بروکسل

بروکسل پایتخت کشور بلژیک است. بروکسل مقر اصلی بیشتر نهادهای اتحادیه اروپا است. نام بروکسل از واژه هلندی Broekzele گرفته شده که به معنی کلبهٔ مرداب است.


بروکسل پایتخت بلژیک و مرکز جامعهٔ فرانسوی بلژیک و ناحیهٔ فلاندرز و مقر اصلی اتحادیهٔ اروپا است. خود شهر بروکسل ۱۴۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد در حالیکه جمعیت منطقهٔ کلانشهری آن بین ۲٬۱۰۰٬۰۰۰ تا ۲٬۷۰۰٬۰۰۰ نفر تخمین زده می‌شود.

منطقهٔ پایتخت بروکسل سه ناحیهٔ فدرال بلژیک، والونی و فلاندر تشکیل شده‌است. این نواحی هر یک جزئی از مجموعهٔ بلژیک هستند و ساکنین بروکسل با جامعهٔ فرانسوی زبانان بلژیک و جامعهٔ فلاندرزها، تبادل فرهنگی و تحصیلاتی دارند. بروکسل، مرکز جامعهٔ فرانسویان بلژیک (Communauté française Wallonie-Bruxelles در فرانسوی) و فلاندرز ((Vlaanderen)) است و تمامی موسسات فلاندرز در آن ساخته شده‌اند: پارلمان فلاندرز، دولت فلاندرز و تقسیمات مدیریتی آن، دو نهاد اصلی اتحادیهٔ اروپا و مجمع اتحادیهٔ اروپا – دربروکسل واقع شده‌اند: کمیسیون در ساختمان برلایمونت و مجمع در ساختمان جاستوس لیپسیوس. مؤسسه سوم، پارلمان اروپا است که در بروکسل واقع است و برخی جلسات عمومی اعضاء در این شهر (برخی دیگر در استراسبورگ) تشکیل می‌شود و مدیریت مرکزی آن در لوکزامبورگ است.

بروکسل محل نشست سیاسی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، اتحادیهٔ غرب اروپا (WEU) و سازمان اروپایی امنیت و ناوبری هوایی یوروکنترول (EUROCONTROL) است.

از لحاظ زبان، بلژیک به مناطق شمالی هلندی زبان (گویش فلاندری) و منطقه جنوبی فرانسوی زبان تقسیم شده‌است. هرچند زبان رسمی این دو منطقه عمدتاً یکسان است، در هر دو سمت، دو زبان استفاده می‌شود. منطقهٔ بروکسل رسماً دو زبانه‌است هرچند اکثریت با فرانسوی هاست.

یکی از مسائلی که درباره شهر بروکسل مطرح می‌باشد آب و هوای بسیار خارق‌العاده آن می‌باشد. در بروکسل هیچ‌گونه سرمای شدید وجود ندارد. این شهر بهترین آب و هوای معتدل را دارا بوده و شاید یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی سفر در تور اروپا و فصول سرد سال باشد. در بروکسل میزان بارش برف بسیار محدود است. می‌توان این‌طور بررسی نمود که شهر بروکسل دارای هوایی بسیار متعادل برای اقامت در فصول سرد بوده و شما می‌توانید از باران نم نم در این منطقه لذت برده و به هیچ عنوان بارش شدید شما را آزرده خاطر نخواهد نمود. آب و هوای بلژیک و شهر بروکسل برای مسافرینی که به دنبال هوای معتدل هستند مناسب است و تور بلژیک به آنها پیشنهاد میشود.

موزه شهر بروکسل

شاید به گوشتان رسیده باشد که موزه‌های بروکسل در واقع قلب تپنده این منطقه و جزو دیدنی های بلژیک می‌باشند. این ادعا درست و کاملاً استاندارد می‌باشد، وقتی صحبت از موزه شهر بروکسل می‌شود ،در واقع اشاره‌ای دقیق به تاریخ شهر بروکسل شده و انقلاب گسترده این شهر یادآوری خواهد شد. بناهای تاریخی در موزه بروکسل به همراه مجسمه‌های بسیار زیبا و ارزشمند، بهترین نقاشی‌های هنری و دراماتیک و لیست تصاویر تأمل‌برانگیز همگی از دسته نمونه‌های بسیار قدرتمند در موزه شهر بروکسل می‌باشند. موزه شهر بروکسل دارای یکی از مشهورترین مجسمه‌ها می‌باشد که در قسمت بالایی آن تعبیه شده است و با نام مانکن پیس مشهور است.

از دیگر موزه هایی که درباره بروکسل میتوان به آن اشاره کرد، موزه ساز موسیقی یکی دیگر از نمونه‌های دیدنی در این منطقه بوده و بهترین سازهای سراسر جهان در این موزه جمع آوری شده است. این موزه دارای یک رستوران بسیار بزرگ با پنجره‌های شیشه‌ای می‌باشد که خود می‌تواند ساعاتی بسیار ایده آل را برای شما به وجود آورد.

قلعه ون گاس بیک بروکسل

درباره بروکسل و جغرافیای قلعه معروف آن دیده می‌شود که این قلعه در بین تپه‌هایی بسیار زیبا قرار گرفته و دارای یک شیب بسیار ملایم می‌باشد. در واقع این قلعه شباهت بسیار زیادی به خانه‌ای ییلاقی دارد. این موضوع سبب شده که قلعه ون گاس بیک شهر بروکسل از دسته مشهورترین مکان‌های دیدنی در سراسر جهان باشد. با گشت‌وگذار در قلعه ون گاس بیک شهر بروکسل می‌توانید مجموعه بسیار شگفت‌انگیز هنری را مورد بررسی قرار دهید.