شهر تاریخی تولوم مکزیک

تولوم (Tulum) شهری باستانی در کشور مکزیک است.

این شهر در ایالت یوکاتان (Yucatan) واقع در شبه جزیره شمالی یوکاتان واقع شده است. طبق شواهد، تولوم عبادتگاه و محل خلوت گزینی پادشاهان مایا بوده است. مایاها قومی عجیب و اسرارآمیز هستند که باورهای متضادی داشتند. آن ها به طبیعت و حیوانات احترام می گذاشتند و حیوانات را مقدس می شمردند با این حال هرازگاهی انسان ها و حیوانات را قربانی می کردند. مایاها مهندس هایی بسیار زبده داشتند و بناهای باشکوه و ابزارهای هوشمندانه ای که از آن ها به جا مانده گواه این موضوع است. با این حال هیچ گاه از چرخ برای حمل و نقل استفاده نکردند. آن ها باورهایی خرافی داشتند. مایاها تمدنشان را معمولا در دل جنگل می ساختند و تولوم یکی از معدود بناهای متعلق به این تمدن است که نه تنها در دل جنگل نیست، بلکه کنار ساحل و مشرف به اقیانوس قرار دارد. شهر تاریخی تولوم که اکنون در کنار دریاست، هزاران سال پیش در یک منطقه جنگلی قرار داشته است.

تا کنون در جریان کاوش های باستان شناسی در این منطقه، علاوه بر استخوان های انسان، استخوان های حیوانات غول پیکر نیز کشف شده است. گردشگرانی که پا به این منطقه می گذارند، به خوبی در می یابند که چرا مایاها این مکان زیبا و رویایی را برای استراحت و نیایش انتخاب کرده اند. 
صبحگاهان که خورشید از افق دریای کارائیب بالا می آید، بهترین زمان برای گشت و گذار در تولوم است. تولوم بیشتر به دلیل ساختمان های باستانی مربوط به قوم مایا شهرت دارد. این ساختمان ها در لبه ساحل و در زمان افول تمدن مایا ساخته شده است. بناهای باستانی تولوم، سومین مکان پربیننده گردشگری در مکزیک است.

تولوم در انتهای جنوبی از ریویرا مایا واقع شده است که ساحل آن شن و ماسه دست نخورده سفید رنگی دارد، و درختان نخل و آب فیروزه‌ای تعطیلات ساحلی نابی را برای هر کس آرزوی آن را در یک روز برفی دارد را به وجود می‌آورند. این منطقه که در حدود دو ساعتی جنوب کانکونذ واقع شده، هتل‌های ساحلی بزرگی را برای اقامت و استراحت همراه با لذت بردن با از سواحل دارد.

 

بلیط اتوبوس     خرید بلیط اتوبوس     قیمت بلیط اتوبوس     رزرو بلیط اتوبوس