ساختمان اصلی راه آهن مشهد در سال 1345 افتتاح شده و حوزه استحفاظی آن از ایستگاه مشهد تا ایستگاه نقاب به طول 272 کیلومتر و از ایستگاه فریمان تا ایستگاه سرخس به طول 159 کیلومتر و تا مرز 165 کیلومترگسترده شده است. گفته می شود که ظرفیت تخلیه و بارگیری در راه آهن مشهد تا سال 94، 200 واگن در شبانه روز و تعداد سکوهای اعزام مسافر نیز 13 سکو بوده است. ایستگاه های مهم راه آهن خراسان را ایستگاه های مشهد، نیشابور، نقاب، شهید مطهری و سرخس تشکیل می دهند.


بلیط قطار تهران مشهد

مسیر تهران-مشهد یکی از پرتردد ترین مسیرهای ریلی کشور به حساب می آید. از این رو کارگزاران ریلی مختلفی به ارائه خدمات در این مسیر پرداخته اند. شرکت رجا با قطارهای سیمرغ، سبز، توس، اکسپرس، پردیس سالنی و ... مسافران را در این مسیر جابجا می کند. بد نیست بدانید که خط آهن تهران-مشهد برای نخستین بار در سال 1335 مورد بهره برداری قرار گرفته و مسافران برای رسیدن به مشهد باید از بیش از ده ایستگاه از جمله ایستگاه ورامین، پیشوا، ابردژ، کویر، گرمسار، باتری، ده نمک، سرخ دشت، سمنان، آب گرم، لارستان، چاه شیرین و ... عبور کنند.

بلیط قطار اهواز مشهد

برای طی مسیر1742 کیلومتری بین اهواز و مشهد قطارهای چهار تخته پلور سبز، شش تخته پارسی، شش تخته لوکس مهتاب یک روز در میان و در مدت زمان حدود 27 ساعت مسافران را جابجا می کنند. هفت تپه، اندیمشک، اراک، قم، تهران، گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، نقاب اسفراین، سبزوار و کاشمر از ایستگاه هایی هستند که مسافران با عبور از آنها به مشهد می رسند. 

بلیط قطار کرمان مشهد

قطار کرمان-مشهد با گذر از ایستگاه های زرند، طبس، بجستان، تربت حیدریه و فریمان به مشهد می رسد. باید بدانید که قطارهای لوکس شش نفری و غزال بنیاد که متعلق به شرکت سفیر می باشند، همه روزه مسافران را در این مسیر جابجا می کنند.

بلیط قطار قم مشهد

قطار قم-مشهد که دو شهر زیارتی مهم را به یکدیگر وصل می کند، یکی از پر تردد ترین مسیرهای ریلی کشور است. قطارهای فدک، سروش و اکسپرس و شش نفره رجا با طی مسافت1106 کیلومتر و در مدت 13 ساعت مسافران را از قم به مشهد می رسانند. پیشوا، گرمسار، دامغان، شیرین چشمه، اسفراین، بیهق، فردوس، نیشابور، خیام و فریمان نیز از جمله ایستگاه هایی هستند که در مسیر قم به مشهد قرار گرفته اند.

بلیط قطار بندر عباس مشهد

مسیر ریلی بندرعباس- مشهد نیز یکی از طولانی ترین مسیرهای ریلی کشور به شمار می رود. به نحوی که مسافران پس از طی مسافتی حدود 1400کیلومتر و 17 ساعت و 45 دقیقه از بندرعباس به مشهد می رسند. به علاوه، مسافرانی که از بندرعباس سوار قطار می شوند از ایستگاه های حاجی آباد، سیرجان، بردسیر، باغین، کرمان، چترود، راور، دیگ رستم، دیهوک، فردوس، بجستان، فیض آباد، تربت حیدریه و ملک آباد عبور می کنند تا به مشهد برسند. این را هم باید بدانید که روزانه سه تا پج قطار در مسیر بندرعباس-مشهد و بالعکس در حال تردد است و 4 هزار مسافر از این طریق جابجا می شوند. 

بلیط قطار شیراز مشهد

مسافران می توانند با قطارهای چهار تخته پلور سبز مسافت 2000 کیلومتر شیراز به مشهد را یک روز در میان و در مدت 24 ساعت طی کنند. برای رسیدن به مقصد نیز باید از ایستگاه های مرودشت، سیوند، اقلید، شهرضا، سیستان، اردکان، عباس آباد، بجستان، بشرویه، تربت حیدریه و فریمان عبور کرد.

بلیط قطار اصفهان مشهد

قطارهای چهار تخته غزال، نور و لوکس چهار نفری غدیر از جمله قطارهایی هستد که مسیر 1484 کیلومتری بین اصفهان و مشهد را با طی زمان 18 ساعت و به صورت همه روزه طی می کنند. مسافران برای رسیدن به مشهد باید از ایستگاه هایی چون سیستان، هرند، ورزنه، ساسان، عقدا، ارژنگ، چادرملو، طبس، تربت حیدریه، کاشمر، تربت و فریمان گذر کنند.

قیمت بلیط قطار مشهد

بدون شک اینکه بلیط قطار خود را از کدام شرکت ریلی خریداری می کنید، بر قیمت بلیط قطار تأثیرگذار است. اما هر شرکت ریلی را که برای سفر انتخاب کنید، باید بدانید که سفر با قطار به خودی خود مقرون به صرفه تر، راحت تر و ایمن تر است. خرید از سامانه اینترنتی فروش بلیط بوکینگ پرشیا با فراهم کردن امکان مقایسه قیمت ها، دستتان را در انتخاب باز می گذارد.

خرید بلیط قطار مشهد

برای خرید بلیط قطار مشهد به هر کدام از شهرها علاوه بر خرید حضوری که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، خرید اینترنتی هم اضافه شده است. بنابراین می توانید با انتخاب نوع قطار، کیفیت امکانات و سرویس دهی و همچنین قیمت را انتخاب کرده و بلیط خود را خریداری کنید. قطارهای سیمرغ، طوس، سبز و فدک از میان 19 نوع قطار موجود در ناوگان ریلی ایران در مسیر مشهد تردد می کنند.

رزرو بلیط قطار مشهد در بوکینگ پرشیا

برای رزرو بلیط قطار مشهد، پس از ورود به سامانه خرید بلیط قطار، با انتخاب مبدأ، مقصد، زمان، تعداد مسافر و نیز نوع(عادی، خواهران یا برادران) لیستی از گزینه های موجود برایتان نمایش داده می شود که می توانید با تغییر فیلتر زمان و شرکت های حمل و نقل، بهترین گزینه را انتخاب کرده و از یک سفر ارزان لذت ببرید.

فروش بلیط قطار مشهد

فروش بلیط قطار مشهد از طریق مراکز فروش، خرید اینترنتی و خرید موبایلی(هم قطار) صورت می پذیرد. بنابراین مسافران می توانند با داشتن مدارک شناسایی لازم برای خرید حضوری و کارت بانکی عضو شتاب با رمز دوم برای خرید غیرحضوری اقدام کنند.