راه آهن هرمزگان با 613 کیلومتر خط اصلی و 309 کیلومتر خط فرعی در سال 1373 و با راه اندازی محور بافق به بندرعباس فعالیت خود را آغاز کرد. این خط آهن به دلیل وجود محور صنعتی مهم بافق به بندرعباس که مسیری برای دسترسی کشورهای آسیای میانه به آب های خلیج فارس است، از اهمیت زیادی برخوردار است.

رزرو بلیط قطار بندرعباس در بوکینگ پرشیا


برای رزرو بلیط قطار بندرعباس ، پس از ورود به سامانه خرید بلیط قطار، با انتخاب مبدأ، مقصد، زمان، تعداد مسافر و نیز نوع(عادی، خواهران یا برادران) لیستی از گزینه های موجود برایتان نمایش داده می شود که می توانید با تغییر فیلتر زمان و شرکت های حمل و نقل، بهترین گزینه را انتخاب کرده و از یک سفر ارزان لذت ببرید.

بلیط قطار بندرعباس

یکی از محورهای ارتباطی مهم به استان هرمزگان، قطار می باشد. از شهر بندرعباس روزانه دو قطار مسافری به مقصد تهران حرکت می کند. یک قطار دیگر با نام قطار غزال نیز یک روز در میان مسیر بندرعباس – تهران و بلعکس را طی میکند.همچنین از ایستگاه مسافری راه آهن بندرعباس یک قطار به مقصد اصفهان و قطار دیگری به مقصد مشهد نیزمسافرین را جابجا میکند. 

خرید بلیط قطار بندرعباس

برای خرید بلیط قطار بندرعباس به هر کدام از شهرها علاوه بر خرید حضوری که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، خرید اینترنتی هم اضافه شده است. بنابراین می توانید با انتخاب نوع قطار، کیفیت امکانات و سرویس دهی و همچنین قیمت را انتخاب کرده و بلیط خود را خریداری کنید.

قطارهای غزال بنیاد، مهر البرز و لوکس شش نفره از میان 19 نوع قطار موجود در ناوگان ریلی ایران در مسیر بندرعباس تردد می کنند.

بلیط قطار تهران بندرعباس

مسافرانی که می خواهند از طریق قطار از تهران به سمت بندرعباس حرکت کنند، از قطارهای غزال بنیاد و چهار تخته مهر البرز با ظرفیت کوپه چهار نفر بهره مند خواهند شد. ضمن اینکه امکان انتخاب قطارهای لوکس شش نفری را هم دارند. اگر شما یکی از مسافران مسیر تهران-بندرعباس هستید، این را بدانید که پس از سوار شدن در ایستگاه تهران، باید 13 ایستگاه و مسیری 18 تا 20 ساعته را پشت سر بگذارید تا به بندرعباس برسید. این ایستگاه ها عبارتند از: محمدیه در قم، کاشان، بادرود، زواره، نائین، اردکان، میبد، یزد، بافق، احمدآباد، سیرجان، تزرج و فین.

بلیط قطار مشهد بندرعباس

مسیر ریلی مشهد-بندرعباس نیز یکی از طولانی ترین مسیرهای ریلی کشور به شمار می رود. مسافرانی که از مشهد سوار قطار می شوند پس از طی مسافتی حدود 1400 کیلومتر و 17 ساعت و 45 دقیقه به بندرعباس می رسند. روزانه سه تا پج قطار در مسیرهای مشهد-بندرعباس و بالعکس

 در حال تردد است و 4 هزار مسافر از این طریق جابجا می شوند. ایستگاه هایی که مسافران در مسیر خود از آنها عبور می کنند، شامل ملک آباد، تربت حیدریه، فیض آباد، بجستان، فردوس، دیهوک، دیگ رستم، راور، چترود، کرمان، باغین، بردسیر، سیرجان و حاجی آباد می باشد.

بلیط قطار یزد بندرعباس

قطار یزد-بندرعباس که در سال 88 راه اندازی شده، در مدت 10 ساعت مسافران را از یزد به بندر عباس می رساند. گفتنی است که مسافران با طی مسافت 720 کیلومتری و درقطارهای اتوبوسی می توانند این مسیر را بپیمایند. علاوه بر این قطارهای اتوبوسی، قطارهای چهار تخته مهر البرز، چهار تخته البرز و لوکس شش نفری نیز در مسیر یزد به بندر عباس تردد می کنند. گفتنی است که قطار یزد به بندرعباس در مسیر خود از ایستگاه های چاه خاور، بافق، جنت آباد، بیاض، میمند، خاتون آباد، سیرجان، تزرج و فین می گذرد.

بلیط قطار اصفهان بندرعباس

علاوه بر قطارهای غزال که به صورت یک روز در میان در مسیر اصفهان-بندرعباس تردد می کنند، قطارهای لوکس نورالرضا نیز همه روزه 

مسافران را از اصفهان به بندرعباس می رسانند. همچنین برای طی کردن مسیر 993 کیلومتری بین اصفهان و بندرعباس مسافران می توانند از قطارهای 4 تخته البرز متعلق بهشرکت رجا نیز استفاده کنند. لازم به ذکر است که این سفر 15 ساعت به طول می انجامد. سیستان، هرند، ورزنه، هما، عقدا، ارژنگ، نظرآباد، یزد، بافق، جنت آباد، خاتون آباد، سیرجان، تزرج و فین از جمله ایستگاه هایی هستند که قطار اصفهان به بندرعباس از آنها گذر می کند.

بلیط قطار کرمان بندرعباس

اگر بلیط قطار کرمان به بندرعباس را تهیه کرده اید، باید بدانید که ایستگاه های زرند، سی ریز، دره ریگ، بافق، جنت آباد، احمدآباد، خاتون آباد، سیرجان، گل گهر، تزرج و فین از جمله ایستگاه هایی هستند که برای رسیدن به مقصد باید از آنها عبور کرد.

بلیط قطار شیراز بندرعباس

مرو دشت، سیوند، صفاشهر، اقلید، آباده، شهرضا، اصفهان، سیستان، ورزنه، ارژنگ، یزد، بافق، خاتون آباد، سیرجان، گل گهر، تزرج و فین از  ایستگاه هایی هستند که قطار، در مسیر شیراز به بندرعباس از آنها عبور می کند.

بلیط قطار قم بندرعباس

اگر بلیط قطار قم به بندرعباس را تهیه کرده و عازم جنوبی ترین نقطه ایران هستید، باید بدانید که عبور از ایستگاه های فیروزآباد، کاشان، بادرود، اصفهان، یزد، بافق، بردسیر، سیرجان، گل گهر، تزرج، و فین برای رسیدن به این شهر لازم به نظر می رسد.

بلیط قطار

خرید بلیط قطار

برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه اینجا کلیک کنید