غذاهای لذیذ چین

 

غذاهای سنتی این کشور، عادی و متنوع و خوشمزه هستند.

غذاهای معروف چین فقط به آن گزینه‌های عجیب و غریبی خلاصه نمی‌شود که حتی تصورش هم برای دیگران سخت است که آن‌ها را به عنوان غذا می‌خورند.  معمولاً اسم غذاهای چینی که آورده می‌شود، اولین تصویری که به ذهن افراد می‎آید مجموعه‌ای از غذاهای غیر معمول و عجیب است. این موضوع، گردشگرانی که مزاجشان زیاد با این نوع غذاها سازگار نیست را نگران می‌کند. در ادامه با 9 مورد از غذاهای سنتی چین آشنا می‌شوید که خیلی هم عادی هستند و نگرانی‌تان راجع به غذا را برطرف می‌کنند.

 

 

پاستا اسفناج
شهر «شیان» (Xi'an) در چین، بیشتر به خاطر رشته‌هایش معروف است و هر کدام از رستوران‌ها، روش خاص خودشان را برای پخت این غذا، یعنی پاستا اسفناج (Spinach Noodles) دارند. رشته‌های این غذا از اسفناج درست می‌شوند و رویش را با موادی مثل تخم‌مرغ، سیب‌زمینی، هویج، فلفل و گوشت گاو پر می‌کنند و سس قرمز رنگ تندی هم می‎ریزند که شبیه سس گوجه است. البته این مواد اجباری نیست؛ پس تعجب نکنید اگر جایی دیدید از مواد دیگری برای روی آن استفاده کرده‌اند.

 

خورشت گوشت گوسفند
«خورشت گوشت گوسفند» (Mutton Stew)، غذایی سنتی در شهر شیان به حساب می‌آید که برای پختش، از گوشت‌های دیگر نیز می‌توان استفاده کرد. به جای رشته، از نان فطیر خرد شده در این غذا استفاده می‌کنند تا ادویه و طعم خوب غذا را به خودش جذب کند. این غذا با سس فلفل قرمز یا ترشی سیر سرو می‌شود.

 

گوشت باربیکیو
شاید بتوان گفت که گوشت باربیکیو، یکی از شناخته شده‌ترین غذاهای سنتی پرادویه‌ی چین به حساب می‌آید. این غذا را هم می‌توان در رستوران‌ها و هم در خیابان‌های این کشور پیدا کرد. گوشت باربیکیو انواع مختلفی دارد. برای مثال می‌توان از گوشت گاو، گوسفند، مرغ یا خیلی چیزهای عجیب دیگر برای پخت آن استفاده شود که چون قرار بود این مقاله، مواردی که اشتها را کور می‌کنند را دربرنگیرد، نام آن‌ها را نمی‌آوریم!

 

سبزیجات سرد
این غذای سالم از ترکیب توفو، بادام زمینی و سبزیجات گوناگونی از جمله کلم، خیار، لوبیا سبز و ریشه‎ی «لوتوس» یا همان نیلوفر آبی درست می‌شود و آن را با سس یا چاشنی «ماریناد» سرو می‌کنند. البته ترکیبات آن بنا به سلیقه‌ی آشپز رستوران‌ها ممکن است فرق داشته باشد.

 

دامپلینگ
«جیائوزی» (jiǎo zi) یا «دامپلینگ» (Dumpling) نیز یکی از غذاهای سنتی معروف چین به شمار می‎رود و طرفداران زیادی دارد. برای پخت این غذا، خمیر آن را با موادی مثل گوشت و سبزیجات پر می‌کنند و به صورت بخارپز یا سرخ شده سرو می‌شود. محلی‌ها، دامپلینگ را قبل از خوردن در سرکه‌ی سیاه و سس فلفل قرمز فرو می‌برند که خوشمزگی آن را چند برابر می‌کند.

 

توفو بدبو
«توفوی بدبو» (Stinky Tofu) همانطور که از اسم آن مشخص است، بوی شدیداً بدی دارد. شاید باورش سخت باشد اما این غذای سنتی بدبو، طعم خوبی می‎دهد. البته برای خوشمزه کردن آن، انواع و اقسام ادویه‌ها را به آن اضافه می‌کنند؛ اما در نهایت، مزه‌ی خوبی پیدا می‌کند.

 

ماشی سرخ شده
برنج یا رشته‌ی سرخ شده را تقریباً می‌شود همه جای دنیا پیدا کرد. اما «ماشی سرخ شده» (Fried Mashi) کمی با آن‌ها فرق دارد. این غذا که شبیه «نوکی» (Gnocchi) ایتالیایی است، یک مقدار مزه‌اش به شیرینی می‌زند و سبزیجات تُردی که داخل آن می‌ریزند، در کنار ماشی‌های نرم آن ترکیب خوشمزه‌ای را به وجود می‌آورد.

 

بادمجان شیرین و ترش
اگر از طرفداران بادمجان نیستید، باز هم پیشنهاد می‌کنیم که این غذای چینی را امتحان کنید تا نظرتان عوض شود؛ زیرا بیشتر مزه‌ای شیرین و شبیه به گوشت دارد تا سبزیجات! برای پخت این غذا، تکه‌های بادمجان را درون یک کاسه می‌ریزند و می‌توانید آن را با سس فلفل و ماهی میل کنید.

 

 

رشته گوشت
«رشته‌ی گوشت» (Beef Noodles) را می‌توانید تقریباً در تمام رستوران‌های این کشور پیدا کنید. به هر رستورانی که بروید، این غذا را به شکل‌های مختلف می‌بینید. بنابراین برایتان تکراری نخواهد شد. اما نوع معمول آن به این صورت است که روی رشته‌ها را با گوشت گاو چرخ‌شده و سبزیجات گوناگون پر می‌کنند.

 

بلیط قطار    خرید بلیط قطار    قیمت بلیط قطار