دورود

دورود یکی از زیباترین شهرهای استان لرستان است.

دورود که در گذشته نامش بحرین بوده در ۸۶ کیلومتری خرم آباد واقع شده. به دلیل قرار گرفتن این شهر در دامنه زاگرس و رشته کوه اشترانکوه، یکی از شهرهای سرسبز خرم آباد محسوب می‌شود. وجود آبشارهای متعدد و یکی از منحصربه فردترین دریاچه های ایران، یعنی گهر در این شهر باعث شده، دورود جزو پرمسافرترین شهرهای لرستان باشد.
تفرجگاه باباهور یکی از تفرجگاه‌های شهر دورود با مساحت ۵۰۰ هکتار است که در گذشته مورد غفلت واقع شده بود، اما چند سالی است که به همت شهرداری دورود جان تازه‌ای گرفته است و قرار است در آینده با اجرای پروژه‌های عمرانی عظیم مانند هتل، شهربازی، پارک صخره‌ای، استخر و مکانی برای قایقرانی، به یکی از بزرگترین تفرجگاه‌های کشور تبدیل شود.
جاذبه ها
یکی از شگفتی های دورود، آبشار وقت ساعت است. آبشار و چشمه وقت ساعت در درون غار پریز در جنوب  دورود واقع شده و همانطور که از اسمش برمی‌آید، در زمان های مشخص آبش قطع و وصل می شود. زمان فعالیت آبشار وقت ساعت که آبش خنک و زلال است در فصل های مختلف کم و زیاد می شود، به طوری که زمان فعالیت آن در تابستان حدود ۵۵ دقیقه و زمان توقف آن در این فصل حدود یک ساعت، در پاییز پنج ساعت و زمستان هشت ساعت است.
در دامنه کوه‌های زاگرس و در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه، دریاچه‌ای زیبا به نام دریاچه گهر قرار دارد، از دو بخش گهر بزرگ و گهر کوچک تشکیل شده است. گهر بزرگ که دارای ۱۷۰۰ متر طول، ۴۰۰ تا ۸۰۰ متر عرض و ۲۸ متر عمق در عمیق‌ترین نقطه است، از دو بخش ساحل صخره‌ای و ساحل ماسه‌ای تشکیل شده است. قسمت‌های غربی و شرقی دریاچه که ساحل آن‌ها ماسه‌ای است، برای شنا مناسب هستند، اما ساحل صخره‌ای دریاچه اصلا برای این کار مناسب نیستند. ارتفاع این دریاچه از سطح دریا، ۲۳۶۰ متر است.
آبشار دره اسپر که به آن ازنادر هم گفته می‌شود، پس از بیرون زدن از دل کوهستان با حرکت در میان جویباری دل‌فریب در میان کوهستانی که مأمن جنگل‌های انبوه و محل جوشش چشمه‌های متعدد فصلی است، طراوت خاصی به دره اسپر می‌بخشند. برای رسیدن به آبشار ازنادر، پس از رسیدن به روستای دره‌ اسپیر، باید یک ساعت پیاده‌روی کنید.


بلیط اتوبوس           خرید بلیط اتوبوس           قیمت بلیط اتوبوس         رزرو بلیط اتوبوس



برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا بر روی کلمه "اینجا" کلیک کنید