بلیط ارزان شیراز : شهر تاریخی شیراز

 

بلیط ارزان شیراز ، شهر شیراز از جمله مهمترین مقصد گردشگری در کشور ما می باشد. بلیط ارزان شیراز برای بلیط چارتر و همینطور قدمت تاریخی شهر شیراز موجب می شود که مقصد بسیار جذابی برای گردشگران سرتاسر دنیا باشد و به تهیه بلیط هواپیما بپردازند. سالانه هزاران گردشگر از داخل و خارج از کشور برای دیدن مناظر طبیعی اماکن مذهبی و همچنین محل های تاریخی شهر شیراز و استان فارس به این شهر زیبا سرازیر می شود.



شیراز از نظر موقعیت جغرافیایی در دامنه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار دارد. قدمت این شهر از نظر تاریخی به دوران هخامنشیان باز میگردد. زیرا آثار باستانی یکی از مهمترین تمدن های تاریخی جهان در این شهر قرار دارد. علاوه بر آثار باستانی متعددی که از آن دوره به جا مانده است، شیراز یکی از مهم ترین شهرهایی بوده که به ادبیات ایران معنی بخشیده است.  قیمت بلیط هواپیما و  بلیط اتوبوس در وب سایت بوکینگ پرشیا قابل مشاهده می باشد.


بلیط ارزان شیراز : شیراز شهر شعرای ایران زمین


دو شاعر بزرگ ایرانی، یعنی حافظ و سعدی در این شهر به خاک سپرده شده اند. حافظیه ی شیراز، مقبره ی حافظ، شاعر مشهور ایرانی، در منطقه ای به نام حافظیه در شیراز قرار دارد. از آنجایی که شهرت این شاعر بزرگ ایرانی به سرودن غزل های عاشقانه می باشد، شهر شیراز را شهر عشاق می نامند. بسیاری از دوست داران این شاعر هر سال چندین بار با خرید بلیط ارزان شیراز به این شهر سفر می کنند. بوکینگ پرشیا امکان رزرو بلیط خارجی مانند  بلیط خارجی را فراهم نموده است.


تا بتوانند لحظاتی را با شاعر محبوب خود سپری نمایند. مقبره دیگر شاعر بزرگ ایرانی سعدی شیرازی نیز در منطقه ای به نام سعدیه ی شیراز قرار دارد. هم حافظیه و هم سعدیه به دلیل حضور مقبره این بزرگان به این اسامی نام گذاری شده اند. مجموعه ی تخت جمشید و این دو مقبره از این دو شاعر بسیار بزرگ ایرانی نشاندهنده ی غنای فرهنگی و ادبی این شهر در تاریخ است. ادیب دیگری که در این شهر به خاک سپرده شده خواجوی کرمانی می باشد. مقبره این ادیب ایرانی در محوطه ی دروازه قرآن، تنها دروازه به جا مانده از دوران قدیم، قرار دارد. سامانه بوکینگ پرشیا امکان رزرو هتل اینترنتی را برای شهرهای مختلف فراهم نموده است. رزرو هتل مشهد، رزرو هتل کیش، رزرو هتل دبی و رزرو هتل استانبول از این شهرها می باشد.


بلیط ارزان شیراز از تمامی این مقبره های قدیمی بازدید نمایید. شهر شیراز به واسطه قرار گرفتن در نیمه جنوبی کشور دارای آب و هوای نسبتاً گرم و خشک میباشد. اما از طرفی واقع شدن این شهر در دامنه جنوبی رشته کوه زاگرس باعث شده است که در آنجا پوشش گیاهی مناسبی به وجود آید. در شیراز باغ های بسیار زیبا و خوش آب و هوا نیز وجود دارند. باغ ارم یا باغ گیاه شناسی از جمله مکان هایی است که از دوران سلجوقیان به جا مانده و منطقه ای سرسبز و خوش آب و هوا همراه با تنوع گیاهی بسیار زیاد است.


بلیط ارزان شیراز : اماکن تاریخی شهر شیراز


شهر شیراز ترکیبی از آثار تاریخی و اماکن تفریحی و همینطور اماکن مذهبی در کنار هم است. قرار گرفتن این تعداد از موارد جذاب در یک جا، یک مجموعه ی کامل برای گردشگران را فراهم می آورد. شما می توانید به جای پرداخت هزینه های گزاف برای دیدن شهرهای تاریخی دنیا با خرید بلیط ارزان شیراز یا بلیط چارتر به مجموعه ای کم نظیر دسترسی داشته باشید. از جمله ی این اماکن تاریخی مجموعه ی زندیه می باشد.


این مجموعه شامل چندین مکان تاریخی به جا مانده از دوره زندیه است. حکومت زندیه به طور کامل بیانگر مقطع زمانی بسیار شکوهمندی در تاریخ ایران است. در این مقطع از تاریخ علاوه بر ساخت بناهایی همچون ارگ کریمخانی، عمارت کلاه فرنگی، بازار و حمام وکیل یا آب انبار وکیل، فرهنگ و قانونمندی خاصی در بین مردم ایران رواج پیدا کرد. این دستاورد ها همگی متعلق به دوران زندیه می باشد که در دوران پادشاهان مختلف این سلسله ساخته شده است.



کریمخان زند بنیان گذار حکومت سلسله زندیه بعد از رسیدن به پادشاهی و تاسیس حکومت زندیه، شیراز را به عنوان پایتخت ایران برگزید. کریمخان زند یکی از محبوب ترین پادشاهان تاریخ ایران است که حتی برخلاف رسوم معمول بجای آن که خود را پادشاه بنامد، از لقب وکیل الرعایا به معنی وکیل مردم استفاده می نمود. در مورد هخامنشیان مطالب زیادی وجود دارد اما کمتر به نقش مهم و پر رنگ حکومت زندیه در رشد اجتماعی جامعه ایرانی اشاره شده است.


بلیط ارزان شیراز : مسجد نصیرالملک


یکی از زیبا ترین بناهای تاریخی شهر شیراز مسجد نصیرالملک است. در این مسجد در هنگام روز با گذر نور خورشید از شیشههای رنگارنگ پنجره های این مسجد و پرتوی رنگارنگ آن بر روی فرش های قدیمی ایرانی منظره شگفت انگیز ایجاد می شود. کاشی کاری های دیوارهای داخلی این مسجد به طرز اعجاب آوری تمام گردشگران را مسحور خود می کند. در کنار اماکن تاریخی که در این متن ذکر شد باغ عفیفآباد، خانه شاپوری، نارنجستان قوام و چندین بنای تاریخی دیگر نیز وجود دارد. با خرید بلیط ارزان شیراز یا بلیط هواپیما شیراز ارزان امکان بازدید از همه ی این مجموعه ها برای شما وجود خواهد داشت.


اما شاید مهمترین جاذبه توریستی شهر شیراز مجموعه تخت جمشید باشد. این بنا که یکی از بی نظیرترین بناها در جهان می باشد، متعلق به دوران هخامنشیان یعنی به نزدیک به ۲۵۰۰ سال قبل است. در کنار تخت جمشید که نماینده ی شکوه و عظمت دوران امپراطوری هخامنشیان بر نیمی از دنیا بود اماکنی مانند پاسارگاد و نقش رستم نیز می توانند به جلوه های این عظمت با شکوه بیافزاید. بلیط ارزان هواپیما را می توانید به صورت آنلاین در وب سایت مشاهده نمایید.


اما شیراز ازنظر مذهبی نیز مقصد گردشگران بسیار زیادی می باشد. مسجد شاهچراغ که آرامگاه یکی از برادران امام رضا علیه السلام امام هشتم شیعیان است یکی از مهمترین زیارتگاه های شیعیان در کشور ایران است. آرامگاه سید امیر احمد علیه السلام که یکی از برادران امام رضا بوده است و به شاهچراغ معروف شده است سالانه زائرین بسیار زیادی را به سوی خود میآورد. علاوه بر دیدگاه مذهبی شاهچراغ، جاذبه تاریخی آن نیز برای گردشگران جذاب می باشد.


به تمامی این اماکن تاریخی، تفریحی و طبیعی، مردم خون گرم و بسیار مهمان نواز شیراز را نیز اضافه نمایید. همجواری با این مردم خونگرم و مهمان نواز و شراکت در شادی هر روزه ی آنها و آشنایی با سبک زندگی خاصشان می تواند آرامش بی نظیری برای شما به ارمغان بیاورد. غذاهای لذیذ و خوراکی های بسیار خوشمزه ی شیراز نیز یکی دیگر از جاذبه های توریستی این شهر می باشد. یک پکیج کامل، تنها با خرید بلیط لحظه آخری ارزان شیراز و بلیط ارزان هواپیما در اختیار تمامی گردشگران قرار می گیرد.