دیوار اصلاحات ژنو


در شهر ژنو و پارک زیبای «باستیون» بنای یادبود اصلاحات که آن را با نام «دیوار اصلاحات» نیز می‌شناسند واقع شده است.

بلیط اتوبوس     خرید بلیط اتوبوس     قیمت بلیط اتوبوس     رزرو بلیط اتوبوس

این بنا از دیواری 120 متری و مجسمه‌ی رهبران اصلاحات پروتستان تشکیل می‌شود که آن را با هدف قدردانی و زنده نگه داشتن یاد آن‌ها بنا کرده‌اند. این اثر تاریخی،  شامل چندین مجسمه و نقش برجسته است که که آن‌ها را با هدف زنده نگه داشتن اصلاحات پروتستانی و به افتخار کسانی ساخته‌اند که در این راه، تلاش‌های بسیاری کردند. 

ایده ساخت این بنا از کیست ؟ در 1902 میلادی، «آگوست شانتر» (Auguste Chantre) زودتر به این فکر افتاد تا به مناسبت چهارصدمین سال تولد «ژان کالون» (Jean Calvin)، از رهبران سرشناس فرقه‌ی پروتستان و بنیان‌گذار «کالونیسم»، کاری برای بزرگداشت او ترتیب دهد. بنابراین در سال 1909 جلسه‌ای بر این مبنا تشکیل شد که مسابقه‌ای راه بیندازند و از میان طرح‌های ارائه شده، طرحی را انتخاب کنند که بهتر از همه می‌تواند اهمیت اصلاحات پروتستانی در ژنو را به نمایش بگذارد.

همه مردم می‌توانستند با هر ملیت و مذهبی که داشتند در این مسابقه شرکت کنند و هیچ محدودیتی از این لحاظ درنظر گرفته نشده بود. بیش از 70 طرح برای این مسابقه فرستاده شد و درنهایت، طراحی معماران سوئیسی به تصویب نهایی رسید. بعد از انتخاب طرح، کار ساخت آن را به مجسمه‌سازان فرانسوی، یعنی «بوشار» (Bouchard) و «پل لاندوسکی» (Paul Landowski) واگذار کردند. پل لاندوسکی همان شخصی است که کار تندیس معروف «مسیح منجی» را نیز برعهده داشته که در شهر ریو دو ژانیرو قرار دارد که البته آن را بعد از یادبود اصلاحات و در سال 1931 به پایان رساند. شروع ساخت این بنا ازسال 1909 میباشد. زمینی که این بنا در آن قرار گرفته است متعلق به «دانشگاه ژنو» است که اتفاقاً ژان کالوین آن را تأسیس کرده بود. دیوار اصلاحات، 120 متر عرض و 8 متر ارتفاع دارد و برای ساخت آن از سنگ صورتی کم رنگی استفاده کرده‌اند که آن‌ها را از منقطه‌ی «بورگونی» (Bourgogne) یا همان «بورگاندی» در فرانسه آورده بودند.

شخصیتهای این مجسمه ها متعلق به چهره‌ی رهبران برجسته‌ی اصلاحات، یعنی «جان کالوین»، «گیوم فارل» (Guillaume Farel)، «تئودور د بیز» (Théodore de Bèze) و «جان ناکْس» (John Knox) میباشد که هر 4 نفر آن‌ها، لباس آکادمیک بر تن دارند و یک کتاب انجیل مسیحیت را نیز در دست گرفته‌اند.


بلیط اتوبوس     خرید بلیط اتوبوس     قیمت بلیط اتوبوس     رزرو بلیط اتوبوس