دوچرخه سواری در آمستردام


قطعاً هیچ شهری به اندازه آمستردام برای دوچرخه سواری و گردش ایده‌آل نیست؛

بلیط اتوبوس     خرید بلیط اتوبوس     قیمت بلیط اتوبوس     رزرو بلیط اتوبوس                                 


هیچ سفری به آمستردام بدون دوچرخه‌سواری و کاوش در شهر از طریق شبکه مسیرهای دوچرخه کامل نمی‌شود. برای آنکه بیشترین لذت را از تجربه دوچرخه‌سواری خود ببرید و آسیبی نبینید، یا گرفتار مشکل‌های احتمالی نشوید، این مقاله را گردآوری کردیم تا با یک مطالعه کوتاه با قوانین دوچرخه‌سواری در این شهر زیبا آشنا شوید.

قفل ها
اگر چه به نظر می‌رسد بسیاری از دوچرخه‌های آمستردام اغلب جلوی دیوارها و استند‌ها تکیه داده شده‌اند، اما بیشتر دوچرخه سواران وسیله نقلیه خود را همیشه با یک قفل ایمنی رها می‌کنند. حتی دوچرخه‌هایی که ظاهراً بدون زنجیر هستند قفل چرخ عقب دارند که از حرکت کردن وسیله جلوگیری می‌کند. دلیل این امر بسیار ساده است، دوچرخه دزدی در آمستردام رواج دارد و برای هر کسی اتفاق افتاده که در یک سال چند بار دوچرخه خود را از دست بدهد. برای جلوگیری از این مشکل پیشنهاد می‌کنیم همیشه دوچرخه خود را قفل زده و آن را به چیز محکمی وصل کنید و برای امنیت بیشتر یک زنجیر هم به یکی از چرخ‌هایش بزنید.

پارکینگ
در سرتاسر آمستردام هزاران جایگاه دوچرخه وجود دارد و در هر قسمت از شهر نیز فضای پارکینگ پیدا می‌کنید. اگرچه ایده زنجیر کردن دوچرخه به دوچرخه‌ای دیگر ممکن است وسوسه‌کننده باشد اما باید بدانید که این کار در آمستردام می‌تواند یک فاجعه بار بیاورد و قطعاً هیچکس این کار شما را نخواهد بخشید و حتی ممکن است به دوچرخه‌تان آسیب بزنند. خوشبختانه پیدا کردن جای پارک دوچرخه اصلاً کار سختی نیست و تنها چند دقیقه از شما وقت می‌گیرد.
چراغ و وسایل ایمنی
دیدن دوچرخه‌سواری که در آمستردام کلاه ایمنی به سر بگذارد بسیار نادر است و اکثر مردم از این وسایل ایمنی چشم‌پوشی می‌کنند زیرا رانندگان ماشین‌ها دقت و توجه زیادی به دوچرخه سواران می‌کنند. با این حال پلیس آمستردام به طور منظم در نقاط مختلف شهر به گشت می‌پردازد تا از ایمنی و سلامت دوچرخه‌سواران اطمینان حاصل کند. اگر پلیسی جلوی شما را بگیرد احتمالاً چراغ دوچرخه را چک خواهد کرد.

بلیط اتوبوس     خرید بلیط اتوبوس     قیمت بلیط اتوبوس     رزرو بلیط اتوبوس


خریدن دوچرخه
بدون شک بازدیدکنندگان آمستردام ترجیح می‌دهند دوچرخه کرایه کنند و برای این منظور فروشندگان زیادی در سرتاسر شهر وجود دارند که با خوشحالی با قیمتی مناسب آن‌ها را در اختیارشان می‌گذارند. به‌هرحال دیدن کسانی که در نقاط شلوغ‌تر آمستردام دوچرخه می‌فروشند نیز چیزی عادی است. این دوچرخه‌ها که اغلب قیمت‌های زیادی ارزانی دارند، معمولاً دزدی هستند و ایده خرید کردن از آن‌ها چیز خوبی نیست.
ممنوعیت سیگار و مصرف مشروبات الکلی
اغلب هیچکس در آمستردام از اینکه کسی بعد از مصرف مشروبات الکلی سوار دوچرخه شود خوشش نمی‌آید و مانند رانندگی خودرو، این وسیله‌های نقلیه هم به ویژه در مناطق شلوغ نیاز به تمرکز و دقت دارند. این کار نه تنها باعث آزردگی مردم می‌شود که امنیت خود دوچرخه سوار را هم به خطر می‌اندازد.

بلیط اتوبوس     خرید بلیط اتوبوس     قیمت بلیط اتوبوس     رزرو بلیط اتوبوس


ساعات شلوغی
خیابان‌های آمستردام هم مانند تمام شهرهای بزرگ دنیا در ساعات اوج شلوغی پر از جمعیت مردم می‌شوند. اگر چه برخلاف سایر شهرها، در اینجا با عبور و مرور شدید دوچرخه سواران روبرو هستید. در این ساعات مردم اغلب در برابر دوچرخه‌سواران تازه کار کمتر مهربان هستند و به سادگی راهشان را می‌گیرند. به دلایلی آشکار، پیشنهاد می‌کنیم کلاً از این ساعات پرهیز کرده یا دقت بیشتری بکنید.

آداب کلی
هر کسی در آمستردام دوچرخه‌سواری می‌کند؛ از بچه‌ها و والدینشان گرفته تا نسل‌های مسن‌تر. در واقع برای مادرها و پدرها بسیار عادی است که صندلی مخصوص کودکان کم سن خود را پشت دوچرخه نصب کنند و در این کار خبره هم هستند؛ اما حتی آن‌ها هم از اینکه کسی از عقب ناگهان غافلگیرشان کند خوششان نمی‌آید. مخصوصاً که افراد بسیار ویژه و ارزشمندی هم پشت دوچرخه سوار هستند. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم همیشه به دوچرخه‌هایی که عجله دارند فضای کافی برای مانور بدهید تا بدون اینکه به شما برخورد کنند بتوانند دور بزنند یا بپیچند.


بلیط اتوبوس     خرید بلیط اتوبوس     قیمت بلیط اتوبوس     رزرو بلیط اتوبوس