ساحل ماسه‌ای هیه‌تانیه‌می

هلسینکی پایتخت فنلاند و بزرگ‌ترین شهر این کشور است.

فضای فوق‌العاده هلسینکی طیف وسیعی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردش در فضای آزاد را برای گردشگران فراهم می‌کند.
بیشتر قسمت شهر هلسینکی بر روی یک شبه جزیره گرانیتی در ساحل شمالی خلیج فنلاند رو به دریای بالتیک قرار دارد. این شبه جزیره، تعداد زیادی جزیره کوچک و بزرگ دور از ساحل و خلیج کوچک هم دارد. هرچند هلسینکی تقریباً یک شهر مسطح به حساب می‌آید، اما تپه‌های پراکنده‌ای نیز در میان آن به چشم می‌خورند که نماهای حیرت انگیزی از دریا را می‌توان از بالای آن‌ها تماشا کرد. یکی از روش‌های جذاب کاوش در این شهر، پیاده‌روی و یا گردش با دوچرخه است. پادشاه سوئدی، «گوستاووس واسا» هلسینکی را در سال ۱۵۵۰ در شمال شرق مرکز شهر فعلی در دهانه رودخانه «وانتان یوکی» به عنوان رقیبی برای شهر تجاری «تالین» بنا کرد.
بعد از آتش‌سوزی بزرگ در سال ۱۸۰۸ که یک سوم شهر نابود شد، «کارل لودویگ اِنگل» در سال ۱۸۱۶ مأمور ساخت مجدد آن بر اساس نقشه‌ای از «یوهان آلبرشت ایرِنشتروم» (Johan Albrecht Ehrenström) گردید. شهر نوسازی شده به سبک نئوکلاسیک ساخته شد و مرکز شهر با خیابان‌های عریض زیبا و بلوارها و پارک‌های متعدد خودنمایی می‌کرد. بعد از فروپاشی امپراطوری روسیه در ۶ دسامبر سال ۱۹۱۷ در هلسینکی یک جمهوری شکل گرفت. بازی‌های المپیک تابستانی سال ۱۹۵۲ نیز در این شهر برگزار شد.
در ساحل قسمت جنوب و شرق ایستگاه اصلی راه‌آهن، استادیوم قایقرانی المپیک ۱۹۵۲ قرار دارد که کایاک و قایق اجاره می‌دهد، همان‌جا ساحل ماسه‌ای زیبای «هیه‌تانیه‌می» (Hietaniemi) را خواهید دید. در کنار این قسمت، زمین‌های روباز متعددی هم وجود دارند که برای فوتبال، رستوران‌های متعدد و سونای عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بعد از این ناحیه هم قبرستان شگفت‌انگیزی دیده می‌شود که قهرمانان کشور را در خود جای داده است. مارشال مانرهیم هم در این گورستان دفن شد. بخشی از این گورستان متعلق به جامعه یهودیان شهر می‌باشد.


بلیط اتوبوس     خرید بلیط اتوبوس    قیمت بلیط اتوبوس    رزرو بلیط اتوبوس