دریای وادن دریایی است در قسمت جنوب شرقی دریای شمال

که در بین سواحل شمال غربی قاره‌ی اروپا قرار گرفته و از جزایر فریزی، آب‌های کم‌عمق، تالاب‌ها و گونه‌های زیستی متنوع تشکیل شده است.

در لبه‌ی جنوب شرقی دریال شمال، در امتداد ساحل دانمارک تا هلند، می‌توان کمربندی از زمین‌های گِلی کم عمق، جزر و مدی و جزیره‌های حصار مانند را مشاهده کرد. معمولا این آب زیرزمینی در سطح زمین باقی خواهند ماند جز در مواقعی که جزر و مد اتفاق می‌افتد. این عمل دو بار در روز رخ می‌دهد؛ که در این زمان، عمق آب‌ها به ۱۵ کیلومتر می‌رسد و می‌توان گستره‌ی وسیعی از زمین‌های گلی را مشاهده کرد. منطقه‌ای که به «دریای وادن» (Wadden Sea)، شهرت یافته و یکی از آخرین اکوسیستم‌های باقیمانده‌ی طبیعی و بسیار بزرگ جزر و مدی (کشندی)، در زمین است.

پیاده‌روی روی سطح دریا، از معدود مکان‌هایی است که مطمئنا بسیاری از مردم نه تنها از وجود آن بی‌خبرند بلکه ممکن است حتی به امکان انجام آن نیز شک داشته باشند. اما در قسمتی از دریای شمال در قاره‌ی اروپا، مردم به پیاده‌روی روی سطح دریا می‌روند و به آن همانند تفریحی دلچسب و مطلوب می‌نگرند.

این دریا که از امتداد «دن هلدر» (Den Helder) در شمال غرب کشور هلند آغاز می‌شود، از طول رودخانه‌ی بزرگ کشور آلمان عبور کرده و تا مرزهای شمالی در «اسکالینگ» (Skallingen)، واقع در شمال «اسبیرگ» (Esbjerg)، کشور دانمارک، ادامه دارد. مسیری که بالغ بر ۵۰۰ کیلومتر طول و مساحتی نزدیک به ۱۰ هزار کیلومتر مربع را شامل می‌شود.

هنگام پیاده‌روی در سطح دریای وادن، پاها برهنه است و گردشگران از یک ماساژ طبیعی پا لذت می‌برند

در واتواندرن، پاها معمولا برهنه و بدون پوشش است و پیاده‌روی به صورتی که گل در بین و اطراف انگشتان پا جمع می‌شود، صورت می‌پذیرد. در این صورت گویا پاها را به یک ماساژ طبیعی مهیمان کرده‌‌اند.

تصور کنید که در این زمان، صدف‌ها و کرم‌ها درست زمانی که درحال پیاده‌روی هستید، زیر پاهایتان در حال تکان خوردن و حرکت کردن باشد؛ جالب‌تر آنکه پس از عقب‌نشینی آب‌ دریا به پاهایتان نگاه کنید و ببینید میگوها، خرچنگ‌های کوچک، حلزون‌‌ها و ستاره‌های دریایی به مچ پاهایتان چسبیده‌ است.


بلیط قطار

خرید بلیط قطار

قیمت بلیط قطار

برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه "اینجا" کلیک کنید