خیابان های مسکو

 

اگر در سفر به روسیه بخواهید تجربه‌ای بسیار متفاوت را رقم بزنید، باید حتماً با پای پیاده در خیابان‌های معروف شهرهایش گردش کنید.

برای آنکه دنیای افسونگر و جادویی گذشته مسکو را در کنار قسمت‌های پیشرفته‌اش تجربه کنید، باید با چشم خود و با پیاد‌ه‌روی در خیابان‌های معروفش با روح حاکم بر آن آشنا شوید. پیشنهاد می‌کنیم از خیابان‌های حوالی جاذبه‌های معروف مرکز شهر شروع کنید و خاطراتی تکرار نشدنی را برای خود بسازید. برای آشنایی با خیابان‌های معروف مسکو با ما همراه باشید.خیابان تورسکایا
«توِرسکایا» (Tverskaya Street) که بین سال‌های ۱۹۳۵ تا ۱۹۹۰ به خیابان «گورکی» (Gorky) شناخته می‌شد، خیابان اصلی کمربندی مسکو به شمار می‌رود. این خیابان از «میدان مانژ» (Mange Sq.) به سمت شمال غرب و جهت سنت پترزبورگ امتداد می‌یابد تا در نهایت به «گاردن رینگ» (Garden Ring) برسد. به گردشگران توضیح داده می‌شود که تورسکایا از قرن دوازدهم وجود داشته و اهمیت آن در دوران قرون وسطی بسیار بالا بوده است. این خیابان گران‌ترین خیابان خرید مسکو به شمار می‌رود. امروزه بر اساس کرایه‌های تجاری، آن را در سومین جایگاه از فهرست گران‌ترین خیابان‌های جهان قرار داده‌اند. تورسکایا مرکز زندگی شبانه و تفریحی شهر است.

خیابان آربات
«خیابان آربات» (Arbat street) خیابانی پیاده‌رو به طول یک کیلومتر است که در مرکز تاریخی مسکو قرار دارد. این خیابان از قرن پانزدهم در شهر وجود داشته و یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های سالم مانده در پایتخت روسیه محسوب می‌شود. می‌توان آن را قلب منطقه آربات نامید. در قرن هجدهم نجیب زادگان روسی به اینجا نقل مکان کردند و خیلی زود آربات به عنوان یکی از معتبرترین نقاط مسکونی مسکو شهرت پیدا کرد. در قرن نوزدهم و اوایل بیستم اینجا به عنوان سکونتگاه ثروتمندان، هنرمندان و اساتید دانشگاهی معروف شد. اکنون هم آربات یکی از محبوب‌ترین مناطق مسکونی شهر بوده و به خاطر ساختمان‌های تاریخی متعددش از جاذبه‌های مهم گردشگری به شمار می‌رود.

خیابان لنینسکی
«خیابان لنینسکی» (Leninsky Avenue) یکی از خیابان‌های اصلی مسکو بوده که از ناحیه جنوب غربی به سمت «میدان گاگارین» (Gagarin) و «جاده کمربندی مسکو» می‌رود. این خیابان مسکو را به کیِف پیوند می‌دهد و بعد از «خیابان لنینگرادسکی» (Leningradsky) دومین خیابان عریض شهر است که بین ۱۰۸ تا ۱۲۰ متر عرض دارد.
خیابان پتروفکا
«خیابان پتروفکا» (Petrovka Street) خیابانی است که به سمت شمال امتداد می‌یابد. این خیابان نام خود را از صومعه‌ پیتر مقدس گرفته است که در بالای تپه در تقاطع خیابان و «بلوار کمربندی» قرار دارد. این خیابان پر از مغازه‌های لوکس، اداره‌ها، کلوب‌های شبانه و جاذبه‌های دیگر است. شاید معروف‌ترین ساختمان آن اداره پلیس جنایی مسکو باشد. «تئاتر پتروفکا» هم که در سال ۱۷۸۰ ساخته شده به «تئاتر بولشوی» (Bolshoi) نیز شهرت دارد.

خیابان نیکولسکایا
«خیابان نیکولسکایا» (Nikolskaya street) خیابانی پیاده‌رو در مسکو است که میدان سرخ و «میدان لوبیانکا» (Lubyanka) را بهم پیوند می‌دهد. در قسمت شمالی آن ردیفی از ساختمان‌های تاریخی مانند «کلیسای جامع کازان» و «کلیسای عیسی منجی» به چشم می‌خورد و در قسمت جنوبی هم مرکز خرید بزرگ «گوم» (GUM) و یکی دیگر از کلیساهای دیدنی شهر را خواهید یافت. این خیابان هم مرکز خریدهای لوکس مسکو بوده و در سال ۲۰۱۳ به عابران پیاده اختصاص یافت.

کوزنیتسکی موست
«کوزنیتسکی موست» (Kuznetsky Most) خیابانی در مرکز مسکو است که به سمت خیابان لوبیانکا امتداد می‌یابد. نام آن به پلی قرن هجدهمی روی رودخانه «نگلینایا» (Neglinnaya) اشاره دارد که امروزه از میان تونلی زیرزمینی عبور می‌کند. از اواسط قرن هجدهم این خیابان هم به خاطر مد و محصولات لوکس شهرت پیدا کرد. البته به خاطر حضور دو کتابخانه دولتی بزرگ، یک سالن نمایشگاهی و یک تئاتر، جنبه فرهنگی کورنیتسکی موست هم قابل توجه است.

خیابان سادوونیچسکایا
«خیابان سادوونیچسکایا» (Sadovnicheskaya Street) خیابانی در منطقه تاریخی «زاموسکوریچی» (Zamoskvorechye) مسکو است که در جزیره‌ای باریک بین رودخانه مسکوا و به موازات بستر قدیمی رودخانه قرار دارد. این خیابان به سمت جنوب شرق و گاردن رینگ ادامه می‌یابد. ساختمان‌های تاریخی این خیابان به نسبت دست نخورده‌تر از نواحی دیگر باقی مانده‌اند.

 

 

بلیط قطار     خرید بلیط قطار     قیمت بلیط قطار