برج ایفل یکی از معروف ترین و پربازدیدکنندترین جاذبه های پاریس، پایتخت فرانسه و جهان است. برج ایفل همچون غولی فلزی در میدان معروف شان دو مارس پاریس آرمیده است.


این برج قرار نبوده از ابتدا دارای این نوع کاربری باشد و برای برگزاری نمایشگاهی همزمان با صدمین سال پیروزی انقلاب کبیر فرانسه در سال 1887 ساخته شد. ولی پس از اتمام آن در سال 1889 مورد تایید بسیاری از صاحب نظران قرار نگرفت و افرادی مانند  امیل زولا، گی دو موپاسان، شارل گارنیه و الکساندر دوما در رابطه با نوع ساخت آن به شدت اعتراض کردند.


در طی مدت ساخت برج ایفل بیش از 18 هزار قطعه فلز توسط 850 کارگر به هم وصل شد تا این برج 334 متری که در آن زمان بلند ترین برج دنیا بود احداث شود. برج ایفل که نام خود را از نام سازنده اش یعنی گوستاو ایفل گرفته و برای خود در بالای آن آپارتمانی بنا کرده، بیش از 10 هزار تن وزن دارد.

تا سال ۱۸۸۹ ستون یادبود واشینگتن به عنوان بلندترین سازه جهان شناخته می‌شد اما در این سال برج ایفل جانشین آن شد.

برج ایفل به مدت ۴۱ سال تا زمان بهره‌برداری از ساختمان کرایسلر در نیویورک در سال ۱۹۳۰، به عنوان بلندترین برج جهان شناخته می‌شد.


این برج هم‌اکنون بلندترین سازه موجود در شهر پاریس و چهارمین سازه بلند فرانسه است. در سال ۲۰۰۶ قریب ۶٬۷۱۹٬۲۰۰ نفر از این برج دیدن کردند. با توجه به اینکه از ابتدای ساخت این برج تاکنون بیش از ۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر از این بنا دیدن کرده‌اند، این بنا به عنوان پربازدید کننده‌ترین بنا در جهان شناخته می‌شود. در سال ۲۰۱۱ برج ایفل با ۶,۹۸۰,۰۰۰ بازدیدکننده، پربازدیدکننده‌ترین بنای تاریخی جهان شد.



برای بازدید از سایت بوکینگ پرشیا برروی کلمه اینجا کلیک کنید