فرش گل بلژیک

 

فرش گل بلژیک یکی از جاذبه‌های بروکسل، پایتخت این کشور می باشد.

جشنواره فرش گل بروکسل، پایتخت بلژیک، یک رویداد خاص است که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. در طول این رویداد یک فرش بزرگ از گل در میدان اصلی بروکسل مقابل سالن شهر پهن می‌شود. این جشنواره در بعداز ظهر روز دوازدهم آگوست شروع شده و روز سیزدهم برای نمایش عمومی افتتاح می‌شود و تا پانزدهم آگوست ادامه دارد. تماشای این فرش رایگان است، اما اگر می‌خواهید دید بهتری داشته باشید می‌توانید ۳ یورو پرداخت کنید و به بالای یک ساختمان بروید و نمای بهتری از فرش را داشته باشید. نزدیک به ۷۰۰۰۰۰ گل برای ساخت این فرش استفاده می‌شود.

علاقه مندان به گُل در کشور بلژیک بر گرمای هوا فایق آمدند و میدان مرکزی بروکسل را با 50 هزار شاخه گل فرش کردند. از آنجا که قاره ی اروپا یکی از گرم ترین تابستان های تاریخ را سپری می کند برگزار کنندگان این اتفاق دل انگیز می‌ترسیدند که ارتفاع درجه ی حرارت مانع از باز شدن گل ها شود.

یکی از فروشندگان گل به نام «تروخ پیترز» گفت: کار بسیار سختی بود، ده روز پیش می ترسیدیم که گل کافی نداشته باشیم اما خوشبختانه دو هفته پیش آب و هوا تغییر کرد و گل های جدیدی باز شدند.

هماهنگ کنندگان این اتفاق توانستند فرش گلی به مساحت 1800 متر مربع را در میدان معروف “رنسانس” پهن کنند. نقش و نگار فرش امسال از منطقه ی «گواناخواتو» مکزیک الهام گرفته شده است.

«جودیث دنیلز» یکی از گردشگران که از لس آنجلس آمده می گوید: واقعاً زیباست… از کودکی از اینجا دیدن می کنم و هربار مشاهده ی جزئیات بیش از پیش من را شگفت زده می‌کند.

 

 

بلیط اتوبوس     خرید بلیط اتوبوس     قیمت بلیط اتوبوس     رزرو بلیط اتوبوس