آسمان خراش شارد با 95 طبقه و ارتفاعی معادل 310 متر چهل و ششمین ساحتمان بلند دنیا و بلندترین سازه در کل اتحادیه اروپا محسوب میشود. کار ساخت این سازه با طرحی از رنزو پیانوی ایتالیایی در سال 2009 شروع و در سال 2012 قبل از شروع المپیک تابستانی 2012 لندن پایان یافت.


بعد از حمله تروریستی در 11 سپتامبر 2001 که منجر به فروپاشی ساختمان تجارت جهانی نیویورک شد کارآفرینانی همچون ایروین سلار و شرکایش بیش از پیش مصمم شدند تا سازه های بلند و به اصطلاح آسمان خراش برای متفاوت کردن چهره کلان شهر هایی مانند لندن را انجام دهند. در این میان هم موفق شدند تا عنوان بلندترین سازه اتحادیه اروپا را از آن آسمان خراش شارد لندن کنند.



مسلما ساخت چنین آسمان خراشی به بودجه ای هنگفت نیز احتیاج داشت و با رکود اقتصادی که در اواخر سال 2007 گریبانگیر اروپا شده بود بیم آن میرفت که ساخت شارد به دلیل کمبود منابع مالی متوقف شود تا اینکه یک کنسرسیوم قطری با سرمایه گذاری بالغ بر 80 درصد هزینه این بودجه را متقبل شد و باعث شد که قطر هم امروزه در سود و ضرر و مدیریت این آسمان خراش نقش اساسی داشته باشد.


طرح و معماری مخروطی شکل این سازه شیشه ای که از رودخانه تایمز تا آسمان شهر لندن قد علم کرده است دلیل اصلی تمایز شارد با رقبایی همچون کلاریج است.



این سازه دارای قسمت های مختلفی است، از جمله: 25 طبقه اداری، رصدخانه 360 درجه ای، هتل بسیار مجلل با انواع امکانات لوکس، سه رستوران به نام های Aqua، Oblix و Hutong و سه کافه به نام های LANG، GONG، TING.


برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا برروی کلمه اینجا کلیک کنید