پاریس

شهر پاریس پایتخت کشور فرانسه است، کشوری که جزو بزرگترین کشورهای قاره اروپا و اولین مناطق توریستی دنیا شناخته شده است، صنعت گردشگری کشور فرانسه همچنان در حال توسعه و پیشرفت است. در این مقاله قصد داریم راجع به شهر پاریس اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

رودخانه‌ای بزرگ از کنار این شهر زیبا می‌گذرد که آرامش خاصی را در ذهن اهالی آنجا تداعی می‌کند، پاریس شهری ست با جمعیت ۱۲ میلیون نفر که برترین اماکن تاریخی و فرهنگی جهان را در خود جای داده است، از گذشته این شهر می‌توان به تبدیل آن به ایالت فئودال در قرن ۹ میلادی اشاره کرد و خوب است بدانید که در سال ۹۸۷ این شهر به‌عنوان پایتخت فرانسه اعلام شد. اولین نشانه‌هایی از سکونت که در این شهر مشاهده شده است مربوط به ۴۲۰۰ سال قبل است، رشد و توسعه این شهر به وسیله اپراطوری روم برنامه ریزی و به مرحله اجرا درآمد و یکی از نام‌های قدیمی آن لوتس می‌باشد.


کمی بیشتر از گذشته شهر پاریس بدانید

مناطق مهم این شهر از جمله معبدها، حمام‌ها، کاخ‌ها و سالن‌های تئاتر در دوران امپراطوری روم بنا شده است اما حمله ژرمن‌ها نابودی شهر را در قرن سوم میلادی به دنبال داشت، آن‌ها نام قبلی شهر یعنی “پاریس” را جایگزین نام انتخاب شده توسط حکومت روم کردند اما وضعیت نابسامان آن موجب مهارجت بسیاری از ساکنین شهر شد، اما اکنون پس از گذشت صدها سال از آن اتفاق شهر پاریس در زمره زیباترین شهرهای دنیا قرار گرفته است و سالانه گردشگران خارجی زیادی را از طریق تورهای گردشگری به خود جذب می‌کند.

بهار و تابستان و پاییز از زیباترین فصل‌های شهر پاریس است اما زمستان این شهر سرمای طاقت فرسایی دارد، این شهر زیبا دارای آب و هوایی اقیانوسی ست، آب و هوایی مرطوب و با ثبات (میانگین دمای ۱۵ درجه) که شب سال نو را برای گردشگران تور پاریس بسیار جذاب و به یاد ماندنی می‌کند.

پاریس مرکز هنر و زیبایی ست، این منطقه به شهر گل و شراب شهرت دارد، اغلب فعالیت‌های صنعتی کشور از جمله اتومبیل سازی فرانسه در شهر پاریس انجام می‌شود. سرتاسر این شهر پر شده از خیابان‌ها، موزه‌ها، اماکن تاریخی، رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه‌ای که بسیار مورد توجه گردشگران خارجی گرفته است. مرکز سکونت هنرمندان و نویسندگان معروف این کشور شهر پاریس است، طراحی‌های لباس این شهر مورد توجه بسیاری از مردم دنیاست بطوریکه در دنیای مد استفاده از عباراتی چون “مد پاریس” بسیار فراگیر است.

مکان‌های دیدنی و تفریحی شهر پاریس

شهر ۴۰۰ پارک لقبی ست که به این شهر زیبا داده‌اند، جنگل بولونی از معروف‌ترین مناطق دیدنی شهر پاریس است، مقر اصلی سازمان یونسکو در این شهر است. برج ایفل، کلیسای نوتردام، موزه لوور، کاخ الیزه، باغ لوگزامبورگ و مسجد بزرگ پاریس از بزرگترین و معروف‌ترین دیدنی های فرانسه است.

مهم‌ترین مناطق شهر پاریس

متروی پاریس، رودخانه‌ای که از میانه شهر می‌گذرد و ۳۷ پل در بالای آن ساخته شده است، فرودگاه شارل دوگل و اورلی، میدان کنکورد که مالک اصلی آن کشور مصر است، و خیابان شانزلیزه که از معروف‌ترین خیابان‌های جهان به شمار می اید.

خرید در شهر پاریس

نمایندگی‌های برندها و مارک مهم سرتاسر دنیا در این شهر واقع شده است که فرصت مناسبی را برای خرید گردشگران تور پاریس مهیا می‌سازد. برترین فستیوال کشور فرانسه که در شهر پاریس برگزار می‌گردد متعلق به هفته مد است که دو مرتبه در سال برپا می‌شود و محل برگزاری آن کاخ ورسای می‌باشد. خرید در پاریس هیجان خاصی را به دنبال دارد، قیمت‌ها ازران نیستند ولی زیبایی همه اجناس خیره کننده است.

نوع پوشش در شهر پاریس

پاریس به شهر مد شهرت دارد پس هنگام سفر به شهر پاریس باید به انتخاب نوع پوشش خود بسیار دقت کنید.

توصیه می‌شود لباس‌های خود را به شکلی انتخاب کنید که هنگام ورود به آن شهر به‌عنوان یک فرد خارجی جلب توجه نکنید، بهترین انتخاب شما می‌تواند لباسی شیک و در عین حال ساده و راحت باشد. خوب است بدانید که مهمترین عامل در انتخاب نوع پوشش، کیفیت لباس می‌باشد و در درجه دوم انتخاب سایز مناسب.

پوشش فصل‌های مختلف شهر پاریس

استفاده از یک شال گردن رنگی بهترین انتخاب برای فصل پاییز است، در تابستان نیز از دستمال گردن استفاده کنید، پوشیدن کت چرمی در فصل خنک نیز بهترین انتخاب برای این آب و هوا می‌باشد، هرگز در استفاده از جواهرات زینتی زیاده روی نکنید چون در بین مردم شهر پاریس مرسوم نیست و ممکن است از جذابیت پوششتان بکاهد. داشتن یک انگشتر، گوشواره، گردنبند یا دستنبد کافی ست.

شهر پاریس، شهر چراغ‌ها

شهر پاریس به “شهر چراغ‌ها” معروف است علت این شهرت این است که چراغ‌های گازی برای اولین بار محیط این شهر را در قاره اروپا روشن کرد، تاریخچه آن متعلق به سال ۱۸۲۰ میلادی ست که حدود ۵۰ هزار لامپ گازی سرتاسر شهر پاری را نورانی کرد، لغب “عروس شهرهای جهان” نیز از دیگر القابی ست که به این شهر زیبا داده‌اند.

پل قدیمی و درختان زیبای شهر پاریس

قدیمی‌ترین پل دنیا در این شهر ساخته شده است که رودخانه سن نیز از بالای آن می‌گذرد، نکته جال توجه این است که طی این مدت زمان هیچ خانه‌ای روی این پل بنا نشده و از مهمترین صفات آن سنگ فرش شدن آن در گذشته‌های دور است (اولین پل سنگ فرش شده در دنیا). ۵۰۰ هزار درخت موجود در این شهر نیز جلوه خاص و دلپذیری را به فضای شهر بخشیده است. ناگفته نماند که حدود ۱۷۵۰ نانوایی و ۹۱۰۰ رستوران و کافه در این شهر مشغول به فعالیت است.

دانستنی‌های شهر پاریس

وجود فقط یک تابلوی علامت توقف در شهر پاریس نشان دهنده فرهنگ غنی مردم این شهر است. دانستنی دیگر این شهر این است که خانم‌ها تا سال ۲۰۱۲ از پوشیدن شلوار منع شده بودند.

شلوغ‌ترین پارک اروپا دیزنی لند پاریس است، که هر ساله ضرر مالی فراوانی را تجربه می‌کند.

ارائه قهوه اسپرسو با مبلغی کمتر از ۱ یورو

اهدای مدال افتخار به والدینی که فرزندانی موفق را تحویل جامعه داده‌اند.

کلیسای نوتردام پربازدیدترین جاذبه گردشگری شهر پاریس

هیتلر هنگام ورود به این شهر مجبور شد برای رسیدن به نوک برج ایفل از پله‌ها بالا برود، که پس از طی کردن مسیر ۱۵۰۰ پله‌ای از این تصمیم خود منصرف شد. (علت نبود آسانسور برید کابل‌های آن توسط مردم شهر بود)

مجسمه آزادی شهر پاریس که نشان دهنده دوستی میان دو کشور فرانسه وآمریکا است، این مجسمه از طرف آمریکا به این کشور اهدا شد.

۵۰ تا ۶۰ تن رنگ برای رنگ کاری مجدد ایفل استفاده می‌شود (برای جلوگیری از زندگ زدگی)، بلند شدن ارتفاع آن در تابستان به میزا ۱۵ سانتی متر نیز از دیگر جذابیت‌های این برج زیباست.