بهترین مقاصد برای سفرهای خانوادگی

سفر رفتن با بچه‌ها می‌تواند به گسترش دیدگاه‌ آن‌ها درباره‌ی زندگی و فرهنگ مردم سراسر دنیا کمک بسیاری کند.

با این سفرهای الهام بخش دید فرهنگی خانواده را وسیع‌تر کنید. بیشتر خانواده‌ها طرفدار بردن بچه‌ها به سفر نیستند، چرا که فکر می‌کنند سفر با کودکان مساوی است با بردن وسایل اضافه‌ و گوش کردن به بهانه گیری‌های آن‌ها؛ اما باید به این نکته توجه داشت که سفر خانوادگی عمق فکری کودکان افزایش می‌دهد. در ادامه مقاصدی که باعث خوش گذرانی به تمام اعضای خانواده می‌شود را به شما معرفی می‌کنیم.۱. عمان
عمان شروع عالی و بسیار مناسبی برای گشتن در کشورهای خاورمیانه است. مسقط، شهری که ساختمان‌هایش سرسختانه به قوانین سنتی معماری چسبیده‌اند، می‌تواند به فرزندان‌تان تصویر کاملی از زندگی قرون گذشته بدهد. سوار قایق‌های یک دکله شوید و دریانوردی کنید یا ماهیگیرها را در حال کار ببینید. در خارج از پایتخت، دهکده‌هایی با خانه‌های خشتی، قلعه‌ها و باروهای قدیمی، بازارهای روباز، همه و همه اوقات خوشی را برایتان فراهم خواهند کرد. قبل از این که کم کم چمدانتان را جمع و جور کنید و برگردید، یادتان نرود که در ساحل تمیز و گرم آن کمی استراحت کنید. در نهایت، چیزی که بیش از همه در خاطرتان می‌ماند، برخورد گرم و مهمان نوازی عمانی‌ها است.

۲. نروژ
فرهنگ اسکاندیناویایی محبوبیت خاصی بین مسافران حرفه‌ای دارد. هرچند تزئینات پر زرق و برق و غذاهای بی نظیر نروژی شاید چندان محبوب بچه‌ها نباشد؛ اما به میمنت رفت و آمدهای خانوادگی به این کشور و ورودی رایگان برای کودکان زیر ۸ سال، نروژ روز به روز مملو از خانواده‌هایی می‌شود که آمده‌اند تا فرزندان‌شان را با این ورزش محبوب اسکاندیناویایی آشنا کنند: اسکی! می‌توانید در موزه‌ کشتی های وایکینگی بگردید، به شهربازی‌هایی بروید که غول‌ها و قصرهای پریان دارد، گوزن‌های شمالی را ببینید و برای سورتمه‌سواری با سگ‌های هاسکی آماده شوید! سفر به نروژ، در یک چشم به هم زدن فرزندتان را تبدیل به طرفدار پر و پا قرص فرهنگ اسکاندیناویایی می‌کند. حواستان باشد که فاصله‌ی بین شهرها در نروژ بسیار زیاد است؛ پس طوری برنامه‌ریزی کنید که درگیر سفرهای بین شهری طولانی نشوید.

۳. نامیبیا
اگر می‌خواهید فرزندان‌تان را با زندگی مردم جنوب آفریقا آشنا کنید، نامیبیا نقطه‌‌ی خوبی برای شروع است. برای اقامت خانواده‌ها مکان‌های ارزان و با کیفیتی وجود دارد. جاده‌ها، تازه ساز هستند و خدمات بهداشتی-درمانی خوبی هم ارائه می‌شود. درست است که نامیبیا بهترین مکان برای تماشای حیات وحش محسوب می‌شود، اما از طرفی کمک می‌کند کودکان با فرهنگ مدرن قبیله‌ای بیشتر آشنا شوند. البته تورهای سافاری تنها کودکان بالای هشت سال را می پذیرند. اگر فرزندی زیر هشت سال دارید به فکر این باشید که خودتان رانندگی کنید که البته در این صورت، زیبایی مناطق اطراف را هم از دست نمی‌دهید.

۴. مکزیک
از گردش در خرابه‌های آزتکی، راه رفتن در میدان یک شهر کوچک مستعمراتی، دیدن آثار نقاشی فریدا (Frida) و بلال خوردن روی چوب، مکزیک با همه‌ی قوا، هر پنج حس شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد! به مکزیکوسیتی بروید، با مردم محلی روی ساحل دراز بکشید و استراحت کنید یا قطاری را سوار شوید که از لابه‌لای شکاف‌های باریک و ترسناک تنگه‌ی مسی (Copper Canyon) می‌گذرد. می‌دانید بهترین قسمت کجاست؟ مکزیکی‌ها عاشق بچه‌ها‌ هستند. اگر جوری برنامه‌ریزی کنید که سفرتان به اوایل نوامبر بیفتد، می‌توانید فستیوال روز مردگان (The Day of the Dead) را از نزدیک ببینید و شاهد نمایش جذابی از فرهنگ اصیل مکزیکی باشید.

۵. ایتالیا
هم ایتالیایی‌ها عاشق بچه‌ها هستند و هم بچه‌ها عاشق ایتالیا! علاوه بر پیتزا و پاستا، بهترین بستنی‌های جهان را در ایتالیا پیدا می‌کنید. اما چگونه هم از سایر توریست‌ها فرار کنید و هم ایتالیای واقعی را به هر دو شکل سنتی و مدرن بشناسید؟ به امیلیا-رومانیا (Emilia-Romagna) بروید! برای دوستداران غذا، گوشت پارما (Parma) و پنیر پارمزان به وفور یافت می‌شود. موزاییک‌های شهر راونا (Ravenna) سلیقه‌ی هر دوستدار معماری‌ را ارضا می‌کنند و بولونیای (Bologna) زیبا با پیشینه‌ی تاریخی‌اش، برای طرفداران تاریخ بی‌نظیر است. البته همه‌ی این‌ها دلیل نمی‌شود که ساحل محشر ریمینی (Rimini) را جا بیندازید یا از آثار هنری بیشتری در فِرِرا (Frerra) دیدن نکنید یا برای دیدن کلیسای جامع مودنا (Modena) به این شهر نروید! موزه‌ی تاریخ بولونیا، با تجهیزات چند رسانه‌ای و سه بعدی، تاریخچه‌ی شهر را به صورت یک فیلم نمایش می‌دهد که دیدنش خالی از لطف نیست.

۶. اسکاتلند
همه‌ی ماجراجویی‌های جالب باید به اسکاتلند ختم شود. پس شما هم کلاس تاریخ و فرهنگ خانواده را به اسکاتلند ببرید و در یکی از جزیره‌های زیبای آن، یعنی اورکنی (Orkney) برگزار کنید! به محض قدم گذاشتن در اینجا، با پنج هزار سال تاریخ برای کاوش کردن روبه‌رو خواهید شد، از بقایای دهکده‌ی عصر نوسنگی در اسکارا بِرای (Skara Brae) گرفته تا میراث وایکینگ‌ها در کرک وال (Kirkwall) و نقش جزیره‌ی اورکنی در جنگ جهانی دوم! مستندات این آخری هم در موزه‌ی نظامی «اسکاپا فلو» (Scapa Flow) می‌توانید ببینید. اگر احساس کردید که کلاس تاریخ برای امروز کافی است، به سواحل زیبای جزیره بروید و استراحت کنید یا غذاهای خوشمزه‌ی اسکاتلندی را کشف کنید. شاید خوش شانس باشید و بتوانید با یک رقص سنتی اسکاتلند را در یک کافه‌ ببینید.

۷. هلند
اگرچه آمستردام، پایتخت هلند به خاطر تفریحات بزرگسالانه‌اش معروف است، اما یکی از بهترین‌ مناطق برای سفر‌های خانوادگی به شمار می‌رود. البته اگر دنبال تفریحات جدی هستید، موزه‌ی نیمو (NEMO) برای دوستداران علم و موزه‌ی ملی آمستردام (Rijksmuseum) برای هنردوستان بهترین مکان‌ها هستند. خانه‌ی نویسنده‌ی معروف یهودی-آلمانی در جنگ جهانی دوم، آن فرانک (Anne Frank) هم از دیگر نقاط جذاب آمستردام است. می‌توانید در کنار کانال‌ها دوچرخه‌سواری کنید، پن‌کیک‌های خوشمزه و معروف هلندی میل کنید یا در ووندل پارک (Vondelpark) کلی انرژی بسوزانید! انتخاب با شماست. در ضمن، هر دو موزه‌ ون گوگ و رامبراند برنامه‌های تفریحی خاصی برای بچه‌ها برگزار می‌کنند.

۸. ژاپن
کیوتو در ژاپن بهترین جا برای کودکانی است که با فرهنگ شرقی آشناتر شوند. حتماً از معبد فوشیمی‌ ایناری (Fushimi Inari) با دروازه‌های بی نظیرش دیدن کنید. این معبد نمونه‌ی عالی از یک معبد قدیمی است. معبد شیورِن-این (Schoren-in) هم با باغ‌های بی‌نظیر، جنگل درختان بامبو و رودخانه‌ای با ماهی‌های کپور مکان مناسبی برای بازدید است. به بازار چهارصد ساله‌ی نیشیکی (Nishiki) بروید تا خوراکی‌ های لذیذ ژاپنی را کشف کنید. در اوایل بهار، «باغ گیاه‌شناسی کیوتو» برای پیک نیک یا دیدن شکوفه‌های گیلاس گزینه‌ی خیلی خوبی محسوب می‌شود.

 

 

بلیط قطار     خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار