رستوران ها و غذاخوری های پراگ

 

رستوران‌های باکیفیت زیادی در سطح شهر پراگ افتتاح شده‌اند که غذاهایی با قیمت کاملا مناسب سرو می‌کنند.

غذا خوردن در پراگ در سال‌های اخیر هیجان‌انگیزتر شده است. غذاخوری‌های متعددی در پراگ وجود دارند که غذاهای محلی تهیه شده با مواد اولیه‌ی ارگانیک را سرو می‌کنند. در ادامه برخی از بهترین غذاخوری‌ها و رستوران‌ های پراگ را برای صرف یک وعده ناهار ارزان‌قیمت به شما معرفی خواهیم کرد.           یک غذای گیاهی خوشمزه در اتنوسویت
غذاهای جمهوری چک عمدتا بر پایه‌ی گوشت هستند. مسلما در رستوران‌‌های پراگ هم بیشتر غذاهای گوشتی سرو می‌شوند؛ اما این روزها غذاهای گیاهی و بدون گوشت را می‌توانید به‌راحتی در پایتخت جمهوری چک پیدا کنید. یکی از بهترین رستوران‌ها که غذای گیاهی سرو می‌کند، رستوران اتنوسویِت (Etnosvىt) است. در این رستوران غذاهای بین‌المللی مانند موساکا یا پیتزا و غذاهای بدون گلوتن برای مشتریان سرو می‌شود. دسرهای تهیه شده از مواد غذایی خام، مانند چیزکیکِ بلوبری هم در منوی این رستوران به‌چشم می‌خورد. این رستوران در وعده‌های ناهار، شام و دسر در محیطی مدرن و آرمش‌بخش پذیرای مشتریان است. 
یک وعده ناهار به همراه آیس تی رایگان در کوفین
رستوران کوفِین (Kofein) در یک انبار آجری دنج واقع شده است. این رستوران هر روز عصر تاپاس خوشمزه‌ سرو می‌کند. کوفین در طول روز، از ساعت ۱۱ صبح تا ۳ بعدازظهر میزبان مشتریانی است که به هوای ناهارهای خوشمزه‌ی آن به این رستوران می‌آیند. منوی رستوران ترکیبی خلاقانه از غذاهای بین‌المللی مانند ریزوتو یا پاستا یا غذاهای سبک‌ترِ چک مانند شنیتسل یا خوراک مرغ است. در وعده‌ی ناهار معمولا حداقل یک غذای گیاهی وجود دارد. در این رستوران هزینه‌ی نوشیدنی که یک آیس‌تیِ خانگی است، در قیمت ناهار محاسبه شده است. 
غذاهای متنوع بین‌ المللی در غذاخوری مارتین
این رستوران کوچک در خیابان وینورادی (Vinohrady) واقع شده است. غذاخوری مارتین (Martin) یک کشف جالب برای کسانی است که می‌خواهند به‌راحتی یک رستوران خوب و ارزان پیدا کنند. رستوران مارتین در مسیر حمل‌ونقل عمومی، در یک محله‌ی صمیمی و دوست‌داشتنی قرار گرفته و به‌راحتی قابل رویت است. در این غذاخوری غذاهای بین‌المللی سرو می‌شود. مردم زیادی برای خوردن بیف وِلینگتون (beef wellington) به این رستوران می‌آیند. غذاهای اصلی این رستوران از منوی ناهار کمی گران‌تر هستند و قیمت غذاهای اصلی حدود ۵.۱۰ پوند است. البته در نظر مردم مردم محلی، غذاهای این رستوران ارزش پرداخت این مبلغ را دارد.
یک همبرگر خوشمزه در برگرهاوسِ میت اند گریت
غذاهای خوشمزه و باکیفیت با قیمت مناسب در رستوران‌های مرکز شهر ممکن است چندان قابل قبول نباشند. اما خوشبختانه، برگرهاوسِ میت اند گریت (Meat and Greet) یکی از رستوران‌های مرکز شهر است که می‌توانید برگرهای باکیفیت و ارزان‌قیمتی از آن خریداری کنید. همان‌طور که از اسمِ این رستوران پیدا است، منوی رستوران شامل گوشت، برگر و مرغ است. هنگام ناهار، رستوران سه نوع غذای اصلی و یک نوع سوپ سرو می‌کند. به خاطر داشته باشید که این رستوران اغلب مملو از جمعیت کارمندان و مردمی است که برای صرف ناهار به آن‌جا می‌آیند؛ بنابراین اگر می‌خواهید از شلوغی در امان باشید، کمی زودتر خود را به رستوران برسانید.

یک سوپ خوشمزه در پولوکارنا پانی مانچو
جامعه‌ی کوچک اما سازنده‌ی گُرجی در پراگ، رستوران‌های متعددی در این شهر افتتاح کرده‌اند. یکی از این رستوران‌ها که سوپ‌های معروفی سرو می‌کند، پولِوکارنا پانی مانچو (Polévkárna Paní Manèo) نام دارد. معنای اسم این رستوران کوچک «کافه‌تریای سوپ» است. این رستوران منوی ناهار ندارد اما انواع سوپ‌های خوشمزه، مانند سوپ‌هایی از کشورهای گرجستان، چک و دیگر کشورهای جهان در طول روز سرو می‌کند. یکی از سوپ‌هایی که می‌توانید امتحان کنید، کارچو (charèo)، نوعی سوپ غلیظ پخت شده با گردو، است. خاچاپوری (Khachapuri)، نوعی غذای گُرجیِ تهیه شده با پنیر و نان، از دیگر غذاهای این رستوران است. گردشگران همچنین می‌توانند ساندویچ‌ها و انواع سالادهای مقوی و سالم را در اینجا میل کنند.
یک غذای سبک در پازل سالاد
اگر در سفر به پراگ گذرتان به محله‌ی هولِشوویتسه (Holeovice) افتاد و کمی احساس گرسنگی کردید، سری به پازل سالاد (Puzzle Salad) بزنید. در این رستوران می‌توانید یک وعده غذای سریع، سبک و خوشمزه میل کنید. پازل سالاد یکی از رستوران‌های شیک و جدید پراگ محسوب می‌شود که سلامت را مبنای کار خود قرار داده است. این رستوران در ساعات و روزهای کاری پذیرای مشتریان است. علاوه‌بر سالاد، مشتریان می‌توانند از سوپ‌های روز و غذاهای اصلی آن هم میل کنند. امکان سفارش غذاهای بیرون‌بر (Takeout) هم در این رستوران وجود دارد. 

غذاهای فرانسوی در غذاخوری کریستال        
در فاصله‌ی اندکی از مرکز تاریخی شهر، زمین‌های کارلین (Karlín)، پس از سیلِ سال ۲۰۰۲ تغییر شکل پیدا کردند. امروزه در این منطقه رستوران‌های زیادی افتتاح شده است. بیشتر این رستوران‌ها در اطراف خیابان کریژیکووا (Kّi‍یkova) قرار گرفته‌اند. غذاخوریِ کریستال (Krystal) نمونه‌ای از رستوران‌های شیک و ارزانی است که غذاهای فرانسوی و چک را برای مشتریان سرو می‌کنند.

 

بلیط قطار      خرید بلیط قطار      قیمت بلیط قطار