دریاچه لوئیس کانادا

 

شاید تاریخ و افسانه هایی که پشت این مکان است را بتوان یکی از دلایل زیبایی دریاچه لوئیس در کانادا دانست.

 

 

از زیبایی های دریاچه لوئیس در کانادا همین بس که هر آنچه از طبیعت بکر کانادا در ذهن دارید به طور یکجا و هم زمان می توان در اینجا می بینید! کوه های بلند، کاج های سربه فلک کشیده و کلبه ای در کنار آن به همراه دریاچه ای زلال در ادامه همراه ما باشید تا با زیبایی های دریاچه لوئیس در کانادا بیشتر آشنا شوید.

چرا که افسانه ها و داستان های زیبا در ایجاد حس خوب انکار نشدنی است. اینکه بومیان کانادا در چه زمانی به این منطقه پا گذاشته اند مشخص نیست اما تاریخ نام تام ویلسون را به عنوان اولین غیر بومی ( سفید پوست) که پا به این منطقه گذاشته است، ثبت کرده است. اولین زمانی که به زیبایی های دریاچه لوئیس در کانادا پی برده شده است در سال 1882 بوده است و از آن زمان نام دریاچه ماهی کوچولو بر این دریاچه گذاشته شد. اما این نام بیشتر از یک سال بر روی این دریاچه دوام نیاورد و سال بعد توسط دکتر داوسن که به همراه ویلسون برای تماشای زیبایی های دریاچه لوئیس در کانادا راهی این منطقه شده بود به زمرد دریاچه تغییر کرد. جالب است بدانید که این نام هم فقط یک سال بر روی این دریاچه ماند و این دریاچه سال بعد نام لوئیس را به خود گرفت. گفته می شود لویئس نام دختر چهارم ملکه ویکتوریاست.

 

 

در کنار این دریاچه کلبه ای دیده می شود که این منظره زیبا را تبدیل به یک تابلوی نقاشی زیبا کرده است! یک کلبه زیبا در سال 1888 به عنوان سرپناه برای ماهیگیران توسط یکی از کارمندان کانادایی اقیانوس آرام ساخته شد که البته بنایی که امروزه در کنار این دریاچه دیده می شود با آنچه ساخته شده بود متفاوت است و این بنای جدید جایگزین آن شده است.

یکی دیگر از زیبایی های دریاچه لوئیس در کانادا تغییر ظاهر طبیعت این دریاچه در فصل های مختلف سال است. از لحاظ آب و هوایی بر خلاف تصور عموم که فکر می کنند چون این دریاچه در کانادا و محصور بین رشته کوه های بلند است همیشه باید سرد باشد باید گفت که در تابستان هوای دل انگیزی را می توان در این ناحیه تجربه کرد. در جولای و آگوست دمای هوا در روز به 21 درجه سانتی گراد و در شب ها به 7 درجه سانتی گراد می رسد. البته بارش باران در تابستان در این منطقه وجود دارد و همیشه افرادی که به این منطقه می روند باید لباسی مخصوص باران با خود به همراه داشته باشند.

 

 

شاید برای ما ایرانی ها بارش برف در پاییز کمی عجیب باشد اما این امر در کانادا مخصوصا منطقه ای که دریاچه لوئیس در آن قرار گرفته غیر طبیعی نیست! به طور کلی در این منطقه پاییز کوتاه است و از ماه اکتبر مردم منتظر بارش برف می باشند. وقتی ماه نوامبر فرا می رسد دیگر بارش برف و سوز هوا شروع می شود. در روز دمای هوا در بیشترین حالت به  درجه سانتیگراد و در شب به زیر صفر می رسد و قله کوه ها از بارش برف سفید رنگ می شود. طبیعت پاییز را می توان یکی دیگر از زیبایی های دریاچه لوئیس دانست.

 

 

تصور زمستان در این دریاچه بی نظیر است! دمای حداکثر منفی 3 درجه روز و منفی 14 درجه در شب را در ماه دسامبر می توان دید. البته وقتی دمای هوا به منفی 30 درجه می رسد، ماندن در این منطقه کار هرکسی نیست! بیش از 2 متر برف خشک در طول زمستان این منطقه را می پوشاند.

 


 

و اما فصل زیبای بهار خود به تنهایی تمام زیبایی های دریاچه لوئیس در کانادا را به همراه دارد. این فصل هم زمستان است و هم تابستان و گاهی هم پاییز! اگر در این فصل به این ناحیه زیبا می روید لباس های مخصوص هر سه فصل را با خود به همراه ببرید!

 

بلیط قطار     خرید بلیط قطار    قیمت بلیط قطار