روستای مازیچال رامسر

مازیچال، جزو جنگل‌های هیرکانی در مازندران است.

یکی از ییلاقات شمالی ایران که به خاطر سرسبزی و طبیعت زیبایش مورد نظر گردشگران قرار میگیرد ، روستای مازیچال رامسر است که مانند بهشتی زیبا با درختان بلند و کهن سال خودنمایی میکند. می‌توان در طول سال برای سفر این منطقه را به عنوان مقصد انتخاب کرد. این روستای دیدنی و ییلاقی به دلیل موقعیت و زیبایی شگفت انگیزش همواره یکی از مقاصد مهم گردشگران است.

مازیچال از دو کلمه مازی و چال تشکیل شده که مازی یا مازو، در گویش محلی به معنای بلوط و چال هم به معنای گودال است. این دهکده در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. وجود جنگل های انبوه و ابرهایی سفید و دوست داشتنی که در هنگام بارش باران زینت دهند آسمان دهکده است، موقعیت و جایگاه گردشگردی روستا را ممتاز و کم نظیر کرده است. پوشش گیاهی این منطقه بسیار متنوع و شامل گیاهان جنگلی، گیاهان بینابینی و گیاهان کوهستانی ازجمله بلوط می شود.

تنوع گونه های جانوری مازیچال بسیار حائز اهمیت است و انواع پستانداران و پرندگان وحشی از قبیل سنجاب، گوزن، بز، پلنگ، خرس، خرگوش، خوک، شغال، گربه وحشی، جوجه تیغی، گورکن، گرگ، قرقاول، لاشخور، دارکوب، دم جنبانک، کبک، قوش، کبوتر، زاغچه، جغد و بلدرچین و خزندگانی از قبیل مار و لاک پشت در این منطقه زندگی می کنند.


بلیط اتوبوس     خرید بلیط اتوبوس    قیمت بلیط اتوبوس    رزرو بلیط اتوبوس