده از این فرصت، استعدادهای خود را به نمایش می‌گذارند. دکه‌های فراوانی در محوطه‌ی اطراف این فستیوال برپا می‌شود که به شرکت‌کنندگان امکان امتحان کردن غذاهای خیابانی لذیذ را می‌دهد.
6. فستیوال مو قرمزها
تمام مو قرمزهای کشور در ماه سپتامبر باهم متحد شده و این فستیوال خاص، موسوم به «روز مو قرمزها» را جشن می‌گیرند. بسیاری از موقرمزهای سراسر دنیا نیز برای تعامل و جشن گرفتن این رویداد به همتایان هلندی خود می‌پیوندند. این فستیوال یکی از عجیب‌ترین جشن‌هایی است که در شهر برِدا (Breda) در هلند اجرا می‌شود. از دیگر بخش‌های این فستیوال می‌توان به رویدادهای موزیکال، یک فشن شو، تور اسکوترسواری و دیگر برنامه‌های آن اشاره کرد. می‌توان شاهد پوشش‌های جذاب در فشن شوی این فستیوال بود یا اینکه از دیدن سایر رویدادها در خلال این روز شاد لذت برد.
7. فستیوال گرافیتی
این فستیوال یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای گرافیتی در جهان است که هرساله در هلند برگزار شده و بیش از ۲۰۰ هنرمند از هر گوشه‌ی دنیا را برای نمایش استعدادهای خود در عرصه‌ی هنر دیوارنگاری به اینجا می‌کشاند. هنرمندانی از هر نقطه‌ی دنیا نظیر استرالیا، اسپانیا، بریتانیا، ایتالیا، دانمارک، فرانسه، اتریش و آلمان به هلند می‌آیند. این فستیوال برای مدت ۱۰ روز ادامه دارد و فرصت‌های بی‌نظیری را برای تمامی علاقه‌مندان به هنر خلق می‌کند. در طول فستیوال گرافیتی، می‌توان شاهد اجرای رقص برک‌دنس، موسیقی هیپ‌هاپ، نمایش دوچرخه‌سواران بی ام اکس (BMX)، اسکیت‌بورد سواران و دیگر برنامه‌های برگزار شده از سوی مردم محلی بود.
8. روز شاه
روز شاه روزی است که مردم هلند به سلطنت رسیدن اولین پادشاه در این سرزمین را جشن می‌گیرند. اولین پادشاه هلندی در سال ۲۰۱۳ و در ماه آوریل به تخت سلطنت نشست. پیش از آن، هلندی‌ها عادت داشتند تا روز ملکه را جشن بگیرند. جشن‌های هر دو روز ملکه و پادشاه تقریباً شبیه به یکدیگر هستند و تفاوت‌های ناچیزی باهم دارند. این جشن سالانه در روز تولد شاه هلند، نباید از سوی گردشگران فراموش شود، زیرا خیابان‌های سراسر کشور بسیار پرشور و خیره‌کننده هستند. بهترین جشن‌ها در شهر آمستردام برگزار می‌شوند؛ جایی که جشن‌های بزرگ با بازارهای متعدد اشیاء عتیقه، کنسرت‌ها، پیک‌نیک‌ها و دیگر برنامه‌ها ادغام شده و صحنه‌هایی بدیع برای لذت بردن در یک مکان را خلق می‌کنند.
9. روز یادبود و روز آزادی
روز یادبود و روز آزادی دو روز مهم برای به خاطر سپردن جنگ جهانی دوم در هلند هستند. برنامه‌های بزرگداشت این روزها با مراسم رسمی در روز چهارم مه، به‌عنوان نمادی از احترام برای تمامی جان‌باختگان هلندی در این جنگ، آغاز شده و در روز بعدی نیز با رویدادهای بزرگی نظیر جشنواره‌ی روباز موسیقی پاپ دنبال می‌شوند. 
فستیوال‌های موسیقی پاپ در روز آزادی در وسعت عظیمی در مکان‌هایی چون وسترگاسفابریک (Westergasfabriek) در آمستردام، مالیفِلد (Malieveld) در لاهه و پارک ترانسویک (Transwijk) در اوترخت برگزار می‌شوند. شهرهایی چون روتردام، هارلِم (Haarlem)، دِن بوخ (Den Bosch) و خرونینگن (Groningen) نیز میزبان دیگر فستیوال‌های مهم این روز هستند.10. روز ملی آسیاب ها
هرساله در روز ملی آسیاب‌ها در دومین شنبه‌ی ماه مه، تقریباً تمامی آسیاب های بادی هلند (و حتی آسیاب‌های آبی) به گردش درمی‌آیند و درب بیش از ۹۵۰ آسیاب به روی عموم باز می‌شود. انتظار انواع پنکیک‌ها، بازی‌های مخصوص کودکان، تورهای دوچرخه‌سواری، نمایشگاه‌های مرتبط با آسیاب‌ها و میهمانی‌ها در این روز را داشته باشید. 
هلند به خاطر آسیاب‌های بادی خود شهرت فراوانی دارد؛ البته این شهرت تنها به خاطر تعداد فراوان این آسیاب‌ها نیست، بلکه آن‌ها نمادی از نبرد مردم هلند با آب‌های دریا نیز محسوب می‌شوند (برخی از نقاط هلند پایین‌تر از سطح دریا قرار دارند). هلند در حال حاضر ۱۰۴۸ آسیاب بادی و ۱۰۸ آسیاب آبی دارد. قدمت کهن‌ترین آسیاب هلند به سال ۱۴۵۰ میلادی بازمی‌گردد.11. روز قلعه ها
روز قلعه‌ها هرساله در هلند در دوشنبه‌ی سفید، درست ۵۰ روز پس از یکشنبه‌ی عید پاک، برگزار می‌شود. در سراسر هلند، از خرونینگن گرفته تا ماستریخت (Maastricht)، بیش از ۱۲۰ قلعه، خانه‌ی روستایی و عمارت‌ وجود دارد که در این روزِ به‌خصوص درهای خود را به روی عموم می‌گشایند. بسیاری از قلعه‌های هلند از قبل این کار را کرده‌اند، اما در روز قلعه‌ها، بناها و دژهای اختصاصی که حالا موقتاً کاربرد اقتصادی پیدا کرده‌اند نیز به محلی برای تفریح مردم تبدیل می‌شوند.
12. کوکنهوف
کوکنهوف بدون شک مشهورترین باغ در هلند است. میلیون‌ها گل رنگارنگ در این پارک زیبای هلندی، از اواخر ماه مارس تا اواسط ماه مه، گل داده و موجب حیرت همگان می‌شوند. کوکنهوف به معنای «باغ آشپزخانه» است و از قرن پانزدهم میلادی تا به امروز فضایی به مساحت ۳۲ هکتار را پوشش می‌دهد. این روزها کوکنهوف به‌طور سالانه میزبان ۸۰۰,۰۰۰ هزار بازدیدکننده است.
13. کارناوال
کارناوال، این رویداد خیابانی بزرگ قبل از شروع ایام روزه‌داری مسیحیان، اتفاقی مهم در تقویم برخی از نقاط هلند است. اگر به شهرهای جنوبی این کشور نظیر بردا، دن بوخ، تیلبورگ (Tilburg) و ماستریخت سفر کنید، می‌توانید از جشن‌های پرانرژی و رنگارنگ این کارناوال لذت ببرید. برای مثال، کارناوال ماستریخت نمونه‌ای از مراسم پرشور و رنگارنگ خیابانی با لباس‌های شگفت‌انگیز همراه با یک رژه است. 
در ماه جولای نیز یک کارناوال دیگر به شیوه‌ی منطقه‌ی کارائیب در هلند برگزار می‌شود؛ کارناوال تابستانی روتردام به دنبال برگزاری یک رویداد چندفرهنگی به‌منظور ترویج سنت‌های حوزه‌ی دریای کارائیب و آمریکای لاتین در هلند است. باوجود هزاران رقصنده، گروه‌های موسیقی، طبل‌زن‌ها و حتی ملکه‌ی مخصوص کارناوال روتردام، این رژه‌ی خیابانی و رویدادهای جانبی آن حالا در میان محبوب‌ترین فستیوال‌های شهر روتردام قرار دارند.14. فستیوال نور در مرکز آمستردام
فستیوال نور در آمستردام، یک رویداد هنری سالانه است. هنرمندان، معماران و طراحان نور از سراسر جهان آثار هنری خلق‌شده‌ی خود از جنس نور را به این فستیوال می‌آورند. این آثار هنری در دو خیابان مجاور هم قرار می‌گیرند. هر خیابان تِم مخصوص به خود را داشته و مجموعه‌ای از آثار هنری منحصربه‌فرد را به نمایش می‌گذارد.
15. روز میراث
درهای بناهای یادبود آمستردام برای مدت دو روز در طول این فستیوال به روی عموم گشوده می‌شوند. این تنها فرصت ممکن برای دیدار از داخل قلعه‌ها، کاخ‌ها، خانه‌های روستایی قدیمی، خانه‌های لوکس در کنار کانال‌ها و حتی کارخانه‌های فراموش‌شده است. حدود ۴۰۰۰ ساختمان و محوطه‌ی تاریخی در این ایام در سراسر هلند برای بازدید در دسترس عموم قرار می‌گیرند.
16. رژه سینترکلاس
رژه‌ سینترکلاس (Sinterklaas Parade) یا سنت نیکلاس، به یاد سنت نیکلاس، قدیس حافظ کودکان و شخصیتی مهم در هلند، برگزار می‌شود. این فستیوال سالانه در هلند معمولاً از اواسط نوامبر تا اوایل دسامبر جریان دارد و با یک رژه‌ی رنگارنگ در سراسر آمستردام همراه است. 
سنت نیکلاس همراه با دستیاران خود، شروع این فستیوال را با سوار شدن بر یک قایق بخار در امتداد رود آمستل (Amstel) و پیاده شدن در کنار موزه‌ی دریانوردی اعلام می‌کند. او سپس راه خود را به‌سوی میدان دام در پیش می‌گیرد؛ جایی که تماشاگران خود را برای تماشای یک رویداد پرشور همراه با نمایش‌های آکروباتیک، اجراهای زنده‌ی موسیقی و گرفتن کلوچه‌های خوش‌طعم از زوارت پیت‌ها (Zwarte Pieten) آماده کرده‌اند. این فستیوال در میان کودکان بسیار محبوب است، زیرا آن‌ها در روز پایانی این رویداد از سنت نیکلاس هدایایی را دریافت می‌کنند.

 

بلیط قطار      خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

شهربازی‌های معروف هلند

شهربازی‌های معروف هلند

 

هیجان انگیزترین شهربازی های هلند که شما را حیرت زده می کند.

چه به همراه یک فرد بی‌باک و نوجوان ماجراجو به هلند سفر کنید و چه با کودکان خردسال، در هر صورت می‌توانید تِم پارک‌های سرگرم‌کننده‌ی گوناگونی در سراسر این کشور بیابید. در ادامه با فهرستی متنوع از شهربازی‌های معروف هلند آشنا خواهید شد که صدها جاذبه مانند ترن هوایی‌‌های فوق‌العاده هیجان‌انگیز، سواری‌های با تم افسانه‌ی پریان و بازی‌های عجیب و جالب دیگر را در بهترین تم پارک‌های هلند به شما معرفی می‌کند. با ما همراه باشید.۱. ولیبی هلند
معتادان آدرنالین باید حتماً سری به «ولیبی هلند» (Walibi Holland) بزنند چرا که هیچ پارکی در هلند به این اندازه ترن هوایی در خود ندارد. «جالوت» (Goliath)، پرسرعت‌ترین سواری بوده و «بدون جاذبه» (Gravity Lost) سواری دیگری است که همانطور که از نامش پیداست سقوطی آزاد را با آن تجربه خواهید کرد. به غیر از جاذبه‌های نفس‌گیر و با سرعت بالا در این پارک می‌توانید سواری‌های خانوادگی زیادی را هم بیابید و به همراه کودکان از آن‌ها لذت ببرید.
۲. افتلینگ
«افتلینگ» (Efteling) در واقع چندین سال قبل از «دیزنی‌لند» (Disneyland) اصلی به وجود آمده و یکی از قدیمی‌ترین تم پارک‌های دنیا محسوب می‌شود. با این حال این قلمروی فانتزی هنوز مشتریان خود را شگفت‌زده می‌کند و چندین سواری پرهیجان مانند ترن هوایی ۳۷.۵ متری زیرآبی به نام «بارون ۱۸۹۸» (Baron 1898) و حتی یک ترن هوایی چوبی مدل قدیمی دارد. جاذبه‌های تفریحی افتلینگ از این نوع بی‌شمار هستند و علاوه بر آن‌ها، مرکز عجایب کودکان این پارک توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. جنگل افسانه‌ای که کاراکترهای انیمیشن‌های معروف در اندازه‌ی طبیعی در آن ساخته شده‌، از بخش‌های معروف و پرطرفدار آن شناخته می‌شود.
۳. مادورودام
به جرأت می‌توان گفت بیشتر اوقات فراغت تابستانی هلندی‌ها در پارک مینیاتوری «مادورورام» (Madurodam) در «اسخیفینگن» (Schevingen) سپری می‌شود. از زمان بازگشایی این پارک در سال ۱۹۵۲، ده میلیون نفر از آن بازدید کرده‌اند. این پارک هزاران مدل از شهرها و جاذبه‌های مشهور هلند مانند «قصر سلطنتی دام»، «خانه‌های پارلمان دن هاگ» و مزارع مشهور لاله‌ی «نورد هلند» را به نمایش می‌گذارد. گفتنی است بدانید این پارک تمام درآمد خود را صرف امور خیریه می‌کند.
۴. اترکتی پارک اسلاخرن
«اترکتی‌پارک اسلاخرن» (Attractiepark Slagharen) جاذبه‌های هیجان‌انگیز بی‌شماری دارد اما بیشتر مردم هلند به خاطر باغ وحش اسب پونی به آن می‌روند، به خصوص اینکه خاطره‌ی سواری بر آن‌ها در حافظه‌ی کودکی اغلب هلندی‌ها می‌درخشد. به غیر از تماشای زندگی جذاب پونی‌ها، سرسره آبی، ترن هوایی و سرگرمی‌های مرسوم دیگر در اسلاخرن مهیا است.
۵. دانرل
قورباغه عروسکی پارک «دانرل» (Duinrell) یا «ریک د کیکر» (Rick de Kikker) به یکی از نمادهای برجسته‌ی تابستان هلندی‌ تبدیل شده و با سواری‌های متنوع مانند ترن هوایی مناسب برای کودکان به نام «کیکراختبان» (Kikkerachtbaan) بازدیدکنندگان را سرگرم می‌کند. دانرل یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی منطقه‌ی «بنلوکس» (benelux) را در خود دارد که مجموعه‌های متنوعی از سرسره‌های هیجان‌انگیز را شامل می‌شود.
۶. اوونتورن پارک هلندورن
بیش از سی سواری در پارک «اوونتورن‌پارک هلندورن» (Avonturenpark Hellendoorn) در انتظار بازدیدکنندگان است. ترن هوایی چرخشی «لانه اژدها» (DrakenNest) و کُنده‌سواری «آبشار وحشی» (Wild Waterval) از پرطرفدارترین آن‌ها هستند. غیر از این سواری‌های پرطپش، ۱۱ سرسره آبی استثنائی به همراه تفریحات آبی دیگر در این پارک اوقات خوشی برای مردم فراهم می‌کنند.

 

بلیط قطار      خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

نقاشان معروف هلندی

نقاشان معروف هلندی

 

اگر شما هم به هنر و به خصوص نقاشی علاقه‌مند هستید، احتمالاً می دانید که کشور هلند، نقاشان برجسته و معروفی را به دنیا معرفی کرده است.

کشور هلند، نقاشان ماهری از «هیرونیموس بوش» گرفته تا «رامبراند» و «فرمیر» را به خود دیده که بعضی از آثار بی‌نظیر تاریخ را مدیون آن‌ها هستیم. اما هنرمندان این کشور فقط به همین چند مورد محدود نمی‌شوند و در ادامه قصد داریم دوستداران هنر را با 10 مورد از استادان نقاشی معروف هلندی بیشتر آشنا کنیم.1. رامبراند
شاید بتوان «رامبراند» (Rembrandt) را یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین نقاشان طول تاریخ به حساب آورد که در اوایل قرن 17 میلادی و در دوران طلایی هنر در هلند زندگی می‌کرد. او استاد سایه روشن است و صداقت عجیب و غریبی در کارهایش دیده می‌شود. حکاکی‌ها و صحنه‌هایی که از کتاب مقدس کشیده نیز جزو آثار درجه یک او به شمار می‌روند؛ اما شناخته‌شده‌ترین آثار و به نوعی میراث او، تصاویری است که از خودش کشیده و اگر این نقاشی‌ها را به ترتیب و پشت سر هم نگاه کنید، اثر ناراحت‌کننده‌ی گذر زمان‌ بر چهره‌ی او را به راحتی می‌توان تشخیص داد. اگر قصد سفر به آمستردام را دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری هم به خانه رامبراند بزنید که امروزه به موزه تبدیل شده است.
2. یوهانس فرمیر
مهارت «یوهانس فرمیر» (Johannes Vermeer) نیز مانند بسیاری از نقاشان دوران طلایی هنر، در استفاده از نور و وفاداری در به تصویر کشیدن آن بر روی بوم نقاشی بود. این موضوع را به بهترین شکل می‌توان در برجسته‌ترین اثر او، یعنی «دختری با گوشواره‌ی مروارید» (Girl with a Pearl Earring) مشاهده کرد که بازی نور بر روی لباس و انعکاس درخشان گوشواره، این اثر را در شمار شاهکارهای هنر غرب قرار داده است. البته فرمیر در زمان خودش آنطور که باید و شاید شناخته نشد؛ اما امروزه بدون شک در شمار استادان قدیم نقاشی قرار دارد. در بیشتر آثار برجسته‌ی فرمیر از پنجره استفاده شده و او به کمک دوربین تاریکخانه‌ای که در اواسط قرن 17 میلادی در هلند راه پیدا کرده بود، نور را با مهارت از  پنجره‌ها عبور می‌داد که این شیوه تا قبل از این دوره رواج نداشت.
3. پیتر بروگل
«پیتر بروگل» (Pieter Bruegel the Elder)، بین سال 1525 تا 1569 میلادی زندگی می‌کرد و در دوران او، سبک و سیاق ایتالیایی در نقاشی رواج داشت. بروگل، این عرف را به چالش کشید و بیشتر در تلاش بود تا به دوران گوتیگ «هیرونیموس بوش» برگردد. در واقع، تأثیر هیرونیموس بوش را به وضوح می‌توان در آثار اولیه‌ی پیتر بروگل مشاهده کرد که به مرور زمان و با تغییراتی که به واسطه‌ی افرادی مثل مارتین لوتر در برهان‌های اخلاقی مسیحیت به وجود آمد، این تأثیر نیز کمتر شد. بروگل بعد از آن، تکنیکی به خصوص را در پیش گرفت که در آن، طبیعت و انسان در هماهنگی کامل قرار دارند و دامنه‌ی طبیعت و شخصیت منحصر به فرد هر شخص در این شیوه حفظ می‌شود.
4. یان آستین
«یان آستین» (Jan Steen)، بیشتر در نقاشی واقع‌نما تبحر داشت و صحنه‌هایی از زندگی روزمره را به تصویر می‌کشید. این شیوه بعد از نقاشی حماسی و پرتره، مقام سوم را در آن دوره به خود اختصاص داده بود و یان آستین، مزاح و شوخ‌طبعی را نیز به این سبک اضافه کرد که قبلاً حالتی معقول و بسیار جدی‌تری داشت. او همچنین تلاش کرد تا صحنه‌های مختلف زندگی را با همان نامنظمی و هرج و مرج عادی‌اش به تصویر بکشد؛ تا جایی که این موضوع در زبان هلندی به یک ضرب‌المثل تبدیل شده و در موقعیت‌هایی استفاده می‌کنند که صحنه در عین پویایی و سرزنده بودن، به همان اندازه نیز آشفته است.
5. هیرونیموس بوش
«هیرونیموس بوش» (Hieronymus Bosch)، نقاش ماهر و بی‌همتایی بود که بین سال 1450 تا 1516 میلادی زندگی می‌کرد. او در عین واحد، هم استاد توازن و هارمونی و هم نقاشی ترسناک به حساب می‌آمد و این موضوع را بیش از هر اثر دیگر او می‌توان در نقاشی «باغ لذت دنیوی» (The Garden of Earthly Delights) دید. این صحنه از سمت چپ با بهشت و از سمت راست با جهنم احاطه شده و حتی در قالب هزاران کلمه هم نمی‌توان این اثر بی‌نظیر و خوفناک را وصف کرد. این نقاشی، اثری غیرمتعارف در تکامل هنر کشور هلند به شمار می‌رود و در طول تاریخ، نقاشان بزرگی همچون سالوادور دالی و فرانسیسکو گویا و کارگردان معاصر آمریکایی، یعنی دیوید لینچ را تحت تأثیر قرار داده است.
6. لوکاس فان لیدن
«لوکاس فان لیدن» (Lucas van Leyden) از هم‌دوره‌های هیرونیموس بوش بود و به همان اندازه و به نوبه‌ی خود بنیاد شکن محسوب می‌شود. او یکی از اولین نقاشان هلندی به حساب می‌آید که در ژانر نقاشی واقع‌نما شروع به فعالیت کرد و در دوره‌ای که بیشتر، ثروتمندان به هنر دسترسی داشتند، نقاشی‌های حکاکی شده‌ی او نقش مهمی را در شناساندن سبک نوظهور هلندی به جهان بازی می‌کرد. از این نظر، همان اندازه که «آلبرشت دورر» (Albrecht Dürer) برای کشور آلمان حائز اهمیت است، لیدن نیز به همان میزان برای هلند با ارزش می‌باشد.
7. فرانس هالس
بسیاری از آثار معروفی که بعد از «فرانس هالس» (Frans Hals) به وجود آمدند، تولد خود را مدیون این نقاش هستند. طرز قلمزنی آزاد این نقاش در هیچ‌کدام از دوره‌های قبل از او دیده نشده و در این روش، حرکات فرد نقاشی شده واقعی‌تر و به نوعی زنده‌تر به نظر می‌رسد. در واقع می‌توان گفت که خودنگاره‌ی رامبراند بدون وجود معروف‌ترین نقاشی فرانس هالس، یعنی «شوالیه‌ی خندان» (Laughing Cavalier)، نمی‌توانست به پرستیژ و شهرت امروزی‌اش دست پیدا کند.
8. هندریک تر بروخن
«هندریک تر بروخن» (Hendrick ter Brugghen) با پیروی از مکتب «اوترخت کاراواجو»، تأثیر متقابل نور و سایه را وارد نقاشی کرد و این‌گونه بود که سبک مخصوص کاراواجو، هنرمند معروف اهل کشور ایتالیا وارد هلند شد. بروخن بیشتر در زمینه‌ی نقاشی‌های حماسی فعالیت می‌کرد و لطافت و جنب و جوش را به سنت‌های قدیمی‌تر نقاشی آورد. او بین سال 1588 تا 1629 میلادی زندگی می‌کرد و هرچند که دوران کاری او کمتر از 10 سال طول کشید، اما این دهه از اهمیت بالایی در نقاشی هلندی برخوردار است و تأثیرات آن را می‌توان در دهه‌های بعد و به خصوص در آثار فرمیر مشاهده کرد.
9. ویلم کاف
«ویلم کاف» (Willem Kalf) در قرن 17 میلادی زندگی می‌کرد و در آن دوران، نقاشی از اشیای بی‌جان طبق رتبه‌بندی سنتی در پایین‌ترین درجه قرار داشت. با این حال به ویلم کاف در عصر دموکراتیک ما و به دلیل تکنیک بی‌نظیر او در به تصویر کشیدن نور، لقب «فرمیر طبیعت بی‌جان» را می‌دهند. او مهارت خود را با کشیدن اشیای درخشنده و تجملی به نمایش می‌گذاشت و از بهترین اثر او، یعنی «طبیعت بی‌جان با خرچنگ و ظرف شاخ نوشیدنی و لیوان» (Still Life with Lobster, Drinking Horn and Glasses) در نگارخانه ملی لندن نگهداری می‌شود.
10. راشل رویش
«راشل رویش» (Rachel Ruysch) نیز در نقاشی از طبیعت بی‌جان فعالیت داشت و کار خود را به گل‌ها اختصاص داده بود. بیشتر آثار خانم‌های دوره‌های قبل از او ناشناخته باقی مانده‌اند و برخلاف آن‌ها، نقاشی‌های راشل رویش به شهرت جهانی رسید. در کارهای او می‌توان تأثیر متقابل نور و سایه را مشاهده کرد که درنهایت ظرافت و با استفاده از رنگ‌های زنده کشیده شده است؛ درست همان‌طور که از هنر عصر طلایی هلند انتظار می‌رود.

 

بلیط قطار      خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

غذاهای سنتی پورتو

غذاهای سنتی پورتو

 

شهر پورتو بین دریا و کوه‌ها واقع شده و آشپزی رایج در این شهر نیز از این موقعیت جغرافیایی تأثیر پذیرفته است.

در پورتو با ترکیبی از غذاهای دریایی، گوشت قرمز و همچنین انواع سوپ و خوراک روبه‌رو خواهید شد. کشور پرتغال همان‌قدر که بناهای تاریخی بی‌شمار و طبیعتی زیبا برای ارائه به گردشگران خود دارد، غذاهای آن نیز به همان اندازه قابل توجه هستند. معمولاً از سیر و سس فلفل قرمز به نام «پیری پیری» برای طعم دادن به غذاهای پرتغالی استفاده می‌شود. منوی بیشتر رستوران‌ها در این کشور، ترکیبی از گوشت، غذای دریایی و سبزیجات هستند؛ اما می‌توان گفت که هر شهر و هر منطقه، تخصص منحصر به‌فرد خود را در پخت هر غذا دارد. امروزه افراد بسیاری از سراسر دنیا به این کشور کوچک سفر می‌کنند و یک حقیقت بر همگان روشن است: غذاهای پرتغالی بی‌نظیر هستند! ۵ غذایی که در ادامه برایتان آورده‌ایم، شاهدی بر این موضوع بوده و پیشنهاد می‌کنیم در سفر به دومین شهر بزرگ پرتغال یعنی پورتو، این غذاها را از دست ندهید.۱. کالدو ورده
کالدو ورده (Caldo Verde)، غذای ساده اما خوشمزه‌ای است که آن را با نام سوپ سبزیجات نیز می‌شناسند. البته مخلفات آن فقط به سبزیجات محدود نمی‌شود و معمولاً از چوریزو (chouriço) برای طعم دادن به آن استفاده می‌کنند. همچنین به کمک پوره‌ی سیب زمینی به این غذا غلظت می‌بخشند و همانند بسیاری از غذاهای پرتغالی دیگر، با سیر به آن طعم می‌دهند. یک یا دو کاسه از این سوپ داغ و سالم و خوشمزه هم شکمتان را سیر کرده و هم حس چشایی‌تان را راضی نگه می‌دارد!
۲. تریپاس امودا دو پورتو
مگر می‌شود عاشق غذا باشید و در سفر به شهر پورتو، غذای همنام آن را نچشید؟ تریپاس اَمودا دو پورتو (Tripas à Moda do Porto) که می‌توان آن را به «سیرابی شیردان پورتو» ترجمه کرد، از جمله غذاهایی به حساب می‌آید که ماجرایی در پشت آن نهفته است. «هِنری دریانورد»، جهانگردی پرتغالی بود و ظاهراً وقتی برای یکی از سفرهای اکتشافی خود آماده می‌شد، از مردم کمک خواست و شروع به جمع‌آوری آذوقه از اهالی پورتو کرد. مردم این شهر نیز بخشندگی و سخاوت را در حق او تمام کردند؛ به طوری‌که تنها خوراکی که برای خودشان باقی ماند، دل و روده‌ی حیوانات بود. در نتیجه غذایی به نام سیرابی شیردان پورتو به‌وجود آمد. این غذا امروزه به همراه حبوبات، سوسیس و سبزیجات سرو می‌شود و به قدری معروف شده است که به مردم این شهر، لقب تریپیروس (Tripeiros) به معنی «سیرابی خورها» می‌دهند!
۳. فرانسزینیا
تقریباً هیچ غذای را در پورتو پیدا نخواهید کرد که به اندازه‌ی فرانسزینیا (Francesinha) شهرت داشته باشد. این غذا، شکل تغییر یافته‌ی ساندویچ فرانسوی است و ابتدا در سال ۱۹۶۰ میلادی رواج پیدا کرد. البته این غذا به گیاهخواران توصیه نمی‌شود؛ زیرا این ساندویچ را با ۴ یا ۵ نوع گوشت مختلف پر می‌کنند و با پنیر و سس مخصوص می‌پوشانند. اگر برایتان سؤال پیش آمده که از چه موادی در سس آن استفاده می‌کنند، پاسخ این است که هنوز هیچکس نمی‌داند! ظاهراً هر آشپز، راز مخصوص به خودش را در تهیه‌ی این سس دارد. بسیاری از رستوران های شهر پورتو ادعا می‌کنند که بهترین و خوشمزه‌ترین فرانسزینیا متعلق به آن‌ها است. بنابراین برای انتخاب میان آن‌ها می‌توانید شانسی عمل کرده یا از مردم محلی کمک بگیرید.
۴. خورش پرتغالی
خورش پرتغالی یا همان کوزیدو اَ پورتوگیز (Cozido à portuguesa)، صرف‌نظر از اینکه کدام نوع آن را و در کدام منطقه از شهر امتحان می‌کنید، معمولاً در فهرست غذاهای مورد علاقه‌ی مردم قرار می‌گیرد. کوزیدو، نوعی خورش است که با انواع و اقسام گوشت‌ها تهیه شده و در کنار کلم، هویج، پیاز و سیب زمینی سرو می‌شود. البته هر شهر، روشی مخصوص به خود را برای سرو این غذا دارد که آن را از سایر شهرها متمایز می‌کند.
۵. باکالو کم ناتاس
ماهی کاد یا همان باکالو (Bacalhau)، معروف‌ترین نوع ماهی در آشپزی پرتغالی به‌حساب می‌آید و صدها روش برای پخت آن وجود. جوشاندن و کبابی کردن از جمله روش‌های رایج تهیه‌ی این ماهی به‌شمار می‌روند؛ اما از روش پختن و تنوری کردن نیز می‌توان کمک گرفت. ماهی کاد با خامه یا همان باکالو کُم ناتاس (Bacalhau com Natas)، نمونه‌ای عالی از غذای پخته شده با استفاده از این ماهی است که البته پخت آن طول می‌کشد و معمولاً آن را کمتر از غذاهای دیگر درست می‌کنند. بنابراین اگر کسی این غذا را به شما تعارف کرد، بهتر است دست رد به سینه‌ی او نزنید!

 

بلیط قطار      خرید بلیط قطار      قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

بهترین غذاهای پرتغال

بهترین غذاهای پرتغال

 

غذا‌های دریایی از مهم ترین غذاهای سنتی مردم پرتغال به شمار می‌رود.

کشور پرتغال در گذشته سرزمین‌هایی بسیاری را تحت استعمار خود درآورده بود و همین امر باعث شد تا علاوه بر تاثیرپذیری فرهنگی، رژیم غذایی مردم آن مناطق مخالف بر روی پرتغالی‌ها تاثیر بسزایی بگذارد. انواع ماهی‌ با روش‌های طبخ متفاوت در همه‌ی رستوران‌های این کشور سرو می‌شوند. همچنین غذاها و دسرهای زیادی هم وجود دارد که با مزاج گردشگران سازگار است. در ادامه برترین خوراکی‌هایی که باید در این کشور امتحان کنید را به شما معرفی می‌کنیم.1. آلیرا د میراندلا
«آلیرا د میراندلا» (Alheira de Mirandela) نوعی سوسیس مرغ و یکی از ارزان‌ترین و رایج‌ترین غذاهای پرتغالی است که تاریخچه‌ی جالبی دارد. زمانی‌ که یهودیان در سال 1495 از پرتغال اخراج شدند، عده‌ای از آنها در شمال‌شرقی این کشور پنهان بودند و در آنجا به صورت پنهانی به اجرای آداب دینی خود پرداختند، در حالی‌ که تظاهر می‌کردند که به مذهب کاتولیک روی آورده‌اند. یکی از روش‌ها این بود که آنها تظاهر به درست‌ کردن و خوردن سوسیس کنند تا همه به این باور برسند که آن‌ها دیگر غذای خود را بر اساس شریعت یهود آماده نمی‌کنند.
2. باکالیائو
ماهی کاد یا «باکالیائو» (bacalhau) در پرتغال چیزی فراتر از یک ماهی سنتی است؛ به طوری‌ که به آن لقب «دوست وفادار» (the faithful friend) داده‌اند و در شب جشن سال نو سرو می‌شود. این غذای کلاسیک با دستور پخت‌های مختلفی طبخ می‌شود که معروف‌ترین آن‌ها از ترکیب پیاز، چیپس، زیتون، جعفری، تخم مرغ و ماهی کاد پخته می‌‌شود و در پرتغال به آن «باکالیائو» می‌گویند.
3. کالدرادا دئینگیاس
«آویرو» (Aveiro) منطقه‌ای بین «پورتو» (Porto) و «کویمبرا» (Coimbra) است که به خاطر مارماهی‌های خود بسیار مشهور است.این ماهی معمولاً به‌ صورت سرخ شده یا در سوپ استفاده می‌شود. اهالی سواحل «مورتوسا» (Murtosa) که در نزدیکی «آویرو» قرار گرفته، نوعی خورش با مارماهی و زعفران و فلفل درست می کنند که بسیار خوشمزه است.
4. کاتاپلانا د ماریسکو
«کاتاپلانا» (Cataplana de Marisco) نوعی خورش دریایی است که آن را در تابه‌ی مسی می‌پزند و معمولاً همراه برنج و چیپس سرو می شود. بهترین مکان برای امتحان کردن این غذا دهکده‌ی «پورتو براندئو» (Porto Brandão) است که فاصله‌ی اندکی تا لیسبون دارد و درست آن طرف رودخانه قرار گرفته‌ است. بیشتر محلی‌ها برای رسیدن به این منطقه سوار قایق می‌شوند که به این صورت هم می‌توانند از مناظر باشکوه اطراف لذت ببرند و هم از این غذای خوشمزه استفاده کنند.
5. فرانسزینیا
غذای اصلی شهر پورتو «فرانسزینیا» (francesinha) است که از دو برش نان تشکیل شده و با استیک، سوسیس و «چوریتز» (chorizo) پر می‌شود و روی آن پنیر «ادام» (Edam) آب شده می‌ریزند و در سسی تند که با گوجه‌‌ فرنگی تهیه شده، قرار می‌دهند و همراه سیب زمینی سرو می‌کنند. در صورت تمایل می‌توانید یک عدد تخم مرغ نیمرو روی کل آن داشته باشید.
6. پورکو پرتو
پورکو پرتو (Porco Preto) از گوشت قرمز محلی جزیره‌ی «ایبری» (Iberian) تهیه شده و بیشتر در مرکز و جنوب پرتغال و اسپانیا یافت می‌شود. ژامبون‌های دودی که با گوشت قرمز تهیه می‌شود و معمولاً آن را با سالاد و چیپس سرو می‌کنند، عطر و طعم بی نظیری دارد. بهترین رستوران‌ها برای لذت بردن از این غذای خوشمزه در اطراف مزارع «آلدنجو» (Alentejo) واقع شده‌اند. 
7. پولوُ اَلاگارئیرو
طعم‌دار کردن غذاها یک روش معمول در پرتغال است، یکی از غذاهایی که با روش طعم‌دار کردن درست می‌شود «هشت پا در روغن زیتون» (polvo à lagareiro) است. در این غذا یک هشت پا به طور کامل پخته شده و سپس روی اجاق در مقادیر زیادی سیر و روغن زیتون برشته می‌شود. در همه‌ی شهرهای پرتغال رستورانی وجود دارد که این غذا را سرو می‌کند.

 

 

بلیط قطار      خرید بلیط قطار      قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

معرفی غذاهای نپال

معرفی غذاهای نپال

 

غذاهای نپالی از کشورهای همسایه مانند هند، چین و تبت تأثیر زیادی گرفته‌اند و امتحان کردن آن‌ها را طی بازدید توصیه می‌کنیم.

برای آشنایی بیشتر با غذاهای برتر نپال در این مقاله با ما همراه باشید. آشپزی نپالی مواد اولیه متنوع، تکنیک‌ها و ویژگی‌های مختلفی را از کشورهای همسایه وام می‌گیرد، اما تاریخ غذایی این سرزمین کوچک برای خود شاخصه‌های بی‌همتایی هم دارد. در این مقاله تلاش کردیم شما را با برخی از معروف‌ترین غذاهای کشور نپال آشنا کنیم تا بتوانید تجربه غذایی موفق و خوشایندی را برای خود رقم بزنید. کشور نپال در نواحی هیمالیا قرار داشته و مردمش فرهنگ‌ها و پیش زمینه‌های گوناگونی دارند. این تنوع در آشپزی آن‌ها نیز کاملاً منعکس می‌شود. غذاهای نپالی معمولاً سالم‌تر از بقیه غذاهای جنوب آسیایی هستند و بیشتر بر روی استفاده کمتر از چربی و بیشتر کردن سبزیجات، گوشت بدون چربی، سالاد و مواد اولیه خشک شده تمرکز دارند. اگر چه تأثیرات شدید کشورهای همسایه مانند هند، چین و تبت به خوبی در نپال دیده می‌شود، این کشور کوهستانی مرزهای خود را تا دهه ۱۹۵۰ به روی خارجی‌ها باز نکرد. این عامل به علاوه حمل و نقل و سختی‌های تجارت به خاطر موقعیت جغرافیایی باعث تأکید بر استفاده از مواد اولیه بومی در غذاهای نپالی شده است.برخی از مواد رایج غذاهای نپالی، عدس، سیب زمینی، گوجه فرنگی، زیره، گشنیز، فلفل، سیر و روغن خردل هستند. البته چیزی مانند سیب زمینی بیشتر در جوامع «نِوار» (Newar) هیمالیا و منطقه «پاهار» (Pahar) شهرت و محبوبیت دارد. ماست هم در بین نپالی‌ها مشهور بوده و بیشتر برای کمک به سلامتی و خو گرفتن با طبیعت آن را در کنار غذاهای اصلی، داخل دسرها یا نوشیدنی‌ها استفاده می‌کنند. اگر چه پیدا کردن غذاهایی که صد در صد نپالی باشند خیلی کار آسانی نیست، اما تلاش کردیم در ادامه معروف‌ترین غذاهایی که باید در این سرزمین امتحان کنید را گرد آوریم.1. پولائو
برنج یکی از مهم‌ترین ارکان غذاهای نپالی محسوب می‌شود که البته این امر را در سایر غذاهای آسیایی هم می‌توان مشاهده کرد. غذای برنج سرخ شده «پولائو» (Pulao) که آن را به «پیلاف و پیلائو» (Pilaf and Pilau) نیز می‌شناسند در بین مردم محلی و گردشگران به یک اندازه محبوب است. پولائوی سبزیجات یکی از گونه‌های رایج این غذا بوده که می‌توانید آن را در سرتاسر کشور پیدا کنید. پولائوی سبزیجات از برنج سرخ شده با سبزیجات فصلی به همراه زیره و زردچوبه تهیه می‌شود. گاهی کنار این غذا ماست هم می‌گذارند. پولائو را اغلب در رویدادهای اجتماعی و جشن‌های ملی می‌پزند و عطر و طعم آن از ذهنتان بیرون نخواهد رفت.
2. دال بات
به خاطر محدودیت زراعت در برخی مناطق مرتفع نپال، برنج معمولاً با سایر دانه‌ها جایگزین می‌شود که گزینه‌های رایج، ذرت و جو هستند. به علاوه از سیب زمینی و نان تخمیر نشده هم در غذاها استفاده می‌کنند. این امر در هیچ غذایی به اندازه «دال بات» (Dal Bhat) ملموس و آشکار نیست. اگر نپال یک غذای ملی داشت، قطعاً آن غذا دال بات بود. این غذا از بنگال به کشور نپال وارد شد و از برنج به عنوان ماده اصلی، عدس و برخی مواد دیگر در پخت آن استفاده می‌کنند. در کنار دال بات معمولاً ترشیجات، کاری، گوشت، ماهی، ماست یا چوتْنی، نوعی ترشی ادویه دار سرو می‌کنند. در نپال اگر بخواهند برنج را با چیزی جایگزین کنند، از «روتی» (roti)، نوعی نان تخمیر نشده بهره می‌گیرند. تنوع پخت این غذا بسیار زیاد بوده و بد نیست موقع بازدید از نپال حتماً یکی از آن‌ها را امتحان کنید. دال بات یکی از اصیل‌ترین غذاهای بومی این سرزمین محسوب می‌شود.
3. مومو
«مومو» (Momo) غذایی شبیه کوفته در نپال است و معمولاً در آن از سبزیجات بخارپز و گوشت استفاده می‌کنند. مومو معمولاً به همراه یک یا دو سس ارائه می‌شود که بر پایه گوجه و سبزیجات تخمیر شده هستند. ادویه‌های نپالی گاه بسیار تند بوده و داخلشان فلفل خام و سیر می‌ریزند. این غذا در بخش‌هایی از هند، بوتان و تبت هم به عنوان یک اسنک محبوب استفاده می‌شود. تنوع‌های زیادی از مومو وجود دارد که در برخی از آن‌ها داخل مواد، پنیر یا سیب زمینی می‌ریزند که بسیار آن را لذیذ می‌کند. ما هم گونه‌های گیاهی و گوشتی این غذا را به شما بسیار توصیه می‌کنیم.
4. سل روتی
«سل روتی» (Sel roti) چیزی بین دونات و نوعی شیرینی حلقوی باگِل است، اما در واقع آن را با آرد برنج درست کرده و به هیچ نانی در دنیا شباهت ندارد. لایه بیرونی ترد و شیرین آن با خمیر نرم و پف کرده داخلش بسیار وسوسه کننده هستند. نان آرد برنجی به شکل حلقه درآمده و به خوبی در روغن سرخ می‌شود. این خوراکی لذیذ را بیشتر به عنوان اسنک یا صبحانه صرف می‌کنند و در برخی از فستیوال‌های مذهبی هم خورده می‌شود. اغلب سل روتی را در ماست فرو کرده یا آن را به همراه سبزیجات می‌خورند. می‌توانید این شیرینی جذاب را از دست فروشان خیابانی به صورت تازه و داغ تهیه کنید.
5. بره گورخالی
یکی دیگر از غذاهای محبوب زمستانی، «بره گورخالی» (Gorkhali)، یک کاری پر و پیمان و جذاب است. مواد این کاری قطعه قطعه شده و گوشت بره آرام پز را نیز به آن اضافه می‌کنند. سیب زمینی و پیاز هم برخی از مواد دیگر آن هستند. برای طعم بیشتر، گاهی از قبل گوشت بره را کباب کرده و آن را در سس فلفل می‌خوابانند. اغلب این غذا را به همراه برنج می‌خورند اما برخی دیگر نان‌های روتی را ترجیح می‌دهند. برای امتحان کردن بهترین نمونه‌های تمام غذاهای نامبرده می‌توانید به رستوران‌های برتر کاتماندو سر بزنید.

 

بلیط قطار      خرید بلیط قطار      قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei

رستوران های باکو

رستوران های باکو

 

اگر در سفر به باکو به این ۵ رستوران سری بزنید، دیگر نیازی نیست نگران هزینه‌های اضافی برای خورد و خوراک باشید.

ما ارزان‌ترین رستوران‌ های باکو را به شما معرفی می‌کنیم. آذربایجان غذاهای بسیار متنوعی دارد و همین موضوع سبب شده شکم‌گردی در باکو به علامت تجاریِ این شهر تبدیل شود. با این وجود، می‌توان گفت باکو شهری گران است و رستوران‌های معدودی در میان رستوران‌های محلی وجود دارند که غذاهای خوب و ارزان سرو می‌کنند. البته اگر با بودجه‌ی کمی به باکو سفر می‌کنید، اصلا جای نگرانی نیست، زیرا با وجود این ۵ رستوران محلی در باکو که غذاهای ارزانی سرو می‌کنند گرسنه نخواهید ماند. در این ۵ رستوران می‌توانید غذاهای سالم و خوشمزه‌ای را تنها با پرداخت مبلغی کمتر از ۵ دلار میل کنید. تمام غذاهای این رستوران‌ها بین ۱/۵ تا ۳ دلار قیمت دارند.چانسون
رستوران چانسون (Chanson) در نزدیکیِ ایستگاه متروی ایچِری شِهِر (Icheri Sheher) در مقابل کاخ خوشبختی (Palace of Happiness) قرار گرفته است. در این رستوران می‌توانید غذاهای آذربایجان و غذاهای اروپایی را با قیمتی کاملا مناسب سفارش دهید. در این تصویر کوکو (Kükü) را مشاهده می‌کنید که در ایران هم بسیار محبوب است و از مخلوط تخم‌مرغ و سبزیجات تهیه می‌شود.
آریشتا
این کافه‌ی زیرزمینی در نزدیکیِ بارِ شکسپیر (Shakespeare) و ایستگاه اتوبوس پاپِت تیاتر (Puppet Theatre) قرار گرفته است. نام کافه آریشتا (Arishta) از یکی از غذاهای سنتیِ باکو گرفته شده است که در همین تصویر مشاهده می‌کنید. این غذا نودلِ خانگی به همراه کوفته‌های گوشت است که در آبِ گوشت پخته می‌شوند.
خزر
خِرِر (Khezer) یکی دیگر از کافه‌های زیرزمینی است که در نزدیکی گوشا گالا (Gosha Gala) در مجاورت ورودیِ شهر قدیمی، درست همان‌جایی که یک دروازه قرار دارد، واقع شده است. در تصویر زیر یکی از غذاهای این رستوران به نام کوفته بزباش (Kufta Bozbash) را مشاهده می‌کنید. این غذا کوفته‌هایی از گوشت گوسفند و برنج است که همراه با لوبیا و سیب‌زمینی سرو می‌شود.
آنادولو
رستوران ترکیه‌ایِ آنادولو (Anadolu) یک رستوران زنجیره‌ای با مجموعه غذاهای متنوع است. با استفاده از یک راهنما یا یک نقشه به‌راحتی می‌توانید یکی از شعبه‌های این رستوران را پیدا کنید. در این تصویر یکی از غذاهای آذربایجان به‌نام دوشبارا (Dushbara) را مشاهده می‌کنید که در این رستوران سرو می‌شود. این غذا ترکیبی از دامپلینگ‌های کوچک است که با ادویه‌های مختلف در آبِ گوشت پخته می‌شود.
فیروزا
رستوران فیروزا (Firuza) در میدان فواره (Fountains Square) قرار گرفته است. معمولا یکی از اولین مکان‌هایی که معمولا گردشگران از آن دیدن می‌کنند میدان فواره است. این رستوران را نمی‌توان در میان رستوران‌های ارزان قرار داد اما غذاهای این رستوران نسبت به قیمت‌شان کیفیت بسیار خوبی دارند. در حقیقت می‌توانید هرچقدر دوست دارید در این رستوران برای غذا هزینه کنید اما در منوی غذایی رستوران فیروزا غذاهایی با قیمت مناسب هم پیدا می‌شود. برای مثال، سادج (Sadj) یکی از غذاهایی است که در یک تابه‌ی بزرگ طبخ می‌شود. این غذا شامل گوشت کبابی و سبزیجات است و می‌تواند برای چندین نفر سرو شود.

 

بلیط قطار      خرید بلیط قطار      قیمت بلیط قطار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamad raziei